Strona 1 z 3

dolniaczek - smarowanie

: pt sty 26, 2007 11:47 am
autor: Żurek
przyznam sie szukałem ale wiadomo jak jest .....
a więc pokrótce -- silnik dolny bez bocznikowego filtra oleju ( wiadomo, otwory w misce i pompie olejowej zakołkowane śrubkami ) a zamiast oryginalnego filtra wstępnego oczyszczania jest zamontowana podstawa pod filtr taka jak np. w Żukach.... i założony jest filtr od poldka
pytanie brzmi:
czy nie ma jakiś przeciwskazań do założenia bocznikowego filtra oczywiście wraz z przewodami :wink: i pozostanie przynajmniej na razie przy filtrze od poldka ????????
czy taka kombinacja coś w ogóle da, czy może zaszkodzić ??
stopień oryginalości by mi wzrósł :)21 ........

: pt sty 26, 2007 11:55 am
autor: piotr759
A nie lepiej założyć filtr bocznikowy i zgrubny jednocześnie?
Wtedy stopień oryginalnościu wzrośnie Tobie jescze bardziej....

: pt sty 26, 2007 12:05 pm
autor: Żurek
no tak ... ale filtra wstępnego nie mam, a poza tym nie bardzo wiem jak to działa --- wiem tylko że działa nie za dobrze
znaczy nie mówie nie, kiedyś na pewno tak zrobię

: pt sty 26, 2007 12:11 pm
autor: Mag69
Podaj emila to prześle ci tablice poglądowe z całym układem olejowycm


:)21

: pt sty 26, 2007 12:56 pm
autor: Żurek
doszło MAG69
dzieki ale....
na tych schematach wszystko cacy ale ja nie mam chłodnicy oleju :(
czy bez chłodnicy to bedzie banglać ????
poza tym z tego co widze to "napęd " filtra wstępnego oczyszczania idzie z rozrusznika i to chyba "nożnego"
a ja takiego nie mam
więc tymczasowo chciałbym to zrobic tak jak opisałem wyżej
da radę ??

: pt sty 26, 2007 1:06 pm
autor: Mag69
Jeśli filtr będzie wpięty w układ w odpowiednim miejscu, to bedzie działac

a brak chłodnicy niczemu nie przeszkadza



:)21

: pt sty 26, 2007 1:12 pm
autor: Żurek
Mag69 pisze:Jeśli filtr będzie wpięty w układ w odpowiednim miejscu, to bedzie działac
to znaczy ????
btw ja oczywiście dziękuje za wszelkie porady i informacje które przydadzą mi sie w kolejnej fazie odbudowy syfa, ale zależy mi w tej chwili na konkretnej odpowiedzi czy w/w układ bedzie sprawnie działał...
łikend idzie to bym se podłubał....bo co moze dziwne ale nic innego przy gzie nie mam w tej chwili do roboty :P

: pt sty 26, 2007 1:20 pm
autor: piotr759
Żurek pisze:doszło MAG69
dzieki ale....
na tych schematach wszystko cacy ale ja nie mam chłodnicy oleju :(
czy bez chłodnicy to bedzie banglać ????
poza tym z tego co widze to "napęd " filtra wstępnego oczyszczania idzie z rozrusznika i to chyba "nożnego"
a ja takiego nie mam
więc tymczasowo chciałbym to zrobic tak jak opisałem wyżej
da radę ??
Chłodnicę oleju kup sobie od uaza - albo narazie jej nie zakładaj jak nie musuisz....
Filtr zgrubny wystepował w 2 rodzajach - grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (stare wersje), albo ręcznie specjalną "dzwigienką". Dzwignia ma zapadkę która pozwala obracać się tylko w jedną stronę.
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... =0&pos=708
Można założyć także filtr od Gaza 51 - dzwignią można kręcić w obie strony:
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... =0&pos=455
Wyjście na chłodnicę oleju trzeba wykonać za filtrem zgrubnym za pomocą trójnika - w jeden koniec montuje się czujnik oleju, w drugi kranik zamykający/otwierający doplyw do chłodnicy. Powrót znajduje się w rurze wlewowej oleju - na dole - u Ciebie prawdopodobnie zaślepiony. Jeśli masz wlew od warszawy M20 - powrót nie występuje.

: pt sty 26, 2007 1:34 pm
autor: Mag69
Tak jak masz zrobione będzie działac prawidłowo... :)2


:)21

: pt sty 26, 2007 3:40 pm
autor: Żurek
Mag69 pisze:Tak jak masz zrobione będzie działac prawidłowo...
tzn tak jak będę miał zrobione :)21 bo to dopiero przede mną :)2
Piotr......... z tego piszesz, rozumiem że ten filtr wstępny nie jest przez cały czas "napędzany" tylko "raz na jakiś czas " taak ??
wynika z tego że jak będę miał 2 filterki to wymiana oleju co .......... przynajmniej 15 tys km !!!!!!!!!! :)21 :)21 :)21

: pt sty 26, 2007 4:28 pm
autor: Mag69
A nie lepiej zrobic tak jak w oryginale ?

http://moto.allegro.pl/item160742376_si ... od_zl.html

kolo pisze, że ma jeszcze jeden silnik w częsciach



:)21

: pt sty 26, 2007 4:37 pm
autor: Żurek
Mag69 pisze:A nie lepiej zrobic tak jak w oryginale ?

http://moto.allegro.pl/item160742376_si ... od_zl.html
kolo pisze, że ma jeszcze jeden silnik w częsciach :)21
he he ...Magu do oryginała to mu jeszcze brakuje a zwłaszcza przedmiotowego filtra wstępnego :)21
ja robię oryginała ale jak wiadomo szelesty a własciwie ich brak, ograniczają postęp prac....
dlatego powoli, etapami do celu .......
czyli ostatecznie ..tak jak pytałem na początku; założenie filtra dokładnego oczyszczania nie ma wpływu na układ smarowania ( ani na + ani na - ) no może trochę na + :wink:
zgadza się ??

: pt sty 26, 2007 6:08 pm
autor: JA'JACEK
piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?

: pt sty 26, 2007 6:25 pm
autor: wiking
JA'JACEK pisze:
piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?
:o nie przypadkiem ,tylko na pewno :wink: :roll:

: pt sty 26, 2007 6:29 pm
autor: Mag69
JA'JACEK pisze:
piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?
od cięgna rozrusznika poprzez sztywny pręt ..


:)21

: pt sty 26, 2007 6:30 pm
autor: Mag69
wiking pisze:
JA'JACEK pisze:
piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?
:o nie przypadkiem ,tylko na pewno :wink: :roll:

Wiking, wstyd mi za ciebie :oops:

:)21

: pt sty 26, 2007 6:34 pm
autor: wiking
Mag69 pisze:
wiking pisze:
JA'JACEK pisze: Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?
:o nie przypadkiem ,tylko na pewno :wink: :roll:

Wiking, wstyd mi za ciebie :oops:

:)21
:oops: :oops: :oops: o Q !! muszę to zaraz sprawdzić :roll: !!

: pt sty 26, 2007 6:42 pm
autor: wiking
:D a jednak pedał sprzęgła !!

: pt sty 26, 2007 7:10 pm
autor: Mag69

: pt sty 26, 2007 8:23 pm
autor: maksz
Mag69 pisze:A nie lepiej zrobic tak jak w oryginale ?

http://moto.allegro.pl/item160742376_si ... od_zl.html
...
dobrze ze paska klinowego nie machnął na srebrno...

: sob sty 27, 2007 1:03 am
autor: JA'JACEK
Mag69 pisze:to ja mam jakąś podróbkę :wink:
http://img182.imageshack.us/my.php?imag ... 101we3.jpg

:)21
:o .....Tiaaaaa...... No to zamknął nam mordy....... :)21

: sob sty 27, 2007 10:15 am
autor: piotr759
[quote="wiking"]:D a jednak pedał sprzęgła !![/quot

Właśnie, że nie - ciekawe jak w gaziku połączysz pedał sprzęgła z dźwignią filtra??? przegubowo czy przez dziurę w ramie?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb7 ... 79114.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/281 ... 00245.html

: sob sty 27, 2007 10:48 am
autor: Mag69
Przy zmianie rozrusznika z "kopanego" na taki z elektromagnesem , przedłużano cięgno i podpinano pod sprzęgło, widziałem taki patent i z tatd przekonanie, że tak było oryginalnie .....


:)21

: ndz sty 28, 2007 4:15 pm
autor: wiking
:o o Q !! !! :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11

: pn sty 29, 2007 11:45 am
autor: Żurek
no to jak wyglada sprawa "wzbudzenia" tego filtra ??
jest on "napędzany" w oryginale raz na jakiś czas czyli podczas uruchamiania silnika
Piotr 759 pisze że były jakieś wersje ręczne.... :o
czyli nawet jak założe taki filtr ( a jak pisałem wyżej nie mam rozrusznika nożnego ) i nie będe nic motał ze sprzęgłem to wystarczy że przed kazdym uruchomieniem bedę go recznie obracał i to też powinno działac ???:)21
mam rację ???