Resory..

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Resory..

Post autor: sawis » wt paź 14, 2003 3:51 pm

Witam, może i lamerskie pytanie, ale zastanawia mnie ciut i proszę o poradę.
Gaza tego, posiadam od niedawna, no i ciut siedział mu tyl, wiec wytargałem resorki, a tu :o niespodzianka..zamiast 11 piórek, ma 8 ( nie wiem jaki był cel poprzedniego właściciela), po dokonaniu pomiarów resorów wychodzi na to że nie mam co ich hamrować, bo jest OK.
Teraz moje pytanie, czy jak dołoże te dwa piórka to będzie OK :)5 :)5
czy nie będzie za sztywny (nadmieniam że z tyłu auto jest lekkie).

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt paź 14, 2003 4:16 pm

nie....ja mam po 12 przód-tył i jest w sam raz...

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » wt paź 14, 2003 4:40 pm

Po 12 to chyba miały, ale komandorki.Bynajmniej mój Gaz poprzedni, a była to komandorka miała 12 piórek.
Dwie sztuki jakie stoją u mojego znajomego w warszatacie,w tym jeden orginał ma 11 piór.

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » wt paź 14, 2003 5:27 pm

Ja mam 12 piór z przodu a 14 z tyłu
i jest OK
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » wt paź 14, 2003 5:58 pm

UPS---czyli co GAZ to inna liczba piórek w resorach :o
A o ilu sztukach mówi orginalna instrukcja??Niech ktoś się wypowie co taką posiada.

radegand
 
 
Posty: 255
Rejestracja: wt kwie 22, 2003 4:11 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: radegand » wt paź 14, 2003 7:05 pm

ja mam knigę tylko że jestem away from home :-?
ale z tyłu mam 11 piór i jestem prawie pewny że w książce też tak stoi.
co zaś do sztywności: póki nie wyklepałem resorów było nieźle, natomiast potem, to ups....skacze się góra-dół lepiej niż na kolejce górskiej..... :-? efekt ciekawy, nie wiem, może to też kwestia amorków ( ja mam oryginalne ramieniówki :lol: ). to fajnie z tyłu wygląda jak gaziorkowi podskakuje to jedno, to drugie koło a czasem obydwa 8)
tylko że kiedyś na długim i dość ostrym łuku, deszcz a ja na żukowych dość łysych oponach...podskoczyłem na jakiejś dziurze i zrobiłem 360 lądując na przeciwległym pasie :-? na szczęście nic nie jechało....potem czem prędzej kupiłem opony....
to jest właśnie ten lekki tył :roll:

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » wt paź 14, 2003 7:17 pm

to jest właśnie ten lekki tył :roll:[/quote]

albo brak amorków...W poprzednim Gazie tak mialem(ramieniówki).Nie raz było nie wesoło :o zwłaszcza na szutrach..mogłem czytać nr rejestracyjny swój :P
Ale jak założyłem amorki nówki od Uaz-a :)2 - problem zniknął.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr paź 15, 2003 7:45 am

Jak już pisał poprzednik to powinno być 11 piór w resorach i przednich i tylnych. A na ramieniówkach to zawsze bedzie skakł bo one choć ponoć dobre to i tak nigdy sie na 100% nie spisywały przynajmniej umnie. Ja mam w gazie z przodu 12 piór a z tyłu 11 i jest dobrze :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr paź 15, 2003 8:59 am

Ludzie co wy mowiecie ???
Oryginal 69m ma 10 z przodu i 11 z tylu.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » śr paź 15, 2003 12:34 pm

Oryginal 69m ma 10 z przodu i 11 z tylu.
To się zgadza w instrukci tak stoi
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » śr paź 15, 2003 1:43 pm

Nio i ta opcja się zgadza z moimi założeniami i pomiarami orginalnego Gazika.
Dzięki.

Ale nadal nie znam odpowiedzi na moje pytanie :-?
Dokładać piórka, czy nie???

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr paź 15, 2003 1:44 pm

nie...

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » śr paź 15, 2003 1:56 pm

a dlaczego. skoro mi tył siedzi dość płasko??
w momencie obciążenia 8 piór prostują mi się do poziomu, a w stanie wolnym ma odpowiednie wymiary..

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr paź 15, 2003 2:01 pm

może masz wyruchane...u mnie tak nie jest....

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr paź 15, 2003 2:11 pm

sawis pisze:Nio i ta opcja się zgadza z moimi założeniami i pomiarami orginalnego Gazika.
Dzięki.

Ale nadal nie znam odpowiedzi na moje pytanie :-?
Dokładać piórka, czy nie???
To zalezy jak masz ciezki tyl. Ja mam z tylu butle LPG + Kolo zapasowe+Hi lift + skrzynia z narzedziami i innym szpejem i dopiero po dolozeniu piora resor przestal siadac.
Naturalnie zalezy tez od kowala i jakosci jego pracy ale dopiero dodatkowe piorko rozwiazalo sprawe.
Disco 300 ES

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » śr paź 15, 2003 2:41 pm

Nio mam podobnie....oprócz butli, ale to kwestia czasu tylko...
Czyli dołoże do 11 piórek i zobacze jak się wówczas będzie sprawował.
Dzięki!

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr paź 15, 2003 2:44 pm

Zeby bylo jasne, ja mam z tylu 12
Przy 11 bylo slabo.
Disco 300 ES

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » śr paź 15, 2003 2:46 pm

OKI.
Narazie zobacze jak będzie na 11 piórach.
W poprzednim Gazie (ale to była komandorka) również miałem 12 piór.Ale ten jednak będzie lżejszy miał tył od komandorki.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » śr paź 15, 2003 2:57 pm

ale jak już ktoś pidsał jest ważne czy dokładasz długą lage, średnią czy krutką. Jerry a ty którą dokładałeś? i co chciałeś uzyskać ?twardość, "nie dobijanie" a zachować miękkość czy może coś innego?

przerabiałem swoje resory z tyłu po skruceniu honkera i wiem jakie są różniece w długości dodawanych lag względem zachowania zawieszenie po dołozeniu.
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » śr paź 15, 2003 2:59 pm

W moim przypadku- dokładnie widać które pióra zostały wyjęte i te same włoże teraz Ja.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr paź 15, 2003 2:59 pm

Dokladalem krotka a cel byl taki coby wzmocnic resor.
Gaz przestal siadac i jak pisalem po ponad 1,5 roku nadal jest dobrze.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr paź 15, 2003 3:00 pm

skoro wiesz to może byś łaskawie pochwalił się bezcenną wiedzą...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr paź 15, 2003 3:01 pm

do krisiego to było....

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw paź 16, 2003 1:34 pm

ja mam dodane 2 pióra 3 od góry i krótkie i podkładke pod wszytko i chwale sobie to rozwiązanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości