Strona 1 z 1

Chłodnica, nagrzewnica, pompa wody, silnik-jak to połączyć?

: pn gru 29, 2008 2:39 pm
autor: 4X4ZIELONY
Witam wszystkich,
Nabyłem kilka miesięcy temu Gaza i staram się doprowadzić go do stanu, w którym większość rzeczy będzie działać.
Proszę Was o pomoc w sprawie poprawnego połączenia układu chłodzenia silnika S21.
Silnik podłączony jest grubym wężem od góry z chłodnicą poprzez termostat, od dołu też grubym wężem chłodnica podłączona jest z silnikiem przez pompę.
Jak jednak podłączyć następujące elementy: nagrzewnica-dwa króćce, pompa wody-jeden mały króciec wejściowy, zawór nagrzewnicy-dwa króćce, chłodnica-jeden mały króciec na dole chłodnicy?
Czy typowy układ chłodzenia np w żuku ma tzw. zbiornik wyrównawczy?

Dzięki z góry za pomoc i korzystając z okazji, że wreszcie zaistniałem na tym forum Wszystkiego naj w NOWYM ROKU.

: pn gru 29, 2008 2:49 pm
autor: Mag69

: pn gru 29, 2008 6:53 pm
autor: JA'JACEK
Witam i na wstępie.... Ktoś Ty ? Gdzie Twój m@łpi adres ?
Co to za GAZior, gdzie kupiłeś ?
To w miarę zachowany oryginał, czy okaleczony....?
No i do czego go szykujesz....... zabytek, turystyka czy katownia....? No ....to tak na początek.

Broń Boże nie pisz że instrukcja dotyczy silnika M20.
Link od Maga69 jaki dostałeś potraktuj jako test na inteligencję.
Jak go nie zdasz..... to się nie przejmuj, postaramy się Tobie pomóc..........jak będzie nam się chciało...:)21
No...... 8)
.“Wlazłeś między wrony” więc uzbrój się w cierpliwość...... to taki gratis na dobry początek.
Powodzenia.

: pn gru 29, 2008 8:36 pm
autor: 4X4ZIELONY
1. Mag69-dzięki za link. Schematy ukazują jednak silnik dolnozaworowy, a tam połączenie rurek jest bardzo intuicyjne. Ja mam górnozaworowy silnik "od żuka" (zwany S21 czy coś takiego). Zdrowy rozsądek wskazuje na połączenie dolnego wyjścia z nagrzewnicy z małym wejściem na pompę ale co z resztą? No i w jakim celu zawór załączający nagrzewnicę na dwa połączenia na węże i jeszcze wewnętrzne połączenie do głowicy? A co z tym zbiornikiem wyrównawczym - ma być czy nie?

2. JA'JACEK'u witam. Mój Gaziorek69 zakupiłem kilka miesięcy temu z allegro, jego stan oceniam na średni. Z czasem przeglądając forum i inne stronki i porównując je ze stanem faktycznym oceniam, że jest on z każdym dniem bardziej daleki od oryginału. Oczywiście wygląda tak jak Gaz69 (im dalej się stoi tym bardziej). Z czasem muszę zainwestować w zrobienie dołu - szczególnie niepokoją mnie resory i denerwuje kolor ramy - jakiś srebrno-czarno-szary BITEX no i korozja w okolicy tylnych nadkoli. Lista prac jest oczywiście dłuższa - czego można się spodziewać po 40 letnim samochodzie. Chciałbym aby bardziej był podobny do oryginału , bo taki jest najładniejszy ale nie mam zamiaru inwestować kaski w robienie go na Zabytek-ceny gratów do tego sprzętu często są przesadzone. Więc posługując się terminologią - klasa turystyczna. Jeśli brak jest maila to go uzupełnie wkrótce - chcesz mi coś przysłać?

: pn gru 29, 2008 11:59 pm
autor: JA'JACEK
:o

No przecież grzecznie prosiłem :
JA'JACEK pisze: (...)
Broń Boże nie pisz że instrukcja dotyczy silnika M20.
(...)
... i co ? Jak grochem o ścianę.
4X4ZIELONY pisze:(...) Schematy ukazują jednak silnik dolnozaworowy, a tam połączenie rurek jest bardzo intuicyjne. Ja mam górnozaworowy silnik "od żuka" (zwany S21 czy coś takiego). (...)
A czym według Ciebie te silniki się różnią.....?
Bo rurka w te, lub tamte, to są pierdoły.
Test oblałeś.

Czytaj Uważnie bo nie będę powtarzał.
Z nagrzewnicy wychodzą dwa przewody.
Dolny przewód dochodzi do pompy na mały króciec , pod warunkiem że pompę masz
nowego typu, (czyli od ŻUKa) w przypadku oryginalnej która też pasuje do S21 trzeba zastosować oryginalny trójnik.
Górny przewód dochodzi do zaworu nagrzewnicy który jest na bloku.
I w czym problem.....?
Jak bystrze zauważyłeś masz silnik ŻUKowski..........no to zawór też jest ŻUKowski z dwoma
króćcami po obu stronach bo ma zasilać ŻUKowską nagrzewnicę której nie masz...... No.
Więc jeden z nich, najlepiej prawy zaczopuj, zaklej, zatkaj, zakołkuj, zrób cokolwiek ...... i nie marudź.
Nie wiem jaką masz chłodnicę, ale zakładam że oryginalną czyli około 12 l płynu w układzie....
No to po h*uja Tobie jakiś zbiornik wyrównawczy....? GAZy nigdy go nie miały i nie potrzebują.

: śr gru 31, 2008 12:30 pm
autor: JA'JACEK
Nie wiem o co Tobie z tymi wodotryskami chodzi..... to pewnie Twój prywatny koloryt. 8)
Nie marudź bo Ci nikt więcej nie pomoże.....
A test na inteligencje i tak przesrałeś. :lol:

Re: Chłodnica, nagrzewnica, pompa wody, silnik-jak to połączyć?

: ndz sty 04, 2009 10:33 pm
autor: wladimir.r
Po takiej ripoście to bym wolał się powiesić na tych wężach... :)21