przewody hamulcowe
Moderator: Student
przewody hamulcowe
Układ hamulcowy czas zacząć...
Mam dylemat ( mądre słowo ) ... Czy macie jakies ciekawe rozwiazania przewodów elastycznych pomiedzy mostem a ramą ? Nie chciałbym montowac długich elastyków, bo lubia puchnąć, a z moich obserwacji i pomiarów wychodzi, że tył - od trójnika na moscie do ramy to około 40 cm i podobnie z przodem 2 x 40 - 45 cm. Czy mozna jakos inaczej czy tak ma być...
Mam dylemat ( mądre słowo ) ... Czy macie jakies ciekawe rozwiazania przewodów elastycznych pomiedzy mostem a ramą ? Nie chciałbym montowac długich elastyków, bo lubia puchnąć, a z moich obserwacji i pomiarów wychodzi, że tył - od trójnika na moscie do ramy to około 40 cm i podobnie z przodem 2 x 40 - 45 cm. Czy mozna jakos inaczej czy tak ma być...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Nie chcesz długich elastycznych, to możesz tak:
http://bemot.com.pl/grafika/4x4/tak_nie_robimy/02_3.jpg
Oczywiście żaruję
http://bemot.com.pl/grafika/4x4/tak_nie_robimy/02_3.jpg
Oczywiście żaruję

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 23
- Rejestracja: pn mar 12, 2007 6:52 pm
- Lokalizacja: Leśna -dolnośląskie
A ta pompa to z czego?? Jeżeli pompa ma dwa wyjścia na przód to nie oznacza wcale, że są to dwa obwody. Jest to po prostu rozdzielenie jednej sekcji na dwa przewody z których zwykle jeden jest do osi przedniej a drugi jest połączony przez korektor jako wzmocnienie osi tylnej. Możliwe, że ktoś zamontował oba wyjścia na przód ale wcale nie musi tak być
Można albo jedno wyjście zaślepić albo oba wyjścia (przewody) połączyć trójnikiem w jeden dla całej osi i potem znowu rozdzielić na moście 


Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Pompa jest od poldasa z systemem Lucas. Bo hamulce montuję tarczowe... I dodatkowo do tylnego obwodu jest korektor, ale bezwładnościowy - taki montowany zaraz za pompą... Więc dlatego potrzebuję dwa niezależne obwody na przód. I boję sie, że jak elastyki bedą długie to całe ciśnienie pójdzie w rozszerzenie gumy, a nie w zaciski. Jeszcze z tyłu powiedzmy, że moze być - elastyki do zacisków krótkie i jeden między mostem a ramą ujdzie, ale z przodu moze być gorzej. Nie wiem czy ktoś dorabia przewody w oplocie stalowym, bo takie byłyby OK.
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!


"Jeżdżę z kim chcę"
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
odświeżam temat..
w środę stwierdziliśmy z bratem że można wyregulować spowalniacze. Żeby było łatwiej ściągnęliśmy koła,potem bębny żeby zobaczyć jak tam cylinderki i tak się zaczęło. Dzisiaj jest poniedziałek a my rozebraliśmy wszystko bo niestety przy odkręcaniu przewodów gumowych poukręcały się wszystkie przewody (te miedziane) a jak nie to przynajmniej poobracały się nakrętki...
no i pytanko-da się te nakrętki jakoś nasmarować żeby zawsze się "ślizgały"po przewodzie
bo jak nie jest ruszane przez rok to bez ukręcenia przewodu się nie obejdzie raczej... 
w środę stwierdziliśmy z bratem że można wyregulować spowalniacze. Żeby było łatwiej ściągnęliśmy koła,potem bębny żeby zobaczyć jak tam cylinderki i tak się zaczęło. Dzisiaj jest poniedziałek a my rozebraliśmy wszystko bo niestety przy odkręcaniu przewodów gumowych poukręcały się wszystkie przewody (te miedziane) a jak nie to przynajmniej poobracały się nakrętki...
no i pytanko-da się te nakrętki jakoś nasmarować żeby zawsze się "ślizgały"po przewodzie


"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
- terenowiec69
-
- Posty: 197
- Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:51 pm
- Lokalizacja: Chełm woj. lubelskie
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
skończyło się na dorabianiu wszystkich nowych końcówek (tzn na zarobieniu) układ działa znacznie lepiej (przed rozebraniem okazało się że "aż" jedno koło hamowało a właściwie jedna szczęka
).Odpowietrzyliśmy i...działa ale jak zwykle-tzn po drugim depnięciu pedałem. Jak to wyeliminować?układ odpowietrzony,nie cieknie. Ja stawiam na pompę ale chyba nie opłaca się jej już robić (reperaturka chyba nic nie da bo luz jest spory)

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
goralski pisze:skończyło się na dorabianiu wszystkich nowych końcówek (tzn na zarobieniu) układ działa znacznie lepiej (przed rozebraniem okazało się że "aż" jedno koło hamowało a właściwie jedna szczęka).Odpowietrzyliśmy i...działa ale jak zwykle-tzn po drugim depnięciu pedałem. Jak to wyeliminować?układ odpowietrzony,nie cieknie. Ja stawiam na pompę ale chyba nie opłaca się jej już robić (reperaturka chyba nic nie da bo luz jest spory)
Wyreguluj odległości szczęka - bęben (śruba na tarczy kotwicznej), przy okazji warto sprawdzić w jakim stanie są bębny i w razie potrzeby przetoczyć. Jak już masz sciągnięty bęben to od razu przeczyść szczęki papierem ściernym.
pozdrawiam
Tzarrr!!
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Podobny problem miałem. Szczęki wymienione, cylinderki porobione, wszystko odpowietrzone i... kiszka. Trzeba pompować. Siadłem i już nawet siły kopać Gaziora nie miałem. No i spojrzałem na pompę (wcześniej robiona). Zmniejszyłem luz między popychaczem a tłokiem pompy i szok. Nie trzeba było pompować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości