Strona 1 z 2
czujnik temperatury
: wt lip 03, 2007 1:38 pm
autor: Żurek
Witam
problem polega na tym ze po paru minutach jazdy zapala się czerwona kontrolka połaczona z czujnikiem w chłodnicy ...........
przetestowałem już 6 szt czujników nowych i 2 używane i ciągle jest tak samo..........
zegar pokazuje ok 80 stopni .........domniemuję że czerwona kontrolka powinna zapalać się przynajmniej powyżej 90 stopni - chyba ze się mylę

: śr lip 04, 2007 10:24 am
autor: maksz
o ile sie nie myle (bo ja mam zuka a nie dolniaka)
jeden czujnik jest od kontrolki a drugi od zegara
jeden w bloku silnika a drugi w chłodnicy.
: śr lip 04, 2007 10:26 am
autor: Żurek
maksz pisze:jeden czujnik jest od kontrolki a drugi od zegara
jeden w bloku silnika a drugi w chłodnicy.
zgadza się .........problem mam z tym w chłodnicy ; od kontrolki

: śr lip 04, 2007 10:43 am
autor: maksz
to moze to jest ten problem bo zegar powinien pokazywac temp z chlodnicy a kontrolka z silnika
: śr lip 04, 2007 10:47 am
autor: Żurek
: śr lip 04, 2007 10:57 am
autor: maksz
od razu informuje ze tak jest w zuku a schematy jak masz to pewnie do dolniaka
: śr lip 04, 2007 11:06 am
autor: Żurek
znalazłem !
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=44
no może żukieta ma na odwrót ...... ja wg powyższego schematu mam instalację ....

: śr lip 04, 2007 12:17 pm
autor: JA'JACEK
maksz pisze:od razu informuje ze tak jest w zuku a schematy jak masz to pewnie do dolniaka
No i jesteś w mylnym błędzie.
Dolniak od ŻUKa niczym się nie różni pod tym względem.
Zegar podłączony jest do bloku, chłodnica do kontrolki.
@Żurku jeżeli to powtarza się na kilku czujnikach, to może masz za wysoką temperaturę cieczy ?
Jest lato, upał, zamulona chłodnica może dawać taki efekt.
Albo termostat nie puszcza.
: śr lip 04, 2007 12:27 pm
autor: Żurek
hmmmm......... silnik jest zalany płynem......... termostat sprawdzałem przed założeniem ( gotowałem w garnku

) i otwiera .... chłodnica była zdjęta przed odpaleniem motoru i płukana ( ale niestety zapomniałem że też wypadało by ją opylić myjką z zewnątrz

)
a jeśli nawet była by zamulona to zegar powinien wskakiwać na więcej niż 85 stopni ( chyba

)
tak sobie myśle ,że by jakiś termometr znaleźć i zmierzyć jaka jest temperatura cieczy na zagrzanym silniku ... tylko gdzie ja znajdę termometr do minimum 100 stopni

??
: śr lip 04, 2007 1:26 pm
autor: Bubu
Żurek pisze:hmmmm......... silnik jest zalany płynem......... termostat sprawdzałem przed założeniem ( gotowałem w garnku

) i otwiera .... chłodnica była zdjęta przed odpaleniem motoru i płukana ( ale niestety zapomniałem że też wypadało by ją opylić myjką z zewnątrz

)
a jeśli nawet była by zamulona to zegar powinien wskakiwać na więcej niż 85 stopni ( chyba

)
tak sobie myśle ,że by jakiś termometr znaleźć i zmierzyć jaka jest temperatura cieczy na zagrzanym silniku ... tylko gdzie ja znajdę termometr do minimum 100 stopni

??
Termometr od kotła C.O.

: śr lip 04, 2007 1:42 pm
autor: JA'JACEK
...( ale niestety zapomniałem że też wypadało by ją opylić myjką z zewnątrz )...
Żeby się od brudu grzała, to by musiała być chyba gliną zaszpachlowana na amen......
Termometr taki to kiedyś kupiłem na Senatorskiej, tam gdzie sprzęt do bimbru.
Nie znam się na tych czujnikach, ale może trzeba je dobierać według
jakiś określonych wartościach lub do konkretnych marek wozów.
: śr lip 04, 2007 4:02 pm
autor: wladimir.r
A jest coś takiego jak ta kontrolka?? W książce A.Wiejaka i J.Zagaja "Żuk - budowa, eksploatacja, naprawa" nie ma nic na temat kontrolki temperatury płynu. Jest tylko wskaźnik. No i jedyny czujnik jest w bloku silnika.
: śr lip 04, 2007 5:16 pm
autor: JA'JACEK
JA'JACEK pisze:(...)
Dolniak od ŻUKa niczym się nie różni pod tym względem.
Zegar podłączony jest do bloku, chłodnica do kontrolki.
(...)
A co nas ŻUK obchodzi...?
Czytać uważnie proszę........
Przeca my cały czas o chłodnicy GAZa piszemy...
: śr lip 04, 2007 6:26 pm
autor: L80
a ten czujnik w chłodnicy to gdzie jest
u gory ?
moze być tak że termostat jest na ciute wyższą temperature i gdy puści do chlodnicy dostaje się ciecz o temperaturze o kilka stopni wyższej niż zadzialanie kontrolki
sprawdż łapo o jakiej temperaturze wychodzi woda z chłodnicy
trzymając za węża
jesli dajesz rade utrzymać to znaczy że chłodzenie jest w pożadku
tylko termostat nie jest zgrany z czujnikiem
: śr lip 04, 2007 6:44 pm
autor: JA'JACEK
L80 pisze:a ten czujnik w chłodnicy to gdzie jest
u gory ?
(...)
No jest na górze, jakieś 5cm od wlotu z nad termostatu i nawet cieczy nie dotyka bo ma reagować jak się gotuje.
Wtedy idzie sygnał że coś nie teges i jest awaria.
: śr lip 04, 2007 6:55 pm
autor: Dziku2
spróbuj jeszcze pogotować czujnik z podłączoną żarówką i zobacz kiedy puszcza, może to jakieś lewe czujniki??
: śr lip 04, 2007 7:20 pm
autor: JA'JACEK
Przecież jak zagotuje czujnik to się na pewno zaświeci.
Poza tym one się włączają Żurkowi jak by za wcześnie, czyli nadwrażliwe jakieś...

Pomysł na taką próbę dobry ale jest problem bo równolegle trzeba robić pomiar temperatury,
a czas podgrzewania musi być maksymalnie wydłużony aby pomiar był wiarygodny.
Trochę to niewygodne, to nie termostat.
: śr lip 04, 2007 7:31 pm
autor: Dziku2
jak włączy się przy wrzącej wodzie to znaczy że są dobre i wtedy przyczyny trzeba będzie szukać gdzie indziej, a jeśli włączy się wcześniej to znaczy, że czujnik jakiś lipny, poza tym podczas gotowania dobrze jest zaobserwować, czy podłączona żarówka zaczyna się delikatnie żarzyć i stopniowo jaśnieć czy w momencie pstryknie (powinno być słychać) i zacznie przepuszczać prąd. Być może to czujnik od zegara i dlatego zapala się wcześniej (zaczyna się świecić przy małej temp., ale przez szkiełko od kontrolki nie widać)... się zakręciłem, mam nadzieję że wiadomo oso chosi...

: śr lip 04, 2007 7:46 pm
autor: wladimir.r
Dziku2 pisze:jak włączy się przy wrzącej wodzie to znaczy że są dobre i wtedy przyczyny trzeba będzie szukać gdzie indziej, a jeśli włączy się wcześniej to znaczy, że czujnik jakiś lipny, poza tym podczas gotowania dobrze jest zaobserwować, czy podłączona żarówka zaczyna się delikatnie żarzyć i stopniowo jaśnieć czy w momencie pstryknie (powinno być słychać) i zacznie przepuszczać prąd. Być może to czujnik od zegara i dlatego zapala się wcześniej (zaczyna się świecić przy małej temp., ale przez szkiełko od kontrolki nie widać)... się zakręciłem, mam nadzieję że wiadomo oso chosi...

Też to miałem na myśli pisząc o Żuku. Możliwe że w chłodnicy to ten sam rodzaj czujnika co w bloku S21 czyli ze wzrostem temperatury zmniejsza swoją rezystancję. Żarówka najpierw pali kiepsko a później coraz jaśniej.
: śr lip 04, 2007 8:15 pm
autor: JA'JACEK
Dziku2 pisze:(...) ... się zakręciłem, mam nadzieję że wiadomo oso chosi...

Wiadomo.....
To znaczy że jest różnica w ich budowie ?
: śr lip 04, 2007 9:58 pm
autor: Dziku2
no są czujniki do bloku na zegar, takie co zmieniają opór podczas nagrzewania i do chłodnicy, co nie puszczają prądu wcale do ustalonej temperatury, a potem robi pstryk i puszczają całkiem. Ten do chłodnicy to można podpasować obojętnie jaki np. od wentylatora jakiegoś, aby zwierał przy tych 100*C i już, z tym drugim na zegar to już inna bajka, ale nie o tym temat.
Jeśli chodzi o ten do chłodnicy to powinien pasować ruski o oznaczeniu TM104, ostatnio był na allegro, ale głowy nie daję

: pt lip 06, 2007 1:54 pm
autor: Żurek
Dziku2 pisze:
Jeśli chodzi o ten do chłodnicy to powinien pasować ruski o oznaczeniu
TM104, ostatnio był na allegro, ale głowy nie daję

i o to chodziło

wiem ze to nie giełda ale jakby co
to poszukuję

p.s. jakby co to silnik dolny,
1 czujnik w głowicy daje sygnał na zegar,
1 czujnik w chłodnicy daje sygnał na czerwoną kontrolkę
tak jest w orginale

: pt lip 06, 2007 2:04 pm
autor: Dziku2
jakbyś gdzieś dorwał ten czujnik TM104 to daj znać, przy jakiej temp. zwiera...
http://www.allegro.pl/item210414709_uaz ... oclaw.html
: pt lip 06, 2007 2:04 pm
autor: Darek
czujnik w chłodnicy nie jest taki sam jak ten w głowicy o i cała przyczyna że Ci świeci.
Jeden taki czujnik to mam w starej chłodnicy i jak był podłączony to dopiero świeciła kontoka jak sie zaczynał gotować.
: pt lip 06, 2007 2:11 pm
autor: JA'JACEK
Żurek pisze:(...)
p.s. jakby co to silnik dolny,
1 czujnik w głowicy daje sygnał na zegar,
1 czujnik w chłodnicy daje sygnał na czerwoną kontrolkę
tak jest w orginale
I w górniaku czyli S 21 też....