Bębnów kres

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Bębnów kres

Post autor: ---Ryba--- » wt cze 29, 2004 4:20 pm

Decyzja zapadła. Nie chce więcej bębnów. Plan jest taki. Zaciski od 125p przód ma 48mm średnicy tłoczka a tył 38mm. Tylko jak będzie to grało z jedno stopniową pompą gazowską bez serwa bo pedały mają zostać wiszące. Moim zdaniem powinno być OK.

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » wt cze 29, 2004 4:25 pm

YYYY sory pomyłka. Pedały mają zostać w podłodze.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt cze 29, 2004 10:04 pm

To może już lepiej wstawić pompę typu poldi,może z serwem,bo znowu nie wiadomo jakim płynem to zalewać.W uazie to miałem pedały w podłodze i serwo z pompą żuk.Serwo żuk jest takie jak polonez.Powiesiłem to wszystko na przyspawanym do ramy fabrycznym wsporniku.Faktem jest że serwo w tym miejscu strasznie od błota cierpiało i miało krótki zywot.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr cze 30, 2004 7:40 am

Pompa musi być od poloneza to raz bo ta od układu bebnowego ma za duży wydatek płynu i wogóle nie zahamujesz bo nie bedzie przełozenia hydraulicznego i odpowiedniej siły. Serwo raczej tez musisz zapodać. Proponował bym zaciski od czegoś wiekszego bo masa samochodu duża a po za tym zaciski polonezowskie to hujnia okropna one w normalnej eksploatacji sie zapiekają a co dopiero w błotku.

Awatar użytkownika
Michal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Michal » śr cze 30, 2004 9:37 am

pompę zmienić. W Syrenie zmienili, w żuku zmienili, tu też się da bez przekładania pedałów.

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » śr cze 30, 2004 6:50 pm

vandall1 pisze:...bo znowu nie wiadomo jakim płynem to zalewać...
To jest najmiejszy problem. Mam już DOT-4.

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » śr cze 30, 2004 6:57 pm

Artur pisze:Pompa musi być od poloneza to raz bo ta od układu bebnowego ma za duży wydatek płynu i wogóle nie zahamujesz bo nie bedzie przełozenia hydraulicznego i odpowiedniej siły...
Ale te zaciski mają dosyć duże tłoczki (48mm przód i 38 tył). Co do zapiekania się to prawda ale śa one łatwo dostępne a nie wiadomo jak to w ogule zagra wiec dlatego postanowiłem je wykożystać.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr cze 30, 2004 8:11 pm

Artur pisze:Pompa musi być od poloneza to raz bo ta od układu bebnowego ma za duży wydatek płynu i wogóle nie zahamujesz bo nie bedzie przełozenia hydraulicznego i odpowiedniej siły. Serwo raczej tez musisz zapodać. Proponował bym zaciski od czegoś wiekszego bo masa samochodu duża a po za tym zaciski polonezowskie to hujnia okropna one w normalnej eksploatacji sie zapiekają a co dopiero w błotku.
Po pierwsze:tak jak wielokrotnie było pisane-trzeba przeliczyć wydajnosci.
Po drugie:pompa jednoobwodowa ma srednicę tłoczyska większą niz poldi,więc jest prawdą,że przełozenie hydrauliczne w stosunku do układu oryginalnego bedzie gorsze,prawdopodobnie uzyskasz mniejszy skok pedału i bedzie on twardy/słabe wyczucie intensywności hamowania.
Po trzecie: słabość hamulców poldasa bierze się z małej średnicy tarczy w stosunku do zacisków.Przy tarczach o większej średn-najlepiej maksymalnie dużej dopuszczalnej-efekt bedzie wystarczajacy.
Po czwarte:jakość zacisków polonezowskich jest zadowalająca pod warunkiem,że zaciski są nowe i nie dopuszcza się do przerwania uszczelnień zewnętrznych tłoczka/smar pod spodem/.A klocki ham do tych zacisków są banalnie tanie w porównaniu do jakichś "egzotyków"
Gdybyś dawał serwo/ja bym dał/pod podłogą-to jak pisałem trza je dobrze zabezpieczyć przed błotem spod koła i "zanurzeniowym".Prawdopodobnie będzie to najszybciej "padajacy" element układu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw lip 01, 2004 11:35 am

---Ryba--- pisze:
Artur pisze:Pompa musi być od poloneza to raz bo ta od układu bebnowego ma za duży wydatek płynu i wogóle nie zahamujesz bo nie bedzie przełozenia hydraulicznego i odpowiedniej siły...
Ale te zaciski mają dosyć duże tłoczki (48mm przód i 38 tył). Co do zapiekania się to prawda ale śa one łatwo dostępne a nie wiadomo jak to w ogule zagra wiec dlatego postanowiłem je wykożystać.
Albo oderznij od honkera tarcze pasują

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość