Strona 1 z 2

reflektor

: wt lip 27, 2004 7:40 pm
autor: rafał29
czy wie ktoś dokładnie jakie reflektory [ oznaczenie] były montowane w 69-m około 1965 r.?

: śr lip 28, 2004 12:24 pm
autor: Jagoda
Reflektor - FG2-A2 (ФГ2-А2),
Szperacz - FG16 (ФГ16),
Kierunki przednie - FP10 (ФП10),
Lampy(a) tylne(a) - FP13 (ФП13),
Kierunki tylne (końcówka produkcji) - FP100 (ФП100),
Gniazdo przyczepy - PS300-R (ПС300-Р),
Lampka w kabinie - FP12-B (ФП12-Б),
Lampka w komorze silnika - PD1 lub PD1-Ż (ПД1, ПД1-Ж),
Sygnał dźwiękowy - S56-B (С56-Б),
Rozrusznik - ST20 (СТ20),
Włącznik rozrusznika (nożny) - WK14-B (ВК14-Б),
Aparat zapłonowy - R23-B (Р23-Б),
Świece zapłonowe - M12U (М12У),
Cewka zapłonowa - B1 (Б1),
Rezystor szeregowy cewki - SE40 (СЭ40),
Rezystor przeciwzakłóceniowy na kablu WN - SE01 lub SE12 (СЭ01, СЭ12),
Stacyjka - WK330 (ВК330),
Włącznik świateł - P6-B2 (П6-Б2),
Przełącznik świateł (nożny) - P33 lub P53 (П33, П53),
Przełacznik kierunkowskazów - P105 (П105),
Puszka bezpieczników - PR10-B (ПР10-Б),
Przerywacz kierunkowskazów - RS57 lub RS57-W (РС57, РС57-В),
Czujnik poziomu paliwa - BM20 (БМ20),
Włącznik stopu (ciśnieniowy) - WK12 (ВК12),
Czujnik wskaźnika temp. wody (zegara) - TM2-A lub TM100 (ТМ2-А, ТМ100),
Czujnik kontrolki temp. wody - MM7 lub TM104 (ММ7, ТМ104),
Wskaźnik temp. wody - UK26 (УК26),
Wskaźnik poziomu paliwa - UB26 (УБ26),
Amperomierz - AP6 (АП6),
Szybkościomierz - SP24 (СП24),
Przełączniki dwupołożeniowe - P19 (П19),
Przełączniki trójpołożeniowe - P17-A (П17-А),
Bezpiecznik termiczny (10A lub 15A) - PR2 (ПР2).

: śr lip 28, 2004 1:31 pm
autor: Mikołaj
:o no toś dojebał...
A on pytał tylko o reflektory... 8)

: śr lip 28, 2004 1:36 pm
autor: moralez
Jagoda poslij mi zdjecia swojego ogora, to juz wogole bedzie bajka :wink:

: śr lip 28, 2004 5:51 pm
autor: rafał29
dzieki [ na marginesie to boję się zapytać o inne detale] hehehehhehe no wlasnie wracając do reflektora często mozna spotkac fg 122 lub fg144
wiec chętnie zakupię ową parę reflektorów FG2-A2 gdyby miał ktos na zbyciu lub wybierał sie na mocnejsze uderzenie w las .....

: śr lip 28, 2004 6:19 pm
autor: Jagoda
Drogi Panie Wojtekd, macie Pan auto, a nie wiecie jakie, bo zamiast A, to powinniście sobie W wpisywać, a nie gdyrdymały na stronie o ogórku wypisujecie. :)3 :)3 :)3
P.S.
Może wreszcie się zbiorę, ale błędy na stronie musisz wyeliminować (w podpisie toże).

: śr lip 28, 2004 6:22 pm
autor: Jagoda
FG122 i wyżej, są to już nowsze wkłady z asymetrycznym światłem, FG2-... były jeszcze ze światłem mijania symetrycznym, no i oczywiście wszystkie one są bez pozycji.

: śr lip 28, 2004 10:12 pm
autor: moralez
Jagoda pisze:Drogi Panie Wojtekd, macie Pan auto, a nie wiecie jakie, bo zamiast A, to powinniście sobie W wpisywać, a nie gdyrdymały na stronie o ogórku wypisujecie. :)3 :)3 :)3
P.S.
Może wreszcie się zbiorę, ale błędy na stronie musisz wyeliminować (w podpisie toże).
po czym wniskujesz ze W a nie A, a co do strony to jesli masz jakies uwagi to napisz, chetnie sie z nimi zapoznam( szczegolnie z tymi "dyrdymalami" )

: czw lip 29, 2004 8:01 am
autor: Jagoda
I - Twój UAZ nie 452A, tylko 452W:
1 - brak szperacza na dachu,
2 - brak "koguta" - takiej małej lampki nad przednią szybą,
3 - brak mocowań na nosze,
4 - brak szyn na nosze,
5 - brak mocowań na podnoszone ławeczki w przedziale bagażowym.

II - UAZ Artura (bordowo-kremowy) nie 452A, tylko 2206:
1-5 - j.w.
6 - produkcja typu 452 została oficjalnie zakończona w 1985r, tak więc to co było wyprodukowane po tym roku nie może mieć symbolu 452.

III - UAZ Pawła (żółty) nie 452, tylko 3909:
1 - widać ewidentnie, że to nowy typ budy - tył bardziej kwadratowy - wyprodukowany po 1985r
2 - tylko po jednym oknie na stronę w tylnej części nadwozia.

IV - UAZ szczepu Ostoja (zielonkawy) nie 452, tylko 3909:
1-2 - j.w.

V - UAZ Dromada (zielony) nie 452D, tylko 452, a raczej 3741 - przynajmniej nadwozie (ale to było opisane :)2 ):
1 - pełna blaszanka, a 452D jest z dwuosobową kabiną i drewnianą kipą.

VI - UAZ Sary z Anglii - nie 452, tylko 452W:
1 - oszklony.

Pozostałe przynajmniej na tyle, ile widać na zdjęciach są opisane poprawnie, na razie nie zagłębiałem się bardziej w Twoją stronę.

Uważam, że jeżeli ktoś tworzy stronę w sieci, aby przybliżyć szerszemu kręgowi internautów jakiś problem lub czymś Ich zainteresować, to informacje na tejże stronie powinny być rzetelne i sprawdzone (pomijam oczywiście takie rzeczy jak forum, giełda, itp, gdzie każdy plecie co Mu ślina na język przyniesie).

: czw lip 29, 2004 8:11 am
autor: moralez
i tu cie rozczaruje co do mojego auta
co do innych to juz kwestia tego co podawal wlasciciel

a wiec moje auto posiadalo koguta i miejsce na szperacz, szyny rowniez byly, uchwyty na nosze i laweczki wojacy chyba zdemontowali bo auto bylo uzywane jako radiostacja,
A jesli juz poruszasz ksztalt budy to nie uznaje tego jako jakis argument Uaz kacpra niby 452 rocznik 1973 a buda jest z 3741.

Niestety w necie ciezko cokolwiek znalezc o historii ogorka, a ksiazek zadnych nie posiadam.

z reszta nobody is perfect :)21

: czw lip 29, 2004 8:33 am
autor: Jagoda
W takim razie "very me sorry", ale opisuję to co widzę na zdjęciach, na których te szczergóły są niewidoczne.

: czw lip 29, 2004 8:54 am
autor: moralez
:)21
Moze masz jakies materialy o ogorku ktore pomoglyby mi w redagowaniu strony ?Chodzi mi glownie o historie i modyfikacje

P.S. Podpisu nie zmieniam :wink: :)21

: czw lip 29, 2004 12:40 pm
autor: Jagoda
Poszukaj w sieci, jest tego multum, zwłaszcza powyżej 24-go południka długości geograficznej wschodniej.

: czw lip 29, 2004 1:29 pm
autor: GAZFAN
Jagoda pisze:Reflektor - FG2-A2 (ФГ2-А2),
Szperacz - FG16 (ФГ16),
Kierunki przednie - FP10 (ФП10),
Lampy(a) tylne(a) - FP13 (ФП13),
Kierunki tylne (końcówka produkcji) - FP100 (ФП100),
Gniazdo przyczepy - PS300-R (ПС300-Р),
Lampka w kabinie - FP12-B (ФП12-Б),
Lampka w komorze silnika - PD1 lub PD1-Ż (ПД1, ПД1-Ж),
Sygnał dźwiękowy - S56-B (С56-Б),
Rozrusznik - ST20 (СТ20),
Włącznik rozrusznika (nożny) - WK14-B (ВК14-Б),
Aparat zapłonowy - R23-B (Р23-Б),
Świece zapłonowe - M12U (М12У),
Cewka zapłonowa - B1 (Б1),
Rezystor szeregowy cewki - SE40 (СЭ40),
Rezystor przeciwzakłóceniowy na kablu WN - SE01 lub SE12 (СЭ01, СЭ12),
Stacyjka - WK330 (ВК330),
Włącznik świateł - P6-B2 (П6-Б2),
Przełącznik świateł (nożny) - P33 lub P53 (П33, П53),
Przełacznik kierunkowskazów - P105 (П105),
Puszka bezpieczników - PR10-B (ПР10-Б),
Przerywacz kierunkowskazów - RS57 lub RS57-W (РС57, РС57-В),
Czujnik poziomu paliwa - BM20 (БМ20),
Włącznik stopu (ciśnieniowy) - WK12 (ВК12),
Czujnik wskaźnika temp. wody (zegara) - TM2-A lub TM100 (ТМ2-А, ТМ100),
Czujnik kontrolki temp. wody - MM7 lub TM104 (ММ7, ТМ104),
Wskaźnik temp. wody - UK26 (УК26),
Wskaźnik poziomu paliwa - UB26 (УБ26),
Amperomierz - AP6 (АП6),
Szybkościomierz - SP24 (СП24),
Przełączniki dwupołożeniowe - P19 (П19),
Przełączniki trójpołożeniowe - P17-A (П17-А),
Bezpiecznik termiczny (10A lub 15A) - PR2 (ПР2).
:)2 Pelen szacunek.

: czw lip 29, 2004 2:20 pm
autor: MOC
ogolnie widac ze chlopakl mocno zapatrzony w ruska technike i to z calkiem dobrym wynikiem :wink:

: czw lip 29, 2004 2:53 pm
autor: moralez
Jagoda pisze:Poszukaj w sieci, jest tego multum, zwłaszcza powyżej 24-go południka długości geograficznej wschodniej.
no tak nie liczytlem na konkrety :)3 , moze i jest multum tylko trzeba jeszcze po rusku kumac a niestety system mi tego poskapil :-?

: ndz sie 01, 2004 2:28 pm
autor: wupasek
Jagoda powinienes byc dyrektorem (kustoszem czy jak to sie zwie?) Muzeum Techniki w Moskwie :)21

Jestes chyba jedynym na tym forum, ktory odpowiada tak rzeczowo i na temat :)2 :)2

: czw sie 05, 2004 1:24 am
autor: JA'JACEK
wupasek pisze:Jagoda powinienes byc dyrektorem (kustoszem czy jak to sie zwie?) Muzeum Techniki w Moskwie :)21

Jestes chyba jedynym na tym forum, ktory odpowiada tak rzeczowo i na temat :)2 :)2
Przestańcie się tak obrzydliwie podlizywać :)21
Facet i bez tego wie że nikt mu nie podskoczy :wink:

: ndz sie 08, 2004 9:46 pm
autor: Mateusz Woj
Jagoda powiedz mi tylko skąd masz informacje na temat kiedy ,co w jakim roku było? Wiem ,że nigdy nie prześcigne mistrza ale takie informacje przydały by mi sie do odresaurowania mojego Gaza .
Pozdrawiam

: pn sie 09, 2004 7:33 am
autor: Jagoda
Z literatury zarówno papierowej jak i elektronicznej.
W sieci jest bardzo dużo na ten temat, trzeby było tylko nie spać na ruskim w szkole.

: pn sie 09, 2004 12:42 pm
autor: Adampio
wojtekd pisze:ksiazek zadnych nie posiadam
Mam ksero z: "Awtomobili UAZ-451M i UAZ-425 (ustrojstwo, obslużiwanje i riemont)", Izdatelstwo "TRANSPORT", Moskwa 1969.
Prawie 300 stron A5 (kserowane rozkladowki na A4)
Sluzy mi jako manual do 469
Jakbys mial zaprzyjaznione ksero to moge udostepnic do rozmożenia

: pn sie 09, 2004 5:06 pm
autor: moralez
Jagoda pisze:Z literatury zarówno papierowej jak i elektronicznej.
W sieci jest bardzo dużo na ten temat, trzeby było tylko nie spać na ruskim w szkole.
gorzej jak ktos nie mial wogole :-?

Adampio odezwe sie na PW

: pn sie 09, 2004 10:47 pm
autor: JA'JACEK
Jagoda pisze:......... trzeby było tylko nie spać na ruskim w szkole.
:)21 :)21 :)21 :)21 :)21

: wt sie 10, 2004 12:10 pm
autor: Jagoda
Jak "nie miał w ogóle" ?? ?? ?? :o

Cóż to za zgniło-imperialistyczna szkoła była ?? :)21 :)21 :)21

: wt sie 10, 2004 12:22 pm
autor: Adampio
Wiesz, okazuje sie ze w stosunku do mlodego pokolenia to mamy calkiem unikalna umiejetnosc :D