podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
Moderator: Student
- cziko
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
- Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
- Kontaktowanie:
podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
Hell'o
W sobotę kupiłem oryginalne lampy tylne i chcę w końcu zastąpić aktualne (chyba od żuka / stara, czy cholera wie czego).
Czy ktoś może podpowiedzieć jak je podłączyć??? Która żarówka jest kierunkowskazem (stop, czy pozycja??) Pozycje to te dolne??
Przeglądałem schemat instalacji elektrycznej, ale niebardzo łapię.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Pozdr
W sobotę kupiłem oryginalne lampy tylne i chcę w końcu zastąpić aktualne (chyba od żuka / stara, czy cholera wie czego).
Czy ktoś może podpowiedzieć jak je podłączyć??? Która żarówka jest kierunkowskazem (stop, czy pozycja??) Pozycje to te dolne??
Przeglądałem schemat instalacji elektrycznej, ale niebardzo łapię.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Pozdr

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
na temat lamp jest postów 5000 więc radze poszukać
a co do kierunkowskazów to dupa blada oryginalny gaz nie posiadał migaczów no chyba ze zmienisz żarówki na dwuwłóknowe ale przy okazji musisz wywalić oprawki oryginalne
a żarówka stopu będzie z migaczem ale tak jeżdzić po naszych drogach nie wolno z powodu czerwonych kloszy bo to nie ameryka
a co do kierunkowskazów to dupa blada oryginalny gaz nie posiadał migaczów no chyba ze zmienisz żarówki na dwuwłóknowe ale przy okazji musisz wywalić oprawki oryginalne
a żarówka stopu będzie z migaczem ale tak jeżdzić po naszych drogach nie wolno z powodu czerwonych kloszy bo to nie ameryka
- cziko
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
- Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
... no ok, a jak Ty zrobiłeś u siebie??
Podobno już można w PL mieć z tyłu czerwone kierunki.... tymbardziej jak auto jest sprzed iluś tam lat... (niestety nie podepre się żadnym artykułem
)
Podobno już można w PL mieć z tyłu czerwone kierunki.... tymbardziej jak auto jest sprzed iluś tam lat... (niestety nie podepre się żadnym artykułem


Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
lampki z tył mogą być czerwone
schemat instalacji elektrycznej z ostatnich lat produkcji w której to są uwzględnione kierunki posłałem na @
w lampce góra stop-kierunek, dół pozycja

schemat instalacji elektrycznej z ostatnich lat produkcji w której to są uwzględnione kierunki posłałem na @
w lampce góra stop-kierunek, dół pozycja

LJ 70
- cziko
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
- Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
...WIELKIE dzięki..... a możesz przytoczyć jakieś wiarygodne źródło ad czerwonych kierunków???Mag69 pisze:lampki z tył mogą być czerwone
schemat instalacji elektrycznej z ostatnich lat produkcji w której to są uwzględnione kierunki posłałem na @
w lampce góra stop-kierunek, dół pozycja
Dzięki za maila


Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
Oj wcale nie ostatnie lata produkcji miały kierunki
Już od 1959r w gazikach były kierunkowskazy. Przednie lampki na błotnikach dostały 2-żarnikowe żarówki i wtpukłe szkiełka. Tablica zmieniła daszki oswietlenia, pojawiła sie kontrolka kierunkowskazów oraz uprosciła się lampka świateł drogowych. Z tyłu pojawiły się 2 lampy ( wcześniej zniknęło też prawe przetłoczenie).
Układ działania po amerykańsku, tj. stop i kierunek na tej samej żarówce 21W. Sygnał do kombinacji stop/kierunek podłączany jest do stycznika przy pompie hamulcowej.

Już od 1959r w gazikach były kierunkowskazy. Przednie lampki na błotnikach dostały 2-żarnikowe żarówki i wtpukłe szkiełka. Tablica zmieniła daszki oswietlenia, pojawiła sie kontrolka kierunkowskazów oraz uprosciła się lampka świateł drogowych. Z tyłu pojawiły się 2 lampy ( wcześniej zniknęło też prawe przetłoczenie).
Układ działania po amerykańsku, tj. stop i kierunek na tej samej żarówce 21W. Sygnał do kombinacji stop/kierunek podłączany jest do stycznika przy pompie hamulcowej.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
- cziko
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
- Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
Ok, ale jak on ma migać przy wciśniętym pedale hamulca???Piter69A pisze:Układ działania po amerykańsku, tj. stop i kierunek na tej samej żarówce 21W. Sygnał do kombinacji stop/kierunek podłączany jest do stycznika przy pompie hamulcowej.

Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
Napiecie na żarówki podowane moze byc ze stycznika pompy oraz z przełącznika kierunków. W przypadku gdy dzialaja jednoczesnie to napiecie ze stycznika pompy poprzez wlacznik kierunkow i przerywacz podawane jest pulsacyjnie na 1 żarówkę a druga swieci swiatlem ciagłym.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
- cziko
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
- Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
Mówisz żeby połączyć to szeregowo?? Ale wtedy nie będzie w ogóle działał stop/kierunek przy wyłączonym tym drugim..... (???)Piter69A pisze:Napiecie na żarówki podowane moze byc ze stycznika pompy oraz z przełącznika kierunków. W przypadku gdy dzialaja jednoczesnie to napiecie ze stycznika pompy poprzez wlacznik kierunkow i przerywacz podawane jest pulsacyjnie na 1 żarówkę a druga swieci swiatlem ciagłym.
Albo źle rozumuję


Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
cziko - byłeś na weteranie w sobote? napisz co bylo ciekawego do gaza, wybieralem sie ale nie dotarłem
- cziko
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 9:00 am
- Lokalizacja: Skierniewice, łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
Niestety nie mogłem być w sobotę w Łodzi 
ad tematu: spróbuję z żarówką dwuwłóknową

ad tematu: spróbuję z żarówką dwuwłóknową


Re: podłączenie oryginalnych tylnych lamp w GAZ'ie 69
No bo kluczem sukcesu oryginalnych kierunkowskazów, jest oryginalny przełącznik na kierownicę. On właśnie zapina na żarówki stopu napięcie z czujnika stopu, jak nie masz włączonych kierunków. Jak wrzucasz kierunek to w przełączniku jest rozpinany stop z jednej żarówki, a włączany jest obwód z przerywaczem.cziko pisze:Mówisz żeby połączyć to szeregowo?? Ale wtedy nie będzie w ogóle działał stop/kierunek przy wyłączonym tym drugim..... (???)Piter69A pisze:Napiecie na żarówki podowane moze byc ze stycznika pompy oraz z przełącznika kierunków. W przypadku gdy dzialaja jednoczesnie to napiecie ze stycznika pompy poprzez wlacznik kierunkow i przerywacz podawane jest pulsacyjnie na 1 żarówkę a druga swieci swiatlem ciagłym.
Albo źle rozumuję
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości