Strona 1 z 3
dolniaczek - smarowanie
: pt sty 26, 2007 11:47 am
autor: Żurek
przyznam sie szukałem ale wiadomo jak jest .....
a więc pokrótce -- silnik dolny bez bocznikowego filtra oleju ( wiadomo, otwory w misce i pompie olejowej zakołkowane śrubkami ) a zamiast oryginalnego filtra wstępnego oczyszczania jest zamontowana podstawa pod filtr taka jak np. w Żukach.... i założony jest filtr od poldka
pytanie brzmi:
czy nie ma jakiś przeciwskazań do założenia bocznikowego filtra oczywiście wraz z przewodami

i pozostanie przynajmniej na razie przy filtrze od poldka

??????
czy taka kombinacja coś w ogóle da, czy może zaszkodzić

stopień oryginalości by mi wzrósł

........
: pt sty 26, 2007 11:55 am
autor: piotr759
A nie lepiej założyć filtr bocznikowy i zgrubny jednocześnie?
Wtedy stopień oryginalnościu wzrośnie Tobie jescze bardziej....
: pt sty 26, 2007 12:05 pm
autor: Żurek
no tak ... ale filtra wstępnego nie mam, a poza tym nie bardzo wiem jak to działa --- wiem tylko że działa nie za dobrze
znaczy nie mówie nie, kiedyś na pewno tak zrobię
: pt sty 26, 2007 12:11 pm
autor: Mag69
Podaj emila to prześle ci tablice poglądowe z całym układem olejowycm

: pt sty 26, 2007 12:56 pm
autor: Żurek
doszło MAG69
dzieki ale....
na tych schematach wszystko cacy ale ja nie mam chłodnicy oleju
czy bez chłodnicy to bedzie banglać

??
poza tym z tego co widze to "napęd " filtra wstępnego oczyszczania idzie z rozrusznika i to chyba "nożnego"
a ja takiego nie mam
więc tymczasowo chciałbym to zrobic tak jak opisałem wyżej
da radę

: pt sty 26, 2007 1:06 pm
autor: Mag69
Jeśli filtr będzie wpięty w układ w odpowiednim miejscu, to bedzie działac
a brak chłodnicy niczemu nie przeszkadza

: pt sty 26, 2007 1:12 pm
autor: Żurek
Mag69 pisze:Jeśli filtr będzie wpięty w układ w odpowiednim miejscu, to bedzie działac
to znaczy

??
btw ja oczywiście dziękuje za wszelkie porady i informacje które przydadzą mi sie w kolejnej fazie odbudowy syfa, ale zależy mi w tej chwili na konkretnej odpowiedzi czy w/w układ bedzie sprawnie działał...
łikend idzie to bym se podłubał....bo co moze dziwne ale nic innego przy gzie nie mam w tej chwili do roboty

: pt sty 26, 2007 1:20 pm
autor: piotr759
Żurek pisze:doszło MAG69
dzieki ale....
na tych schematach wszystko cacy ale ja nie mam chłodnicy oleju
czy bez chłodnicy to bedzie banglać

??
poza tym z tego co widze to "napęd " filtra wstępnego oczyszczania idzie z rozrusznika i to chyba "nożnego"
a ja takiego nie mam
więc tymczasowo chciałbym to zrobic tak jak opisałem wyżej
da radę

Chłodnicę oleju kup sobie od uaza - albo narazie jej nie zakładaj jak nie musuisz....
Filtr zgrubny wystepował w 2 rodzajach - grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (stare wersje), albo ręcznie specjalną "dzwigienką". Dzwignia ma zapadkę która pozwala obracać się tylko w jedną stronę.
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... =0&pos=708
Można założyć także filtr od Gaza 51 - dzwignią można kręcić w obie strony:
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... =0&pos=455
Wyjście na chłodnicę oleju trzeba wykonać za filtrem zgrubnym za pomocą trójnika - w jeden koniec montuje się czujnik oleju, w drugi kranik zamykający/otwierający doplyw do chłodnicy. Powrót znajduje się w rurze wlewowej oleju - na dole - u Ciebie prawdopodobnie zaślepiony. Jeśli masz wlew od warszawy M20 - powrót nie występuje.
: pt sty 26, 2007 1:34 pm
autor: Mag69
Tak jak masz zrobione będzie działac prawidłowo...

: pt sty 26, 2007 3:40 pm
autor: Żurek
Mag69 pisze:Tak jak masz zrobione będzie działac prawidłowo...
tzn tak jak będę miał zrobione

bo to dopiero przede mną
Piotr......... z tego piszesz, rozumiem że ten filtr wstępny nie jest przez cały czas "napędzany" tylko "raz na jakiś czas " taak

wynika z tego że jak będę miał 2 filterki to wymiana oleju co .......... przynajmniej 15 tys km

!!!!!!!!

: pt sty 26, 2007 4:28 pm
autor: Mag69
A nie lepiej zrobic tak jak w oryginale ?
http://moto.allegro.pl/item160742376_si ... od_zl.html
kolo pisze, że ma jeszcze jeden silnik w częsciach

: pt sty 26, 2007 4:37 pm
autor: Żurek
he he ...Magu do oryginała to mu jeszcze brakuje a zwłaszcza przedmiotowego filtra wstępnego
ja robię oryginała ale jak wiadomo szelesty a własciwie ich brak, ograniczają postęp prac....
dlatego powoli, etapami do celu .......
czyli ostatecznie ..tak jak pytałem na początku; założenie filtra dokładnego oczyszczania nie ma wpływu na układ smarowania ( ani na + ani na - ) no może trochę na +
zgadza się

: pt sty 26, 2007 6:08 pm
autor: JA'JACEK
piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?
: pt sty 26, 2007 6:25 pm
autor: wiking
JA'JACEK pisze:piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?

nie przypadkiem ,tylko na pewno

: pt sty 26, 2007 6:29 pm
autor: Mag69
JA'JACEK pisze:piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?
od cięgna rozrusznika poprzez sztywny pręt ..

: pt sty 26, 2007 6:30 pm
autor: Mag69
wiking pisze:JA'JACEK pisze:piotr759 pisze:(...)
(...)- grzechotka filtra obracała się za pomocą cięgna od dzwigni rozrusznika (...)
Na pewno... ? A przypadkiem nie od pedału sprzęgła...?

nie przypadkiem ,tylko na pewno

Wiking, wstyd mi za ciebie

: pt sty 26, 2007 6:34 pm
autor: wiking
: pt sty 26, 2007 6:42 pm
autor: wiking

a jednak pedał sprzęgła

: pt sty 26, 2007 7:10 pm
autor: Mag69
: pt sty 26, 2007 8:23 pm
autor: maksz
dobrze ze paska klinowego nie machnął na srebrno...
: sob sty 27, 2007 1:03 am
autor: JA'JACEK

.....Tiaaaaa...... No to zamknął nam mordy.......

: sob sty 27, 2007 10:15 am
autor: piotr759
[quote="wiking"]

a jednak pedał sprzęgła

[/quot
Właśnie, że nie - ciekawe jak w gaziku połączysz pedał sprzęgła z dźwignią filtra??? przegubowo czy przez dziurę w ramie?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb7 ... 79114.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/281 ... 00245.html
: sob sty 27, 2007 10:48 am
autor: Mag69
Przy zmianie rozrusznika z "kopanego" na taki z elektromagnesem , przedłużano cięgno i podpinano pod sprzęgło, widziałem taki patent i z tatd przekonanie, że tak było oryginalnie .....

: ndz sty 28, 2007 4:15 pm
autor: wiking
: pn sty 29, 2007 11:45 am
autor: Żurek
no to jak wyglada sprawa "wzbudzenia" tego filtra

jest on "napędzany" w oryginale raz na jakiś czas czyli podczas uruchamiania silnika
Piotr 759 pisze że były jakieś wersje ręczne....
czyli nawet jak założe taki filtr ( a jak pisałem wyżej nie mam rozrusznika nożnego ) i nie będe nic motał ze sprzęgłem to wystarczy że przed kazdym uruchomieniem bedę go recznie obracał i to też powinno działac

?:)21
mam rację

?