Andoria do gazika
Moderator: Student
Andoria do gazika
Witam wszystkich. Zastanawiam się nad wstawieniem do gza silnika Andoria 4c90. Czy dużo jest przy tym motania? Jeżeli silnik ten wchodzi podobno bez problemów do żukiety to i do gazika nie powinno chyba być większych komplikacji? Jak jest z połączeniem z gazikową skrzynią biegów i czy trzeba przerabiać belkę pod sprzęgłem?
Andoria tylko z żuka - pasuje miska olejowa (nie wali o łeb od mostu) i obudowa sprzęgła jest kompatybilna ze skrzynią gaz - uaz. Przy pozostawieniu oryginalnej belki pod obudowę sprzęgła - trzeba zmodyfikować ścianę grodziową i pokrywę skrzyni biegów. Trzeba też zrobić dojście do vacupompy ( o ile hamulce będą przerabiane) Kolejną sprawą jest przerobienie poduszek pod silnik. Dokładnie nie pamiętam - ale trzeba je było chyba trochę opuścić...
Trzeba wymienić też chłodnicę - z gazikową jest ciasno. Lepiej pasuje uazowska ( nowy typ) z przerobionym dolnym króćcem ( przeniesiony na prawą stronę)
Na forum w dziale uaza było sporo o tym silniku.
Trzeba wymienić też chłodnicę - z gazikową jest ciasno. Lepiej pasuje uazowska ( nowy typ) z przerobionym dolnym króćcem ( przeniesiony na prawą stronę)
Na forum w dziale uaza było sporo o tym silniku.
Andoria 4CT90 to dobry motor. Jeżdżę na nim 5 lat i nie miałem żadnych problemów. Co prawda silnik jest prawie nowy(jak kupiłem to miał 10tys.km.) i zrobiłem na nim też ok 10tys. Mocy mu nie brakuje (98KM) i jak trzeba to nie ma problemów z 34" nawet bez reduktora. Mam go ze skrzynią i reduktorem UAZa połączone obudową sprzęgła z żuka Diesela.
Były dwa typy tej obudowy: stary na łapę (pchana)sterowaną mechanicznie jak w GAZiku i nowy na inną łapę(ciągniętą) sterowaną linką. Nowszy typ jest lepszy bo można go przerobić na typową łapę i jest wtedy uniwersalna. Miałem najpierw rozwiązanie z łapą pchaną (hydraulicznie-siłownik i pompa z Wołgi, pedały wiszące z Wołgi), potem ciągniętą linką (pedały wiszące z Ducato), teraz (sprawdza się najlepiej) pedały wiszące z MB123 i siłownik hydrauliczny z Wołgi.
Mocowanie silnika (mam ramę z UAZa) zostało przy ramie oryginalne, łapy przy silniku zostały skrócone i dopasowane pod względem kąta do wsporników w ramie. Poduszki ze śrubą na przelot(nie wyrwie silnika przy skokach). Z UAZa były za twarde i teraz są z jelcza(pasują idealnie). Tylne wsporniki pod reduktor zostały przesunięte ok 50mm do przodu. Mocowanie z tyłu na takich samych poduszkach jak silnik. Do ramy GAZika można dospawać właśnie 4 łapy od ramy UAZa. Rozwiązanie niezawodne. Przy mocniejszym silniku i dużych kołach Reduktor z UAZa jest lepszym rozwiązaniem. Nie sypie się, można włączać 4x4 w czasie jazdy, cały zespół jest lżejszy i brak wałka łączącego skrzynię i reduktor.
pozdrawiam,
Piotr
http://foto4x4.pl/galeria/image.php?twg ... ka_036.jpg
Były dwa typy tej obudowy: stary na łapę (pchana)sterowaną mechanicznie jak w GAZiku i nowy na inną łapę(ciągniętą) sterowaną linką. Nowszy typ jest lepszy bo można go przerobić na typową łapę i jest wtedy uniwersalna. Miałem najpierw rozwiązanie z łapą pchaną (hydraulicznie-siłownik i pompa z Wołgi, pedały wiszące z Wołgi), potem ciągniętą linką (pedały wiszące z Ducato), teraz (sprawdza się najlepiej) pedały wiszące z MB123 i siłownik hydrauliczny z Wołgi.
Mocowanie silnika (mam ramę z UAZa) zostało przy ramie oryginalne, łapy przy silniku zostały skrócone i dopasowane pod względem kąta do wsporników w ramie. Poduszki ze śrubą na przelot(nie wyrwie silnika przy skokach). Z UAZa były za twarde i teraz są z jelcza(pasują idealnie). Tylne wsporniki pod reduktor zostały przesunięte ok 50mm do przodu. Mocowanie z tyłu na takich samych poduszkach jak silnik. Do ramy GAZika można dospawać właśnie 4 łapy od ramy UAZa. Rozwiązanie niezawodne. Przy mocniejszym silniku i dużych kołach Reduktor z UAZa jest lepszym rozwiązaniem. Nie sypie się, można włączać 4x4 w czasie jazdy, cały zespół jest lżejszy i brak wałka łączącego skrzynię i reduktor.
pozdrawiam,
Piotr
http://foto4x4.pl/galeria/image.php?twg ... ka_036.jpg
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Andrychowski silnik był dobry dwadzieścia lat temu. Przeciętna gazowska rama ma minimum 35-ęć lat. Po co ma dzwigać takiego ciężkiego gmola ? No i ten cudowny łomot na wolnych obrotach ! Koledze dwa razy w andrychowskim motorze pasek rozrządu przeskoczył. Dlaczego ? W ciężkim terenie do paska dostała się woda z błotem. Koszt naprawy nie był mały.



Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
To powinno pogiąć tylko popychacze chyba że silnik padaka i remont i tak by go nie ominołBABCIA I pisze:w andrychowskim motorze pasek rozrządu przeskoczył. Dlaczego ? W ciężkim terenie do paska dostała się woda z błotem. Koszt naprawy nie był mały.![]()

A każdy remont kosztuje


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Ja mam taki silnik z turbo i bylem zadowolony dopoki nie zalozylem duzych kolek. Jedyna awaria do tej pory to zurzyta pompka paliwa. Jezdzilem w wodzie i z rozrzadem nie mialem zadnego problemu. Mocy ma duzo wiecej niz s21 a nie mowiac o ekonomice i bezawaryjnosci. Z montarzem nie ma problemu jak masz obudowe sprzegla od zuka diesla. Ja tak mam i wszystko chula. Jak ktos chcecie wiedziec wiecej to piszcie albo tu albo na gg 1360322.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Ja mam od spodu silnika gume tak ze woda z kaluzy ani przypadkowe bloto nie ma prawa wleciec i jezdze juz dosyc sporo i nie mialem zadnego problemu. Moze porownajmy ceny calkiem nowych czesci np do silnika mercedesa??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Pozwolę sobie na reaktywację tematu. Dopiero teraz udało mi się znaleźć Andorię w dobrym stanie za rozsądną cenę i do tego niedaleko, odpadły więc koszty transportu. Prosiłbym o podpowiedzi, jeżeli można to też o zdjęcia, rozwiązania sterowania sprzęgłem, gazem i wyprowadzenia wydechu. Sprzęgło przy silniku jest na linkę. Pedały chcę zostawić oryginalne. I jeszcze jedno pytanie: wiatrak chłodnicy zostawić przy silniku czy założyć elektryczny na chłodnicy?
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Napisz czy masz z turbem czy bez. Sprzeglo ja mialem na linke gaz tez linka od golfa bo taka akurat mialem a wydech niestety wychodzil u mnie troche pod nogi pilota. Co do wiatraka to zalezy jaka chlodnica tez bo ja przy oryginalnej musialem cos kombinowac zeby oryginalny zostawic.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Jeżeli silnik jest z obudową sprzęgła z Żuka lub Lublina I (skrzynia 4) to nie ma problemu. Sterowanie sprzęgłem zostawić oryginalne na popychacz. Nawet jak obudowa sprzęgła jest z łapą na linkę wystarczy wywiercić otwór i zamonować oryginalny trzpień podporowy pod łapę GAZ/ŻUK z drugiej strony. Ramkę od osłony skajowej obrócić o 90st i wszytko pasuje. Sprzęgło na linkę to pomyłka. Po co kombinować jak wszystko pasuje od Żuka
Sterowanie gazem owszem na linkę. Można zastosować oryginalną prowadnicę od ssania lub ręcznego gazu i do środka zamiast drutu dać linkę stalową. Przy chłodnicy oryginalnej GAZ nie ma potrzeby dodatkowego elektryka. Zwykły ze sprawnym wisko wystarcza bez problemu. Nie polecam spawania żeliwnych kolektorów, lepiej w silniku bez turbo zrobić nowy rurowy, doda silnkikowi to od razu trochę wigoru. Przy silnkiu z turbo(zależy też jakim bo były różne)wskazana jest mała modywikacja podłogi nadwozia (narożnik u pasażera ) tak aby nie było dławienia na wydechu. Za turbiną odcinek fi 100, potem łagodne kolanko tej samej średnicy, dalej długie zwężenie na fi 70, łącznik elastyczny i do tłumika w oryginalnym miejscu. Tłumik oryginalnych gabarytów przelotowy dorobiony z nierdzewki. Rozwiązania sprawdzone przez kilka lat bez żadnych poprawek.


Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Silnik to Andoria 4c90 bez turbo z Żuka. Łapa sprzęgła jest na linkę. Też zastanawiałem się nad przeróbką na gazikowy popychacz, ale jak i w którym miejscu przykręcić ośkę popychacza? Na oko wypada ona w miejscu mocowania pancerza linki sprzęgła. Jak najlepiej rozwiązać połączenie linki gazu z pedałem? Nie mam na razie żadnego pomysłu. Może spróbować pokombinować z połączeniem z prętem który w oryginale steruje przepustnicą w gaźniku? Rozumiem, że przy oryginalnej chłodnicy silnik razem z wiatrakiem zmieści się. Czy konieczne jest przerabianie kolektora wydechowego? Nie zmieści się rura obok skrzyni biegów i sprzęgła?
Na bloku lub flanszy przykręcanej do bloku są gwintowane otwory na śruby M12. Do nich z płaskownika można przymocować wspornik do osi popychaczy. Do pedału dospawać prostopadle do góry wspornik ze śrubką do linki. Wysokość dospawanego wspornika musi zapewniać zakres ruchu pedału odpowiadający zakresowi ruchu dźwigni sterującej pompą wtryskową. Otwór w ściance grodziowej mocujący pancerz linki. Linkę do dźwigni pompy zamocować do niższego otworu. Pręt od sterowania gaźnikiem wyprowadzony jest na drugą stronę oraz nie zapewnia odpowiedniego skoku, poza tym dodatkowe połączenia a więc luzy jeszcze pogarszają konieczny zakres ruchu. Nie możesz mieć skoku pedału 10cm bo po 5 minutach ci noga zdrętwieje. Silnik mieści się w Żuku więc zmieści się i w GAZie
Ja mam silnik turbo i wydech poprowadzony jak wcześniej opisałem. Nie warto kombinować z wydechem od wewnątrz ramy, zoztaw jak w oryginale tłumik pod prawym progiem z wylotem na bok. W GAZikach bzdurą jest prowadzenie wydechu do tyłu (zaciąga spaliny)
Jak wsadzisz silnik to wtedy dopasuj wydech do kolektora 




Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość