Strona 1 z 1

Silniki M-20 i M-21 G - różnice

: czw kwie 22, 2004 12:33 am
autor: michal_k
Jak odróżnić z zewnątrz silnik M-20 od M-21 G (oryginalny dolniak Gaza 69) :)5 :)5 :)5 Jest wogóle jakaś różnica, bo patrząc na blok wyglądają identycznie :)5

: czw kwie 22, 2004 11:39 am
autor: Darek
chyba dopioero po zdjęciu głowicy można z pewnościa odróżnić. A jeszcze jeśli ten M20 nie był w gaziku to ma inna miske olejową.

: pn kwie 26, 2004 9:03 am
autor: Jagoda
Jeżeli będziesz patrzeć na silnik od lewej strony (od strony aparatu zapłonowego), tak, żeby na głowicy odczytać napis порядок зажиганя 1-2-4-3, to w prawym, dolnym rogu głowicy (lewym tylnym patrząc względem samochodu), pomiędzy 4-tą świecą a brzegiem głowicy (tym z numerem silnika) powinien być napis 450, tak samo odlany jak порядок зажиганя 1-2-4-3. Jeżeli jest 450 jest to silnik M-21G, jeżeli nie ma, to M-20.
Dodatkowo na kolektorze ssącym, na jego przednim ramieniu, na górze będzie odlane 21г i taki sam symbol będzie na bakelitowym kółku rozrządu namalowany czarną, olejoodporną farbą, ale do tego trzeba już rozkręcać silnik.
Jeżeli na głowicy będziesz miał napisane KOLEJNOŚĆ ZAPŁONU 1-2-4-3, po polsku i/lub na kadłubie w okolicach aparatu zapłonowego znaczek FSO, to na bank masz silnik M-20.

: czw kwie 29, 2004 9:37 am
autor: DZIK_I_CZAPAJEW
swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica

: pt kwie 30, 2004 8:15 am
autor: Żuczek
Przy okazji pytanko: Może ktoś wie ile waży taki silnik (obojętnie który) i jaka jest róznica w ciężaże w porównaniu z typowym silnikiem Uaza?

: pt kwie 30, 2004 10:53 am
autor: Student
suchy 220 kg - dane z książki, uaz lżejszy gdyż aluminiowy.

: pt kwie 30, 2004 12:38 pm
autor: Żuczek
Dużo lżejszy uazowy? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Wystarczy mi jakieś przybliżenie :)4

: pt kwie 30, 2004 2:03 pm
autor: Student
Przy przenoszeniu silnika m20 dwie osoby robią kupę jak siemasz, przy uazowym są w stanie przejść z nim kawałek :)21

: wt maja 04, 2004 9:11 am
autor: Jagoda
DZIK_I_CZAPAJEW pisze:swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
Kąt czego :)5 :)5 :)5

Chyba klęczenia na grochu za rozrabianie na lekcjach w szkole.

Głowice M-20 i M-21-G różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE kształtem odlewu od strony cylindrów i napisem 450 :)6 :)6 :)6

: wt maja 04, 2004 9:16 am
autor: Jagoda
Kompletny zespół napędowy w GAZ-ie tzn: silnik, skrzynia zbiegów, prądnica, rozrusznik, gaźnik z filtrem itp..., waży na sucho 240kg.
Są to dane książkowe, potwierdzone empirycznie.

Silnik od UAZ-a z osprzętem (alternator, rozrusznik...), ale bez skrzynki zbiegów waży ok 150kg.

: wt maja 04, 2004 6:15 pm
autor: Student
Jagoda pisze:Kompletny zespół napędowy w GAZ-ie tzn: silnik, skrzynia zbiegów, prądnica, rozrusznik, gaźnik z filtrem itp..., waży na sucho 240kg.
Są to dane książkowe, potwierdzone empirycznie.

Silnik od UAZ-a z osprzętem (alternator, rozrusznik...), ale bez skrzynki zbiegów waży ok 150kg.

Czyli to co napisałem prawie... jak ze skrzynią 240 to bez ok 220.

: sob maja 15, 2004 9:37 am
autor: SebastianS
Jagoda pisze:
DZIK_I_CZAPAJEW pisze:swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
Kąt czego :)5 :)5 :)5

Chyba klęczenia na grochu za rozrabianie na lekcjach w szkole.

Głowice M-20 i M-21-G różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE kształtem odlewu od strony cylindrów i napisem 450 :)6 :)6 :)6
Na 100% :)5
Bo mi się wydaje, że objętość komory spalania w M-21G będzie pewnie trochę większa, jeśli stopień sprężania ma być ten sam, więc chyba głowice nie są zamienne...
Chyba że M-21G ma po prostu wyższy stopień sprężania, jak to jest?

: sob maja 15, 2004 9:40 am
autor: SebastianS
Jagoda pisze:
kształtem odlewu od strony cylindrów
Sorry, nie doczytałem dokładnie :oops: :oops: :oops:

: sob maja 15, 2004 10:51 am
autor: Student
Osobiście jeździłem dolniakiem 2400 z głowicą od 2120 i zaprawdę powiadam wam - ciągnął jak zły

: ndz maja 16, 2004 2:16 pm
autor: SebastianS
Student pisze:Osobiście jeździłem dolniakiem 2400 z głowicą od 2120 i zaprawdę powiadam wam - ciągnął jak zły
Paliwo? :roll: :roll: :roll:

: ndz maja 16, 2004 4:17 pm
autor: Student
Nie... działał dobrze...

: pn maja 17, 2004 7:20 am
autor: Jagoda
Wejść - wejdzie, w drugą stronę gorzej, ale kupę nagaru w szczelinach pomiędzy nadlewkami w głowicy, a ściankami cylindrów.

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

: wt sty 27, 2009 9:03 pm
autor: Dziku2
trochę odkurzę temat...dobrze zrozumiałem, że silnik M-21-G to jest dolniak 2,4?

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

: śr sty 28, 2009 2:00 am
autor: JA'JACEK
2430 cm3

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

: śr sty 28, 2009 2:18 am
autor: Dziku2
dzięki :)2

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

: śr sty 28, 2009 9:24 am
autor: Piter69A
Radziecki blok 2,1 od 2,4 można odróżnić po odlewowym numerze części tzn. na ściance bocznej pod aparatem zapłonowym.
Jezeli nr zaczyna się od 20 to jest to 2,1 a jeżeli od 21 to jest to 2,4 :wink:
Po tej samej stronie jest jeszcze znaczek GAZ. W starszych blokach duży znaczek GAZ (pisane czcionką jak Ford, taki jak na Czapaju). Nowsze bloki miały mały znaczek (zwykła czciona, w prostokątnej ramce) taki jak na głowicy.
Polski blok ma nr zaczynający się od 20 i okrągły znaczek FSO.
Radzieckie silniki całe były malowane na srebrno po montażu, polskie nie.
Trafiają się bloki od 2,4 przetulejowane przy remoncie na 2,1 :)3 :cry:
Radziecki silnik 2,4 jest trochę cięższy (ok. 5-7 kg) od polskiego 2,1 z powodu innego wału korbowego.

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice

: śr mar 04, 2009 1:07 pm
autor: terenowiec69
Piter69A pisze:Radziecki blok 2,1 od 2,4 można odróżnić po odlewowym numerze części tzn. na ściance bocznej pod aparatem zapłonowym.
Jezeli nr zaczyna się od 20 to jest to 2,1 a jeżeli od 21 to jest to 2,4 :wink:
Po tej samej stronie jest jeszcze znaczek GAZ. W starszych blokach duży znaczek GAZ (pisane czcionką jak Ford, taki jak na Czapaju). Nowsze bloki miały mały znaczek (zwykła czciona, w prostokątnej ramce) taki jak na głowicy.
Polski blok ma nr zaczynający się od 20 i okrągły znaczek FSO.
Radzieckie silniki całe były malowane na srebrno po montażu, polskie nie.
Trafiają się bloki od 2,4 przetulejowane przy remoncie na 2,1 :)3 :cry:
Radziecki silnik 2,4 jest trochę cięższy (ok. 5-7 kg) od polskiego 2,1 z powodu innego wału korbowego.

A jest jeszcze jeden numer odlewany,powyżej krawędzi bloku,co on oznacza.?