Strona 1 z 1
Układ kierowniczy?
: pt cze 16, 2006 6:42 pm
autor: Mateusz Woj
Problem polega na tym, że kiedy kręce na postoju kierownicą słychać wyraźne "strzały", "stuki" w okolicy prawego koła. Przekładnia to wg mnie nie jest, martwi mnie przegub kulowy...
Jakie są wasze sugestie, co sprawdzić??
: pt cze 16, 2006 8:56 pm
autor: Przemekslaw
U mnie sie ostatnio pojawiło w Uazie..

ale jeszcze nie patrzyłem bo nie miałem czasu

: sob cze 17, 2006 9:04 am
autor: Bubu
U mnie było ostatnio też tak, okazało się, że tulejka mosiężna sworznia zwrotnicy wsunęła się do środka korpusu przegubu, tak w 1/3 swojej długości i przy skręcaniu przegub ja pocharatał. Też były takie stuki.
Posłuchaj dokładnie gdzie stuka, jeśli rzeczywiście przy kole, to...
sam wiesz przecież: koło, piasta won i wizja lokalna.
: wt cze 27, 2006 1:44 pm
autor: Mateusz Woj
Dzisiaj trochę dokładniej zbanałem sprawe i okazuje sie że to nie koniecznie stuka przy prawym kole a raczej w przekładni kierowniczej... stuki ustępują kiedy nie ma obciążenia, czyli np jak podniose koła albo jade. Sprawdzałem wszystkie połączenia gwintowe w układzie jezdnym z przodu i wszystko jest ok. Przekładnia kierownicza nie wykazuje dużych luzów (około 2 cm) kręci sie lekko nie klinuje sie ani tym podobne, tylko te stuki

: wt cze 27, 2006 2:32 pm
autor: Darek
2 cm tego luzu ma gdzie
przy obracaniu kierownicą czy na wąsie

: wt cze 27, 2006 3:06 pm
autor: zaq
U mnie w przekładni coś się haczy. Tak jakby mały przeskok był wyczuwalny, na kierownicy, ale koła się skręcają... Jeżdżę tak już z rok i na razie wszystko ok.
: wt cze 27, 2006 4:14 pm
autor: Mateusz Woj
Jeżeli nic sie z tym nie bedzie działo to nie bede ruszał ale jak mam sie zabić siebie albo kogoś to wole sie dowiedzieć co tam niedobrego sie dzieje....
: wt cze 27, 2006 7:02 pm
autor: vandall1
Pewnie wykruchy na zebach są

Bym rozebrał....
: sob wrz 02, 2006 9:33 pm
autor: Jakub_AK77
Mam pytanie , od laika, odnośnie układy kierowniczego. Mam duże luzy na kierownicy. Samochód biega "od rowu do rowu" . Od czego zacząć regulacje ?
: sob wrz 02, 2006 9:42 pm
autor: Jerry
Od takiej duzej sruby na przekladni kierowniczej...
: sob wrz 02, 2006 9:58 pm
autor: Jakub_AK77
Czy poprzez dokręcanie tej śruby następuje kasowanie się luzów na ślimaku ?
: sob wrz 02, 2006 10:06 pm
autor: Jerry
Dokrec lekko ale nie na maksa i zobacz czy cos da.
Jak za mocno scisniesz to tez nie bedzie dobrze.
Powinno w kazdym razie.
Jezeli sie nie poprawi to trzeba bedzie zobic przekladnie albo szukac nowej...
: sob wrz 02, 2006 10:12 pm
autor: Jakub_AK77
Dzięki Jerry za szybka odpowiedź. Czy nowa przekładnia musi koniecznie pochodzić od GAZ-a czy może byc od UAZ-a ? Chodzi mi o takie rozwiązanie, aby nic nie trzeba było przerabiać. Tylko jedną zdemontować, a nową zamontować.
Pzdr
: pn wrz 04, 2006 7:43 am
autor: Darek
od uaza to nei bardzo pasuje do gaza i wątpie czy bez przeróbek dasz rade zamocowac inna przekładnie

: czw wrz 07, 2006 7:30 pm
autor: gazoczołg
O masz,a w starych postach czytałem że od uaza pasuje,to jak w końcu jest?bo są podobne raczej.
: czw wrz 07, 2006 7:43 pm
autor: Babol
z tego co wiem to jest inna kolumna kierownicy - łączenie z przekładnią. Więc jeśli byś wymieniał przekładnię to ona pewnie będzie pasować ale musisz ję wymienić razem z kolumną kierownicy
: pt wrz 08, 2006 9:15 am
autor: Darek
sama przekładnia to pasuje ale sztyca kolumny jest za długa od uaza i bez skracania jej nie wpasujesz (mowa o starszym typie co było to na sztywno przekładnia i kolumna), mozna zastosowac samoa przekładnie od żuka i zastosowac kolumne łamana. Wszystko to do zrobienia.
: pt wrz 08, 2006 2:07 pm
autor: ogur
umnie też stukało w przekładni.po oględzinach okazało się że przekładnia się poluzowała na ramie i sobie stukała .po dokręceniu jest spoko.