Strona 1 z 2

: wt wrz 03, 2002 9:20 pm
autor: bilans
proszę o poważne i w miare obiektywne porównanie właściwości trakcyjnych w terenie i na trasie oraz technicznych mankamentów i zalet obydwu pojazdów poprostu techniczne konfrontacje sowieckiej myśli technicznej proszę nie rozwodzcie się nad wyższością tego lub owego ale uzasadnijcie swoje opinie w sposób rzeczowy i zgodny z waszym doświadczeniem.{bez robienia z tego tematu ścieku i folwarku zwierzęcego }

: wt wrz 03, 2002 9:23 pm
autor: Jerry
polecam faq listy off-road

: wt wrz 03, 2002 9:26 pm
autor: bilans
jasne jak co do czego to wszyscy spece znikają proszę jeśli ktoś chce to niech olewa ale tym co zależy niech piszą

: wt wrz 03, 2002 10:42 pm
autor: czesław&jarząbek
ja bym napisał ale prezes zabronili. a wogóle to ty bilans nabagniłeś z niedzieli na poniedzialek, mnie za to ścigają a ty sie kajasz i podjudzasz naprzemiennie

: wt wrz 03, 2002 10:51 pm
autor: bilans
C&j nie tu bo znowu cenzura się p.... naprawdę zależy mi na odpowiedziach na moje pytanie

: wt wrz 03, 2002 10:52 pm
autor: chermol
- gazik jest fajny i tyle
- uaz zdecydowanie bardziej funkcjonalny

- gazik ma reduktor ktory sie rozpada przy katowaniu, slabo z czesciami
- do uaza dostaniesz wszustko i w rozsadnych cenach

- gazik wezsze - przez co slabsze resory,
- uaz resor szerszy o 1cm, dluzsze resory, bardziej wytrzymale

- uaz w miare dobra i wytrzmala rama
- gazik, zawsze gnijaca i slaba rama, droga w zakupie, uazowa mozna dostac za darmo.

a mosty to to samo...

: wt wrz 03, 2002 11:49 pm
autor: qwinto
witam
Niezgadzam sie z tobą Chermol
-gazik jest fajny i funkcjonalny

-gaz ma lepsze resory - tylko trzeba dołozyc pare piór :grin:

-gaz ma lepszą rame -moja ma 42lata i dopiro zaczyna puszczać - na środku oczywiście-to norma.
O rame trzeba dbać :)6 :)6

-widziany w Gazie uważany jesteś za miłośnika starej motoryzacji
-w uazie za miłośnika ruskich :smile: :grin:
policja Gazików nie zatrzymuje :smile:
pzdr.



_________________
Jarek vel Qwinto
Giez 69 M 1960 - jeszcze jezdzi i to jak .. :smile:

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: qwinto dnia 2002-09-04 00:51 ]</font>

: śr wrz 04, 2002 12:01 am
autor: Krecik
Bilans: daj nam szanse na napisanie czegokolwiek :wink: czasami robi sie cos innego, niekoniecznie siedzi przy komputerze (akurat wtedy piłem piwo przy grillu, polecam, bardzo miłe :wink:

No wiec wracając do pytania, miałem uaza i gaza, jednoczesnie... uaz poszedł dalej do ludzi, czemu:

Gazik:
- ma klase :wink: ładny nosek i tak dalej, optycznie bardziej mi sie podoba,
- rama, niestety, gorszą niż w uazie, cieńsza, no i o jakis 15 lat średnio starsza, wiec i bardziej zardzewiała w środku sie zdarza, jesli masz ją dobrą, to jest super, da się ją pogiąć, tak samo jak i uazową :wink:
- blachy - o dziwo, gazik ma lepszą blacharkę od wielu uazów, grubsza jest.

Co ciekawe, uaz i gaz ważą tyle samo, ale
- mosty - takie same
- silniki - takie same
- rama uazowa - nie do podniesienia samemu
(gazikową da sie samemu przenieść)
- buda gazikowa - dwu osobowa
- buda uazowa - hmmm... tez dwuosobowa, ale lżejsza, a blach w niej więcej, tylko cieńszych

Silnik - w uazie jest lepszy, mocniejszy i tak dalej

Mosty - uazowe troche nowsza konstrukcja, ale teraz juz zadko trafiasz mosty gazikowe w gazikach przerabianych cokolwiek, to jedna z pierwszych rzeczy którą sie wymienia.

Skrzynia biegów - gazikowa lepsza - 3 biegi, układ H, jedynka w jednej linii ze wstecznym, rzadziej zdarza się zapiąć dwa biegi naraz(co jest dosc popularne w uazowej)

Reduktor - niby słabszy konstrukcyjnie, ale, wszystko da sie ukręcic, u mnie rozwalił sie reduktor w... uazie :smile: A gazikowy ma juz swoje lata i nic mu nie dolega :smile:

W terenie - nie wiedziec czemu, gazik jest chyba lepiej wywazony, bo przejezdza tam gdzie uaz na takich samych oponach ma problem

Najsympatyczniejszy zestaw którym miałem okazje jeździć (i obecnie jeżdżę)
rama - gaz
buda - gaz
silnik - uaz
mosty - uaz
skrzynia - gaz
reduktor - gaz

ładne i dzielne w terenie :smile:

: śr wrz 04, 2002 8:21 am
autor: GAZFAN
Mialem uaza.. mam gazika.... I wiem jedno. Najlepsze rozwiazanie to kompilacja GAUAZ... MAM buda gaz, rama gaz. Mosty,skrzynia,reduktor Uaz... A silnik Uazo wolga. Jest super.. A wyglad? Oj Uaz ma do Gazika daleko...

: śr wrz 04, 2002 9:39 am
autor: Darek
I ja podobnie jak poprzednicy miałem sposobność jeździc oboma autkami.
Uaz był ze sztywnym dachem to może i cieplejszy w zimie.
Ale wolę gazika bo ma w sobie takie coś i już.
A jak włożyłem sobie do gazika diesla razem ze skrzynią biegów to już jestem całkiem szczęśliwy. Mam zużycie paliwa w okolicach 10l.
Uaz ma lepszą ramę ale buda to gnije w oczach, odwrotnie jak w gaziku.
Kiedyś jak zgłębiałem temat to ruskie produkowali auta ze złomu ściągniętego z łuku kurskiego, czyli było tam dużo czołgów niemieckich z doberj stali i może to ma wpływ na trwałość blachy gazika - przynajmniej mojego z 1954 roku. I nawet ma jeszcze trochę orginalnych części hi :smile:)

: śr wrz 04, 2002 11:30 am
autor: JACEK _SZKOP
mój Gaz ma ramę gaza, silnik żuka troszkę przerobiony :)25, skrzynia biegów żuk, reduktor gaz, mosty połączonu gaza z uazem i dwoma rękoma podpiszę sie pod tym co napisał Krecik. należy wykożystać to co w danej marce jest najlepsze i zrobić dobre autko :)25

: śr wrz 04, 2002 1:21 pm
autor: GAZFAN
KOMPILOWAĆ, KOMPILOWAĆ i jeszcze raz KOMPILOWAĆ :)19 :)23

: śr wrz 04, 2002 7:39 pm
autor: Killer17
ja powiem jedno UAZ zastapił GAZa a to tłumaczy wszystko
:)12 :)13 :)14

: śr wrz 04, 2002 11:54 pm
autor: qwinto
On 2002-09-04 09:21, GAZFAN napisał:
Mialem uaza.. mam gazika.... I wiem jedno. Najlepsze rozwiazanie to kompilacja GAUAZ... MAM buda gaz, rama gaz. . A wyglad? Oj Uaz ma do Gazika daleko...
witam
nie dziwie sie możesz na swojej klatce tira z naczepą przewożić :grin:
konkretna konstrukcyja ale jej projektant
mosty budował - chiba :smile: :)2
pzdr.

: czw wrz 05, 2002 12:50 am
autor: chermol
gazik GAZFANA ma dosyc bogata przeszlosc w RMPST, dawno dawno temu.... kosiaka czapaj go jeszcze pamieta...
Generalnie kupiles dobry sprzet.

a wracajac do tematu
moj gazik ma rame od gaza, silnik pol od uaza pol od wolgi, mosty od patrola k160 2.8b, reduktor i skrzynia oryginal,
pali benzyny 33l na 100km a gazu w ternie wcale nie mniej... :wink:

i w ogole gazik jest super... ale...
wykonanie wielu podzespolów pozostawia baaardzo wiele do zyczenia...

: czw wrz 05, 2002 7:19 am
autor: MARC_in
On 2002-09-05 01:50, chermol napisał:
gazik GAZFANA ma dosyc bogata przeszlosc w RMPST, dawno dawno temu.... kosiaka czapaj go jeszcze pamieta...
Generalnie kupiles dobry sprzet.
Kupując go poprzedni właściciel .... (wiadomo kto :)17 ).

pozdrowionka :)11 :)11 :)11 :)11

: czw wrz 05, 2002 7:58 am
autor: czesław&jarząbek
nigdy nie twierdziłem ze nie ma dobrych gazikow.tylko ze proporcja nakładów do efektów marnie wychodzi

: czw wrz 05, 2002 9:20 am
autor: MARC_in
On 2002-09-05 08:58, czesław&jarząbek napisał:
nigdy nie twierdziłem ze nie ma dobrych gazikow.tylko ze proporcja nakładów do efektów marnie wychodzi
Pod jaki względem marnie ............ na pewno nie satysfakcji iż wszelkie nakłady nie poszły na marne ..... a zresztą zobacz ile rajdów wygrywają GAZ'y i UAZ'y. Jednak nie twierdze iż są to samochody które nie mają konkurencji :)19 , ale na marne napewno nakłady nie idą ......... :)20

poadrowionka :)11 :)11 :)11 :)11

: czw wrz 05, 2002 11:24 pm
autor: qwinto
On 2002-09-05 08:19, MARC_in napisał:
On 2002-09-05 01:50, chermol napisał:
gazik GAZFANA ma dosyc bogata przeszlosc w RMPST, dawno dawno temu.... Generalnie kupiles dobry sprzet.
Kupując go poprzedni właściciel .... (wiadomo kto :)17 ).
witam
ja sie nie czepiam :)6
ja tylko tak z sympatji.............:grin:
a swoją drogoą patent z przesunieciem silnika w celu wyważenia ...:smile:
niezłe
pzdr.

: czw wrz 05, 2002 11:41 pm
autor: swirojas
Co do stosunku kosztów do efektów w gaziku:

To jest tak: Jeżeli zabierasz się do tego na urraa to zbankrutujesz a auto jak śmieciem było tak jest. Jeżli jednak posłuchasz rady ludzi którzy ten błąd popełnili, i będziesz robił kompleksową przebudowę pojazdu w rozsądnym zakresie (np: bez budowy nowej ciepłej, klimatyzowanej karoserii -zresztą poco?) to wychodzi autko naprawdę tanie i bardzo efektywne. :)22 Ja kocham gazika władowałem w niego szmal (cały jaki kiedykolwiek zarobiłem) tylko dlatego że lubie przy nim dłubać, smerać go po nosku, szarpać za rurę wydechową, lakierować, kręcić itp.

: czw wrz 05, 2002 11:48 pm
autor: chermol
szkoda drogi swirojasiu ze dopoki gazikiem tym jezdzil Zielony to sprzet zapierdalał jak dziki...

a teraz co ? nic... nawet na imprezach go nie widac... stoim biedny porzucony w sulejówku...
:smile:

: czw wrz 05, 2002 11:54 pm
autor: swirojas
Śmierdź!!!!!! :)11 porzucony! Jak by ci warsztat spłonął też byś miał auto porzucone, a na imprezy brak czasu, pozatym w tym roku i tak się powoli aktywowałem co nie?

Ponadto ja używam auta raczej jako samochodu ekspedycjnego - cóż taki zawód i robię nim wiecej kilometrów niż ty osobowym rocznie .
_________________
swirojas (swirojasus neandertalensis) - przeewuolowana forma homosapiens neandertalensis nienormalis. Naszczęście do obecnych czasów uchował się tylko jeden!
--GAZ69-- Obrazek

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: swirojas dnia 2002-09-06 00:56 ]</font>

: pt wrz 06, 2002 12:03 am
autor: chermol
sam sobie smierdź :wink:
i tez cie :smile:22
chcialbym miec taki samochód ekspedycyjny :smile:
:)22

: pt wrz 06, 2002 12:06 am
autor: swirojas
Spoko, :)21 autko zapier..la i się niedługo aktywuje znowu, mam plan że jak się skończę przeprowadzać to napewno będę na tym Zlocie co go organizujemy i w serocku na wertepie -> tradycja jest tradycja. Gazik the way of life.
Ja nie śmierdzę bo się kąłpałem :)21

_________________
swirojas (swirojasus neandertalensis) - przeewuolowana forma homosapiens neandertalensis nienormalis. Naszczęście do obecnych czasów uchował się tylko jeden!
--GAZ69-- Obrazek

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: swirojas dnia 2002-09-06 01:08 ]</font>

: ndz wrz 08, 2002 10:32 pm
autor: qwinto
wiatm
a moze tak
my
Gaz
- it's my life- its my love
-byla taka piosenka tylko dr.alban popieprzył słowa :grin:
pzdr.

_________________
Jarek vel Qwinto
Giez 69 M 1960 - jeszcze jezdzi i to jak .. :smile:

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: qwinto dnia 2002-09-08 23:32 ]</font>