S-21 problem

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

S-21 problem

Post autor: zaq » wt sty 16, 2007 7:15 pm

Rozregulował mi się gaźnik (Jikov). Próbowałem go wyregulować, ale od tamtej pory strasznie dymi z wydechu. Nie chce też palić na jednym cylindrze. Miotam się jak wariat przy tym gaźniku i nie mogę sobie poradzić. Zauważyłem, że dymienie ma bezpośredni związek ze składem mieszanki. Czy oprócz składu powodem może być np. poziom paliwa? Silnik miał robione pierścienie i ogólny przegląd w czerwcu, więc wykluczam, że to coś w środku.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

imri
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob sty 06, 2007 8:44 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: imri » wt sty 16, 2007 8:17 pm

cześć. A jaki masz kolorek tego dymku?

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt sty 16, 2007 8:23 pm

Dymek jest biały
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt sty 16, 2007 10:35 pm

Zanim dostaniesz pierwszych oznak choroby nerwowej...... wymień na webera, póki jeszcze czas. :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Phalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 21, 2005 2:20 pm
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Phalik » śr sty 17, 2007 9:04 am

Jak biały dym to albo miesznka (w najlepszym wypadku)
Albo co gorsza puszcza uszczelka pod głowicą.
Sprawdź czy nie masz kropli wody na bagnecie lub białego nalotu.
Poza tym wywal ten gaźnik jego możliwości regulacji są znikome a zachowanie podczs jazdy jak u baby w ciąży :) ( nie obrażając wszystkich kobiet).


z pozdr...


PIT

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » śr sty 17, 2007 12:11 pm

Też mam przykre doświadczenia i z Jikovem, i z Weberem. W tej chwili u mnie (czapajew z S-21) siedzi warszawowski G-35 (tzw. "kominek") i jest nieźle - żadnych problemów z regulacją. Ideałem byłby K-22 (z wkręcaną igliczką) od dolniaka, ale trudno zdobyć. Miałem taki lata całe temu w moim pierwszym Gazie (69) który też miał S-21 pod maską i działało to rewelacyjnie (w ogóle żałuję, że się tego autka pozbyłem, cóż - człowiek był młodzy i głupszy :)21 ).
Pozdrawiam
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr sty 17, 2007 12:52 pm

G-35 (tzw. “kominek” lub “bocian”) to prosty w obsłudze gaźnik tylko jedno gardzielowy,
to znaczy że to paliwożerca....
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr sty 17, 2007 1:18 pm

Niepalenie na jednym cylindrze i biały dymek nie za bardzo na gaźnik wskazują :-?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr sty 17, 2007 1:43 pm

Biały dymek to może być np. zbyt ubogi skład mieszanki... a garek ? hmm swieca sprawdzona ?? czysta ? może zaolejona ? :roll: :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

imri
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob sty 06, 2007 8:44 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: imri » śr sty 17, 2007 3:21 pm

zaq pisze:Dymek jest biały
Tak jak wyczytałeś wcześniej, raczej nie jest to wina gaźnika. Sprawdź dokładnie świeczke i co się dzieje z olejem/płynem chłodzącym.
A w tych gaźniczkach lubią się pływaki przytapiać , wtedy cuuuda się dzieją.

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » śr sty 17, 2007 5:57 pm

zobacz czy nie ma spalin w chłodnicy

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » czw sty 18, 2007 3:35 pm

No niestety znam przyczynę: uszczelka pod głowicą. Jeżeli to tylko uszczelka, to czy wystarczy ją wymienić? Na co zwrócić uwagę?
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Post autor: Jakub_AK77 » czw sty 18, 2007 6:01 pm

Zwróć uwage na grubość uszczelki jaka była do tej pory załozona.

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » czw sty 18, 2007 6:23 pm

przy wymianie uszczelki radziłbym splanować głowice.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw sty 18, 2007 6:33 pm

klucz dynamometryczny
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pt sty 19, 2007 11:31 am

Dzięki za rady. Klucz dynamometryczny, grubość uszczelki to wiem (do książki napraw zaglądałem :wink: ). Chodzi mi o to, czy przeciekanie płynu chłodniczego (borygo), do układu smarowania mogło spowodować inne uszkodzenia? @maksz Głowica była splanowana w czerwcu podczas wymiany pierścieni.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt sty 19, 2007 11:35 am

Warto wypłukac silnik, i głowicę też splanowac , niewielki koszt ok.60zł
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn lut 12, 2007 6:06 pm

Po zdjęciu głowicy ujrzałem niezły syf: nagar + czarne sadze na zaworach i powierzchni tłoków. Zawory nie są chyba nadpalone. Głowicę na pewno będę musiał splanować. Teraz pytanie: skąd i dlaczego tyle tego syfu? Czy mogły polecieć pierścienie (wymieniane 6 miesięcy temu :o )? Na swoje usprawiedliwienie dodam, że pierwszy raz sam rozbieram silnik.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » wt lut 13, 2007 2:52 pm

zaq pisze:Po zdjęciu głowicy ujrzałem niezły syf: nagar + czarne sadze na zaworach i powierzchni tłoków...
po pierwsze primo:
regulacja gaźnika (zły skład mieszanki)
po drugie primo ( :wink: )
może to być też aparat zapłonowy (zbyt duża przerwa na kowadełku / do wyregulowania kąt wyprzedzenia zapłonu)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr lut 14, 2007 7:58 am

We no zagu zadzwoń do mnie, to sie umówimy i wyregulujemy ten twój motor, bo to słysze sie robi brazylijski serial pomału ;-)

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » śr lut 14, 2007 8:11 pm

No dobra, ostatni odcinek serialu brazylijskiego :)21 Silnik poskładany. Tylko, że nie odpala. Chyba coś z gaźnikiem (cholerny Ikov). Jak się go kręcę rozrusznikiem, to przez otwór przy dźwigience ssania kapie benzyna. Jakieś sugestie (poza zmianą na Webera) ? :)23
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lut 14, 2007 9:14 pm

Po pierwsze - osusz to ścierwo, wyczyść świece i sprawdź czy w ogóle zagada (kilka suwów) jeśli pryśniesz w gardziel odrobinę (łyżeczkę) benzyny (gaźnika nawet nie zakładaj, jeśli podejrzewasz że leje wachę. Jeśli brak reakcji - sprawdź najpierw dobrze czy prawidłowo ustawiłeś zazębienie napędu ap. zapł. (mogłęś się rąbnąć np o 180st.) a dopiero jeśli zapłon będziesz miał zweryfikowany na 100% - bierz się za gaźnik.

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » śr lut 14, 2007 9:37 pm

Zdejmowałem tylko głowicę, nie ruszałem zapłonu. Założyłem głowicę, wyregulowałem zawory, wsadziłem nowe świece, więc to chyba jednak gaźnik, ale dzięki sprawdzić nie zaszkodzi.
a tak na marginesie, ma ktoś tel. do Studenta, bo okazuje się że mam nieaktualny . :(
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr lut 14, 2007 9:46 pm

kurde musze tu częsciej zaglądać, bo myślałęm, że tylko 2 z ćwiartką potrfi być tak upierdliwy :wink: :)21

Puki co z bojów z silnikiem i gaźnikiem (weber) zostało mi tylko ssanie które wyłącza się tylko z pod maski...co już uważam za spory sukces :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » śr lut 14, 2007 9:53 pm

Tapeworm pisze:kurde musze tu częsciej zaglądać, bo myślałęm, że tylko 2 z ćwiartką potrfi być tak upierdliwy :wink: :)21

Puki co z bojów z silnikiem i gaźnikiem (weber) zostało mi tylko ssanie które wyłącza się tylko z pod maski...co już uważam za spory sukces :)21
Ty tam lepiej Serie motaj, a nie mi tu poważny temat techniczny kasztanisz :)21
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość