Strona 1 z 1
Cylinderki z smoregulatorem
: ndz paź 28, 2007 3:49 pm
autor: luk
Ponieważ hamulce w moim gazie zaczynają troche niedomagać, zastnawiam sie nad wymiana cylinderków. Ktoś, kiedyś, gdzieś pisał że są cylinderki od wołgi które mają samoregulatory, i że te samoregulatory są w środku cyliderka i sie nie zapychają błotem i że ogóleni daje to rade.
Czy ktoś wie, jak to wygląda?? Gdzie da sie to kupić, i ile jest droższe od standartowych?? czy pasuje bez przeróbek czy trzeba coś rzeźbić??
A tak przy okazji może ktoś wie jaka może być przyczyna że szczęki w tylnych hamulcach mi sie nie cofają i przez to grzeją sie hamulce. Hamują dobrze, tyle że sie grzeją. Ograniczniki już sprawdzałem, więc wina musi być w hydraulice. cylinderki sie zatarły??
pozdrawiam
: ndz paź 28, 2007 4:22 pm
autor: szary
Cylinderek z samoregulatorem różni się tylko tym od zwykłego , że wewnątrz posiada pierścień segera do którego podczepiony jest tłoczek - seger wychodzi wraz z tłoczkiem ale nie wraca a zatem zawsze zachowany zostaje optymalny dystans pomiędzy szczęką a bębnem.
Cen na dziś nie znam , kiedyś owe ceny nie różniły się praktycznie wcale.
Być może masz zatarte cilinderki , zdemontujesz wszystko i się okaże co jest.
Aha - demontaż hamulców z samoregulującymi się cylinderkami do przyjemnych nie należy.
: ndz paź 28, 2007 7:23 pm
autor: Rafał D
montując wszystko na nowo zainwestuj w smar do cylinderków - wyeliminujesz albo przynajmniej bardzo odwleczesz w czasie problem zapiekania się.
: ndz paź 28, 2007 7:59 pm
autor: szary
zapewne chciałeś powiedzieć - wazelinę techniczną.
wszelkie "smary" odpadają.
: ndz paź 28, 2007 9:35 pm
autor: Rafał D
mówiąc o smarze nie mam na myśli "tawotu". Istnieją specjalistyczne smary do smarowania elementów hydraulicznych układów hamulcowych. Popatrz w katalog np. WURTH'a.
Wazelinka może i fajna rzecz ale czy do hamulców najlepsza

: ndz paź 28, 2007 9:52 pm
autor: szary
wurtha znam i na bieżąco używam...który preparat masz na mysli?
: ndz paź 28, 2007 10:22 pm
autor: Student
maść na szczury pewnie...
: pn paź 29, 2007 8:06 am
autor: Rafał D
szary pisze:wurtha znam i na bieżąco używam...który preparat masz na mysli?
Smar do cylinderków hamulcowych A0893 980. Po szczególy odsyłam do katalogu na www :
http://www.wurth.pl/katalog/modules/base/pk.php
wystarczy wpisać numer bez A0 i spacji czyli 893980.
: pn paź 29, 2007 8:16 pm
autor: terenowiec69
Wszystkie "cuda" typu smary to lipa,rozbierasz cylinderek wycierasz gazetą ,smarujesz delikatnie hydrolem i ma być.Jak jest nowy to nie powinno byc problemu.Będzie chodzić.
: wt paź 30, 2007 7:51 am
autor: Piter69A
cylinderki z Wołgi to dobry patent

Po założeniu nowych przez prawie 3 lata były bezawaryjne (tylko taplanie w błocie). Przy kupowaniu trzeba sprawdzić czy na tłoczkach są o-ringi czy zwykłe gumki. Tylko te z o-ringami warto kupić
Przy montowaniu absolutnie nie wystarczy płyn(chyba, że się nigdy z asfaltu nie zjedzie). Trzeba bezwzględnie nasmarować gładź cylinderka dla zabezpieczenia przed korozją. Ja stosuję smar grafitowy(nie uszkadza gumy i uszczelnia. Sprawdza się to bardzo dobrze

: wt paź 30, 2007 8:31 am
autor: Rafał D
terenowiec69 pisze:Wszystkie "cuda" typu smary to lipa,rozbierasz cylinderek wycierasz gazetą ,smarujesz delikatnie hydrolem i ma być.Jak jest nowy to nie powinno byc problemu.Będzie chodzić.
do gazety można dodać duży młotek, przecinak, flexa, spawarkę elektryczną i jest pełny zestaw remontowy do samochodu.
Ja pozostanę przy swoim a "wybór należy do Ciebie"

: wt paź 30, 2007 8:46 am
autor: Rafał D
Piter69A pisze:Ja stosuję smar grafitowy(nie uszkadza gumy i uszczelnia. Sprawdza się to bardzo dobrze

Z tą gumą to byłbym ostrożny. Smary grafitowe których charakterystyki czytałem były na bazie mineralnej a to chyba wymaga gumy olejoodpornej. Dodatkowo smar do cylinderków nie może rozpuszczać się w płynie ham. a smar grafitowy to głównie jest odporny na wodę.
Ale oczywiści każdy stosuje w co wierzy i niech tak pozostanie

: wt paź 30, 2007 9:17 am
autor: szary
dokładnie tak
żadnych smarów -tylko bezkwasowa wazelina techniczna
: wt paź 30, 2007 1:20 pm
autor: luk
No dobra a gdzie coś takiego da sie zanabyć i czy bez rozbierania da się odróżnić od zwykłych??
: śr paź 31, 2007 8:10 pm
autor: luk
I co nikt nic nie wie na ich temat?
: śr paź 31, 2007 8:18 pm
autor: terenowiec69
Poszukaj na allegro tam zawsze coś jest,a jak nie to zadzwoń do sklepu do Jarosławia tam jest na bieżąco.
: śr paź 31, 2007 8:58 pm
autor: gri74
pod warszawa masz...
: śr paź 31, 2007 10:04 pm
autor: SebastianS
szary pisze:dokładnie tak
żadnych smarów -tylko bezkwasowa wazelina techniczna
Eh... Temu się wszystko z jednym... To napisz jeszcze o żelu do USG

: śr paź 31, 2007 10:07 pm
autor: szary
Ej, nie wydziwiaj

: czw lis 01, 2007 11:07 pm
autor: luk
czy ktoś był by tak miły, i pofatytgował sie do garażu i zmierzył jaką długość ma przewód hamulcowy łączący w przednim moście dolny cylinderek z górym?
Z góry dziękuje
: pt lis 02, 2007 12:03 am
autor: gri74
zadzwoń jutro po 10