Silniki M-20 i M-21 G - różnice

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
michal_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 12:11 pm
Lokalizacja: Bystra koło Jordanowa / Kraków

Silniki M-20 i M-21 G - różnice

Post autor: michal_k » czw kwie 22, 2004 12:33 am

Jak odróżnić z zewnątrz silnik M-20 od M-21 G (oryginalny dolniak Gaza 69) :)5 :)5 :)5 Jest wogóle jakaś różnica, bo patrząc na blok wyglądają identycznie :)5

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw kwie 22, 2004 11:39 am

chyba dopioero po zdjęciu głowicy można z pewnościa odróżnić. A jeszcze jeśli ten M20 nie był w gaziku to ma inna miske olejową.
Gazy 69

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pn kwie 26, 2004 9:03 am

Jeżeli będziesz patrzeć na silnik od lewej strony (od strony aparatu zapłonowego), tak, żeby na głowicy odczytać napis порядок зажиганя 1-2-4-3, to w prawym, dolnym rogu głowicy (lewym tylnym patrząc względem samochodu), pomiędzy 4-tą świecą a brzegiem głowicy (tym z numerem silnika) powinien być napis 450, tak samo odlany jak порядок зажиганя 1-2-4-3. Jeżeli jest 450 jest to silnik M-21G, jeżeli nie ma, to M-20.
Dodatkowo na kolektorze ssącym, na jego przednim ramieniu, na górze będzie odlane 21г i taki sam symbol będzie na bakelitowym kółku rozrządu namalowany czarną, olejoodporną farbą, ale do tego trzeba już rozkręcać silnik.
Jeżeli na głowicy będziesz miał napisane KOLEJNOŚĆ ZAPŁONU 1-2-4-3, po polsku i/lub na kadłubie w okolicach aparatu zapłonowego znaczek FSO, to na bank masz silnik M-20.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
DZIK_I_CZAPAJEW
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pn lut 23, 2004 11:40 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: DZIK_I_CZAPAJEW » czw kwie 29, 2004 9:37 am

swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
cichy samochodzik

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » pt kwie 30, 2004 8:15 am

Przy okazji pytanko: Może ktoś wie ile waży taki silnik (obojętnie który) i jaka jest róznica w ciężaże w porównaniu z typowym silnikiem Uaza?
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt kwie 30, 2004 10:53 am

suchy 220 kg - dane z książki, uaz lżejszy gdyż aluminiowy.

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » pt kwie 30, 2004 12:38 pm

Dużo lżejszy uazowy? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Wystarczy mi jakieś przybliżenie :)4
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt kwie 30, 2004 2:03 pm

Przy przenoszeniu silnika m20 dwie osoby robią kupę jak siemasz, przy uazowym są w stanie przejść z nim kawałek :)21

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » wt maja 04, 2004 9:11 am

DZIK_I_CZAPAJEW pisze:swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
Kąt czego :)5 :)5 :)5

Chyba klęczenia na grochu za rozrabianie na lekcjach w szkole.

Głowice M-20 i M-21-G różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE kształtem odlewu od strony cylindrów i napisem 450 :)6 :)6 :)6
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » wt maja 04, 2004 9:16 am

Kompletny zespół napędowy w GAZ-ie tzn: silnik, skrzynia zbiegów, prądnica, rozrusznik, gaźnik z filtrem itp..., waży na sucho 240kg.
Są to dane książkowe, potwierdzone empirycznie.

Silnik od UAZ-a z osprzętem (alternator, rozrusznik...), ale bez skrzynki zbiegów waży ok 150kg.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt maja 04, 2004 6:15 pm

Jagoda pisze:Kompletny zespół napędowy w GAZ-ie tzn: silnik, skrzynia zbiegów, prądnica, rozrusznik, gaźnik z filtrem itp..., waży na sucho 240kg.
Są to dane książkowe, potwierdzone empirycznie.

Silnik od UAZ-a z osprzętem (alternator, rozrusznik...), ale bez skrzynki zbiegów waży ok 150kg.

Czyli to co napisałem prawie... jak ze skrzynią 240 to bez ok 220.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob maja 15, 2004 9:37 am

Jagoda pisze:
DZIK_I_CZAPAJEW pisze:swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
Kąt czego :)5 :)5 :)5

Chyba klęczenia na grochu za rozrabianie na lekcjach w szkole.

Głowice M-20 i M-21-G różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE kształtem odlewu od strony cylindrów i napisem 450 :)6 :)6 :)6
Na 100% :)5
Bo mi się wydaje, że objętość komory spalania w M-21G będzie pewnie trochę większa, jeśli stopień sprężania ma być ten sam, więc chyba głowice nie są zamienne...
Chyba że M-21G ma po prostu wyższy stopień sprężania, jak to jest?

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob maja 15, 2004 9:40 am

Jagoda pisze:
kształtem odlewu od strony cylindrów
Sorry, nie doczytałem dokładnie :oops: :oops: :oops:

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » sob maja 15, 2004 10:51 am

Osobiście jeździłem dolniakiem 2400 z głowicą od 2120 i zaprawdę powiadam wam - ciągnął jak zły

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz maja 16, 2004 2:16 pm

Student pisze:Osobiście jeździłem dolniakiem 2400 z głowicą od 2120 i zaprawdę powiadam wam - ciągnął jak zły
Paliwo? :roll: :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » ndz maja 16, 2004 4:17 pm

Nie... działał dobrze...

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pn maja 17, 2004 7:20 am

Wejść - wejdzie, w drugą stronę gorzej, ale kupę nagaru w szczelinach pomiędzy nadlewkami w głowicy, a ściankami cylindrów.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

Post autor: Dziku2 » wt sty 27, 2009 9:03 pm

trochę odkurzę temat...dobrze zrozumiałem, że silnik M-21-G to jest dolniak 2,4?

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

Post autor: JA'JACEK » śr sty 28, 2009 2:00 am

2430 cm3
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

Post autor: Dziku2 » śr sty 28, 2009 2:18 am

dzięki :)2

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

Post autor: Piter69A » śr sty 28, 2009 9:24 am

Radziecki blok 2,1 od 2,4 można odróżnić po odlewowym numerze części tzn. na ściance bocznej pod aparatem zapłonowym.
Jezeli nr zaczyna się od 20 to jest to 2,1 a jeżeli od 21 to jest to 2,4 :wink:
Po tej samej stronie jest jeszcze znaczek GAZ. W starszych blokach duży znaczek GAZ (pisane czcionką jak Ford, taki jak na Czapaju). Nowsze bloki miały mały znaczek (zwykła czciona, w prostokątnej ramce) taki jak na głowicy.
Polski blok ma nr zaczynający się od 20 i okrągły znaczek FSO.
Radzieckie silniki całe były malowane na srebrno po montażu, polskie nie.
Trafiają się bloki od 2,4 przetulejowane przy remoncie na 2,1 :)3 :cry:
Radziecki silnik 2,4 jest trochę cięższy (ok. 5-7 kg) od polskiego 2,1 z powodu innego wału korbowego.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
terenowiec69
 
 
Posty: 197
Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:51 pm
Lokalizacja: Chełm woj. lubelskie

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

Post autor: terenowiec69 » śr mar 04, 2009 1:07 pm

Piter69A pisze:Radziecki blok 2,1 od 2,4 można odróżnić po odlewowym numerze części tzn. na ściance bocznej pod aparatem zapłonowym.
Jezeli nr zaczyna się od 20 to jest to 2,1 a jeżeli od 21 to jest to 2,4 :wink:
Po tej samej stronie jest jeszcze znaczek GAZ. W starszych blokach duży znaczek GAZ (pisane czcionką jak Ford, taki jak na Czapaju). Nowsze bloki miały mały znaczek (zwykła czciona, w prostokątnej ramce) taki jak na głowicy.
Polski blok ma nr zaczynający się od 20 i okrągły znaczek FSO.
Radzieckie silniki całe były malowane na srebrno po montażu, polskie nie.
Trafiają się bloki od 2,4 przetulejowane przy remoncie na 2,1 :)3 :cry:
Radziecki silnik 2,4 jest trochę cięższy (ok. 5-7 kg) od polskiego 2,1 z powodu innego wału korbowego.

A jest jeszcze jeden numer odlewany,powyżej krawędzi bloku,co on oznacza.?
terenowiec69,GAZ 69 AM 1964r,GAZ 69 M 1971r,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości