Sprężyny zamiast resorów? W gaziku?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw sie 22, 2002 8:23 am

Pytanie dręczy mnie dość długo... Proszę o rady, pomysły. A może ktos z forumowiczów już taką operację wykonał na swoim samochodzie. Czy warto? Jak technicznie to wykonać? Próbować samemu? A jeśli zlecić to komu? I jakie to moga być koszta i czas? Po prostu wszelkie uwagi bądź sugestie....

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » czw sie 22, 2002 8:56 am

Zwroc uwage ze resory pelnia role zarowno zawieszenia (prowadzenia kol) jaki i amortyzacji (uginania sie na nierownosciach).
Jak dasz sprezyny (elementy izolujace od nierownosci) to musisz to zawieszenie dorobic (np. wahacze). A to jest prosta droga do zwiekszenia n-krotnie wartosci gazika :)27

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw sie 22, 2002 9:11 am

Dziekuje za pierwszą odpowiedz .. licze na nastepę gdyz chciałbym dość mocno zgłebić ten temat.

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » czw sie 22, 2002 9:54 pm

Witam
Ja osobiście nie jestem zwolennikiem sprężyn
-kup pan se patrola i uszzzzzz :smile:
=a tak poważnie podaj konkreta przyczyna takiego niesfornego zachowania -..... :sad:
niedługo bedzie rajd Maćka Skóry
wybierz sie to obaczysz TAKIE CUDA ŻE CI SZCZEKA OPADNIE :smile: np. Gaz na 33" waga I koła ok 85 kg Gazy na 6 i 8 amorkach
Ja osobiście jeszcze Gaza69 nie widziałem ale uaza tak paskudzstwo (jak dla mnie:)
)Może już ktoś ma takowe cudo
pzdr.
Qwinto - zwolennik orginałków

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » pt sie 23, 2002 12:11 am

był taki gazik na Wertepie, i nawet chyba mial 3 miejsce albo 2 w turystycznej

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » pt sie 23, 2002 11:52 pm

On 2002-08-23 01:11, chermol napisał:
był taki gazik na Wertepie, i nawet chyba mial 3 miejsce albo 2 w turystycznej
:smile:
ciekawe czemy w turystycznej startował :0 :smile:
:grin:

Awatar użytkownika
mdebski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdebski » sob sie 24, 2002 12:48 am

Na Wertepie byly nawet dwa takie gaziki, jeden na 33 calach i z silnikiem VW 2,5 Tdi.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » ndz sie 25, 2002 9:36 pm

a to dziwne bo widzialem tylko tego zółtego...

co to miał tak wąs kierowniczy wykręcony że strach...

Awatar użytkownika
mdebski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdebski » pn sie 26, 2002 10:41 am

Byl jeszcze jasny zielony metalik, z chromowanymi elementami.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » pn sie 26, 2002 11:52 am

na farmerach Mitas ?

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » pn wrz 02, 2002 8:33 am

On 2002-08-26 11:41, mdebski napisał:
Byl jeszcze jasny zielony metalik, z chromowanymi elementami.

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » pn wrz 02, 2002 8:35 am

Ten Gaz był zielono-zółty z elementami chromowanymi, i faktycznie był na sprężynach, pochodzi z Puław.Właścicielem jest Tomek, jak by ktoś był zaiteresowany to moge zdobyć kontakt do niego.

Wróbel_Patrol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn paź 28, 2002 8:48 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Wróbel_Patrol » pn lis 18, 2002 9:07 pm

ten facet od gaza na sprezynach z silnikiem Vw Lt to tomek Lach a opony to na herkulesy 33 cale na triagular chromach czy jakos tak
znam go bardzo dobrze i wiem kto mu przerabial te zawieszenie taki madry facet z markuszowa kolo lublina
ale o ile z nim pogadalem to zrobil to na oryginalnych mostach tylko [cenzura] kla ze robota poszla w dupe bo rzeciez tam wszystko sie pierdoli i teraz kupił se patroloskie ale te tradycyjne z resorów za pare dni opubiluje strone jak sie robi takie zawieszenie oczywiscie zeby wytrzymalo skoki najwazniejsz rzecza jest wymiana mostow i to jest najwiekszy wydatek.
Niech mi tylko nikt nie pierdoli ze tak przerobka jest na darmo sprezyny w terenówce co najwazniejsz rzecz wieksza mu sie wykszyz o ok 200% samochod zachowuje sie zajebiscie
ale to oczywiscie moja uwaga :D :D :D

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr gru 25, 2002 4:30 pm

bo se resory pochamrujo piur po dodajo że stoi jak te U a twady niczym lemiesz od ATLASA
a resor w autku do jazdy powinien być prawie prosty co by tyle samo
od pozycji zero mógł się złożyć co rożłożyć
niewierzycie? to wżućcie na GAZA [tylko orginała] ze 400kg i takim na sage przez rów jak już się przekrzyży to zmieżcie do 0,5metra powinno dociągnoć
to jedno a drugie jak się nie przewala 50km i nie jeździ na czas np:mazurskie wertepy to czy to były resory czy te poskręcane druty to jedna chwała

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » śr gru 25, 2002 7:34 pm

Przerobic mozna tylko jakim kosztem profesjonalne wykonanie takiego zabiegu słono by kosztowało a zmoty bym nie polecał tak wiec czy jest sens???

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » czw gru 26, 2002 9:32 pm

Ja mam gaza na sprężynach, koszt części około 3 000 PLN plus robocizna. 8)
Mogę opylić komuś resory, przednie stan bdb po klepance i konserwacji, tylne jeden trochę przełamany, drugi tylny stan db.
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » czw gru 26, 2002 10:27 pm

opowiedz po krotce jak to zrobiles i jakie wrazenia w czasie jazdy w terenie
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » czw gru 26, 2002 10:52 pm

misio pisze:opowiedz po krotce jak to zrobiles i jakie wrazenia w czasie jazdy w terenie
W związku z odłączonym zbiornikiem paliwa (montuje na pace) próby jazdy będą po nowym roku. Części z RR (jedyne dobre w tym samochodzie),Jak to zrobiliśmy - kontówa, pół litra, sapwara, pół litra, potem o kur...., zaś kontówa, potem zaś spawara, potem zaś pół litra, w między czasie 2 wizyty w Krakowie po cześci, potem pół litra, a potem to się nie chce nawet jeździć. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pt gru 27, 2002 12:33 am

to dobre jest ale taka przerobka nie moze obejsc sie bez napoi wysokooktanowych bo wtedy umysl zamroczony :)21 :)21 :)21
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt gru 27, 2002 2:07 am

Nie jest to takie straszne, jak ktoś będzie chciał mnie opycić w przyszłym roku to chyba będę sędziom na Opolu (to mu wsadzę odpoeidni czas), panowie "Piknik terenowy Opole" to tylko złudzenie jak ktoś ma jaja i zaliczy tą imprezę będzie prawdziwym offffffrem. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » pt gru 27, 2002 5:20 am

specjalnie kupie rower zeby cie "opycic" :)21 taki na 9' kołach i bez blokady..

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt gru 27, 2002 9:34 am

Bąku zaszczepiłeś mosty z rr-a ?

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt gru 27, 2002 10:55 am

BĄKU pisze: kontówa, pół litra, sapwara, pół litra, potem o kur...., zaś kontówa, potem zaś spawara, potem zaś pół litra, potem pół litra,
I czyż robota to nie jest piękna rzecz :)5 :)2 :)2
Bąku jak mnie tylko odpuści, to Ci zawsze chętnie pomogę :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt gru 27, 2002 11:42 am

Mosty i rama oryginalna Giezowska, z RR kupiliśmy za grosze pochwy mostów aby wyciąć mocowania na sprężyny i inne tam śmieci czyli drążki i wahacze.

Pomożecie towarzysze? - pomożemy, robota fajna tylko człowiek się strasznie wulgarny staje, pewnie i tak się wszystko popsuje to se z Mareczkiem na rajdzie "ponaprawiamy". 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt gru 27, 2002 11:48 am

a sprężyny z czego ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości