Dymienie

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Dymienie

Post autor: zaq » wt lip 11, 2006 1:54 pm

Zauważyłem, że przy ostrym dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku, zostaje za mną siwa zasłona dymna. Dodatkowo zauważyłem lekkie dymienie z odmy. Z silnika nie wydobywają się żadne niepokojące odgłosy, pracuje równo, ładnie wkręca się w obroty. Podejrzewam, że pierścienie są do wymiany. Chciałem zapytać, czy to jedyna możliwa diagnoza i ile kosztuje taka zabawa.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » wt lip 11, 2006 2:04 pm

Może to poprostu jakieś syfne paliwo. U mnie też tak czasami bywa, ale raczej przewaga jest czarnego dymu przy ostrych przygazówkach... A olej Ci szybko znika z miski??
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt lip 11, 2006 2:36 pm

Znika, ale bez przesady. Paliwo leję na jednej stacji i do tej pory nie stwierdziłem, żeby było coś z nim nie tak.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » wt lip 11, 2006 2:39 pm

Witam
moim skromnym zdaniem to wina oleju który powoduje ten kolor spalin...
...ale to tylko skromne zdanie
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt lip 11, 2006 2:49 pm

Jarem pisze:Witam
moim skromnym zdaniem to wina oleju który powoduje ten kolor spalin...
...ale to tylko skromne zdanie
Czyli pali olej? Pytanie teraz dlaczego. Używam Lotosa City.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » wt lip 11, 2006 4:18 pm

Pierścienie albo prowadnice zaworów, warto sprawdzić ciśnienie na garach. Sprawdź też, czy dymi z rurki od bagnetu olejowego.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » wt lip 11, 2006 10:24 pm

może jakieś symeringi poszły albo pierścienie :roll:
napewno rodzaj oleju nie robi różnicy
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » wt lip 11, 2006 10:27 pm

ale popatrz na to z innej strony...
... jadący za tobą będą wiedzieli kiedy przyśpieszasz lub pokonujesz wzniesienia :)21 :)21 :)21







Ps. głupi żart
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » śr lip 12, 2006 9:12 am

Jeżeli silnik chodzi dobrze zarówno zimny jak i ciepły to niczym sie nie przejmuj. Tak jak kolega pisze sprawdź dla pewności sprężanie,ale myśle że bedzie ok :)2
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pt lis 10, 2006 9:42 pm

No to pytanko do dymienia. Na ssaniu w S-21 z rury zapodaje czarny dym (pyrkocze też sobie i nie za równo pracuje), wyłączę ssanie dym znika ale silnik przygasa i pracuje nierówno, jak się rozgrzeje jest git. To może być źle wyregulowany gaźnik czy przyczyna leży gdzie indziej??

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igor K » pt lis 10, 2006 10:32 pm

zaq pisze:
Jarem pisze:Witam
moim skromnym zdaniem to wina oleju który powoduje ten kolor spalin...
...ale to tylko skromne zdanie
Czyli pali olej? Pytanie teraz dlaczego. Używam Lotosa City.
Jak lejesz Lotosa to lepiej lej Mineralny!Róznica w cenie między Mineralnym a City jest minimalna, ale Mineralny ma lepszą specyfikację!


Wladimirze u Ciebie to bym stawiał na gażnik+zapłon! Z naciskiem na ZAPŁON. Przechodziłem przez to zylion razy i jestem baaardzo wyczulony na takie objawy!

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Re: Dymienie

Post autor: drwal » pt lis 10, 2006 11:22 pm

zaq pisze:Zauważyłem, że przy ostrym dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku, zostaje za mną siwa zasłona dymna. Dodatkowo zauważyłem lekkie dymienie z odmy. Z silnika nie wydobywają się żadne niepokojące odgłosy, pracuje równo, ładnie wkręca się w obroty. Podejrzewam, że pierścienie są do wymiany. Chciałem zapytać, czy to jedyna możliwa diagnoza i ile kosztuje taka zabawa.
Mi kiedys dymił jak uszczelka pod głowicą poszła i woda dostawała się do cylindrów. Długo nie pochodził :cry:
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014

klon
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:53 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Ziemia Lubuska

Post autor: klon » sob lis 11, 2006 3:21 pm

moja gablota miała podobne objawy i okazało się ze był za wysoki poziom paliwa w gazniku wymieniłem pływak i ustawiłem mniejszy poziom paliwa i objawy ustały :)2

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » sob lis 11, 2006 5:04 pm

u mnie dym z odmy pojawił się gdy obróciła się panewka.
:)3 ale wtedy nie dymi w wydechu.
ja obstawiam, ze winny jest olej.
jeździsz na żukiecie wiec lej lotos mineral lub selektol specjal.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lis 11, 2006 5:52 pm

Nie ma silnika,który nie palił by oleju.
Problemem jest tylko: ile? To albowiem świadczy o postępujacej degradacji silnika.
Najprostsze wytłumaczenie nadmiernego zuzycia oleju to:
-zła praca pierścieni olejowych,
-zła praca uszczelniaczy zaworowych
Wiadomo,że przy wysokich prędkościach obrotowych zjawisko się wzmoże.
Dymienie na czarno to objaw zbyt bogatej mieszanki.
Zmiana gatunku oleju moze pomóc o tyle,że pierscienie mogą sie "uwolnić" z zapieczeń i zacząć lepiej pracować.
Fabryki nierzadko podają normy zuzycia oleju dla swoich silników.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » sob lis 11, 2006 10:02 pm

O, mój stary temat odżył :) Na szczęście już po sprawie. Remont silnika tzn. Wymiana pierścieni, uszczelki pod głowicą itp. załatwiło sprawę. Przy okazji okazało się, że jeden zawór wydechowy był przepalony. Podobno może tak się stać jak na ssaniu długo ciągnie, prawda to?
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości