Strona 1 z 1
chłodnica oleju
: pt lip 18, 2008 11:51 am
autor: faust 12
Mam dylemat ( mądre słowo... ). W silniku przeszczepionym do gaza - mercedes 2,5 D było wyjście na chłodnicę oleju ( przewody metalowe i gumowe węże cisnieniowe ) Udało mi się dokupić chłodnicę i zaczęły się schody. Ogólnie pod maską jest dość ciasno i muszę przerabiać przewody. Dodatkowo nie bardzo mam gdzie umieścić chłodnicę - planowałem z prawej strony patrząc od strony kierowcy na ramie. Ale biorąc pod uwagę skalę wszystkich przeróbek i tę dodatkową plątaninę przewodów cały czas się zastanawiam czy nie zaślepić wyjść na chłodnicę i nie odpuścić tematu. Jakie macie zdanie w tym względzie ? Czy przy wydajnym układzie chłodzenia chłodnica oleju jest potrzebna ? Nie planuję super ekstremalnej jazdy. W manualu jest napisane, że te silniki sa opcjonalnie wyposażone w chłodnicę oleju przy automatycznych skrzyniach biegów i klimatyzacji... A ja klimatyzację będę miał jak plandekę zdejmę...
: pt lip 18, 2008 12:03 pm
autor: Misiek Cypr
Ale masz reduktor i aerodynamike wolnostojacego garazu. Lepiej zmotaj ta chlodnice. Jak Ci sie nie chce za bardzo motac, wykorzystaj orginalne przewody i chlodnice, a do ramy przyheftuj jakies katowniki i zro chamskie mocowanie. Bedzie na pewno lepiej niz bez

: pt lip 18, 2008 1:26 pm
autor: faust 12
Tak starałem sie czynić, tylko trochę mnie to przerosło, tym bardziej, że ze wzgledu na ciasnotę mam utrudniony dostęp do mocowania przewodów olejowych przy filtrze oleju i zaczynały mi ręce odpadać jak przyszło wkręcać śruby... stąd mój temat.. Dzięki - czyli jeden głos za ...
: pt lip 18, 2008 1:48 pm
autor: Darek
ja mam zaślepione przewody do chłodnicy oleju. Ponad 10 lat jeżdżę na tym silniku meska i na lekkich rajdach dostawał po garach i nic mu się nie stało

: pt lip 18, 2008 2:32 pm
autor: faust 12
No to jest tez jeden głos przeciw... Darek - a masz też 2,5 D od 124 ? Pięć cylindrów w rzędzie ?
: sob lip 19, 2008 11:57 am
autor: goralski
mamy 3.0 (5 garów) i chłodnice-zamontowana na bocznym wlocie powietrza...jest bo jest,nie było by i też by pewnie jeździł
do Twoich głosów (1 za,1 przeciw) a ja dam neutrala

: sob lip 19, 2008 4:33 pm
autor: faust 12
No to mi pomogłeś

.... Chyba z racji weekendu coś się temat słabo rozwija. To nic czekam dalej na opinie i głosy w dyskusji...
: sob lip 19, 2008 7:34 pm
autor: mkozak
Ja mam też 3l 5 cylindrów z mesia i bez chłodnicy daje radę a czasem się mu da ognia

: ndz lip 20, 2008 4:00 pm
autor: faust 12
Poniekąd jest to po mojej myśli, szczególnie, że nie chcę plątaniny przewodów i zrobił mi się utrudniony dostęp do mocowań króćców olejowych... Czyli jednak chyba zaślepiam...
: ndz lip 20, 2008 6:48 pm
autor: mkozak
Pojeździj trochę na zaślepionych i obserwuj temperaturę silnika i się przekonasz czy decyzja była dobra.
: pn lip 21, 2008 8:45 am
autor: faust 12
No to zaślepiam, decyzja juz zapadła, bo podejrzewam, że nie bedzie juz głosów w dyskusji, wakacje w pełni...

: pn lip 21, 2008 11:31 am
autor: gri74
Robi bez chłodnicy , zaslepiaj