Tłumniki

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
BiBaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: sob maja 24, 2003 2:47 pm
Lokalizacja: Przasnysz

Tłumniki

Post autor: BiBaa » śr cze 23, 2004 1:47 pm

Jak wy macie zrobione całe wydechy?? Bo mi w połowie się urwał i niewiem czy robić czy go tak zostawić ,bo odgłos jest zaje.bisty.
Myśle nad wyprowadzeniem tak jak było samej rury do boku.
pozdrowienia

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr cze 23, 2004 3:06 pm

niewiem czy policji ten odgłos tez będzie sie podobał
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » śr cze 23, 2004 4:41 pm

no oni jakoś dziwnie wyczulony maja słuch
:lol:
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » śr cze 23, 2004 6:14 pm

Odgłos niezły, musze przyznać. Jak mi sie urwał nie chciałem przykręcać, ale trzeba było :cry: :cry: Tłumiki podobno od traktorów zakładają, ja mam jeszcze oryginał. Kiedyś juz chyba coś takiego było na forum.

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » śr cze 23, 2004 6:15 pm

Ja dopiero co zrobiłem cały wydech kompletny i idzie aż do końca auta, nie to żebym się przejmował ale kolektor wychodzi na prawą strone i wydech tez ta strona idzie a przed tylnym kołem po prawej wypuścic nie można, dla świętego spokoju poszły rury do końca.

a jeśli chodzi o układ to jeden tłumik komorowy pod prawym progiem wmiare płaski od Chryslera i galante rury i wsio :lol:
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
BiBaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: sob maja 24, 2003 2:47 pm
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: BiBaa » śr cze 23, 2004 6:31 pm

jJa miałem narazie od audi i po boku. Ale Moja ciotka miała taki wydech w VW wento i jak ją policja zatrzymała to za wydech nic niezapłaciła tylko za prędkość. I wiem też że to nic samochodowi nieszkodzi jeśli jest tak urwany. Mam zamiar się wybrać na XXV Wertep jeśli oczywiście będzie i raczej zostawie tak jak jest.
pozdrowienia

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw cze 24, 2004 2:36 am

Wojtek_K pisze:niewiem czy policji ten odgłos tez będzie sie podobał


moim zdaniem nie bedzie :)21 oni nie znaja sie na rzeczy :D
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » czw cze 24, 2004 6:53 am

Ostatnio rzucił mi się w oczy tłumik o żuka diesla. Taki płaski trochę, cena bardzo przystępna- ma ktoś taki zmotany i jak to się sparwdza?
Gaz- Designed for Żuczek

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » czw cze 24, 2004 8:33 am

Ja mam jakis nei wiem jaki.. ale plaski, maly i dzieki temu chowa sie na tyle ze nawet ponizej ramy nie wystaje... ( nie wiem czy to sukces)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw cze 24, 2004 8:33 am

Ja mialem dwa.
Jeden od ursusa a pozniej od VW Golfa ( przelotowy ).
Wnioski:
Od ursusa znacznie lepszy i tańszy ;-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » czw cze 24, 2004 10:01 am

Ja mam tłumik od motocykla WSK :)21 i jestem bardzo zadowolony. Przeciąłem go, wybebeszyłem wszystko ze środka (jest przelotowy) wsadziłem do środka trochę pogiętego drutu od migomatu i zespawałem lekko pod kątem, bo mi spaliny zaciągało. Jest dosyć długi ale za to mała średnica i można go dobrze schować (i tak go ostatnio urwałem). Efekt jest taki, że jak się jeździe mniej więcej na stałych obrotach, jest w miarę cicho, trochę hałasuje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Polecam :)2

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw cze 24, 2004 10:03 am

mozna zastosować przelotowy od golfa diesla
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw cze 24, 2004 10:38 pm

Ja nie mam zadnego tlumika i andooria chodzi w miare cicho a napewno ciszej niz gazik kedka
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt cze 25, 2004 12:05 am

Wsio ryba-sztuka musi być,najlepiej przelotowa i o srednicach nie mniejszych niż fi rury.Ja ładuje co popadnie-nawet końcowe polonezy.
Żuk o tyle kijowy,że ma wejście i wyjście z tej samej strony.Przy V6 mam dwa przelotowe Audi-na szczęście juz sie wypaliły i huczy nieżle.
Jak ktoś chce być cichy,to może wsadzić od Merca busa,ale to dość duży walec z wejściami fi 50.Generalnie można powiedzieć,że tłumik powinien być nowy,a nie taki co zaraz puści bokiem /szkoda roboty/,albo co gorsza ma pourywane już przegrody.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » pt cze 25, 2004 1:59 pm

Ja mam fiata 125 i puszczony do końca. Rura też od fiaciora, bo strasznie wygibaśna jest i jest z czego kolanka wycinać.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pt cze 25, 2004 2:10 pm

A od fiata fi nie jest za małe?

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » pt cze 25, 2004 2:19 pm

Jest idealne i tłumik pięknie baręczy.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pn cze 28, 2004 11:27 am

Tłumik od Ursusa C-360 podchodzi ładnie i nie wystaje mocno :)2
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn cze 28, 2004 12:21 pm

Trzeba sobie powiedzieć, po co wieszamy te barachło pod podwoziem. Jak chodzi tylko o to, żeby wygar miał, to po co się męczyć z tłumikami? Rezcz w tym, żeby tłumik nie tylko nie przeszkadzał w odprowadzaniu spalin, ale jeszcze je wspomagał. Na przykład pusta rura aż do końca stanowi poważną przeszkodę w usuwaniu spalin, o ile jest dłuższa, niż 1,5-1,8 metra. Dlatego w lepsiejszych układach wylotowych stosuje się po drodze komory rozprężne i rezonansowe, strumienice naddźwiękowe dla dynamizacji przepływu spalin, zmniejsza się ku końcowi średnicę rur, zwłaszcza w silnikach szybkoobrotowych. Błedem jest sądzić, że rynna o średnicy 80 mm da sensowne efekty, jeśli chodzi o moc, a przede wszystkim elastyczność silnika. Tak samo ludziska nie wiedzą, jak szkodzą sobie zakończeniem rury w postaci poszerzenia średnicy na końcu z przyczyn estetycznych (hm... :-?). Na konstrukcji wydechu można zyskać bądź stracić bardzo wiele. Na przykład wydech mojej warszawy składał się z pustej rury, wyposażonej w komorę rozprężną umieszczoną w odpowiedniej odległości od silnika (ściślej - zaworów wydechowych), co dawało zwrotne odbicia fal ciśnienia o przeciwnym znaku (podciśnienie) tak silne, że przy redukcjach i hamowaniu silnikiem przesysało mi nawet mieszankę przez cylindry bezpośrednio do wydechu, co skutkowało takimi strzałami w wydechu, że mnie sąsiedzi znienawidzili, zwłaszcza, że wracam zwykle późno :) Brzmienie nie było zbyt piękne i dość hałaśliwe, szczególnie przy ostrym dodaniu gazu, ale motor chodził doprawdy żwawo i był zajebiście elastyczny.
W uazie zmontowałem ostatnio rozwojową wersję tego patentu, tylko ustawioną na rezonans w niższym zakresie obrotów - no i z uwagi na planowane jeżdżenie po lesie - opatrzoną przelotowym tłumikiem końcowym z RR, coby sarenek nie płoszyć za bardzo. Jak ktoś chce więcej info o moich wydechach - służę...

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn cze 28, 2004 12:25 pm

to co proponujesz zeby zalozyc do uaza?
jaki, od czego za ile i dlaczego tak drogo :wink:

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pn cze 28, 2004 12:41 pm

[quote="marcin-gaz"]Ja dopiero co zrobiłem cały wydech kompletny i idzie aż do końca auta, nie to żebym się przejmował ale kolektor wychodzi na prawą strone i wydech tez ta strona idzie a przed tylnym kołem po prawej wypuścic nie można, dla świętego spokoju poszły rury do końca.


bzdura !!! orginał tak ma przed prawym tylnim kołem !!! a tobie jako praworządnemu obywatelowi nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych !!! więc kij w oko temu co sie będzie czepiał , tak samo jest z pasami , auta wyprodukowane przed którymś tam rokiem nie miiały montowanych pasów , więc jak masz takie autko to nie ma wymogu zapinania czy posiadania takowych ..... ludziska uczta sie troszke bo was oskubią gliny do zera . macie zbędne szelesty ?? podać konto ? ja będe wiedział co z nimi zrobić . :)2
]
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn cze 28, 2004 5:00 pm

wupasek pisze:to co proponujesz zeby zalozyc do uaza?
jaki, od czego za ile i dlaczego tak drogo :wink:
Ogólnie: Vandall miał rację, jeśli tłumik, to przelotowy, coby korków dynamicznych w układzie nie robić (mistrzem w tym jest tłumik żuka :-?)
Ważne jest, żeby gdzieś pomiędzy silnikiem a zakończeniem rury znalazł się element wywołujący korzystne zjawiska falowe - stożkowo -cylindryczna komora, ustawiona w odpowiedniej odległości od silnika, w zależności od swojej pojemności i obrotów, przy których ma następować zjawisko "odsysania" spalin, powodujące zwiększenie napełniania, czyli większy moment obrotowy. Wzorów można sobie poszukać w literaturze, jak ktoś ma ochotę zabrać się do tego bardzo zawodowo.
Najoptymalniej byłoby stworzyć elementy specjalnie pod ten silnik, ale ja sobie odpuściłem - znalazłem na szrocie takie puszki, które spełniały mniej więcej wymogi teoretyczne. A absorber na koniec rury - po prostu akurat miałem z RR nóweczkę - jest zgrabniutka, przelotowa, nie daje oporów, a wycisza, szczególnie wysokie tony, przepuszczając basy. Zresztą dokładne strojenie wydechu - jak powiada pan Wiesio Pachoń - i tak dokonywane jest indywidualnie, za pomocą brzeszczotu i palnika... Ale to zupełnie inny poziom zabawy... dla zawodowców i profesjonalistów

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » wt cze 29, 2004 4:38 pm

Sebastian prawdę pisze...

Kiedy "padł" mi orginał w suzuce, pierwszy pomysł był taki: tłumik uniwersalny z tuning-shopu a reszta z rurek fi "jakieś wielkie". Auto owszem jeździło, ale ryczało okrutnie.

Przypadkiem zobaczył to znajomy, który troszkę się na tym zna, z W.Pachoniem m.in. też współpracuje i za głowę się złapał. Motor zamieniał etylinę na hałas.

Skończyło się na zbudowaniu od podstaw nowego układu, w którym elementem tłumiącym był ten mój tłumik absorbcyjny, ale reszta policzona i wymierzona. Na cieńszych fi (nie pamiętam :oops: ), z jakimiś komorami rozprężnymi, dłuższy, itp. Miał nawet jakieś małe komory, które miały zbliżyć pojemność układu do wymaganej. Arcydzieło.

Auto się wyciszyło i skrzydeł dostało. Silnik może nie był taki "wściekły", ale w miarę równo moc oddawał już od niskich do b.wysokich obrotów.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt cze 29, 2004 5:20 pm

kurka.. po tym co tu przeczyatelm to widze, ze se wydechu sam nie zrobie...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » wt cze 29, 2004 11:10 pm

Żuczek pisze:Ostatnio rzucił mi się w oczy tłumik o żuka diesla. Taki płaski trochę, cena bardzo przystępna- ma ktoś taki zmotany i jak to się sparwdza?


ja mam tłumik od zuka taki własnie płaski i nie mam do niego zastrzezen
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość