Strona 1 z 3
Dylematy i koncepcje
: wt mar 04, 2008 1:50 pm
autor: Wojt@s
Witam serdecznie was!!
Jestem zainteresowany dobitnie zakupem Gaz-a 69 najchętniej wersji dwudrzwiowej. Chciałbym się dowiedzieć o jakiś minusach tego auta, miejscach najczęstszych usterek itp.
Co do minusów to doczytałem:
- jednoobwodowy system hamulcowy
- blacha jak w rusku
- mosty??
Poprostu chcialbym sie jak najwięcej dowiedzieć za i przeciw temu modelowi. Coś więcej na temat jazdy.
Auto będzie wyremontowane, do jazdy na zloty, lekki teren. Może każdy zaraz pomyślec boże co za człowiek, takie auto i prawie zero terenu, dla mnie to auto to dusza, tak jak inne ruskie motocykle, nie chce katować bo mam chęć na długie podróże:)
: wt mar 04, 2008 2:12 pm
autor: tomek 79
: wt mar 04, 2008 2:46 pm
autor: leon zet
Klucza 13 ma breloczku nosić to trzeba być pudzianem do kwadratu

: wt mar 04, 2008 3:09 pm
autor: Jerry
Podstawowym minusem tego samochodu jest to ze to Gaz

A na poważnie to jak masz ruskie motycykle to juz powinienes wiedziec co to jest.
Z pozytywów to fakt, że częsci zawsze dostaniesz.
Mosty mozna zmienic na uazowskie ale po co ?
Zreszta i roznicy zbyt duzej nie ma.
Prawdopodobie jak kupisz to i tak bedziesz miał od uaza.
Zrobienie dwóobwodowych hamulców też zadnym problemiem nie jest.
Do do jazdy na dlasze trasy ?
Hmm trzeba samozaparcia choc jak jest lato i swieci słonce a ty zdejmiesz
budę to... bezcenne...
: wt mar 04, 2008 3:16 pm
autor: Wojt@s
Koledzy co myśleliście na temat klucza 13?? bo raczkuje dopiero w temacie terenówek itp.
Jerry traski mialem na myśli na jakiś zlocik , rybki, na grilla. Myśle że max trasy do 200km. Znam ruskie motocykle na wylot więc myśle że Gazika też pojme kiedyś:)
Narazie są dwie oferty, gazik od leśniczego i jeden stojący w polu:)
Jak będzie czas to podjade i zaczne negocjacje, porobie foty byle bym gówna nie kupił.
: wt mar 04, 2008 3:58 pm
autor: Jerry
To ruski sprzet i to.
Technologia ta sama.
Ważny jest dokładny i precyzyjny remont.
Dalej odpowiednie serwisowanie i jazda.
Na wiekszość tematów znajdziesz odpowiedź w archiwum.
: wt mar 04, 2008 3:58 pm
autor: Jerry
A klucz 13 to znany miejscowy szyderca

: wt mar 04, 2008 4:01 pm
autor: JA'JACEK
Wojt@s pisze:Koledzy co myśleliście na temat klucza 13?? bo raczkuje dopiero w temacie terenówek itp.(...)
Nie zwracaj na to uwagi, koledzy chcieli być dowcipni, ale trochę im nie wyszło.
Posiedzisz trochę na forum to zrozumiesz.
A 200km to żadna trasa dla sprawnego i czemu nie podobają Ci się hamulce w GAZie ?.
Jaką kwotą dysponujesz ? Bo na allegro jest od pyty GAZów.
: wt mar 04, 2008 4:18 pm
autor: tomek 79
to nie dowcip a szczera prawda
: wt mar 04, 2008 7:08 pm
autor: Wojt@s
Widzisz kwota zakupu to czasem różnie idzie z rozumem. Szukam czegoś jak najbardziej oryginalnego, ze zdrowymi mostami i skrzynią, byle rama była prosta, nie spawana i nie przegnita, a silnik to sobie zrobie bez większego problemu.
Co do ceny czasem warto dać więcej i mieć oryginał do remontu, bo później kompletowanie wszystkiego wychodzi dużo drożej. Narazie mam namierzone dwa, będe na dniach rozmawial z wlascicielami.
Na allegro jest od pyty gazów, faktycznie. Ale nie skundlonych dwa, tzn nie chce żadnego robionego na teren, w zwyklym malowaniu, bez żadnych przeróbek, najlepiej oryginalny dolniak m-20 , jeżeli dobrze pamiętam oznaczenie to nie jest podobny silnik w Warszawce tej starszej??
: wt mar 04, 2008 7:56 pm
autor: gri74
no to widzę ,że po twoich oczekiwaniach to będziesz musiał z 10 tysiaków wyłozyc ....na poczatek

: wt mar 04, 2008 8:29 pm
autor: Wojt@s
Gri powiem Tobie tak, auto do remontu nie może 10 tys kosztować:) Narazie mam namierzone dwa za sumy 3 tys zł. Panowie nie róbmy paranoi, poprostu trza czasem szukać ludzi którzy do końca nie wiedzą że oryginalność, dolniakowy silnik się naprawde teraz liczą.
Pare pytań: z racji tego ze bukw nie bardzo umiem czytać
- rozrząd w m20 to kola zebate czy dodatkowo lancuszek??
- dwa zawory na cylinder??
- jeden wałek rozrządu czy dwa wałki??
- czy instnieją komplety tłoków, pierscieni, sworzni

mozna to gdzies kupic?? czy trza dorobiać?? Pamięta ktoś może z jakiego stopu są to tłoki?? AK12??
: wt mar 04, 2008 8:56 pm
autor: gri74
No to ja ci napiszę,że za 3 tysiaki to kupisz auto do remontu , i tak dojdziesz do 10
widac po twoich pytaniach ,ze jeszcze mało wiesz na ten temat
ale powodzenia w szukaniu

: wt mar 04, 2008 9:15 pm
autor: klucz13
Znajomy od trepa wyjoł z zapasów magazynowych ( stał u niego w szopie ) z przyczepką za 3k zeta nówkę nie śmiganą myślałem że mnie szczyści

: wt mar 04, 2008 9:21 pm
autor: Student
gri74 pisze:No to ja ci napiszę,że za 3 tysiaki to kupisz auto do remontu , i tak dojdziesz do 10
widac po twoich pytaniach ,ze jeszcze mało wiesz na ten temat
ale powodzenia w szukaniu

dawno temu kupiłem gieza za trzy tysie. był do remontu.
ale z tymi dziesięcioma to przesadzasz

,
dodaj jeszcze dziesięć, jak ma jeździć bezawaryjnie i dawać radość dłużej niż przez tydzień

: wt mar 04, 2008 9:21 pm
autor: Wojt@s
gri74 kolego akurat wiem co to znaczy gdyż swojego czasu remontowałem mercedesy zabytkowe i uwierz mi tam kwestia 10 tys zł w tą czy w tamtą to pikuś.
Nie mam zamiaru szczędzić ale trza kupować z głową:)
Odpowie mi ktoś na te pytania na temat silnika??:)
: wt mar 04, 2008 9:42 pm
autor: Student
Wojt@s pisze:Gri powiem Tobie tak, auto do remontu nie może 10 tys kosztować:) Narazie mam namierzone dwa za sumy 3 tys zł. Panowie nie róbmy paranoi, poprostu trza czasem szukać ludzi którzy do końca nie wiedzą że oryginalność, dolniakowy silnik się naprawde teraz liczą.
Pare pytań: z racji tego ze bukw nie bardzo umiem czytać
- rozrząd w m20 to kola zebate czy dodatkowo lancuszek??
- dwa zawory na cylinder??
- jeden wałek rozrządu czy dwa wałki??
- czy instnieją komplety tłoków, pierscieni, sworzni

mozna to gdzies kupic?? czy trza dorobiać?? Pamięta ktoś może z jakiego stopu są to tłoki?? AK12??
koła.
dwa.
jeden.
istnieją.można. nie trzeba dorabiać.
pozdrawiam.
: wt mar 04, 2008 10:03 pm
autor: Wojt@s
Dzięki student za odpowiedzi:)
Jush dorwałem katalog części i instrukcje po Polsku:) wiec narazie zagłębie się w literature.
Jest ktoś może z okolic Łodzi z Gazikiem??:P bo chciałbym obejrzeć na żywo zadbanego, żeby później nie kupić kaszalota i szczepana. Pozdrawiam
: wt mar 04, 2008 10:37 pm
autor: Mag69
Wojt@s pisze:Dzięki student za odpowiedzi:)
Jush dorwałem katalog części i instrukcje po Polsku:) wiec narazie zagłębie się w literature.
Jest ktoś może z okolic Łodzi z Gazikiem??:P bo chciałbym obejrzeć na żywo zadbanego, żeby później nie kupić kaszalota i szczepana. Pozdrawiam
No,
jak nie będziesz kaleczył Gazika, to Ci pomogę
katalog i instrukcję mam

: wt mar 04, 2008 10:41 pm
autor: Mag69
: wt mar 04, 2008 10:47 pm
autor: Wojt@s
Mag już wcześniej użyłem opcji szukaj:) Ale i tak dzięki za pomoc:)
Pozatym gaziorka chce z oryginalnym silnikiem, dolniaczkiem, więc o kaleczeniu nie będzie mowy. Wszystko wyjdzie w praniu, panowie skąd kupujecie różne teile do waszych silników?? Motobazary i te sprawy czy już jakieś kontakty??

: wt mar 04, 2008 10:52 pm
autor: Jerry
Wojt@s pisze:Mag już wcześniej użyłem opcji szukaj:) Ale i tak dzięki za pomoc:)
Pozatym gaziorka chce z oryginalnym silnikiem, dolniaczkiem, więc o kaleczeniu nie będzie mowy. Wszystko wyjdzie w praniu, panowie skąd kupujecie różne teile do waszych silników?? Motobazary i te sprawy czy już jakieś kontakty??

Np.
gri...
: wt mar 04, 2008 10:53 pm
autor: Student
uważaj

: wt mar 04, 2008 10:57 pm
autor: Mag69
ja, to większość dostaję za darmo
można też allezgrozo, albo u ukrańców na giełdach, dużo części pasuje z żuka lub warszawy.
Największe problemy to z drobiazgami lub np. oryginalne siedzenia,plandeka, mechanizm wycieraczek.
Jak już będziesz miał gazika na placu, pisz co brakuje, będziem szukać lub doradzać gdzie znaleźć .
Warto też odwiedzać dział "ODDAM"

: wt mar 04, 2008 10:59 pm
autor: Student
albo giełdę
