Dolniak i oczywiście problemy...

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Dolniak i oczywiście problemy...

Post autor: Mateusz Woj » śr cze 11, 2008 12:20 pm

Witam po małej przerwie spowodowanej tą głupią maturą :)11
W zeszły sezonie Gazik chodził jak zegarek ale oczywiście nie mogło tak pozostać. Po zimowym przestoju silnik za wolnych obrotach chodzi równo lecz po kilkuset metrach jazdy i zatrzymaniu się np. na światłach pojawia się denerwujące mnie strzelanie w tłumik, zjawisko to ustaje po kilku minutach pracy silnika na biegu jałowym lub mocnejszym odkręceniu dyszy powietrza biegu jałowego. Chyba 6 razy rozbierałem,czyściłem i uszczelniałem gaźnik (jego stan nie jest najlepszy) Ustawiłęm także większy luz zaworów ssących i wydechowych. Szczeliny w układzie zapłonowym prawidłowe choć to może czterdziestoletnie świece tak sie zachowują. Sam już nie wiem co zrobić. Dodam jeszcze że podczas gwałtownego zamknięcia przepusticy lub hamowania silnikiem było tak samo nawet w poprzednim sezonie, ale dlaczego choroba zaatakoiwała wolne obroty?? Mam na oku nowy gaźnik ale nie wiem na 100% czy to rozwiąże moje problemy.

Macie jakieś pomysły?? Zdażało aie wam takie coś??

Aha. Gażnik którego używam to K 129P i K 124
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr cze 11, 2008 12:41 pm

Sprawdź aparat zapłonowy. Po postoju zimowym ruchoma płytka przestawiająca zapłon mogła się zastać i powoduje takie efekty. Miałem podobne objawy i był to właśnie aparat zapłonowy :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr cze 11, 2008 12:47 pm

Swiece iskry od zukersa tez nie majatek, a moga poprawic jakosc silniczka.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr cze 11, 2008 1:19 pm

Od Żukersa do dolniaka, nie da rady...
Można zrobić przejścówki ze starych świec. Najlepiej pracują oryginały oczywiście, o wiele bardziej NIE wrażliwe na zalanie, zabrudzenie itp. :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » śr cze 11, 2008 3:17 pm

Świece są OK, mam oryginalne radzieckie. Nawet niemieckie BERU nie dają rady. Może faktycznie wystarczy nasmarować oś młoteczka w aparacie...
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr cze 11, 2008 3:57 pm

Nie wiem jak w takim razie kolegi dolniak zaniemogl i akcja taka:

Kolega mial Championke i nie halo
Drugi ma Bosch, tez nie halo.

U siebie na pace wygrzebalem zardzewiala Iskre, mialem pod maska S21 i pewnie to byla od tego. Wkrecona i zawarczal az milo i pojechal.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr cze 11, 2008 5:09 pm

cieplota inna ??

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr cze 11, 2008 7:24 pm

Misiek Cypr pisze:Swiece iskry od zukersa tez nie majatek, a moga poprawic jakosc silniczka.
:o
Czy Ty kiedykolwiek widziałeś oryginalny silnik od GAZa....?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Dolniak i oczywiście problemy...

Post autor: JA'JACEK » śr cze 11, 2008 7:26 pm

Mateusz Woj pisze:(...)
Macie jakieś pomysły?? (...)
Stawiam na świece i rozrajbowany aparat zapłonowy.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr cze 11, 2008 7:26 pm

no widac ,że nie bardzo, skoro mu pasiła swieca z S 21 :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Re: Dolniak i oczywiście problemy...

Post autor: Mateusz Woj » śr cze 11, 2008 7:47 pm

JA'JACEK pisze:
Mateusz Woj pisze:(...)
Macie jakieś pomysły?? (...)
Stawiam na świece i rozrajbowany aparat zapłonowy.
No tu masz racje bo aparat zapłonowy ma luz. Prawdopodobnie jest wyrobiony na łączeniu z pompą oleju. Ale ten luz był od kiedy pamiętam a objawy są od dwóch tygodni.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw cze 12, 2008 6:30 am

gri74 pisze:no widac ,że nie bardzo, skoro mu pasiła swieca z S 21 :lol:
Nie byl orginalny od Gaza, tylko dolniak od Warszawy M20.

A swieca mogla byc od poprzedniego silnika.

A Ty widziales orginala 2.4 od Gaza czy ten od M20 bo tez sie roznia?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw cze 12, 2008 7:31 am

Mateusz, a ta płetwa na końcu osi aparatu nie jest czasem nadmiernie wytarta i może prze to mieć nadmierny luz co powoduje przy hamowaniu silnikiem zamianę wyprzedzenia zapłonu ?? Spotkałem sie tez z takim
przypadkiem.
Gazy 69

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » czw cze 12, 2008 7:35 am

Darek pisze:Mateusz, a ta płetwa na końcu osi aparatu nie jest czasem nadmiernie wytarta i może prze to mieć nadmierny luz co powoduje przy hamowaniu silnikiem zamianę wyprzedzenia zapłonu ?? Spotkałem sie tez z takim
przypadkiem.
Wystarczy wymienić płetwe czy gniazdo z pompie też jest już wyrobione. Mam drugi aparat zapłonowy ale z pompą to bedzie gorsza sprawa.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw cze 12, 2008 11:03 am

w pompie to raczej sie nie spotkałem z wyrobieniem tego wcięcia, ale na osi aparatu to dość częsta przypadłość. Wymień ta końcówkę aparatu i powinno być już dobrze. Oczywiście w aparacie też nie powinno być luzów
Gazy 69

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » czw cze 12, 2008 4:31 pm

Właśnie jestem po przeglądzie aparatu. Troche udało mi sie zlikwidować luz ale odkryłem coś gorszego. Ta pompka podciśnieniowa która przyśpiesza zapłon miała przerwaną membrane i zamiast przyśpieszać zapłon gaźnik miał swobodny dostęp do lewego powietrza. Mam nadzieje że jutro dojdzie nowy gaźnik i zobacze co te naprawy dały. Jeśli to nic nie pomoże to nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czy nieszczelność kolektor- rura wydechowa może wywoływać jakieś negatywne skutki?
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw cze 12, 2008 5:22 pm

Mateusz Woj pisze:(...) Czy nieszczelność kolektor- rura wydechowa może wywoływać jakieś negatywne skutki?
Hałas.....:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » sob cze 14, 2008 3:38 pm

Problem rozwiązany. Przyczyna to ta podciśnieniowa pompka, ale nowy gaźnik też znacznie poprawił jakość pracy. Dzieki za wszystkie pomysły :)2
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz gru 14, 2008 10:58 pm

Coś ta wymiana pompki podciśnieniowej na długo nie pomogła. Strasznie mnie denerwują te wypadające zapłony. Możliwe, że membrana w tej drugiej też była w kiepskim stanie i teraz puszcza. Czy złe ustawienie zapłonu może powodowac takie objawy?? (raczej mało prawdopodobne). Jak wrócę na weekend do chaty to chyba zaleje porządnie za pomocą wd 40 cały mechanizm przyśpieszacza odśrodkowego i wezmę pod lupę tą drugą pompkę. A to przestawianie zapłonu przy hamowaniu silnikiem to raczej nie możliwe bo przecież wał rozrządu cały czas napina układ napędowy aparatu (tak mi się wydaje na chłopski rozum). Jak ktoś będzie miał jakieś uwagi, pomysły to bardzo proszę o pomoc. Na następny sezon Gazik musi chodzic jak pszczółka.

Pozdrawiam
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Cosmo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:40 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cosmo » ndz gru 21, 2008 11:10 pm

To ja również podepnę się do wątku o dolniaku.

Czy ktoś się orientuje czy nastawy rozrządu (rozmieszczenie znaków na kołach rozrządu) były różne w silniku 2,4 i w silniku 2,1?

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Re: Dolniak i oczywiście problemy...

Post autor: Mateusz Woj » sob sty 03, 2009 11:04 pm

Z tego co pamiętam to w 2,1 i 2,4 tak samo się koła rozrządu ustawia. Rozbierałem te dwa silniki i pod tym względem są identyczne.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re:

Post autor: Student » ndz sty 04, 2009 12:03 pm

tomek 79 pisze:cieplota inna ??
Nie. Inna średnica gwintu. :)21

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re:

Post autor: Student » ndz sty 04, 2009 12:03 pm

tomek 79 pisze:cieplota inna ??
Nie. Inna średnica gwintu. :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość