dobra rama gazika

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

marioj23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: pow. lubaczowski

dobra rama gazika

Post autor: marioj23 » pn cze 26, 2006 12:57 pm

witam jestem nowy ba forum, pozdrawiam wszystkich.
jestem posiadaczem gazika i mam poroblem z ramą albo mi sie tylko tak wydaje. mianowicie czy rama pracuje w czasie jazdy po nierównościach, czy powinna być sztywna? czy kiedy koła po przekontnej samochodu będą w dołkach to czy rama pracuje, czy jest efekt skręcania ramy? w takiej sytuacji przednia cząść maski przesuwa się troche. przedewszystkim jak można sprawdzić czy rama pęka lub zaczyna, bo na oko i pod młotek wygląda ekstra? napiszcie co o tym myślicie, dzięki
marioj23

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn cze 26, 2006 1:25 pm

rama w gazie to pracuje, nie jest tak sztywna jak w uazie, ale żeby to był aż taki duży zakres tej pracy to bym nie powiedział. Oczywiście mówię o zdrowej ramie bo jak podgnita a co w gazie nie jest rzadkością to może się dość znacznie skręcać.
Gazy 69

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn cze 26, 2006 1:29 pm

U mnie nic takiego sie nie dzialo...
ale rama byla w doskonalym stanie.
Disco 300 ES

marioj23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: pow. lubaczowski

Post autor: marioj23 » pn cze 26, 2006 2:08 pm

dzięki za odpowedz, ale zwróciliście na to uwage, mi się to przytrafiło zupełnie przez przypadek, jak się zakopałem i zoabczyłem jak maska leży. nie tak jak pwinna, tylko troche przesunięta.
co oznacza że troche pracuje, jak to zmierzyć, sprawdzić? w moim autku dziób maski przesunął się kilka centymetrów około 3cm.
mario vonjungingen IV

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor K » pn cze 26, 2006 3:35 pm

Rama w gaziku pracuje naprawdę bardzo mocno!!W normalnej eksploatacji jest to ledwie zauważalne,ale gdy próbujesz ze sprzęta wycisnąć coś więcej to mozna się naprawdę zdziwić!Z moich obserwacji wynika, że skręcalność ramy po przekątnej może dojść spokojnie do ponad 20cm!! Też mam problem z przesunięciem maski względem noska i całej reszty.U mnie spowodowane jest to akurat częstym naruszeniem przestrzeni powietrznej :)21 ,ale muszę Cię ostrzec,że bywa to też oznaką pękania ramy na wysokości pompy hamulcowej! Poprostu trzeba kucnąć i dokładnie obadać organoleptycznie TE miejsca!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn cze 26, 2006 9:28 pm

Rama uazowska również sporo pracuje i jest to normalne.Dzieki tej elastyczności właśnie nie pęka.
Oczywiście nie zaszkodzą dokładne oględziny,ale jeśli "wraca na miejsce"to niczego złego bym się nie spodziewał.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pn cze 26, 2006 10:22 pm

Kiedyś sprawdzałem wykrzyż i też tak miałem, maska przesuneła sie o 2 cm względem noska. Rame mam w stanie idealnym...
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

marioj23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: pow. lubaczowski

Post autor: marioj23 » wt cze 27, 2006 9:52 am

wieklie dzieki za informacje, troche mi ulrzyło, znaczy się że nie jest aż tak źle z tą ramą, ale oczywiście jeszcze oględziny zrobie.
przesyłam wam naprawde fajnego linka pozdrawiam, i jak jeszcze możecie coś dodać do tego problemu to prosze.

oto link
http://www.joemonster.org/download.php? ... t&lid=2367
mario vonjungingen IV

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt lip 07, 2006 7:37 am

Rama pracuje i ma pracować! Broń Boże wstawiać jakieś przesztywnienia, bo się zacznie pękanie w róznych dziwnych miejscach. Na takim naprawdę pełnym wykrzyżu skręt ramy przekłada się na budę nawet do stopnia utrudniającego zamknięcie drzwiczek!

Normalne zjawisko. A i tak to pikuś w porównaniu z ramą unimoga, która wygląda na niesamowicie filigranową, a daje radę...

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » pt lip 07, 2006 6:47 pm

SebastianS pisze:Rama pracuje i ma pracować1
chyba,ze to rama od muscela :wink: wczoraj z ciekawosci zmierzylem-przy pelnym wykrzyzu skret ramy mozna liczyc w milimetrach,w porownaniu z GAZikiem rumunski pojazd nie grzeszy finezja,raczej jest 'toporkiem ciosany' :wink: za to moj byly GAZik skrecal sie ponad 10 cm i nierzadko drzwi sie otwieraly na duzych dziurach :D

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lip 12, 2006 8:00 am

to o niczym nie przesądza. Już kiedyś gdzieś tu pisałem o słynnym przypadku licencyjnych berlietów (jelcz). Jak kupowano licencję - Berliet przysłał kilka wozów na testy No i się okazało że w polskich warunkach rama pęka... Dopiero interwencja chłopaków z PIMOT-u pomogła. Przeliczyli kratownicę i... wycięli niektóre stężenia. Jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » czw lip 13, 2006 8:22 pm

SebastianS pisze:to o niczym nie przesądza. Już kiedyś gdzieś tu pisałem o słynnym przypadku licencyjnych berlietów (jelcz). Jak kupowano licencję - Berliet przysłał kilka wozów na testy No i się okazało że w polskich warunkach rama pęka... Dopiero interwencja chłopaków z PIMOT-u pomogła. Przeliczyli kratownicę i... wycięli niektóre stężenia. Jak ręką odjął.
i tu sie pojawia pytanie w jakim kierunku dazyli rumuncy robiac ta rame taka pancerna ?? :roll: a o berlietach/jelczach kiedys tez czytalem,francuzom pewnie sie nie snilo,ze ich autobusy beda w polsce tak ciezko pracowac :wink:

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw lip 13, 2006 8:59 pm

Chcieli móc zastosować do muscela prawa fizyki z zakresu mechaniki bryły sztywnej :)21

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » czw lip 13, 2006 9:18 pm

SebastianS pisze:Chcieli móc zastosować do muscela prawa fizyki z zakresu mechaniki bryły sztywnej :)21
taa...sztywnej az do przesady... a swoja droga to muscel nie tylko pod tym wzgledem byl o krok wstecz za gazikiem-wszystkie spawy sa robione elektrodami i wygladaja jak by je kladl kiepski uczen na warsztatach szkolnych... :o

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob lip 15, 2006 9:29 am

Ale w porwnaniu z muscelem gazik wypada pod względem wytrzymałości podzespołów bardzo blado...

A spawy - no cóż - jak mawia Krzysiek Ostaszewski - bzitko ale moćno :)21

gazoczołg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 11:18 am
Lokalizacja: dołhobyczów

Post autor: gazoczołg » sob lip 15, 2006 5:14 pm

no to ja sobie zrobiłem w gazie taką pancerną ramę,na razie jest super ,nic nie pęka ,jest sztywna,nic nie trzeszczy a wcześniej było czuć jak pracuje przy przejeżdzaniu przez rowy drzwi sie otwierały itp..no ale skoków nim nie robię ,może dlatego nic nie pęka :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości