Brak ładowania akumulatora???

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Brak ładowania akumulatora???

Post autor: bakalarzewo » sob cze 21, 2008 5:35 pm

Witam mam mały problem wymienilem szczotki lozysko w alternatorze i dalej jest bark ladowania. a co najgorsze to na zaplonie grzeje mi sie mocno cewka zaplonowa. moze ktos sie spotkal z takim problemem lub lepiej zna sie na elektryce w gazie??
Bakałarzewo GAz 69

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » sob cze 21, 2008 7:05 pm

amperomierz umarł
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: Brak ładowania akumulatora???

Post autor: luk » ndz cze 22, 2008 8:54 pm

bakalarzewo pisze:Witam mam mały problem wymienilem szczotki lozysko w alternatorze i dalej jest bark ladowania. a co najgorsze to na zaplonie grzeje mi sie mocno cewka zaplonowa. moze ktos sie spotkal z takim problemem lub lepiej zna sie na elektryce w gazie??
Najpierw należy sprawdzić regulator, a najlepiej odrazu kupić nowy, elektroniczny od żuka za 15zt.
Potem zmierzyć napięcie jakie daje alternator, jak jest prawidłowe (około 14,4V) to faktycznie amperomierz mógł paść.
Co to cewki, to w gazie to raczej normalne że cewka sie grzeje, w końcu cały czas płynie przez nią prąd.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » pn cze 23, 2008 7:33 am

no plynie przez nia caly czas prad to fakt ale po ok 1h jazdy musialem wstawic druga bo tya padla (z przegrzania byc moze). Chyba ze cewka ktora mialem byla trefna juz.
Bakałarzewo GAz 69

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Brak ładowania akumulatora???

Post autor: JA'JACEK » pn cze 23, 2008 10:55 am

luk pisze:(...)Co to cewki, to w gazie to raczej normalne że cewka sie grzeje, w końcu cały czas płynie przez nią prąd.
Jesteś dosyć oblatany w sprawach elektryki, to może wyjaśnisz czy
sposób mocowania cewki ma wpływ na jej sprawne działanie i jeżeli tak, to jaki.
:roll:
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: Brak ładowania akumulatora???

Post autor: luk » pn cze 23, 2008 5:15 pm

JA'JACEK pisze:
luk pisze:(...)Co to cewki, to w gazie to raczej normalne że cewka sie grzeje, w końcu cały czas płynie przez nią prąd.
Jesteś dosyć oblatany w sprawach elektryki, to może wyjaśnisz czy
sposób mocowania cewki ma wpływ na jej sprawne działanie i jeżeli tak, to jaki.
:roll:
Na cewkach samochodowych to sie akurat nie znam, ale generalnie cewce jest zupełnie wszytko jedno jak sie ją zamontuje, tak więc i w samochodzie nie powinno mieć to żadnego znaczenia.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn cze 23, 2008 5:19 pm

bakalarzewo pisze:no plynie przez nia caly czas prad to fakt ale po ok 1h jazdy musialem wstawic druga bo tya padla (z przegrzania byc moze). Chyba ze cewka ktora mialem byla trefna juz.
Istaniały takie cewki z opornikiem, które w momencie rozruchu były zasilane bezpośrednio by dawać lepszą iskre, a po rozruchu były zasilane przez opornik, bo nie były przystosowane bo ciągłej pracy przy zasilaniu bezpośrednim. Możliwe, że miałeś taką cewke, tyle że źle podłączoną. Jeśli cewka była zwykła to raczej jednym powodem jej spalenia mogła być ona sama.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Bosman
Posty: 513
Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: Bosman » pn cze 23, 2008 5:44 pm

Do takiej cewki z oporem dodatkowym należy mieć specjalny rozrusznik.

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » pn cze 23, 2008 5:58 pm

dzieki wielkie, wymienilem regulator napiecia alternator daje prad na wyjsciu ok 12v tylko tera jak podlaczylem wszystko wedlugschematu ktoey znalezlem na necie: dwie wsuwki do regulatora i jeden kabel ze srubki do rozruszniki do plusa, drugi do stacyjki(wejscie 30) i teraz zapale samochod jest ladowanie ale jak wylacze zaplon to caly czas samochod dziala, czyli caly czas dostaje prad. dopiero jak odlacze kleme minus to gasnie.
Bakałarzewo GAz 69

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn cze 23, 2008 6:54 pm

Pokaż ten schemat
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Brak ładowania akumulatora???

Post autor: Darek » wt cze 24, 2008 8:33 am

JA'JACEK pisze:czy sposób mocowania cewki ma wpływ na jej sprawne działanie i jeżeli tak, to jaki.
:roll:
Jacku sposób mocowania cewki ma wpływ na jej dzianie, najlepiej jak cewka nie jest dodatkowo nagrzewana przez ciepło silnika, a druga praktyczna sprawa to to żeby była zamocowana wyjściem przewodu wysokiego napięcia do dołu żeby woda nie stała tam w razie dostania się. Ale przy obecnie produkowanych cewka nie wiem czy ma znaczenie, kiedyś miało jak jeszcze jeździłem benzynowcem :)21
Gazy 69

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » wt cze 24, 2008 11:34 am

[img]http://C:\Documents%20and%20Settings\Rafał\Moje%20dokumenty\9dym2[/img]

te szare kólko to amperomierz na desce z zegarami.
Bakałarzewo GAz 69

Bosman
Posty: 513
Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: Bosman » wt cze 24, 2008 11:49 am

Wygląda na to że cewka cały czas miała zasilanie i jak pojazd był wyłączony to przy zwartych stykach przerywacza grzała się i dlatego szlag ją trafił.

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » wt cze 24, 2008 6:33 pm

Jstem tu nowy i nie mam opanowanego wrzucania plikow do wgladu wiec bede misial napisac po kolei jak podlaczony mam alternator:
1. Wsuwka od szczotek idzie do regulatora pod wejscie 67
2. Wsuwka ta w obudowie plastikowej do wejscia 15 w regulatorze napiecia
3. Przewód ze śrubki do rozrsznika a drugi do zegaru "Amper" i z niego idzie przewod z (2 wyjscia) do stacyjki pod wejscie 30
4. W stacyjce mam przewód pod wejsciem 15 plusowy od akumulatora
Cewka jest podlaczona pod plus ktory pojawia sie dopiero po przekręceniu stacyjki na pozycje 1. Wczesniej przed takim podłaczeniem alternatora gasilem samochod stacyjka ale i gasl po zdjeciu klemy minus a teraz gasnie tylko po zdjeciu klemy minus. (co mi wiadomo to nie powiniem przy dobrym ladowaniu gasnac jak zdejme kleme minus)
Jak mi sie uda to wrzuce schemat tego alternatora bo stacyjke i rozrusznik podlaczalem weglug schematu ktory jest na tym forum
http://rapidshare.com/files/107102966/I ... 9.rar.html
to chyba to.
Bakałarzewo GAz 69

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr cze 25, 2008 1:03 am

bakalarzewo pisze:Jstem tu nowy i nie mam opanowanego wrzucania plikow do wgladu (...)
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=14787
Przestudiować.... potrenować......praktykować.... cieszyć się.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Brak ładowania akumulatora???

Post autor: JA'JACEK » śr cze 25, 2008 1:07 am

Darek pisze:(...)praktyczna sprawa to to żeby była zamocowana wyjściem przewodu wysokiego napięcia do dołu (...)
Tu z Tobą nie zgadzam się.
Tam gdzie dochodzi przewód wysokiego napięcia nie ma prawa dostać się nawet kropla. Fakt.
Do tego służy uszczelniacz na cewce, więc instalowanie jej przewodem w dół jest
nie uzasadnione zwłaszcza że w takiej pozycji odsłaniasz rdzeń cewki co w konsekwencji
doprowadzi do przegrzania jej i złej pracy.


To było pytanie tendencyjne.....:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » śr cze 25, 2008 6:50 am

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-c-36 ... t4814.html

to jest schemat jaki znalazlem i tak wpasnie podlaczylem go. NIe mam podlaczonej zarowki tylko na lini od srobki idzie przewod do amperomierza i z niego do wejscia w sytacyjce 30
Bakałarzewo GAz 69

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » śr cze 25, 2008 7:19 am

Jak dzisiaj nie znajde przyczyny to demontuje cala stara elektryke i wstawiam nowa cala wiazke od podstawy bo nie mam juz pomysłow na to a samochod dzialal i teraz jak nie działa to az lzy sie cisna bo sie samochodzik marnuje. a instalacje cala bede kladl wedlug wzoru podanym w dziala rysunki pogladowe tylko tym polskim schemacie bo tam jest stacyjka podlaczona na 3 wejscia
Bakałarzewo GAz 69

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brak ładowania akumulatora???

Post autor: HAndy » śr cze 25, 2008 7:23 am

JA'JACEK pisze:
Darek pisze:(...)praktyczna sprawa to to żeby była zamocowana wyjściem przewodu wysokiego napięcia do dołu (...)
Tu z Tobą nie zgadzam się.
Tam gdzie dochodzi przewód wysokiego napięcia nie ma prawa dostać się nawet kropla. Fakt.
Do tego służy uszczelniacz na cewce, więc instalowanie jej przewodem w dół jest
nie uzasadnione zwłaszcza że w takiej pozycji odsłaniasz rdzeń cewki co w konsekwencji
doprowadzi do przegrzania jej i złej pracy.


To było pytanie tendencyjne.....:)21
Rdzeń cewka ma w środku i jakbyś nie odwrócił to nigdy go nie odsłonisz.
Rdzeń możesz pooglądać dla celów dydaktycznych (jak oni to zrobili ?) ale po tej operacji cewka nie nadaje się do użytku. Choć w latach PRLu różne cuda się robiło łącznie z odzyskiwaniem konektorków bo kupić się nie dało.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » śr cze 25, 2008 10:30 pm

bakalarzewo pisze:Jak dzisiaj nie znajde przyczyny to demontuje cala stara elektryke i wstawiam nowa cala wiazke od podstawy bo nie mam juz pomysłow na to a samochod dzialal i teraz jak nie działa to az lzy sie cisna bo sie samochodzik marnuje. a instalacje cala bede kladl wedlug wzoru podanym w dziala rysunki pogladowe tylko tym polskim schemacie bo tam jest stacyjka podlaczona na 3 wejscia
Ten przewód co idzie przez żarówke musi być podłączony, tam gdzie zasilanie pojawia sie po przekręceniu kluczyka. Żarówka też powinna być, bo ona jest oporem, bez niej może nie działać prawidłowo! Ale ponieważ żarówki lubią sie przepalać a w gazie i tak jest amperomierz ja u siebie zamiast żarówki mam kilka oporników połączonych równolegle.

Co do nowej instalacji to nie jest głupi pomysł, lepiej raz sie narobić a potem mieć spokój. Poczytaj sobie to:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=15512
może Cie do czegoś natknie
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » czw cze 26, 2008 8:35 am

Luk mam pytanie co do tego schematu, moze tendencyjne ale wole sie upewnic. tam na tym schemacie jest przewob brazowy od bezpiecznika nr5 do bezpiecznika nr8 i on ma przechodzic(mostkowac) bezpieczniki 6,7 z 5 i 8??

Zaczalem juz robic i tak sie wczorja zastanawialem, juz bezpieczniki mam podlaczone zostalo mi tylne swiatla i przednie prawe, no i nie wiem jak bedzie dzialac bo nie wstawialem przekaznikow gdzyz orginalnie jak go kupilem to juz ich nie bylo.
Bakałarzewo GAz 69

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw cze 26, 2008 10:18 am

Tak, mam mostkować
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » czw cze 26, 2008 1:11 pm

dzieki wielkie no i ide dzisiaj konczyc i mam nadzieje ze juz dziasiaj to skoncze i jak wsadze akumulator to nic nie wibuchnie ani sie nie zapali.
:)
Bakałarzewo GAz 69

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » czw cze 26, 2008 4:51 pm

nadzieja matką... ale jak zrobisz wg schematu @luka to powinno wsio działać :)2
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

bakalarzewo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 30, 2008 6:40 am
Lokalizacja: Bakałarzewo

Post autor: bakalarzewo » pt cze 27, 2008 4:43 pm

no i nie wiem albo nie tak cos zrobilem albo nie wiem. Jest taka sprawa ze: brak iskry, na akumulatorze mam 11,92v a na cewce 6,45 czasami 8. alternator podlaczylem weglug 2 schematu do ktorego wczesniej wysylalem link i jak krece to bardzo szybko akumulator pada no i zegaz od amperomierza sie grzeje.
Bakałarzewo GAz 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość