Sprzęgiełka przedniego napędu

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
strzeniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 3:19 pm
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Sprzęgiełka przedniego napędu

Post autor: strzeniu » pn sty 28, 2008 10:52 pm

Siemka

Zastanawiam sie czy warto inwestować w półautomatyczne sprzęgiełka do Gazika, do przedniego napedu. Jak myslicie, warto wydać na to 300zł , duża jest różnica na asfalcie w dynamice i zużyciu paliwa jak sie wypnie przednie półosie?

Inne pytanie z tego tematu to ile zajmuje odłączenie przednich napędów (bez półautomatów) tylko zwykłymi kluczami?

ps Diesel Forda juz chce odpalac ;-) I naprawde niezle robi... Z reduktorem i skrzynia 5 chodzi jak corssowka ;-)

Licze na wasze opinie o sprzegielkach, czy warto. Dziex.

strzeniu
-----------------------
Tour de Borat
-----------------------

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn sty 28, 2008 11:02 pm

Uważam że warto. Nie liczyłem czy mniej spala, ale jak odepniesz przód to na czarnym jakoś spokojniej się prowadzi. I w ogóle przednia część układu napędowego odpoczywa sobie.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
klusownik
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 10:31 pm
Lokalizacja: Słupsk / Lappland

Post autor: klusownik » pn sty 28, 2008 11:03 pm

Wg. mnie nie warto.

Ale jak masz wolna kase mozesz poprobowac.

Ja na moim UAZie od 7 lat jezdze z "zakreconym przodem".

Niech sie tam kreci, nie zauwazylem zeby sie masakrycznie zuzywal a paliwa tez nie spala az tak wiecej.

Bardziej dla mnie sie liczy stala gotowosc do zapiecia 4x4 niz jakies symboliczne oszczednosci.

W drugim aucie mam te sprzegielka i tez mam je stale zalaczone.

A rozlaczanie w gazach i uazach za pomoca klucza to robota na tyle dluga, ze nie wiem komu sie chce to robic.
Musisz uzyc 2 kluczy i wogole....w blocie to juz wogole porazka.
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi

Awatar użytkownika
mkozak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mkozak » wt sty 29, 2008 12:19 am

Sprzegielka kupisz juz za nieco ponad 2 stowki. Ja zainwestowalem w ten sprzet i naprawde warto i nie chodzi tutaj o zurzycie paliwa tylko o to ze przy jezdzie na asfalcie przy wiekszych predkosciach autko zachowuje sie bardzo kulturalnie a przy zapietym przodzie mamy dodatkowe niepotrzebne wibracje bo kreci sie przedni wal roznicowka i poloski. pewnie ma to tez wplyw na trwalosc tych elementow zurzycie paliwa pewnie spada ale nie spodziewal bym sie jakis rewelacji. a zjezdzajac z asfaltu mozna przelaczyc sprzegielka w 30 sekund i nie jest to jakies uciazliwe a wyjezdzajac gdzies w najblizsza okolice z zamiarem pojezdzenia po terenie mozna wlaczyc przy wyjezdzaniu z garazu przeicez.
GAZ 69M rocznik 1968 :)
Suzuki Jimny 1.3 16V

Awatar użytkownika
luckymen
Posty: 325
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: luckymen » wt sty 29, 2008 6:23 am

warto :)2 na czarnym oszczędzisz napęd, mniejsze zużycie dłuższa trwalość :)2

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » wt sty 29, 2008 6:37 am

luckymen pisze:warto :)2 na czarnym oszczędzisz napęd, mniejsze zużycie dłuższa trwalość :)2
Też jestem tego zdania. Co do oszczędności, przy S21 + gaz różnica na korzyść rozpiętego przodu wynosiła około 1l gazu.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt sty 29, 2008 9:30 am

luckymen i Seba mają całkowita racje,
a ja zauważyłem ze przy moim warzywniaku jak przód jest odpięty na czarnym to nawet poniżej 10 l spala ON-a. Z zapiętym przodem to 11-12 łyknie i do tego jeszcze wibracje dochodzą. Jak jest odłączone to 85 k/h przelotowo sobie mogę jechać :)21
Wniosek końcowy - na pewno warto !! !! !!
Gazy 69

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » wt sty 29, 2008 3:48 pm

Sprzęgiełka te niby automatyczne (do przekręcania ręką) to szajs. Bardzo często widziałem jak w GAZie lub UAZie przy dużym obciążeniu po prostu przeskakują. Dużo lepsze i pewne są zwykłe sprzęgiełka na klucz od UAZa. Jest też sprawa stosowania sprzęgiełek w GAZikach ze względu na reduktor. Wałek wyjściowy do przedniego mostu jest osadzony w wałku wyjsciowym tylnego. Przy większych przebiegach z odpietym przodem (jeden wałek się nie obraca) następuje przyspieszone zużycie w miejscu osiowania jednego wałka w drugim :)3
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
mkozak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mkozak » wt sty 29, 2008 6:36 pm

Moje nie przeskakują a daje mu czasem ognia zmieliłem różnicówke a to chodziło dalej.
GAZ 69M rocznik 1968 :)
Suzuki Jimny 1.3 16V

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » wt sty 29, 2008 6:54 pm

Piter69A pisze:Sprzęgiełka te niby automatyczne (do przekręcania ręką) to szajs. Bardzo często widziałem jak w GAZie lub UAZie przy dużym obciążeniu po prostu przeskakują. Dużo lepsze i pewne są zwykłe sprzęgiełka na klucz od UAZa. Jest też sprawa stosowania sprzęgiełek w GAZikach ze względu na reduktor. Wałek wyjściowy do przedniego mostu jest osadzony w wałku wyjsciowym tylnego. Przy większych przebiegach z odpietym przodem (jeden wałek się nie obraca) następuje przyspieszone zużycie w miejscu osiowania jednego wałka w drugim :)3
Widziałem sprzęgiełka w Uazach 130-180 konnych i nie przeskakiwały, jeden z moich Gazów zrobił 60 tkm, drugi 20 tkm, każdy z nich około 75% na odpiętym przodzie (na sprzęgiełkach) i nie miałem problemów opisanych przez Ciebie.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » wt sty 29, 2008 8:58 pm

Ja niedawno założyłe, bo miałem wcześniej stale zapięte. Różnica jest spora. Mniejsze wibracje, mniejsze opory toczenie. Spalania nie sprawdzałem. Ogólnie polecam.

Jak jechałbym na rajd lub coś takiego to w 15 min mogę zawsze założyć stare zaślepki spinające na stałe. Wtedy mam pewność, że nic nie przeskoczy.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » śr sty 30, 2008 2:11 pm

Ja mam manuale w Uazie, i co do spalania to nie wiem ale opory napewno mniejsze wiec spalanie spadło na pewno. Wypinanie sie przodu nie stwierdzone. Ta inwestycja bedzie miala sens jesli:
-uzywasz sprzetu do turystyki i lekkiej zabawy
-uzywasz auta do rajdów, ale docierasz tam "na kołach"
Manuale nie mają natomiast sensu gdy auto jeźdi na rajdy na lawecie, wtedy chyba faktycznie można znaleźć lepsze zagospodarowanie dla gotówki.

Awatar użytkownika
strzeniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 3:19 pm
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: strzeniu » śr sty 30, 2008 11:29 pm

Dzieki, właśnie o takie praktyczne opinie mi chodziło. Wyposaże się w sprzegiełka bo planuje pare gazikowych wyjazdow takich po 500-1000km w tym roku wiec napewno z nich skozystam. I nie chodzi tu o litr paliwa mniej tylko o dynamike gazika, o drgania i prowadzenie wlasnie.

Jest jakis rodzaj tych sprzegiełek ktore byście polecali? Rozmawialem z jednym gosciem ktory mowil ze lepsze sa zeliwne zamiast aluminiowych, prawda to?

Pozdro

strzeń
-----------------------
Tour de Borat
-----------------------

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw sty 31, 2008 8:41 am

Piter69A pisze:Sprzęgiełka te niby automatyczne (do przekręcania ręką) to szajs.

no wybacz, jesli sie kupuje z ukrainskiego z gownolitu to sie dziwisz? a roznica w expolatacji jest np: przy 110km/h nietrzesie tak wozem :D
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
zbyhol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn lis 20, 2006 7:00 pm
Lokalizacja: PRZASNYSZ

Post autor: zbyhol » czw sty 31, 2008 9:34 pm

Tylko przy zakładaniu sprzęgiełek nie wkładaj zbyt durzo smaru , ja nasmarowałem swoje , że aż kapało i musiałem rozbierać jeszcze raz i wyjmować smar bo nie działały , jazda z wyłączonym przodem żeczywiście jest trochę dynamiczniejsza , ale przede wszystkim cichsza , a co do spalania to niewiem mój pali jak smok :D

pemo1307
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 14, 2008 10:27 pm
Lokalizacja: przasnysz

Post autor: pemo1307 » ndz lut 03, 2008 11:42 pm

witam wszystkich
właśnie myślę o zakupie takich sprzęgiełek do mojego gazora
jeśli ktoś z was ma namiary do kolesia co tym handluje to prosiłbym o
numer telefonu
dzięki pozdro

pemo1307
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 14, 2008 10:27 pm
Lokalizacja: przasnysz

Post autor: pemo1307 » ndz lut 03, 2008 11:44 pm

p.s. zbychol ma ale nie chce dać :lol:

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn lut 04, 2008 11:21 am

zbyhol pisze:Tylko przy zakładaniu sprzęgiełek nie wkładaj zbyt durzo smaru , ja nasmarowałem swoje , że aż kapało i musiałem rozbierać jeszcze raz i wyjmować smar bo nie działały , jazda z wyłączonym przodem żeczywiście jest trochę dynamiczniejsza , ale przede wszystkim cichsza , a co do spalania to niewiem mój pali jak smok :D
Dokładnie, ja się zdziwiłem jak w bagnie przodu nie mogłem zapiąć i musiałem sprzęgiełka rozkręcać i smar wydłubywać.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

pemo1307
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 14, 2008 10:27 pm
Lokalizacja: przasnysz

Post autor: pemo1307 » pn lut 04, 2008 11:06 pm

witam zbyhol
zdradż mi metę na sprzęgiełka to Ci te amory do uaza wreszcie pospawam :D [/code]

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » wt lut 05, 2008 12:57 pm

klusownik pisze: A rozlaczanie w gazach i uazach za pomoca klucza to robota na tyle dluga, ze nie wiem komu sie chce to robic.
Musisz uzyc 2 kluczy i wogole....w blocie to juz wogole porazka.
no tak :)3 brać łofrołdowa wygodna :D się robi ... klucykiem już cięzko pokręcić.....
moja opinia n/t to że przy orginale zostaje :)21 mimo że długa robota przy zapinaniu przodu..
ale każdemu w/g potrzeb i zasobności portfela
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » wt lut 05, 2008 3:26 pm

To jeszcze zalezy jaki oryginał, bo w moim było na stałe bez możliwości wysprzęglenia.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » wt lut 05, 2008 3:31 pm

bo właśnie w gazikach tak było oryginalnie, drogi kolego, na oryginalnych gazikowych mostach... można założyć sprzęgiełko na kluczyk od uaza lub automatyczne :D
w końcowych latach produkcji gaziki wychodziły chyba na Uazowych mostach ( moge sie mylić ale nie chciałbym ) gdzie już obligatoryjnie były sprzegiełka na klucz.........
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt lut 05, 2008 3:43 pm

Gazy z końcówki produkcji były na mostach uaza. Produkowali oba modele przez krótki okres. Tak gdzieś kiedyś wyczytałem :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
zbyhol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn lis 20, 2006 7:00 pm
Lokalizacja: PRZASNYSZ

Post autor: zbyhol » wt lut 05, 2008 7:30 pm

pemo1307 pisze:witam zbyhol
zdradż mi metę na sprzęgiełka to Ci te amory do uaza wreszcie pospawam :D [/code]
Czy rezultat spawania amorków zależał od podania tego namiaru :o
dzwoniłem do JA CE K narazie nie ma sprzęgiełek

pemo1307
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 14, 2008 10:27 pm
Lokalizacja: przasnysz

Post autor: pemo1307 » śr lut 06, 2008 12:34 am

że wydmuchało na tych cinkich to przepraszam
ale za to grubasy przeżyją nawet twojego monster trucka :)
a sprzęgiełek jak niema tak niema

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość