Brak ładowania akumulatora???
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
Brak ładowania akumulatora???
Witam mam mały problem wymienilem szczotki lozysko w alternatorze i dalej jest bark ladowania. a co najgorsze to na zaplonie grzeje mi sie mocno cewka zaplonowa. moze ktos sie spotkal z takim problemem lub lepiej zna sie na elektryce w gazie??
Bakałarzewo GAz 69
Re: Brak ładowania akumulatora???
Najpierw należy sprawdzić regulator, a najlepiej odrazu kupić nowy, elektroniczny od żuka za 15zt.bakalarzewo pisze:Witam mam mały problem wymienilem szczotki lozysko w alternatorze i dalej jest bark ladowania. a co najgorsze to na zaplonie grzeje mi sie mocno cewka zaplonowa. moze ktos sie spotkal z takim problemem lub lepiej zna sie na elektryce w gazie??
Potem zmierzyć napięcie jakie daje alternator, jak jest prawidłowe (około 14,4V) to faktycznie amperomierz mógł paść.
Co to cewki, to w gazie to raczej normalne że cewka sie grzeje, w końcu cały czas płynie przez nią prąd.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
Re: Brak ładowania akumulatora???
Jesteś dosyć oblatany w sprawach elektryki, to może wyjaśnisz czyluk pisze:(...)Co to cewki, to w gazie to raczej normalne że cewka sie grzeje, w końcu cały czas płynie przez nią prąd.
sposób mocowania cewki ma wpływ na jej sprawne działanie i jeżeli tak, to jaki.

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Re: Brak ładowania akumulatora???
Na cewkach samochodowych to sie akurat nie znam, ale generalnie cewce jest zupełnie wszytko jedno jak sie ją zamontuje, tak więc i w samochodzie nie powinno mieć to żadnego znaczenia.JA'JACEK pisze:Jesteś dosyć oblatany w sprawach elektryki, to może wyjaśnisz czyluk pisze:(...)Co to cewki, to w gazie to raczej normalne że cewka sie grzeje, w końcu cały czas płynie przez nią prąd.
sposób mocowania cewki ma wpływ na jej sprawne działanie i jeżeli tak, to jaki.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Istaniały takie cewki z opornikiem, które w momencie rozruchu były zasilane bezpośrednio by dawać lepszą iskre, a po rozruchu były zasilane przez opornik, bo nie były przystosowane bo ciągłej pracy przy zasilaniu bezpośrednim. Możliwe, że miałeś taką cewke, tyle że źle podłączoną. Jeśli cewka była zwykła to raczej jednym powodem jej spalenia mogła być ona sama.bakalarzewo pisze:no plynie przez nia caly czas prad to fakt ale po ok 1h jazdy musialem wstawic druga bo tya padla (z przegrzania byc moze). Chyba ze cewka ktora mialem byla trefna juz.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
dzieki wielkie, wymienilem regulator napiecia alternator daje prad na wyjsciu ok 12v tylko tera jak podlaczylem wszystko wedlugschematu ktoey znalezlem na necie: dwie wsuwki do regulatora i jeden kabel ze srubki do rozruszniki do plusa, drugi do stacyjki(wejscie 30) i teraz zapale samochod jest ladowanie ale jak wylacze zaplon to caly czas samochod dziala, czyli caly czas dostaje prad. dopiero jak odlacze kleme minus to gasnie.
Bakałarzewo GAz 69
Pokaż ten schemat
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Re: Brak ładowania akumulatora???
Jacku sposób mocowania cewki ma wpływ na jej dzianie, najlepiej jak cewka nie jest dodatkowo nagrzewana przez ciepło silnika, a druga praktyczna sprawa to to żeby była zamocowana wyjściem przewodu wysokiego napięcia do dołu żeby woda nie stała tam w razie dostania się. Ale przy obecnie produkowanych cewka nie wiem czy ma znaczenie, kiedyś miało jak jeszcze jeździłem benzynowcemJA'JACEK pisze:czy sposób mocowania cewki ma wpływ na jej sprawne działanie i jeżeli tak, to jaki.

Gazy 69
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
Jstem tu nowy i nie mam opanowanego wrzucania plikow do wgladu wiec bede misial napisac po kolei jak podlaczony mam alternator:
1. Wsuwka od szczotek idzie do regulatora pod wejscie 67
2. Wsuwka ta w obudowie plastikowej do wejscia 15 w regulatorze napiecia
3. Przewód ze śrubki do rozrsznika a drugi do zegaru "Amper" i z niego idzie przewod z (2 wyjscia) do stacyjki pod wejscie 30
4. W stacyjce mam przewód pod wejsciem 15 plusowy od akumulatora
Cewka jest podlaczona pod plus ktory pojawia sie dopiero po przekręceniu stacyjki na pozycje 1. Wczesniej przed takim podłaczeniem alternatora gasilem samochod stacyjka ale i gasl po zdjeciu klemy minus a teraz gasnie tylko po zdjeciu klemy minus. (co mi wiadomo to nie powiniem przy dobrym ladowaniu gasnac jak zdejme kleme minus)
Jak mi sie uda to wrzuce schemat tego alternatora bo stacyjke i rozrusznik podlaczalem weglug schematu ktory jest na tym forum
http://rapidshare.com/files/107102966/I ... 9.rar.html
to chyba to.
1. Wsuwka od szczotek idzie do regulatora pod wejscie 67
2. Wsuwka ta w obudowie plastikowej do wejscia 15 w regulatorze napiecia
3. Przewód ze śrubki do rozrsznika a drugi do zegaru "Amper" i z niego idzie przewod z (2 wyjscia) do stacyjki pod wejscie 30
4. W stacyjce mam przewód pod wejsciem 15 plusowy od akumulatora
Cewka jest podlaczona pod plus ktory pojawia sie dopiero po przekręceniu stacyjki na pozycje 1. Wczesniej przed takim podłaczeniem alternatora gasilem samochod stacyjka ale i gasl po zdjeciu klemy minus a teraz gasnie tylko po zdjeciu klemy minus. (co mi wiadomo to nie powiniem przy dobrym ladowaniu gasnac jak zdejme kleme minus)
Jak mi sie uda to wrzuce schemat tego alternatora bo stacyjke i rozrusznik podlaczalem weglug schematu ktory jest na tym forum
http://rapidshare.com/files/107102966/I ... 9.rar.html
to chyba to.
Bakałarzewo GAz 69
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=14787bakalarzewo pisze:Jstem tu nowy i nie mam opanowanego wrzucania plikow do wgladu (...)
Przestudiować.... potrenować......praktykować.... cieszyć się.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Re: Brak ładowania akumulatora???
Tu z Tobą nie zgadzam się.Darek pisze:(...)praktyczna sprawa to to żeby była zamocowana wyjściem przewodu wysokiego napięcia do dołu (...)
Tam gdzie dochodzi przewód wysokiego napięcia nie ma prawa dostać się nawet kropla. Fakt.
Do tego służy uszczelniacz na cewce, więc instalowanie jej przewodem w dół jest
nie uzasadnione zwłaszcza że w takiej pozycji odsłaniasz rdzeń cewki co w konsekwencji
doprowadzi do przegrzania jej i złej pracy.
To było pytanie tendencyjne.....

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-c-36 ... t4814.html
to jest schemat jaki znalazlem i tak wpasnie podlaczylem go. NIe mam podlaczonej zarowki tylko na lini od srobki idzie przewod do amperomierza i z niego do wejscia w sytacyjce 30
to jest schemat jaki znalazlem i tak wpasnie podlaczylem go. NIe mam podlaczonej zarowki tylko na lini od srobki idzie przewod do amperomierza i z niego do wejscia w sytacyjce 30
Bakałarzewo GAz 69
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
Jak dzisiaj nie znajde przyczyny to demontuje cala stara elektryke i wstawiam nowa cala wiazke od podstawy bo nie mam juz pomysłow na to a samochod dzialal i teraz jak nie działa to az lzy sie cisna bo sie samochodzik marnuje. a instalacje cala bede kladl wedlug wzoru podanym w dziala rysunki pogladowe tylko tym polskim schemacie bo tam jest stacyjka podlaczona na 3 wejscia
Bakałarzewo GAz 69
Re: Brak ładowania akumulatora???
Rdzeń cewka ma w środku i jakbyś nie odwrócił to nigdy go nie odsłonisz.JA'JACEK pisze:Tu z Tobą nie zgadzam się.Darek pisze:(...)praktyczna sprawa to to żeby była zamocowana wyjściem przewodu wysokiego napięcia do dołu (...)
Tam gdzie dochodzi przewód wysokiego napięcia nie ma prawa dostać się nawet kropla. Fakt.
Do tego służy uszczelniacz na cewce, więc instalowanie jej przewodem w dół jest
nie uzasadnione zwłaszcza że w takiej pozycji odsłaniasz rdzeń cewki co w konsekwencji
doprowadzi do przegrzania jej i złej pracy.
To było pytanie tendencyjne.....
Rdzeń możesz pooglądać dla celów dydaktycznych (jak oni to zrobili ?) ale po tej operacji cewka nie nadaje się do użytku. Choć w latach PRLu różne cuda się robiło łącznie z odzyskiwaniem konektorków bo kupić się nie dało.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)
Ten przewód co idzie przez żarówke musi być podłączony, tam gdzie zasilanie pojawia sie po przekręceniu kluczyka. Żarówka też powinna być, bo ona jest oporem, bez niej może nie działać prawidłowo! Ale ponieważ żarówki lubią sie przepalać a w gazie i tak jest amperomierz ja u siebie zamiast żarówki mam kilka oporników połączonych równolegle.bakalarzewo pisze:Jak dzisiaj nie znajde przyczyny to demontuje cala stara elektryke i wstawiam nowa cala wiazke od podstawy bo nie mam juz pomysłow na to a samochod dzialal i teraz jak nie działa to az lzy sie cisna bo sie samochodzik marnuje. a instalacje cala bede kladl wedlug wzoru podanym w dziala rysunki pogladowe tylko tym polskim schemacie bo tam jest stacyjka podlaczona na 3 wejscia
Co do nowej instalacji to nie jest głupi pomysł, lepiej raz sie narobić a potem mieć spokój. Poczytaj sobie to:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=15512
może Cie do czegoś natknie
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
Luk mam pytanie co do tego schematu, moze tendencyjne ale wole sie upewnic. tam na tym schemacie jest przewob brazowy od bezpiecznika nr5 do bezpiecznika nr8 i on ma przechodzic(mostkowac) bezpieczniki 6,7 z 5 i 8??
Zaczalem juz robic i tak sie wczorja zastanawialem, juz bezpieczniki mam podlaczone zostalo mi tylne swiatla i przednie prawe, no i nie wiem jak bedzie dzialac bo nie wstawialem przekaznikow gdzyz orginalnie jak go kupilem to juz ich nie bylo.
Zaczalem juz robic i tak sie wczorja zastanawialem, juz bezpieczniki mam podlaczone zostalo mi tylne swiatla i przednie prawe, no i nie wiem jak bedzie dzialac bo nie wstawialem przekaznikow gdzyz orginalnie jak go kupilem to juz ich nie bylo.
Bakałarzewo GAz 69
Tak, mam mostkować
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
- Lokalizacja: Bakałarzewo
no i nie wiem albo nie tak cos zrobilem albo nie wiem. Jest taka sprawa ze: brak iskry, na akumulatorze mam 11,92v a na cewce 6,45 czasami 8. alternator podlaczylem weglug 2 schematu do ktorego wczesniej wysylalem link i jak krece to bardzo szybko akumulator pada no i zegaz od amperomierza sie grzeje.
Bakałarzewo GAz 69
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość