



Moderator: Student
Jagoda pisze:Kompletny zespół napędowy w GAZ-ie tzn: silnik, skrzynia zbiegów, prądnica, rozrusznik, gaźnik z filtrem itp..., waży na sucho 240kg.
Są to dane książkowe, potwierdzone empirycznie.
Silnik od UAZ-a z osprzętem (alternator, rozrusznik...), ale bez skrzynki zbiegów waży ok 150kg.
Na 100%Jagoda pisze:Kąt czegoDZIK_I_CZAPAJEW pisze:swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica5
5
5
Chyba klęczenia na grochu za rozrabianie na lekcjach w szkole.
Głowice M-20 i M-21-G różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE kształtem odlewu od strony cylindrów i napisem 4506
6
6
Piter69A pisze:Radziecki blok 2,1 od 2,4 można odróżnić po odlewowym numerze części tzn. na ściance bocznej pod aparatem zapłonowym.
Jezeli nr zaczyna się od 20 to jest to 2,1 a jeżeli od 21 to jest to 2,4![]()
Po tej samej stronie jest jeszcze znaczek GAZ. W starszych blokach duży znaczek GAZ (pisane czcionką jak Ford, taki jak na Czapaju). Nowsze bloki miały mały znaczek (zwykła czciona, w prostokątnej ramce) taki jak na głowicy.
Polski blok ma nr zaczynający się od 20 i okrągły znaczek FSO.
Radzieckie silniki całe były malowane na srebrno po montażu, polskie nie.
Trafiają się bloki od 2,4 przetulejowane przy remoncie na 2,1![]()
![]()
Radziecki silnik 2,4 jest trochę cięższy (ok. 5-7 kg) od polskiego 2,1 z powodu innego wału korbowego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości