płyn hamulcowy... może ostatni raz...

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

płyn hamulcowy... może ostatni raz...

Post autor: wladimir.r » pt cze 16, 2006 10:40 pm

Wiem że o płynach to już kupę razy na forum było. No ale po przeczytaniu wszystkich postów to ja ganc gupi jestem. Jest sobie Gaziorek, nie wiem co w układ hamulcowy było lane. Ostatnio robiłem pompę hamulcową i w środku był jakiś fioletowy (??) osad. Mogę prosić o jakieś wskazówki jaki płyn zalać?? Mam DA-1 w pogotowiu ale zacząłem się zastanawiać czy go wlewać.

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » sob cze 17, 2006 7:42 am

Spuść wszystko do zera i zalej DOT-4. Wyjdzie Ci o 10 zł drożej, ale będziesz miał spokój.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » sob cze 17, 2006 8:58 am

Też bym tak zrobił. :)2
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn cze 19, 2006 8:27 am

DOT 4 tylko i wylacznie.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
wojteken
 
 
Posty: 144
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 4:52 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojteken » pn cze 19, 2006 5:02 pm

dobra, a dlaczego dot-4, a nie da-1?
nie jest tak, ze da-1 jest gestsze i w zwiazku z tym cos tam cos tam :wink: ?

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » pn cze 19, 2006 7:38 pm

to tak jak z wyższością teleskopów nad ramieniówkami.
lepsze bo nowsze, ale jak masz stare i dobrze działa to nie musisz zmieniac. ja od lat jeżdże na DA-1 i nie narzekam.

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn cze 19, 2006 7:44 pm

Je też mam zalane DA-1 i nie narzekam.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn cze 19, 2006 7:56 pm

Jak uklad hamulcowy jest:
- oryginalny
- w dobrym stanie
- nic nie jest namotane
to ok ale nie wiele jest juz takich samochodow.
Wystarczy ze kupisz gumki do tloczkow robione teraz a nie przed 30 laty to juz zaczynasz miec problemy.
Tak juz po prostu jest.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn cze 19, 2006 9:16 pm

gitarras pisze:dobra, a dlaczego dot-4, a nie da-1?
nie jest tak, ze da-1 jest gestsze i w zwiazku z tym cos tam cos tam :wink: ?
dot4 nie szkodzi na oczy, dzisiaj sprawdzilem doswiadczalnie :)21

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn cze 19, 2006 9:37 pm

No dobra... Czyli jeśli mam zregenerowaną pompę (Ruskie gumki) i nie tykane cylinderki, wten czas gdy naleję DOT-4 to płyn zostanie na swoim miejscu. Nie znajdę go raczej na asfalcie następnego dnia??

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn cze 19, 2006 9:40 pm

wladimir.r pisze:No dobra... Czyli jeśli mam zregenerowaną pompę (Ruskie gumki) i nie tykane cylinderki, wten czas gdy naleję DOT-4 to płyn zostanie na swoim miejscu. Nie znajdę go raczej na asfalcie następnego dnia??
wg mnie dot3 i dot4 nie wyzeraja gumek, zarowno starych jak i nowych. tak mi sie zdaje przynajmniej

Michał MG42
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 07, 2006 9:35 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michał MG42 » pt lip 07, 2006 11:17 am

Witam !
Niedawno kupiłem Gaza 69 i jest to początek mojej przygody z tymi pojazdami. Pod siedzeniem znalazłem napoczętą butelkę z płynem R-3, co sugeruje że takowy płyn znajduje się w układzie hamulcowym, zwłaszcza że poprzedni właściciel podobno robił niedawno hamulce. Czy to źle, bardzo źle, tragicznie ( spuścić i nalać DOT-3 ) czy raczej bez znaczenia ?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt lip 07, 2006 11:28 am

fioletowo-różowo-liliowy osad to znak po DA1. Należy odczyścić ten syf jak najdokładniej ze szczególnym uwzględnieniem pompy hamulcowej (zwłaszcza w jednostopniowej zajebują się tym syfem otwory kompensacyjne w tłoku). Zalewanie płynem R3/DOT-3/DOT-4 układu po DA1 sugeruję poprzedzić płukaniem z resztek DA1 za pomocą denaturatu (alias dykty :)21).
Wskazane jest również wymienienie wszystkich gumek, gdyż albowiem DA1 wytwarza środowisko zmuszające gumki do symbiozy z nim - nagły zanik DA1 może skutkować wyciekami.

DA1 jest płynem zupełnie ok dającym radę, z wyjątkiem jeżdżących ostro - ma niską temperaturę wrzenia a bębny źle odprowadzają ciepło...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość