Gaz 69 vs Muscel - różnice

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Gaz 69 vs Muscel - różnice

Post autor: Jarem » czw cze 12, 2008 12:03 pm

Chodzi mi o różnice miedzy tymi 2 samochodami ( oczywiście w wersji oryginalnej) 8)
np.
..Gaz 69........../.........Muscel..

dzielona szyba / szyba nie dzielona
..................... / prosta rama

itd...

chodzi mi głównie o to czy części blacharki z jednego moga byc zamiennikami dla 2 :roll:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » czw cze 12, 2008 12:07 pm

RAMA :
- Gaz - skomplikowana budowa, bardzo dużo nitów, zagięć, uskoków, no i po kilkunastu latach duża chęć do gnicia i pękania (najsłabsza strona Gaz-a).
- Muscel - rama prosta w konstrukcji, bardzo solidna i trwała, wytrzymuje ostre traktowanie. Jako wadę mogę wskazać to, że praktycznie nie istnieje możliwości zabezpieczenia jej od środka (profil zamknięty).

RESORY :
- Gaz - stare lubią pękać i wcale nie trzeba ich ostro katować.
- Muscel - solidne i mocne, wytrzymują ostre traktowanie choć też nie są niezniszczalne.

AMORTYZATORY :
- Gaz - archaiczne dźwigniowe, właściwie nadają się do wyrzucenia (chyba, że ktoś ma dostęp do nowych), nawet najlepsza przeróbka i tak powoduje , że skok przednich amorów będzie mały i aby ich nie wyrwać trzeba założyć nowe ograniczniki.
- Muscel - teleskopowe - są solidne i nawet za twarde. Skok amortyzatora - 31cm.

MOSTY :
- Gaz - pasują od Uaz-a. Występują z szybszą przekładnią główną, w wersji na zwolnicach (tzw.afgany), można także założyć z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego i nowym typem zwrotnic (łożysko zamiast tulejki z brązu); i jeszcze jedna zaleta można odłączyć przednie piasty przekręcając pokrętło.Wniosek - przy znacznej zasobności portfela można poeksperymentować. Wada - aby dostać się do środka (np. łożysko mechanizmu różnicowego) trzeba ściągać most z resorów - most złożony z dwóch części skręconych na wysokości przekładni głównej
-Muscel - solidna budowa (mają opinię mocniejszych od Uazowych), pasuje przekładnia główna od Aro - 8\33 albo 11\41 (patrz zamienniki). Oryginalnie brak jest możliwości odłączenia przednich piast (wada podczas pokonywania dłuższych tras po asfalcie), dlatego warto zaopatrzyć się w drugi komplet „kapsli” bez frezów; łatwy dostęp do „wnętrzności”- odkręcana „główka".

HAMULCE i SPRZĘGŁO :
- Gaz - postojowy - bębnowy na tylnym wale napędowym, zaletą tej konstrukcji jest prostota i brak linek wlokących się do tylnego mostu spełniających często rolę łapaczy gałęzi; kłopot zaczyna się dopiero wtedy , kiedy chcemy zmienić skrzynię biegów na inną niż Uaz lub Żuk (hamulec jest przykręcany do skrzyni); zasadniczo układ hamulcowy tych aut nie różni się, tylko w przypadku zmiany przedniego mostu na Uazowy polepszą się hamulce Gaz-a (2 cylinderki na koło).
Sprzęgło - mechaniczne. Wada - pedały umieszczone w podłodze (lubią zimą przymarznąć) i przez to nieciekawe dojście do pompy (pod podłogą).
- Muscel - hamulec ręczny działa na tylne koła; sprzęgło hydrauliczne; pedały podwieszane (łatwy dostęp i wymiana pomp).

ZBIORNIK PALIWA :
- Gaz - 2 zbiorniki umieszczone fatalnie (chyba ze względów militarnych) na wysokości siedzeń, przez co autko ma lekką dupcię i w terenie znacznie wcześniej trzeba zapiąć przedni napęd
- Muscel - jeden duży zbiornik 70 l. umieszczony za tylną osią ,co znacznie poprawia rozłożenie masy. Nieznacznie ogranicza on kąt zejścia i dlatego łatwiej go uszkodzić.

SKRZYNIA ROZDZIELCZO - REDUKCYJNA :
- Gaz - jest i to dosyć dobra , reduktor o dużym przełożeniu 2.78, połączony za pomocą wałka pośredniego ze skrzynią biegów.
- Muscel - brak skrzyni redukcyjnej (ma ją zastąpić 1 bieg o przełożeniu ~ 4.8), występuje tylko skrzynia rozdzielcza dająca napęd przedni - prosta budowa i właściwie bezawaryjność,zespolona jest ze skrzynią biegów.

SKRZYNIA BIEGÓW :
- Gaz - wersja podstawowa 3-biegowa , można wstawić 4 Żuka jest w pełni synchronizowana. Skrzynia jest dostępna na rynku i tania (3-biegowa od 50 do 400 - 4-biegowa).
- Muscel - skrzynia o bardzo solidnych zębach (rodowód - Gaz AA/ Gaz67), 4-biegowa - brak synchronizacji 1; trudna dostępność na rynku; właściwie brak nowych części zamiennych; brak zamienników (jest zespolona z rozdzielczą); najczęstsze awarie - uszkodzenie synchronizatora 2-biegu, pokrywa skrzyni - wyrobienie wodzików (zbyt słaby materiał).

PODŁOGA :
- Gaz - posiada wiele zagłębień (akumulator pod siedzeniem -trudny dostęp), co nie ułatwia usuwania nagromadzonych zanieczyszczeń (woda, błoto), a pomaga korozji. Szybki dostęp do obu skrzyń (łatwo ściągane pokrywy).
-Muscel - płaska podłoga; łatwy dostęp do akumulatora (skrzynka w podłodze).

DRZWI :
- Gaz - nadstawki - stalowy szkielet obciągnięty brezentem z wstawionym oknem, przewietrzanie auta realizowane przez uchylenie przedniej szyby (bardzo wygodne przy niewielkich prędkościach), albo wyjęcie nadstawek; brak zamków.
- Muscel - nadstawki z odsuwanymi szybami umożliwiają przyzwoite przewietrzanie (lepsze niż w Uazie); zamek w standardzie; większe drzwi od strony kierowcy (łatwiejsze wsiadanie).

SILNIK : (Fabryczne tylko dla pasjonatów aut oryginalnych).
- Gaz- oryginał dolniak, bardzo łatwo wstawić górniaka z Żuka lub Uaz/Wołga (przyzwoite osiągi); inne przeróbki są kłopotliwe ale łatwiejsze niż w Muscelu - po wstawieniu silnika ze skrzynią biegów trzeba dorobić wałek pośredni.
- Muscel - oryginał „ licencja’’ francuskiego silnika Savien; wszelkie przeróbki dozwolone (duża komora silnika, mocna rama), jednak nie są łatwą sprawą , szczególnie jeśli chcemy zachować oryginalną długość wałów napędowych; najłatwiej dopasować motor od Mercedesa (model 115D lub 123D pojemność 2000 - 2400), Perkins 2500D, żuk (2400D*), Wołga\Uaz*, ponieważ w tych przypadkach można dopasować oryginalny wałek sprzęgłowy; inne eksperymenty są jeszcze bardziej skomplikowane.

WYMIARY:
Zbliżone, choć po za błotnikami, atrapą* i przedniej ramki z szybą* nic nie pasuje.

PODSUMOWANIE :
Co jest lepsze? Co kupić? Myślę, że zależy to od celu do jakiego chcemy przeznaczyć nasz bolid.
Muscel gwarantuje większy komfort (przeznaczenie - auto dla służb cywilnych) niż Gazik (auto na krótką wojnę). Aby w Gaziku osiągnąć ten sam standard (wstawić otwierane okna, zamki w drzwiach) trzeba się wiele napocić. Jednak jeśli ktoś użytkuje auto tylko rekreacyjnie latem nie ma to żadnego znaczenia. Kupując Muscela trzeba się liczyć z zakupem części zamiennych na zapas, aby w godzinie 0 być zabezpieczonym . Mała dostępność części wynika także z wielkości produkcji Muscela (ok. 80 tyś. ; gaz-630 tyś). Trzeba zaznaczyć, że cena zakupu/sprzedaży Muscela jest często znacznie niższa niż Gazika - auta kultowego.
Każdy chwali swoje, więc głębiej w ten spór nie wchodzę.

Tekst ze strony muscel.prv.pl autorstwa Leszka F.

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw cze 12, 2008 1:21 pm

:)2

więc poza błotnikami, atrapą i ramką szyby nic nie pasuje ?? :roll:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw cze 12, 2008 2:02 pm

a ja się obawiam ze z blach nic nie pasuje :)4
koła pasuja :D
Gazy 69

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » czw cze 12, 2008 4:35 pm

kierowca pasuje i do jednego i do drugiego...
po co taki temat? :)3
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw cze 12, 2008 5:25 pm

Widocznie był potrzebny.
Poczytaj sobie “Towarzyskie” to Ci ulży.....:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw cze 12, 2008 5:34 pm

z drugiej strony 60% urzytkowników forum nie rozróżniła by jednego od drugiego nawet jakby je poztawił obok siebie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw cze 12, 2008 6:26 pm

Dla tego ten temat ma sens i chwała nie_mientkiemu za to, że taki ładny elaborat wyszukał i zamieścił. :)2
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw cze 12, 2008 6:54 pm

Jarem podjedziesz do mnie swoim to porównasz sobie wszystko...po powrocie oczywiście :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » czw cze 12, 2008 10:00 pm

JA'JACEK pisze:Dla tego ten temat ma sens i chwała nie_mientkiemu za to, że taki ładny elaborat wyszukał i zamieścił. :)2
W końcu ktoś mnie docenił. :wink:

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » pt cze 13, 2008 2:30 am

goralski pisze:kierowca pasuje i do jednego i do drugiego...
po co taki temat? :)3
nie chodziło tu o kierowce więc odpowiedź do D...y :)3 :)23

a temat wydaje się mi jak najbardziej potrzebny !! Np. po to co by nikt nie zrobił się w h........a kupując błotniki przednie od Muscela jako zamiennik do Gaza - bo na zdjęciu wyglądają identycznie !! :lol:

A z Tobą @ ZBOWID spotkam się po powrocie na 100% i może szybciej niż myślisz :wink:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości