Strona 1 z 2
Swiatlo wstecznego w gazie
: czw cze 17, 2004 7:29 pm
autor: RudeBoy
Wiem, ze pomysl jest szatanski i niektorzy powiedza, ze mam pomysly jak Władek

(oczywiscie bez urazy W)
Czy udalo sie moze komus zmotac wlacznik wstecznego do gazowej skrzyni 3.
Mimo wszystko to jest to praktyczne. Zawsze klalem jak po ciemku w amoku upalalem i trzeba bylo cofac. To wlaczanie hebla od wstecznego mnie poprostu denerwuje.
Macie jakies pomysly?
Trza by pewno dziure w pokrywie wywiercic i jakis zalacznik wkrecic. Robil juz ktos cos takiego?
: czw cze 17, 2004 11:09 pm
autor: vandall1
Może "odślepić"wyjście wałka wodzika wstecznego i tam wkręcić adapterek i wył typu poldi sb?
To chyba lepsze niż wiercenie obudowy i robienie uskoku na wałku?
: czw cze 17, 2004 11:14 pm
autor: RudeBoy
No fakt. Mozna by tak sprobowac.
Tylko pytanie jest jak gleboko wchodzi os wodzika w obudowe... Czy zostanie tam miejsce na wlacznik.
: czw cze 17, 2004 11:23 pm
autor: vandall1
To musisz wymierzyć,ale myślę,że tam jest dość luzu,żeby się wgwintować i wkręcić adapterek.Wyłaczniki od poldasa mają rózna długość z tego co wiem,zależną od typu skrzyni.I spawdzić trza jak działają-bodajże: wciśnięty rozwiera styki /odpowiedni przekażnik zapodać:zwierny,albo rozwierny/.
: czw cze 17, 2004 11:45 pm
autor: RudeBoy
Konkretne informacje.
Dzieki!
Zobaczymy co z tego wyjdzie

: pt cze 18, 2004 8:01 am
autor: Darek
: pt cze 18, 2004 8:03 am
autor: Darek
a ja jak jeszcze miałem silnik zuczka i skrzynke 3 to miałam taki wyłącznik do wstrecznego zmotany przy drążku zmiany biegów, a był to przełącznik zadoptowany orginalny od wstecznego z warszawianki taki fajny z dwigienką z boku.
odp
: pt cze 18, 2004 8:04 am
autor: bilans
skrzynie w ostatnich żuczkach czy nysach miały czujnik montowany w obudowę
Re: odp
: pt cze 18, 2004 8:18 am
autor: Darek
bilans pisze:skrzynie w ostatnich żuczkach czy nysach miały czujnik montowany w obudowę
ale to tylko w 4 biegowych a 3 biegowe (dotyczy tych co miały dekiel z dzwigienkami a gaz ma w deklu lewarek) to miały takie włącznik przy cięgnach sterujących biegami z tego co pamiętam

: pt cze 18, 2004 1:31 pm
autor: RudeBoy
Tak w 4 biegowym zuku jest wlacznik. A ja nie mam na wet 3 biegowego zuka. Mma oryginalna gazowska skrzynie. Znaczy sie obudowa jest orygnialna bo bebechy nowe.
Patentu z Warszawy nie znam ale przypomina mi sie patent ze 126p. Oczywiscie z tych starych 126p. Tam tez nie bylo wlacznika. Tylko sie instalowalo przy lewarku taki prostokat ze sprezynka, ktory mase podawal.
: pt wrz 03, 2004 11:47 am
autor: RudeBoy
Jako, ze projekt doprawadzilem do konca to napisze jak to dokladnie zrobilem

...moze sie komus przyda.
1. Czujnik wstecznego od UAZa
2. Wytoczylem bardzo cienka tulejke w ktora wkreca sie czujnik.
Dlaczego?
Obudowa skrzyni jest z takiego gownolitu, ze nie szlo tego nagwinotwac. Strasznie kruchy material.
3. W obudowie skrzyni, tzn. w deklu z wodzikami odslepia sie kanal dolnego wodzika, od strony wyjsia walu.
4. Rozwiercamy go tak zeby tulejka sie zmiescila w dziure.
5. Tulejke osadzamy na kleju (ja to na poxipolu zrobilem)
6. Wkrecajac czujnik na odpowienia glebokosc reguluje sie moment zalaczania.
No i gotowe.
: pt wrz 03, 2004 12:21 pm
autor: Wojtek_K
mam włącznik na lewarku ... zwykły podświetlany pstryczek-elektryczek
czasami dobrze jak wsteczny nie zapala się automatycznie

: pt wrz 03, 2004 1:42 pm
autor: moralez
: pt wrz 03, 2004 1:49 pm
autor: wupasek
u mnie dziala wlacznik w skrzyni, ale oprocz niego zalozylem jeszcze dodatkowy
: pt wrz 03, 2004 2:06 pm
autor: MOC
RudeBoy pisze:Jako, ze projekt doprawadzilem do konca to napisze jak to dokladnie zrobilem

...moze sie komus przyda.
1. Czujnik wstecznego od UAZa
2. Wytoczylem bardzo cienka tulejke w ktora wkreca sie czujnik.
Dlaczego?
Obudowa skrzyni jest z takiego gownolitu, ze nie szlo tego nagwinotwac. Strasznie kruchy material.
3. W obudowie skrzyni, tzn. w deklu z wodzikami odslepia sie kanal dolnego wodzika, od strony wyjsia walu.
4. Rozwiercamy go tak zeby tulejka sie zmiescila w dziure.
5. Tulejke osadzamy na kleju (ja to na poxipolu zrobilem)
6. Wkrecajac czujnik na odpowienia glebokosc reguluje sie moment zalaczania.
No i gotowe.
pytanie: dziala

: pt wrz 03, 2004 2:08 pm
autor: wupasek
a skad ma wiedziec?? przeciez syf w proszku

: pt wrz 03, 2004 2:16 pm
autor: CLIMBER
i niech ktos powie ze my tylko kasztanimy

techniczny temat, w którym wypowiadali sie sami kasztaniarze a ile rzeczowych info

: pt wrz 03, 2004 2:28 pm
autor: RudeBoy
MOC pisze:
pytanie: dziala

no proste ze dziala...
Pstryczki elektryczki na lewarku mi sie znudzily

: pt wrz 03, 2004 10:12 pm
autor: vandall1
CLIMBER pisze:i niech ktos powie ze my tylko kasztanimy

techniczny temat, w którym wypowiadali sie sami kasztaniarze a ile rzeczowych info

Jeszcze bym foto zapodał tego niewatpliwego wynalazku!Coby dzioby zamknąc nieprzyjaciołom naszym

: pt wrz 03, 2004 10:53 pm
autor: RudeBoy
No dobra... dla jaj zrobie foty

: sob wrz 04, 2004 2:40 am
autor: moralez
tylko jaja ocenzoruj

: sob wrz 04, 2004 4:02 am
autor: MOC
tobie to tylko jedno w glowie

: sob wrz 04, 2004 12:44 pm
autor: chermol
w 4 biegowej skrzyni zuka czujnik działa na przesunięcie zębatki 1i wstecznego biegu na choince, łot cała filozofia, kosztuje pewnie ze 30zł,
wiercisz dziure, gwintujesz, wkrecasz na specyfik bo lubi ciec i z czapki....
: ndz wrz 05, 2004 12:28 pm
autor: RudeBoy
Prezesie chermol...
Tu jest mowa o skrzyni 3 orginalnej z gaza.
W wiekszosci 4 czujniki sa fabrycznie
: ndz wrz 05, 2004 1:07 pm
autor: chermol
analogia dość prosta mowie jak jest w czwórce, bo dokladnie tak samo mozna zrobic w 3