SAM na podzespolach GAZa 63 ???
Moderator: Student
SAM na podzespolach GAZa 63 ???
Czy ktos z Was orientuje sie w kwestii zarejestrowania SAM-a zbudowanego na ramie i mostach GAZa 63 oraz silniku C-360 (ciagnik)
Na rame jest papier na silnik tez.
Czy da sie to zarejestrowac jako ciagnik rolniczy?
(Nadal chodzi o to by dalo sie tym jezdzic na prawie jazdy kat.B)
Jakie trzeba spelnic wymagania by cos takiego przeszlo???
Na rame jest papier na silnik tez.
Czy da sie to zarejestrowac jako ciagnik rolniczy?
(Nadal chodzi o to by dalo sie tym jezdzic na prawie jazdy kat.B)
Jakie trzeba spelnic wymagania by cos takiego przeszlo???
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
Taniej, szybciej i lepiej wyjdzie ci zrobić sobie kat. C i będziesz miał na całe życie a nie kombinować z sam-ami.
A i tak gaz 69 jest najlepszy

A i tak gaz 69 jest najlepszy


Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 19 czerwca 1999 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
(Dz. U. Nr 59, poz. 632
W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu, którego markę określa się jako "SAM", właściciel pojazdu dołącza do wniosku:
1) dowód własności silnika,
2) dowód rejestracyjny pojazdu lub kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu uwierzytelnioną przez organ rejestrujący, który go wydał, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
3) oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że jest właścicielem pozostałych zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu,
4) zaświadczenie z przeprowadzonego badania co do zgodności z warunkami technicznymi, o którym mowa w art. 68 ust. 12 ustawy, oraz dokument identyfikacyjny pojazdu marki "SAM".
--------------------------------------------------------------
Czyli teoretycznie wymagane jest tylko potwierdzenie wlasnosci silnika, ja rozumiem to tak ze: na rame nie potrzeba zadnych kwitow i mozna przyjac ze sam ja wykonalem , a pozostale elementy auta zostaly wykonane z posiadanych przeze mnie czesci ktore sa moja wlasnoscia....
- Ale teraz najwazniejszy kruczek czyli DMC!
Jak okresla sie DMC w pojazdach typu SAM ?
Ja utrzymywal bym wersje ze zbudowalem pojazd o DMC ponizej 3,5 tony.
Jak wobec tego wygladaja dalsze czynnosci majace na celu ustalenie parametrow auta?
Czy to ja podaje parametry czy ustala je diagnosta?
Jesli diagnosta to w jaki sposob ustali DMC?
Czy ktos pomoze mi rozwiazac te zagadke???
z dnia 19 czerwca 1999 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
(Dz. U. Nr 59, poz. 632
W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu, którego markę określa się jako "SAM", właściciel pojazdu dołącza do wniosku:
1) dowód własności silnika,
2) dowód rejestracyjny pojazdu lub kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu uwierzytelnioną przez organ rejestrujący, który go wydał, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
3) oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że jest właścicielem pozostałych zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu,
4) zaświadczenie z przeprowadzonego badania co do zgodności z warunkami technicznymi, o którym mowa w art. 68 ust. 12 ustawy, oraz dokument identyfikacyjny pojazdu marki "SAM".
--------------------------------------------------------------
Czyli teoretycznie wymagane jest tylko potwierdzenie wlasnosci silnika, ja rozumiem to tak ze: na rame nie potrzeba zadnych kwitow i mozna przyjac ze sam ja wykonalem , a pozostale elementy auta zostaly wykonane z posiadanych przeze mnie czesci ktore sa moja wlasnoscia....
- Ale teraz najwazniejszy kruczek czyli DMC!
Jak okresla sie DMC w pojazdach typu SAM ?
Ja utrzymywal bym wersje ze zbudowalem pojazd o DMC ponizej 3,5 tony.
Jak wobec tego wygladaja dalsze czynnosci majace na celu ustalenie parametrow auta?
Czy to ja podaje parametry czy ustala je diagnosta?
Jesli diagnosta to w jaki sposob ustali DMC?
Czy ktos pomoze mi rozwiazac te zagadke???
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2004 12:51 am przez klusownik, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
----------------------------vandall1 pisze:Poradż się rzeczoznawcy.Sądzę,że jeżeli jest to tama Gaza 63/to ten Lublin?/ to mozna sugerować nie SAM-a,ale przeróbkę Gaza 63,a wtedy powinno być o wiele prościej.
Hmmm...
A co masz konkretnie na mysli mowiac "wiele prosciej"

Czy do przerobek oryginalnych konstrukcji przewidziane zostaly jakies inne kryteria badan i rejestracji? (odmiennne niz do SAM - ów )
Zastanawiam sie czy np starczyl by kwit wydany przed zaklad mechaniczny o przerobce GAZa 63 na ciagnik rolniczy (nosnik maszyn rolniczych)?
Czy diagnosta uwzgledni taki dokument?
Czy ktos z was ma jakies doswiadczenia na polu rejestrowania aut typu SAM

UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
------------------------------tieri pisze:ale pierwsze przeglady na samochody typu SAM robia tylko 3 osrodki w polsce 1 z nich to OBR Bosmal w bielsku i kosztuje to duzo wiecej niz normalny przeglad i pewnie tam ustalaja dmc
4. Zezwolenie określa rodzaj stacji i zakres wykonywanych przez nią badań technicznych. Wyróżnia się następujące rodzaje stacji:
1. stacje kontroli pojazdów - przeprowadzające badania obejmujące sprawdzenie oraz ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska,
2. okręgowe stacje kontroli pojazdów - przeprowadzające badania co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu używanego do przewozu materiałów niebezpiecznych, pojazdu przystosowanego do zasilania gazem, pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju), pojazdu zabytkowego, -------pojazdu marki "SAM"------- oraz pojazdu skierowanego na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę.
----------------------------------------------------------------
To jak to w koncu jest z tymi stacjami uprawnionymi do badan SAM-ów???
Uprawnione sa tylko 3 czy tez wszystkie okregówki????
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
z tego co wiem to stacje okregowe moga robic przeglady po przerubce auta a pierwszy przeglad sama moze byc zrobiony tylko w 3 miejscach w polsce w bilesku robi to bosmal to jest osrodek badawczo rozwojowy fiata, bylem tam kiedys na wycieczce ze szkoly maja tam fure fajnego sprzetu maja nawet hamownie podwoziowa do robienia europejskiego testu chomologacyjnego
pozdrawiam
michal
u 404
michal
u 404
-
-
- Posty: 946
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
- Lokalizacja: Lublin
-----------------------vandall1 pisze:Kłus!Wybrałem się dzisiaj w Twojej intencji,sprawdzić tego Lublina.Niestety
już go sprzątnęli i dupa.
Kurcze to szkoda...
Ale za te poswiecenie w moim imieniu masz u mnie kilka browcow, jak tylko zajedziesz nad morze.....w okolice Slupska...
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
No i dla usystematyzowania sprawy :
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 0011541810
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 0011541810
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
He he-do morza to mam bliżej w Gdyniklusownik pisze:Kurcze to szkoda...
Ale za te poswiecenie w moim imieniu masz u mnie kilka browcow, jak tylko zajedziesz nad morze.....w okolice Slupska...

A propos browców to :"no cure-no pay"/czy jakos tak/,czyli:"nie ma ratunku-nie ma zapłaty".Znaczy browce to bedą koniecznie,ale pozwolisz,że ja też będę stawiał.
A tak serio-jak coś namierzę to dam Ci znać.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
A nie mówiłemklusownik pisze:-----------------wojtekd pisze:skoro za sam przeglad biora 1500 to chyba taniej cie wyniesie zrobienie kat C
Tak, widze ze to chyba bedzie prosciej pojsc na kurs .....

Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- K.Wiśniowski
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
-
- Posty: 946
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
- Lokalizacja: Lublin
--------------------marcinsokol pisze:ta kurs na 3 bedzie cie kosztowal ok 3 tys wiec nie ejst to takie oczywiste
Jestes pewien tej kwoty?
Cos mi przebakiwal kolega ktory robil w czerwcu na "C" ze placil cos kolo 1.5 tys PLN.
UAZ 469B S-21 + LPG UAZ 315126 2.4 MB
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
K- 750
Daihatsu Feroza 1.6 16V
Defender 90 300Tdi
-
-
- Posty: 946
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
-
- Posty: 946
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
- Lokalizacja: Lublin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość