Jak zgrać skrzynie biegów merca z reduktorem gaza, kto zro

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Jak zgrać skrzynie biegów merca z reduktorem gaza, kto zro

Post autor: marcin-gaz » sob sty 24, 2004 11:15 pm

Mam włożony silnik merc 2,3 benz ze skrzynią i nie mam wałka zdawczego na reduktor, szukam chętnego do wykonania takiego patentu, nadmienią że skrzynia biegów jest skierowana lekko w dól pojazdu :)5
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Jak zgrać skrzynie biegów merca z reduktorem gaza, kto

Post autor: Mag69 » ndz sty 25, 2004 9:09 am

marcin-gaz pisze:Mam włożony silnik merc 2,3 benz ze skrzynią i nie mam wałka zdawczego na reduktor, szukam chętnego do wykonania takiego patentu, nadmienią że skrzynia biegów jest skierowana lekko w dól pojazdu :)5
Do połaczenia skrzyni z ruduktorem pasuje krótki wałek gazowski a łącznik zrobi ci nawet mało kumaty tokarz :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » ndz sty 25, 2004 10:33 am

ja mam takowy sam silnik i zapdoałem to tak:
- skrzynia był od busa więc flansza nie na gume ale na sróby
1/2 wałka od merca + 1/2 wałka od gaza +troche tokarza = wałkek
tralala Super działa pamietaj aby był tam jakis frez bo widziałek konstrukcje bez freza ojeju jak to chodziło!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » ndz sty 25, 2004 10:35 am

jeszcze jedno pytanko czemu masz w dół silnik chyba cosik go [cenzura].... włożyłes. Trza żalizje wywalic co nieco podpołowac tu i ówdzie chłodnica cienką np od UAZa max na przód pogonoć i tam tez silnik i sie z mostem minie!!!! a i skrzynia biegów dobrze pasuje prawie nie trzeba komory silnika przerabiać.
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sty 25, 2004 11:19 am

nie trzeba wału przerabiac tylko flansze redukcyja zrobic robiłem ostatnio cos takiego do honkera kolesiowi i gada padlina
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz sty 25, 2004 11:23 am

Kasprol pisze:nie trzeba wału przerabiac tylko flansze redukcyja zrobic robiłem ostatnio cos takiego do honkera kolesiowi i gada padlina
No o czym pisałem parę postów wyżej (flansza=łącznik) :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz sty 25, 2004 2:09 pm

Waldemar pisze:ja mam takowy sam silnik i zapdoałem to tak:
- skrzynia był od busa więc flansza nie na gume ale na sróby
1/2 wałka od merca + 1/2 wałka od gaza +troche tokarza = wałkek
tralala Super działa pamietaj aby był tam jakis frez bo widziałek konstrukcje bez freza ojeju jak to chodziło!!
:)2
Powiedz skąd jesteś bo chetnie bym obejżał i ściągnoł patencik jak to wykonać, jeśli chodzi o silnik to nie ja go kładłem już tak cosik był tylko bez reduktora więc ja se musiałem skomplikować sprawe, silniczek jest mocno do przodu, chłodnica cienka w grilu tylko idzie przód silnika do góry bo kółko pasowe chyba od wentylatora wychodzi już na przednim pasie ramy tym szerokim na którym jest chłodnica, jak masz jakieś fotki to chętnie popatrzę a jak nie jest daleko to sie przejade.
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz sty 25, 2004 2:14 pm

Kasprol pisze:nie trzeba wału przerabiac tylko flansze redukcyja zrobic robiłem ostatnio cos takiego do honkera kolesiowi i gada padlina
:)3
Problem w tym że u mnie odległość między skrzynią biegów a reduktorem jest większa a pozatym nawet nie posiadam oryginalnego wałka zdawczego. skąd jestes i czy robisz eksperymenta z łączeniem różnych wałków, jak z wyważeeniem tego :)5
Czy to że osie skrzyni i reduktora nie sa równoległe nie gra żadnej roli, wiadomo reduktor jest na równo ale u mnie silniczek przodem pieje troszke ku górze.
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » ndz sty 25, 2004 6:08 pm

co do mnie to mieszkam na pomorzu wiec pewnie nie te rejony ja ma silnik dosc nisko koło jest tuż nad belką a moska przy lekko podpiłowanej ( 3 cmm ) belce i jest ok. Co do zdjecia to nie mam mogę opisać co i jak. krzyżak i flansza od mercedesa 207 w tym wytoczony otwór tak aby sie zmieścił wielokin i frez od wałka napedowego co idze do napedzania kół chyba od uaza. no i końcówka z drugiej strony uazowa. wałek ma z 30-40 cm tyle co ma być. Pobił mi tokaz w PKSe w Szczecinku i nie bije super działa bez wyważania. Tokaż musi miec pojecie o tym rzemiosle.
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz sty 25, 2004 6:18 pm

Waldek dzieki serdeczne za pomoc, może złoże na wiosne ta zmote do kupy to wybiore sie nad może i Cię odwiedze i zweryfikuję co i jak.
Dzieki. :)2
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » ndz sty 25, 2004 6:35 pm

oo zrobiłem nawet małe plany tak odreki z nudów w paincie hehe
Obrazek
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » ndz sty 25, 2004 6:41 pm

cosik nie poszło teraz bedzie ok
Obrazek
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Leon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 9:35 pm
Lokalizacja: Cambridge,Szczecinek

Post autor: Leon » ndz sty 25, 2004 8:01 pm

WALDEK marnujesz sie chlopie na tych studiach :lol: :lol: :)2 :)2 :)2

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz sty 25, 2004 8:03 pm

Z tego co narysowałes to jeden krzyżak musi być gazowski a drugi z MB :)21
LJ 70

trojkat
 
 
Posty: 268
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am

Post autor: trojkat » ndz sty 25, 2004 8:21 pm

a jezeli skrzynia ma wielowypust suwliwy to czy poloczenie reduktor skrzynia moze byc na jednym krzyzaku

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz sty 25, 2004 8:25 pm

trojkat pisze:a jezeli skrzynia ma wielowypust suwliwy to czy poloczenie reduktor skrzynia moze byc na jednym krzyzaku
Nie może :)21

Tzn moze ale długo na takim wynalazku mie pojeździsz ,bo nie jestes w stanie idealnie wycentrowac tą strone wałka która jest "na sztywno"
:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz sty 25, 2004 8:40 pm

trojkat pisze:a jezeli skrzynia ma wielowypust suwliwy to czy poloczenie reduktor skrzynia moze byc na jednym krzyzaku
Muszą być dwa także dlatego, że przegób taki jezeli pracuje pod kątem nie jest przegóbem równobieżnym, jezeli są dwa, to jeden niweluje błąd drugiego; warunek to odpowiednie ich ustawienie względem siebie, orez równoległość łączonych wałów

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » ndz sty 25, 2004 8:50 pm

Leon nie jak tak bede zagladał na forum za czesto to po sesji niebede juz sie meczył na studiach tylko w wojsku lub w robocie wiec żegnam panów na dzis juz starczy wracam do lazerów kondenzatorów i polaryzacji w kierunku zaporowym. <papapa>
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

trojkat
 
 
Posty: 268
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am

Post autor: trojkat » ndz sty 25, 2004 8:54 pm

a jezeli skrzynia ma wielowypustsuwliwy i zastosujemy jeden przegob[taki jak w samochodach przednionapedowych]to czy bedzie dzialalo chodzi mi oto ze jak mamy 6 cm miejsca to czym poloczyc a nie chce mi sie reduktora przesowac :-?

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz sty 25, 2004 9:00 pm

trojkat pisze:a jezeli skrzynia ma wielowypustsuwliwy i zastosujemy jeden przegob[taki jak w samochodach przednionapedowych]to czy bedzie dzialalo chodzi mi oto ze jak mamy 6 cm miejsca to czym poloczyc a nie chce mi sie reduktora przesowac :-?
:lol: nie wytrzyma (sprawdzone) ja musiałem przesunąć reduktor łacznie z belka o 8 cm :)21
LJ 70

trojkat
 
 
Posty: 268
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am

Post autor: trojkat » ndz sty 25, 2004 9:04 pm

no to buuuuuu mag ty masz skrzynie od mietka[jakiego] :)5

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz sty 25, 2004 9:15 pm

Pytanie za 100 pktów: ILE ma długości wałek oryginalny między skrzynią a reduktorem w gaziku :)5 :)5 :)5
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz sty 25, 2004 9:18 pm

Ponieważ miejsca mam dużo wpadłem na pomysł że oryginalny wałek do reduktorka dam, a między wałek a skrzynie biegów w wolne miejsce dam taka flansze żeby z jednej przykręcic wałek na 4 a z drugiej wyjście skrzyni na 3 śrubki. :roll:
Ktos ma pojęcie czy to zda egzamin :)5 :)5 :)5
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz sty 25, 2004 9:22 pm

Sorry Mag ty właściwie już mi o tym napisałes tylko ja inaczej o tym myślałem :lol: , kwestia tylko czy to zda egzamin. :)5
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz sty 25, 2004 9:56 pm

marcin-gaz pisze:Pytanie za 100 pktów: ILE ma długości wałek oryginalny między skrzynią a reduktorem w gaziku :)5 :)5 :)5
od 20 do 22 centymetrów...(widziałem 3 wersje i kazdy miał inną długość )
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości