Strona 1 z 1
Silniki M-20 i M-21 G - różnice
: czw kwie 22, 2004 12:33 am
autor: michal_k
Jak odróżnić z zewnątrz silnik M-20 od M-21 G (oryginalny dolniak Gaza 69)

5

5

5 Jest wogóle jakaś różnica, bo patrząc na blok wyglądają identycznie

5
: czw kwie 22, 2004 11:39 am
autor: Darek
chyba dopioero po zdjęciu głowicy można z pewnościa odróżnić. A jeszcze jeśli ten M20 nie był w gaziku to ma inna miske olejową.
: pn kwie 26, 2004 9:03 am
autor: Jagoda
Jeżeli będziesz patrzeć na silnik od lewej strony (od strony aparatu zapłonowego), tak, żeby na głowicy odczytać napis порядок зажиганя 1-2-4-3, to w prawym, dolnym rogu głowicy (lewym tylnym patrząc względem samochodu), pomiędzy 4-tą świecą a brzegiem głowicy (tym z numerem silnika) powinien być napis 450, tak samo odlany jak порядок зажиганя 1-2-4-3. Jeżeli jest 450 jest to silnik M-21G, jeżeli nie ma, to M-20.
Dodatkowo na kolektorze ssącym, na jego przednim ramieniu, na górze będzie odlane 21г i taki sam symbol będzie na bakelitowym kółku rozrządu namalowany czarną, olejoodporną farbą, ale do tego trzeba już rozkręcać silnik.
Jeżeli na głowicy będziesz miał napisane KOLEJNOŚĆ ZAPŁONU 1-2-4-3, po polsku i/lub na kadłubie w okolicach aparatu zapłonowego znaczek FSO, to na bank masz silnik M-20.
: czw kwie 29, 2004 9:37 am
autor: DZIK_I_CZAPAJEW
swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
: pt kwie 30, 2004 8:15 am
autor: Żuczek
Przy okazji pytanko: Może ktoś wie ile waży taki silnik (obojętnie który) i jaka jest róznica w ciężaże w porównaniu z typowym silnikiem Uaza?
: pt kwie 30, 2004 10:53 am
autor: Student
suchy 220 kg - dane z książki, uaz lżejszy gdyż aluminiowy.
: pt kwie 30, 2004 12:38 pm
autor: Żuczek
Dużo lżejszy uazowy? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Wystarczy mi jakieś przybliżenie

: pt kwie 30, 2004 2:03 pm
autor: Student
Przy przenoszeniu silnika m20 dwie osoby robią kupę jak siemasz, przy uazowym są w stanie przejść z nim kawałek

: wt maja 04, 2004 9:11 am
autor: Jagoda
DZIK_I_CZAPAJEW pisze:swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
Kąt czego

5

5

5
Chyba klęczenia na grochu za rozrabianie na lekcjach w szkole.
Głowice M-20 i M-21-G różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE kształtem odlewu od strony cylindrów i napisem 450

6

6

6
: wt maja 04, 2004 9:16 am
autor: Jagoda
Kompletny zespół napędowy w GAZ-ie tzn: silnik, skrzynia zbiegów, prądnica, rozrusznik, gaźnik z filtrem itp..., waży na sucho 240kg.
Są to dane książkowe, potwierdzone empirycznie.
Silnik od UAZ-a z osprzętem (alternator, rozrusznik...), ale bez skrzynki zbiegów waży ok 150kg.
: wt maja 04, 2004 6:15 pm
autor: Student
Jagoda pisze:Kompletny zespół napędowy w GAZ-ie tzn: silnik, skrzynia zbiegów, prądnica, rozrusznik, gaźnik z filtrem itp..., waży na sucho 240kg.
Są to dane książkowe, potwierdzone empirycznie.
Silnik od UAZ-a z osprzętem (alternator, rozrusznik...), ale bez skrzynki zbiegów waży ok 150kg.
Czyli to co napisałem prawie... jak ze skrzynią 240 to bez ok 220.
: sob maja 15, 2004 9:37 am
autor: SebastianS
Jagoda pisze:DZIK_I_CZAPAJEW pisze:swiece w m-20 mają inny kąt i jest mniejsza głowica
Kąt czego

5

5

5
Chyba klęczenia na grochu za rozrabianie na lekcjach w szkole.
Głowice M-20 i M-21-G różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE kształtem odlewu od strony cylindrów i napisem 450

6

6

6
Na 100%

5
Bo mi się wydaje, że objętość komory spalania w M-21G będzie pewnie trochę większa, jeśli stopień sprężania ma być ten sam, więc chyba głowice nie są zamienne...
Chyba że M-21G ma po prostu wyższy stopień sprężania, jak to jest?
: sob maja 15, 2004 9:40 am
autor: SebastianS
Jagoda pisze:
kształtem odlewu od strony cylindrów
Sorry, nie doczytałem dokładnie

: sob maja 15, 2004 10:51 am
autor: Student
Osobiście jeździłem dolniakiem 2400 z głowicą od 2120 i zaprawdę powiadam wam - ciągnął jak zły
: ndz maja 16, 2004 2:16 pm
autor: SebastianS
Student pisze:Osobiście jeździłem dolniakiem 2400 z głowicą od 2120 i zaprawdę powiadam wam - ciągnął jak zły
Paliwo?

: ndz maja 16, 2004 4:17 pm
autor: Student
Nie... działał dobrze...
: pn maja 17, 2004 7:20 am
autor: Jagoda
Wejść - wejdzie, w drugą stronę gorzej, ale kupę nagaru w szczelinach pomiędzy nadlewkami w głowicy, a ściankami cylindrów.
Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice
: wt sty 27, 2009 9:03 pm
autor: Dziku2
trochę odkurzę temat...dobrze zrozumiałem, że silnik M-21-G to jest dolniak 2,4?
Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice
: śr sty 28, 2009 2:00 am
autor: JA'JACEK
2430 cm3
Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice
: śr sty 28, 2009 2:18 am
autor: Dziku2
dzięki

Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice
: śr sty 28, 2009 9:24 am
autor: Piter69A
Radziecki blok 2,1 od 2,4 można odróżnić po odlewowym numerze części tzn. na ściance bocznej pod aparatem zapłonowym.
Jezeli nr zaczyna się od 20 to jest to 2,1 a jeżeli od 21 to jest to 2,4
Po tej samej stronie jest jeszcze znaczek GAZ. W starszych blokach duży znaczek GAZ (pisane czcionką jak Ford, taki jak na Czapaju). Nowsze bloki miały mały znaczek (zwykła czciona, w prostokątnej ramce) taki jak na głowicy.
Polski blok ma nr zaczynający się od 20 i okrągły znaczek FSO.
Radzieckie silniki całe były malowane na srebrno po montażu, polskie nie.
Trafiają się bloki od 2,4 przetulejowane przy remoncie na 2,1
Radziecki silnik 2,4 jest trochę cięższy (ok. 5-7 kg) od polskiego 2,1 z powodu innego wału korbowego.
Re: Silniki M-20 i M-21 G - różnice
: śr mar 04, 2009 1:07 pm
autor: terenowiec69
Piter69A pisze:Radziecki blok 2,1 od 2,4 można odróżnić po odlewowym numerze części tzn. na ściance bocznej pod aparatem zapłonowym.
Jezeli nr zaczyna się od 20 to jest to 2,1 a jeżeli od 21 to jest to 2,4
Po tej samej stronie jest jeszcze znaczek GAZ. W starszych blokach duży znaczek GAZ (pisane czcionką jak Ford, taki jak na Czapaju). Nowsze bloki miały mały znaczek (zwykła czciona, w prostokątnej ramce) taki jak na głowicy.
Polski blok ma nr zaczynający się od 20 i okrągły znaczek FSO.
Radzieckie silniki całe były malowane na srebrno po montażu, polskie nie.
Trafiają się bloki od 2,4 przetulejowane przy remoncie na 2,1
Radziecki silnik 2,4 jest trochę cięższy (ok. 5-7 kg) od polskiego 2,1 z powodu innego wału korbowego.
A jest jeszcze jeden numer odlewany,powyżej krawędzi bloku,co on oznacza.?