most przedni

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

most przedni

Post autor: Dziku2 » sob paź 18, 2008 10:54 pm

z tego co mi wiadomo to w Gazikach montowano 2 typy mostów. Jeden to dwusatelitowy gazowy, a drugi nowszy typ to uazowe mosty czterosatelitowe. Czy oprócz kosza i liczby satelit różniły się one czymś jeszcze? Pomijam hamulce itp. Chodzi mi głównie o półośki. Czy one są zamienne? Bo mam gdzieś półośkę niby do Gaza, ale jak przymierzyłem do niej zabierak od sprzęgiełek(tych starych manualnych) to nie za bardzo chciał pasować. I teraz są dwie opcje: albo gazowe mosty miały inne półośki, albo to nie jest półośka do Gaza...Więc jak to jest z tymi mostami ?? :roll:

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob paź 18, 2008 10:58 pm

gazowe nie mają końca nagwintowanego , i tyle ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » sob paź 18, 2008 11:00 pm

a reszta wszystko to samo? można mieszać dowolnie i w różnych konfiguracjach bez konsekwencji ??

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob paź 18, 2008 11:01 pm

półośki są wymienne, mogą tylko różnić się nagwintowanym otworem pod sprzęgiełka ( stary tym nie miał otworu tylko stałe zabieraki)

mosty gazikowe miały tez inne sworznie i obudowę zwrotnicy


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob paź 18, 2008 11:04 pm

ale półoski są zamienne :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » sob paź 18, 2008 11:05 pm

ok, to już wszystko wiem. dzięki :)2

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob paź 18, 2008 11:06 pm

półośki tak, ale łożyska już nie :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » sob paź 18, 2008 11:12 pm

eee...no dobra nie wiem wszystkiego...:-? o które konkretnie łożyska chodzi? :roll:

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob paź 18, 2008 11:25 pm

w piaście ( zakładając,że masz piasty gazikowe, bo cała piasta uazowa pasuje)


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » sob paź 18, 2008 11:28 pm

faktycznie coś tam było z łożyskami przy piastach...że w polskich zamiennikach nie wchodził kosz w bieżnię, bo za duży był czy jakoś tak. I to ten problem dotyczył piast gazikowych z tego co pamiętam. w uazowych jest inaczej?

EDIT: właśnie spojrzałem do katalogu Gaza i tam do piasty przychodzą dwa różne łożyska, ja do swoich kupowałem dwa takie same, więc raczej mam piasty uazowe...

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » wt paź 21, 2008 6:19 am

GAZik miał 2 rodzaje piast. Starsze do ok. 59-60 roku (mniejsze łożyska, głębokie karby na zewnątrz- jak Willys). Nowsze takie same jak w UAZie :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » sob paź 25, 2008 7:19 pm

kontynuując w temacie. czy uaz miał inne rozmiary sworzni niż gaz? czy występowało kilka rodzajów sworzni? Może ktoś podać wymiary(najlepiej obie średnice). Jakże wielkie było dzisiaj moje zdziwienie, gdy okazało się, że zamówione przeze mnie sworznie niby do uaza są za duże :o

EDIT: jeszcze jedno pytanie: jak wymieniam sworznie to na dolną część mam tulejkę mosiężną, a co jeśli luz jest na górnej części sworznia, między obudową?? Czy to jest naprawialne, czy mam szukać nowej obudowy?

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » pn paź 27, 2008 12:00 pm

jako że nikt mi nie odpowiedział, zrobiłem mały wywiad. Więc sworznie od Uaza nie pasują do mostów Gaza i nie są wymienne. Nie występowały różne typy sworzni. Uaz od początku miał większe (52mm vs. gazowe 34mm). Dopiero po roku ok. 1970. Dowiedziałem się też, że występuje coś takiego jak sworznie remontowe, które są większe od standardowych. Może komuś się przyda...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość