gaz via uaz
Moderator: Student
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
proszę o poważne i w miare obiektywne porównanie właściwości trakcyjnych w terenie i na trasie oraz technicznych mankamentów i zalet obydwu pojazdów poprostu techniczne konfrontacje sowieckiej myśli technicznej proszę nie rozwodzcie się nad wyższością tego lub owego ale uzasadnijcie swoje opinie w sposób rzeczowy i zgodny z waszym doświadczeniem.{bez robienia z tego tematu ścieku i folwarku zwierzęcego }
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
jasne jak co do czego to wszyscy spece znikają proszę jeśli ktoś chce to niech olewa ale tym co zależy niech piszą
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
C&j nie tu bo znowu cenzura się p.... naprawdę zależy mi na odpowiedziach na moje pytanie
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
- gazik jest fajny i tyle
- uaz zdecydowanie bardziej funkcjonalny
- gazik ma reduktor ktory sie rozpada przy katowaniu, slabo z czesciami
- do uaza dostaniesz wszustko i w rozsadnych cenach
- gazik wezsze - przez co slabsze resory,
- uaz resor szerszy o 1cm, dluzsze resory, bardziej wytrzymale
- uaz w miare dobra i wytrzmala rama
- gazik, zawsze gnijaca i slaba rama, droga w zakupie, uazowa mozna dostac za darmo.
a mosty to to samo...
- uaz zdecydowanie bardziej funkcjonalny
- gazik ma reduktor ktory sie rozpada przy katowaniu, slabo z czesciami
- do uaza dostaniesz wszustko i w rozsadnych cenach
- gazik wezsze - przez co slabsze resory,
- uaz resor szerszy o 1cm, dluzsze resory, bardziej wytrzymale
- uaz w miare dobra i wytrzmala rama
- gazik, zawsze gnijaca i slaba rama, droga w zakupie, uazowa mozna dostac za darmo.
a mosty to to samo...
witam
Niezgadzam sie z tobą Chermol
-gazik jest fajny i funkcjonalny
-gaz ma lepsze resory - tylko trzeba dołozyc pare piór
-gaz ma lepszą rame -moja ma 42lata i dopiro zaczyna puszczać - na środku oczywiście-to norma.
O rame trzeba dbać
6
6
-widziany w Gazie uważany jesteś za miłośnika starej motoryzacji
-w uazie za miłośnika ruskich

policja Gazików nie zatrzymuje
pzdr.
_________________
Jarek vel Qwinto
Giez 69 M 1960 - jeszcze jezdzi i to jak ..
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: qwinto dnia 2002-09-04 00:51 ]</font>
Niezgadzam sie z tobą Chermol
-gazik jest fajny i funkcjonalny
-gaz ma lepsze resory - tylko trzeba dołozyc pare piór

-gaz ma lepszą rame -moja ma 42lata i dopiro zaczyna puszczać - na środku oczywiście-to norma.
O rame trzeba dbać


-widziany w Gazie uważany jesteś za miłośnika starej motoryzacji
-w uazie za miłośnika ruskich


policja Gazików nie zatrzymuje

pzdr.
_________________
Jarek vel Qwinto
Giez 69 M 1960 - jeszcze jezdzi i to jak ..

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: qwinto dnia 2002-09-04 00:51 ]</font>
Bilans: daj nam szanse na napisanie czegokolwiek
czasami robi sie cos innego, niekoniecznie siedzi przy komputerze (akurat wtedy piłem piwo przy grillu, polecam, bardzo miłe 
No wiec wracając do pytania, miałem uaza i gaza, jednoczesnie... uaz poszedł dalej do ludzi, czemu:
Gazik:
- ma klase
ładny nosek i tak dalej, optycznie bardziej mi sie podoba,
- rama, niestety, gorszą niż w uazie, cieńsza, no i o jakis 15 lat średnio starsza, wiec i bardziej zardzewiała w środku sie zdarza, jesli masz ją dobrą, to jest super, da się ją pogiąć, tak samo jak i uazową
- blachy - o dziwo, gazik ma lepszą blacharkę od wielu uazów, grubsza jest.
Co ciekawe, uaz i gaz ważą tyle samo, ale
- mosty - takie same
- silniki - takie same
- rama uazowa - nie do podniesienia samemu
(gazikową da sie samemu przenieść)
- buda gazikowa - dwu osobowa
- buda uazowa - hmmm... tez dwuosobowa, ale lżejsza, a blach w niej więcej, tylko cieńszych
Silnik - w uazie jest lepszy, mocniejszy i tak dalej
Mosty - uazowe troche nowsza konstrukcja, ale teraz juz zadko trafiasz mosty gazikowe w gazikach przerabianych cokolwiek, to jedna z pierwszych rzeczy którą sie wymienia.
Skrzynia biegów - gazikowa lepsza - 3 biegi, układ H, jedynka w jednej linii ze wstecznym, rzadziej zdarza się zapiąć dwa biegi naraz(co jest dosc popularne w uazowej)
Reduktor - niby słabszy konstrukcyjnie, ale, wszystko da sie ukręcic, u mnie rozwalił sie reduktor w... uazie
A gazikowy ma juz swoje lata i nic mu nie dolega 
W terenie - nie wiedziec czemu, gazik jest chyba lepiej wywazony, bo przejezdza tam gdzie uaz na takich samych oponach ma problem
Najsympatyczniejszy zestaw którym miałem okazje jeździć (i obecnie jeżdżę)
rama - gaz
buda - gaz
silnik - uaz
mosty - uaz
skrzynia - gaz
reduktor - gaz
ładne i dzielne w terenie


No wiec wracając do pytania, miałem uaza i gaza, jednoczesnie... uaz poszedł dalej do ludzi, czemu:
Gazik:
- ma klase

- rama, niestety, gorszą niż w uazie, cieńsza, no i o jakis 15 lat średnio starsza, wiec i bardziej zardzewiała w środku sie zdarza, jesli masz ją dobrą, to jest super, da się ją pogiąć, tak samo jak i uazową

- blachy - o dziwo, gazik ma lepszą blacharkę od wielu uazów, grubsza jest.
Co ciekawe, uaz i gaz ważą tyle samo, ale
- mosty - takie same
- silniki - takie same
- rama uazowa - nie do podniesienia samemu
(gazikową da sie samemu przenieść)
- buda gazikowa - dwu osobowa
- buda uazowa - hmmm... tez dwuosobowa, ale lżejsza, a blach w niej więcej, tylko cieńszych
Silnik - w uazie jest lepszy, mocniejszy i tak dalej
Mosty - uazowe troche nowsza konstrukcja, ale teraz juz zadko trafiasz mosty gazikowe w gazikach przerabianych cokolwiek, to jedna z pierwszych rzeczy którą sie wymienia.
Skrzynia biegów - gazikowa lepsza - 3 biegi, układ H, jedynka w jednej linii ze wstecznym, rzadziej zdarza się zapiąć dwa biegi naraz(co jest dosc popularne w uazowej)
Reduktor - niby słabszy konstrukcyjnie, ale, wszystko da sie ukręcic, u mnie rozwalił sie reduktor w... uazie


W terenie - nie wiedziec czemu, gazik jest chyba lepiej wywazony, bo przejezdza tam gdzie uaz na takich samych oponach ma problem
Najsympatyczniejszy zestaw którym miałem okazje jeździć (i obecnie jeżdżę)
rama - gaz
buda - gaz
silnik - uaz
mosty - uaz
skrzynia - gaz
reduktor - gaz
ładne i dzielne w terenie

I ja podobnie jak poprzednicy miałem sposobność jeździc oboma autkami.
Uaz był ze sztywnym dachem to może i cieplejszy w zimie.
Ale wolę gazika bo ma w sobie takie coś i już.
A jak włożyłem sobie do gazika diesla razem ze skrzynią biegów to już jestem całkiem szczęśliwy. Mam zużycie paliwa w okolicach 10l.
Uaz ma lepszą ramę ale buda to gnije w oczach, odwrotnie jak w gaziku.
Kiedyś jak zgłębiałem temat to ruskie produkowali auta ze złomu ściągniętego z łuku kurskiego, czyli było tam dużo czołgów niemieckich z doberj stali i może to ma wpływ na trwałość blachy gazika - przynajmniej mojego z 1954 roku. I nawet ma jeszcze trochę orginalnych części hi
)
Uaz był ze sztywnym dachem to może i cieplejszy w zimie.
Ale wolę gazika bo ma w sobie takie coś i już.
A jak włożyłem sobie do gazika diesla razem ze skrzynią biegów to już jestem całkiem szczęśliwy. Mam zużycie paliwa w okolicach 10l.
Uaz ma lepszą ramę ale buda to gnije w oczach, odwrotnie jak w gaziku.
Kiedyś jak zgłębiałem temat to ruskie produkowali auta ze złomu ściągniętego z łuku kurskiego, czyli było tam dużo czołgów niemieckich z doberj stali i może to ma wpływ na trwałość blachy gazika - przynajmniej mojego z 1954 roku. I nawet ma jeszcze trochę orginalnych części hi

Gazy 69
- JACEK _SZKOP
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: wt lut 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: OTRĘBUSY / PRUSZKÓW
- Kontaktowanie:
witamOn 2002-09-04 09:21, GAZFAN napisał:
Mialem uaza.. mam gazika.... I wiem jedno. Najlepsze rozwiazanie to kompilacja GAUAZ... MAM buda gaz, rama gaz. . A wyglad? Oj Uaz ma do Gazika daleko...
nie dziwie sie możesz na swojej klatce tira z naczepą przewożić

konkretna konstrukcyja ale jej projektant
mosty budował - chiba


pzdr.
gazik GAZFANA ma dosyc bogata przeszlosc w RMPST, dawno dawno temu.... kosiaka czapaj go jeszcze pamieta...
Generalnie kupiles dobry sprzet.
a wracajac do tematu
moj gazik ma rame od gaza, silnik pol od uaza pol od wolgi, mosty od patrola k160 2.8b, reduktor i skrzynia oryginal,
pali benzyny 33l na 100km a gazu w ternie wcale nie mniej...
i w ogole gazik jest super... ale...
wykonanie wielu podzespolów pozostawia baaardzo wiele do zyczenia...
Generalnie kupiles dobry sprzet.
a wracajac do tematu
moj gazik ma rame od gaza, silnik pol od uaza pol od wolgi, mosty od patrola k160 2.8b, reduktor i skrzynia oryginal,
pali benzyny 33l na 100km a gazu w ternie wcale nie mniej...

i w ogole gazik jest super... ale...
wykonanie wielu podzespolów pozostawia baaardzo wiele do zyczenia...
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Pod jaki względem marnie ............ na pewno nie satysfakcji iż wszelkie nakłady nie poszły na marne ..... a zresztą zobacz ile rajdów wygrywają GAZ'y i UAZ'y. Jednak nie twierdze iż są to samochody które nie mają konkurencjiOn 2002-09-05 08:58, czesław&jarząbek napisał:
nigdy nie twierdziłem ze nie ma dobrych gazikow.tylko ze proporcja nakładów do efektów marnie wychodzi


poadrowionka




witamOn 2002-09-05 08:19, MARC_in napisał:Kupując go poprzedni właściciel .... (wiadomo ktoOn 2002-09-05 01:50, chermol napisał:
gazik GAZFANA ma dosyc bogata przeszlosc w RMPST, dawno dawno temu.... Generalnie kupiles dobry sprzet.
).
ja sie nie czepiam

ja tylko tak z sympatji.............

a swoją drogoą patent z przesunieciem silnika w celu wyważenia ...

niezłe
pzdr.
- swirojas
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa/Chotomów
Co do stosunku kosztów do efektów w gaziku:
To jest tak: Jeżeli zabierasz się do tego na urraa to zbankrutujesz a auto jak śmieciem było tak jest. Jeżli jednak posłuchasz rady ludzi którzy ten błąd popełnili, i będziesz robił kompleksową przebudowę pojazdu w rozsądnym zakresie (np: bez budowy nowej ciepłej, klimatyzowanej karoserii -zresztą poco?) to wychodzi autko naprawdę tanie i bardzo efektywne.
Ja kocham gazika władowałem w niego szmal (cały jaki kiedykolwiek zarobiłem) tylko dlatego że lubie przy nim dłubać, smerać go po nosku, szarpać za rurę wydechową, lakierować, kręcić itp.
To jest tak: Jeżeli zabierasz się do tego na urraa to zbankrutujesz a auto jak śmieciem było tak jest. Jeżli jednak posłuchasz rady ludzi którzy ten błąd popełnili, i będziesz robił kompleksową przebudowę pojazdu w rozsądnym zakresie (np: bez budowy nowej ciepłej, klimatyzowanej karoserii -zresztą poco?) to wychodzi autko naprawdę tanie i bardzo efektywne.

swirojas (swirojasus neandertalensis) - przeewuolowana forma homosapiens neandertalensis nienormalis. Naszczęście do obecnych czasów uchował się tylko jeden!
--GAZ69--
--GAZ69--
- swirojas
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa/Chotomów
Śmierdź!!!!!!
porzucony! Jak by ci warsztat spłonął też byś miał auto porzucone, a na imprezy brak czasu, pozatym w tym roku i tak się powoli aktywowałem co nie?
Ponadto ja używam auta raczej jako samochodu ekspedycjnego - cóż taki zawód i robię nim wiecej kilometrów niż ty osobowym rocznie .
_________________
swirojas (swirojasus neandertalensis) - przeewuolowana forma homosapiens neandertalensis nienormalis. Naszczęście do obecnych czasów uchował się tylko jeden!
--GAZ69--
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: swirojas dnia 2002-09-06 00:56 ]</font>

Ponadto ja używam auta raczej jako samochodu ekspedycjnego - cóż taki zawód i robię nim wiecej kilometrów niż ty osobowym rocznie .
_________________
swirojas (swirojasus neandertalensis) - przeewuolowana forma homosapiens neandertalensis nienormalis. Naszczęście do obecnych czasów uchował się tylko jeden!
--GAZ69--

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: swirojas dnia 2002-09-06 00:56 ]</font>
- swirojas
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa/Chotomów
Spoko,
autko zapier..la i się niedługo aktywuje znowu, mam plan że jak się skończę przeprowadzać to napewno będę na tym Zlocie co go organizujemy i w serocku na wertepie -> tradycja jest tradycja. Gazik the way of life.
Ja nie śmierdzę bo się kąłpałem
_________________
swirojas (swirojasus neandertalensis) - przeewuolowana forma homosapiens neandertalensis nienormalis. Naszczęście do obecnych czasów uchował się tylko jeden!
--GAZ69--
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: swirojas dnia 2002-09-06 01:08 ]</font>

Ja nie śmierdzę bo się kąłpałem

_________________
swirojas (swirojasus neandertalensis) - przeewuolowana forma homosapiens neandertalensis nienormalis. Naszczęście do obecnych czasów uchował się tylko jeden!
--GAZ69--

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: swirojas dnia 2002-09-06 01:08 ]</font>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość