płyn hamulcowy... może ostatni raz...
Moderator: Student
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
płyn hamulcowy... może ostatni raz...
Wiem że o płynach to już kupę razy na forum było. No ale po przeczytaniu wszystkich postów to ja ganc gupi jestem. Jest sobie Gaziorek, nie wiem co w układ hamulcowy było lane. Ostatnio robiłem pompę hamulcową i w środku był jakiś fioletowy (??) osad. Mogę prosić o jakieś wskazówki jaki płyn zalać?? Mam DA-1 w pogotowiu ale zacząłem się zastanawiać czy go wlewać.
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
wg mnie dot3 i dot4 nie wyzeraja gumek, zarowno starych jak i nowych. tak mi sie zdaje przynajmniejwladimir.r pisze:No dobra... Czyli jeśli mam zregenerowaną pompę (Ruskie gumki) i nie tykane cylinderki, wten czas gdy naleję DOT-4 to płyn zostanie na swoim miejscu. Nie znajdę go raczej na asfalcie następnego dnia??
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pt lip 07, 2006 9:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
Witam !
Niedawno kupiłem Gaza 69 i jest to początek mojej przygody z tymi pojazdami. Pod siedzeniem znalazłem napoczętą butelkę z płynem R-3, co sugeruje że takowy płyn znajduje się w układzie hamulcowym, zwłaszcza że poprzedni właściciel podobno robił niedawno hamulce. Czy to źle, bardzo źle, tragicznie ( spuścić i nalać DOT-3 ) czy raczej bez znaczenia ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Niedawno kupiłem Gaza 69 i jest to początek mojej przygody z tymi pojazdami. Pod siedzeniem znalazłem napoczętą butelkę z płynem R-3, co sugeruje że takowy płyn znajduje się w układzie hamulcowym, zwłaszcza że poprzedni właściciel podobno robił niedawno hamulce. Czy to źle, bardzo źle, tragicznie ( spuścić i nalać DOT-3 ) czy raczej bez znaczenia ?
Z góry dziękuję za pomoc.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
fioletowo-różowo-liliowy osad to znak po DA1. Należy odczyścić ten syf jak najdokładniej ze szczególnym uwzględnieniem pompy hamulcowej (zwłaszcza w jednostopniowej zajebują się tym syfem otwory kompensacyjne w tłoku). Zalewanie płynem R3/DOT-3/DOT-4 układu po DA1 sugeruję poprzedzić płukaniem z resztek DA1 za pomocą denaturatu (alias dykty
).
Wskazane jest również wymienienie wszystkich gumek, gdyż albowiem DA1 wytwarza środowisko zmuszające gumki do symbiozy z nim - nagły zanik DA1 może skutkować wyciekami.
DA1 jest płynem zupełnie ok dającym radę, z wyjątkiem jeżdżących ostro - ma niską temperaturę wrzenia a bębny źle odprowadzają ciepło...

Wskazane jest również wymienienie wszystkich gumek, gdyż albowiem DA1 wytwarza środowisko zmuszające gumki do symbiozy z nim - nagły zanik DA1 może skutkować wyciekami.
DA1 jest płynem zupełnie ok dającym radę, z wyjątkiem jeżdżących ostro - ma niską temperaturę wrzenia a bębny źle odprowadzają ciepło...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość