przewody hamulcowe

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

przewody hamulcowe

Post autor: faust 12 » czw sty 24, 2008 4:32 pm

Układ hamulcowy czas zacząć...
Mam dylemat ( mądre słowo ) ... Czy macie jakies ciekawe rozwiazania przewodów elastycznych pomiedzy mostem a ramą ? Nie chciałbym montowac długich elastyków, bo lubia puchnąć, a z moich obserwacji i pomiarów wychodzi, że tył - od trójnika na moscie do ramy to około 40 cm i podobnie z przodem 2 x 40 - 45 cm. Czy mozna jakos inaczej czy tak ma być...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw sty 24, 2008 6:58 pm

Jak masz stare to puchną :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » czw sty 24, 2008 9:30 pm

Nie chcesz długich elastycznych, to możesz tak:

http://bemot.com.pl/grafika/4x4/tak_nie_robimy/02_3.jpg
Oczywiście żaruję :wink:
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » czw sty 24, 2008 9:52 pm

Nie doczytałem do końca i otworzyłem zdjęcie, Cholera starzeję się już, bo myślałem, że to tak na poważnie. I już chciałem wyrazić swoje wątpliwości...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » czw sty 24, 2008 10:06 pm

przewody elastyczne od autosana autobusu, pasowały długościa i gwinty pasują do cylinderkow, bynajmniej do tych co są w moim gazie;)
ps. od zuka nie pasowały gwinty, inny skok.
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw sty 24, 2008 10:19 pm

od uaza sa ok
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » pt sty 25, 2008 6:28 am

faust 12 pisze: I już chciałem wyrazić swoje wątpliwości...
Strach byłby czytać :wink: Na poważnie -> tak, jak piszą powyżej, nowy elastyczny pożyje wystarczająco długo :)2
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pt sty 25, 2008 7:54 am

Zawsze można zastosować elastyki w oplocie
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Koorneliusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 12, 2007 6:52 pm
Lokalizacja: Leśna -dolnośląskie

Post autor: Koorneliusz » pt sty 25, 2008 10:15 am

lisiurski pisze:Zawsze moż :)2 na zastosować elastyki w oplocie
Dokładnie , na bajzlu we Wrocku pojawia się gościu który dorabia przewody hamulcowe w oplocie stalowym i zaprasowuje końcówki w/g upodobania. Gawrantuje - nie puchną. Ceny znośne
Gaz 69 -59r.

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt sty 25, 2008 10:24 am

To teraz juz chyba wiem... Ale Wrocław dośc daleko i nie bardzo po drodze... W Krakowie nie udało mi sie póki co takiej firmy namierzyć chyba, że szukać w formach które dorabiaja hydraulikę siłową ?
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt sty 25, 2008 11:43 am

Z przodu zrobić dwa krótkie elastyczne przewody przy zwrotnicach i trójnik na środku mostu lub na dyfrze, z tyłu przesunąć umiejscowienie trójnika na dyfer (na środku nie ma tak dużych wychyleń zawieszenia, no i wyżej bedzie) :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt sty 25, 2008 12:51 pm

No tak tył ok ale z przodu nie bardzo bo mam dwuobwodową pompę i dwie sekcje na przód...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt sty 25, 2008 1:09 pm

A ta pompa to z czego?? Jeżeli pompa ma dwa wyjścia na przód to nie oznacza wcale, że są to dwa obwody. Jest to po prostu rozdzielenie jednej sekcji na dwa przewody z których zwykle jeden jest do osi przedniej a drugi jest połączony przez korektor jako wzmocnienie osi tylnej. Możliwe, że ktoś zamontował oba wyjścia na przód ale wcale nie musi tak być :wink: Można albo jedno wyjście zaślepić albo oba wyjścia (przewody) połączyć trójnikiem w jeden dla całej osi i potem znowu rozdzielić na moście :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt sty 25, 2008 7:19 pm

W Gazie jak i w Uazie , no chyba że najnowszym Hunterze :lol: nie było korektora hamulców
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Michał(student)
 
 
Posty: 135
Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Klimontów
Kontaktowanie:

Post autor: Michał(student) » pt sty 25, 2008 8:48 pm

a przewody od stara??

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt sty 25, 2008 10:07 pm

Pompa jest od poldasa z systemem Lucas. Bo hamulce montuję tarczowe... I dodatkowo do tylnego obwodu jest korektor, ale bezwładnościowy - taki montowany zaraz za pompą... Więc dlatego potrzebuję dwa niezależne obwody na przód. I boję sie, że jak elastyki bedą długie to całe ciśnienie pójdzie w rozszerzenie gumy, a nie w zaciski. Jeszcze z tyłu powiedzmy, że moze być - elastyki do zacisków krótkie i jeden między mostem a ramą ujdzie, ale z przodu moze być gorzej. Nie wiem czy ktoś dorabia przewody w oplocie stalowym, bo takie byłyby OK.
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » sob sty 26, 2008 11:15 pm

:lol: praktycznie w każdym aucie masz elastyczne przewody hamulcowe z przodu...przecież pracuja nie tylko z zawieszeniem ale i układem kierowniczym...toć jakos kioła skręcać trzeba :)21 Poldasowa pompa i serwo takiego cisnienia Ci nie zrobia aby dały radę elastyki rozciągnać...bynajmniej zrobione z materiału przeznaczonego na przewody hamulcowe....Lepiej pomysl o srednicy przewodu miedzianego,aby przepchać odpowiednia ilość płynu hamulcowego do tłoczków:)
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » pn lip 07, 2008 2:07 pm

odświeżam temat..
w środę stwierdziliśmy z bratem że można wyregulować spowalniacze. Żeby było łatwiej ściągnęliśmy koła,potem bębny żeby zobaczyć jak tam cylinderki i tak się zaczęło. Dzisiaj jest poniedziałek a my rozebraliśmy wszystko bo niestety przy odkręcaniu przewodów gumowych poukręcały się wszystkie przewody (te miedziane) a jak nie to przynajmniej poobracały się nakrętki...
no i pytanko-da się te nakrętki jakoś nasmarować żeby zawsze się "ślizgały"po przewodzie ?? bo jak nie jest ruszane przez rok to bez ukręcenia przewodu się nie obejdzie raczej... :roll:
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
terenowiec69
 
 
Posty: 197
Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:51 pm
Lokalizacja: Chełm woj. lubelskie

Post autor: terenowiec69 » pn lip 07, 2008 2:20 pm

Jest specjalna pasta do układów hamulcowych BREMSEPASDo dostania w kazdym sklepie mot.
Polecam,stosuje w róznych pojazdach,takze rosyjskich i jest naprawde dobrze.
terenowiec69,GAZ 69 AM 1964r,GAZ 69 M 1971r,

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » pn lip 07, 2008 5:18 pm

Do odkręcenia zasyfiałych nakrętek na przewodach miedzianych zastosowałem najpierw WD a potem podgrzanie nakrętki palnikiem na propan butan (delikatne podgrzanie) skutek był rewelacyjny puściły

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » pn lip 07, 2008 8:18 pm

skończyło się na dorabianiu wszystkich nowych końcówek (tzn na zarobieniu) układ działa znacznie lepiej (przed rozebraniem okazało się że "aż" jedno koło hamowało a właściwie jedna szczęka :oops: ).Odpowietrzyliśmy i...działa ale jak zwykle-tzn po drugim depnięciu pedałem. Jak to wyeliminować?układ odpowietrzony,nie cieknie. Ja stawiam na pompę ale chyba nie opłaca się jej już robić (reperaturka chyba nic nie da bo luz jest spory)
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » pn lip 07, 2008 9:04 pm

goralski pisze:skończyło się na dorabianiu wszystkich nowych końcówek (tzn na zarobieniu) układ działa znacznie lepiej (przed rozebraniem okazało się że "aż" jedno koło hamowało a właściwie jedna szczęka :oops: ).Odpowietrzyliśmy i...działa ale jak zwykle-tzn po drugim depnięciu pedałem. Jak to wyeliminować?układ odpowietrzony,nie cieknie. Ja stawiam na pompę ale chyba nie opłaca się jej już robić (reperaturka chyba nic nie da bo luz jest spory)

Wyreguluj odległości szczęka - bęben (śruba na tarczy kotwicznej), przy okazji warto sprawdzić w jakim stanie są bębny i w razie potrzeby przetoczyć. Jak już masz sciągnięty bęben to od razu przeczyść szczęki papierem ściernym.


pozdrawiam
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn lip 07, 2008 10:15 pm

Podobny problem miałem. Szczęki wymienione, cylinderki porobione, wszystko odpowietrzone i... kiszka. Trzeba pompować. Siadłem i już nawet siły kopać Gaziora nie miałem. No i spojrzałem na pompę (wcześniej robiona). Zmniejszyłem luz między popychaczem a tłokiem pompy i szok. Nie trzeba było pompować.

Awatar użytkownika
mkozak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mkozak » pn lip 07, 2008 10:33 pm

U mnie po wymianie wnętrzności pompy i wyregulowaniu zarówno odległości szczęka-bęben jak i luzu na popychaczu pompy problem ustąpił a wcześniej był bardzo dokuczliwy.
GAZ 69M rocznik 1968 :)
Suzuki Jimny 1.3 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości