Strona 1 z 1

naprawa gaza to przyjemność

: czw sie 24, 2006 10:18 am
autor: piotr759

Re: naprawa gaza to przyjemność

: czw sie 24, 2006 1:48 pm
autor: Żurek
piotr759 pisze:Nie ma to jak mala naprawa :)21

http://www.gaz69.ru/gallery/albums/user ... 536328.jpg
z jednej strony to dobrze ze mój już tak nie wygląda a z drugiej że wtedy tak nie wyglądał :cry: !!

p.s.
doszła paczka ????

: czw sie 24, 2006 2:05 pm
autor: piotr759
W robocie siedzę - ja wrocę to sprawdzę :D
Gumki rozszyfrowałeś - gdzie która?

: czw sie 24, 2006 2:09 pm
autor: Żurek
nie wszystkie :cry:
zrobię zdjontko czego nie wiem
jutro zapodam to pomożesz coooo ?? ?? :)2

: czw sie 24, 2006 2:12 pm
autor: leszek
sie mu trafiło dwie pieczenie na jednym ogniu.
ale chłopisko widać zdrowe może na raz dwie maszyny obskoczyć :)21

: czw sie 24, 2006 2:28 pm
autor: piotr759
balast na masce też niczego sobie :)21

: czw sie 24, 2006 2:29 pm
autor: piotr759
Żurek pisze:nie wszystkie :cry:
zrobię zdjontko czego nie wiem
jutro zapodam to pomożesz coooo ?? ?? :)2
Spoko

: pt sie 25, 2006 11:13 am
autor: Żurek
Obrazek
oto fotka !!
co z czym sie je :roll: ?? ??

: pt sie 25, 2006 11:19 am
autor: Żurek
Obrazek

a przy okazji.........
co jest przyczyną takiego wyglądu głowicy ( 3 i 4 cylinder ) czy to sie leczy i jak ??

: pt sie 25, 2006 12:26 pm
autor: piotr759
Żurek pisze:Obrazek
oto fotka !!
co z czym sie je :roll: ?? ??
Od lewej:
góra - przelotka do wlewu paliwa (ta na karoserii) w nadkolu jest trochę większa
dół - osłona popychacza pompy hamulcowej jednostopniowej
Środek;
- przelotki kabli (od lamp) w fartuchach błotnika przedniego i w tylnych schowkach (do lamp tylnych)
Prawa strona:
góra - gumy do amortyzatorów ramieniowych
dół - przelotki cięgna gazu (na ścianie grodziowej - za silnikiem)

Reszta - mam nadzieję, że wiesz :D

: pt sie 25, 2006 12:32 pm
autor: piotr759
Żurek pisze:Obrazek

a przy okazji.........
co jest przyczyną takiego wyglądu głowicy ( 3 i 4 cylinder ) czy to sie leczy i jak ??
Starość nie radość - podobnie (ale mocniej) miałem jak wykruszył się pierścień. Cała komora spalania i denko tłoka poryte były. Naprawa - delikatne splanowanie - tylko czy jest sens to robić? Myślę, że takie drobne uszkodzenia nie wpłyną znacząco na pracę silnika. A cylindry jak wyglądają? Nie są porysowane?

: pt sie 25, 2006 12:33 pm
autor: Żurek
Reszte wiem ...
dzięki :)2

: pt sie 25, 2006 12:38 pm
autor: Żurek
cylindry i tłoki OK
planować nie będę może kiedyś trafie na głowice w lepszym stanie
a tak btw
na tlokach jest wyryte 88,50 .......tzn że co ??
silnik w papierach 2430 cm głowica polska czyli od 2120 uszczelka pod głowice ( stara ) jest większa ( głownie chodzi o wymiary komory spalania ) a nowa uszczelka jest mniejsza ale wg mnie tez pasuje
mam racje czy nie :-? ??

: pt sie 25, 2006 12:48 pm
autor: piotr759
Żurek pisze:cylindry i tłoki OK
planować nie będę może kiedyś trafie na głowice w lepszym stanie
a tak btw
na tlokach jest wyryte 88,50 .......tzn że co ??
silnik w papierach 2430 cm głowica polska czyli od 2120 uszczelka pod głowice ( stara ) jest większa ( głownie chodzi o wymiary komory spalania ) a nowa uszczelka jest mniejsza ale wg mnie tez pasuje
mam racje czy nie :-? ??
Tłoki 88,5 - wydaje mi się drugi szlif (ale mogę się mylić)
Uszczelka od 2120cm nie wyda na 2430 cm - w odwrotnej sytuacji da radę.
Nową głowicę do 2430 kupiłem na bazarze we wrocławiu za 150 zł.

: pt sie 25, 2006 12:55 pm
autor: Żurek
qrde... to ja już nie wiem
uszczelka pasuje motor hula
to wg mnie sa dwie możliwości
albo stara uszczelka spuchła do tych rozmiarów (mało prawdopodobne :wink: )
albo to je motor 2120 :o :cry:
inaczej nie widzę

: pt sie 25, 2006 1:12 pm
autor: piotr759
A może kupiłeś uszczelkę jednak na 2430?
Przy uszczelce 2120cm założonej na motor 2430 stalowe uszczelnienie wokół komory spalania wypadnie w cylindrze - tak myślę. Uszczelkę na 2430 poznasz po tym, że łuk stalowego uszczelnienia komory spalania (od stony tłoka - nie zaworów) styka się prawie z otworem dla szpilki mocującej głowicę. Przy uszczelce 2120 jest tak ok 5 mm "mięcha" Na zdjęciu twojej głowicy wyraźnie widać, że miałeś założoną uszczelkę na 2430 cm. Być może po założeniu uszczelki na 2120 cm motor będzie chodził - bo uszczelnienie jakieś jest - ale myślę, że bardzo krótko - uszczelkę tobie rozpieprzy raz dwa.

: pt sie 25, 2006 1:19 pm
autor: Żurek
uszczelka na 99.9% jest od 2120 i pochodzi z rodzinnych zapasów ( wieki temu mój stary miał warsztat gdzie robił warszawy i żuczki z tego co pamiętam zaden gaz tam sie nie pojawił :-? )
to stalowe uszczelnienie wypada idealnie na krawędzi cylindra .... :)2
cóż....... pojezdzimy zobaczymy :)21
oby tylko uszczelka padła :D
pogrzebię na forum bo chyba był kiedyś temat jak rozróżnić 2120 od 2430

: pt sie 25, 2006 1:27 pm
autor: piotr759
Pomierz sednicę tłoka:
2120 - miał tłoki 82 mm (nominalne)
2430 - tłoki 88 mm (nominał)
I będziesz wiedział.

: pt sie 25, 2006 1:55 pm
autor: Żurek
się zrobi wg zaleceń :)2 ale odpowiedź dopiero za 2 tyg bo na urlop idę :)21 :D :)21 :D :)21 :D
trzymajcie sie :)2

: pt sie 25, 2006 2:03 pm
autor: piotr759
Żurek pisze:się zrobi wg zaleceń :)2 ale odpowiedź dopiero za 2 tyg bo na urlop idę :)21 :D :)21 :D :)21 :D
trzymajcie sie :)2
Taki to pożyje - miłego urlopu. Paczka doszła - mam awizo. tak, że zrobię soibie miły wieczór :D