Budowa budy na Gzie66

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Budowa budy na Gzie66

Post autor: malibu » wt sie 10, 2004 7:32 pm

Chopy!
Budząc mniejsze lub większe zdziwienie montowanie motoru w ramie Gza66 dobiega końca. Teraz problem budowy nadwozia - ma być to wehikuł wyprawowy, w związku z tym pytania dwa:
1) Macie może namiary na jakieś składziki o ciekawych profilach zamkniętych stalowych - np. podchodzące pod konstrukcje drzwi, pod szyby (profile zamknięte przestrzenne np. o kształcie litery C, T)?
2) Sposób na skuteczne odrdzewienie tego co powstanie z tego żelastwa? , może cynkowanie natryskowe, farby proszkowe,no nie wiem, chodzi o to żeby to po roku nie zaczęła wyłazić rdza.
Help me! Pozdrawiam Malibu

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » wt sie 10, 2004 7:56 pm

uuuu takich profili to sam bym kupil :D a co do korozji ja stosuje glównie cynkowanie-przyczepy samochodowe i inne konstrukcje woze do takiej firmy i ladniej lub mniej ladnie to robia. Malowanie proszkowe tez dobre ale problemem sa gabaryty- ograniczenie wielkoscia pieca. Ja bym sie przyjrzal jak robia zabudowe w wozach kempingowych- pewnie z aluminium konstrukcje a potem plyty z tworzyw czy cos takiego.
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt sie 10, 2004 8:07 pm

dawaj jakies fotki jakto aktualnie wyglada a my obejrzymy i wykreslimy najlepszy ksztalt karoserii dla twojej zmoty :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » wt sie 10, 2004 8:54 pm

Tak zrobię tylko jeszcze parę dni coby ostatecznie rozwiązać ustawienia silnika względem reduktora (odpowiednie pochylenie silnika i reduktora - chodzi o jak najlepszą pracę wału kardana). Myślę, że jeszcze w tym tygodniu wyprowadzę go na słonecki wtedy rzucę zdjęcie. Tak zamierzałem zrobić bo nie mam jeszcze koncepcji co do kształtu tej cholernej zmoty. Pozdrawiam Malibu.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt sie 10, 2004 9:28 pm

rob te foty i zapodaj na forum bo wszyscy ciekawi tego twojego potwora 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Ankot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob sie 07, 2004 1:18 pm
Lokalizacja: Kleryków

Post autor: Ankot » śr sie 11, 2004 12:46 pm

Konstrukcje nośną budy bym zrobił z profili stalowych zamkniętych ( raczej większych np słupki i krawedzie z 90x90 x 2mm lub conajmniej 40x80 x2 - przy czym zwrócic nalezy uwage na sztywnośc i mechanikę budy , poszycie z blachy Fe/Zn 0,5 lub 0,55mm ( zupełnie nie koroduje ) - przynitowac do szkieletu srodek ocieplić wełną mineralną -raczej sztywna - np. płyty o grubosci 5cm Środek jak se stryjenka zyczy.
Wrócę do tych profili stalowych : smarowane są one takim olejem który najpierw trzeba usunać przed malowaniem ( detergentem i woda ,lub rozpuszczalnikiem ) a potem wypolerowac ze "zrendy" ( tego nalotu szaroniebieskiego) do połysku i pociagnąc 3,4 x jakąś farbą chlorokauczukową.......

Acha trzeba koniecznie rozwiazać sprawę elastycznego mocowanie budy do ramy : jak ja przyspawasz to sie urwie bo rama pracuje - szczególnie w terenie.....PS : a nie lepiej było nabyć sprzeta z woja po radiostacji ? - buda była by gotowa i wyposażona..... :wink:
"wolanty na siebie" i gaz do dechy......

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » śr sie 11, 2004 4:00 pm

Ankot pisze: PS : a nie lepiej było nabyć sprzeta z woja po radiostacji ? - buda była by gotowa i wyposażona..... :wink:
no, ze stara 660, ziła lub czegos podobnego. no może lekkie rozwiazanie to nie jest ale pancerne i gotowe :D
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » śr sie 11, 2004 8:44 pm

Owszem taka buda od stara czy gaza jest solidna wygodna i zajebiście ciężka, a moje działania idą w tą stronę żeby ten wehikuł zarejestrować w klasie do 3,5T - będzie cholernie trudno, ale może się uda z wstępnych kalkulacji, dlatego ten szkielet musi być możliwie lekki. Jeśli macie jakieś przykłady na elstyczne mocowanie ramy w swoich wehikułach to podzielcie się ze mną doświadczeniami. Pozdrawiam Malibu

Ankot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob sie 07, 2004 1:18 pm
Lokalizacja: Kleryków

Post autor: Ankot » śr sie 11, 2004 9:16 pm

"malibu" ...to nie jest mocowanie elastyczne ramy tylko budy do ramy.......... Sprawa jest naprawdę poważna bo buda nie moze utrudniac naturalnych odkształceń ramy......dlatego armiejce robiły budy metalowo drewniane.... np. taka "Sarna II".... W wadze 3,5 t raczej się nie Zmieścisz , konstrukcja musi byc solidna i bezpieczna szczególnie jak masz ciagoty terenowe........no chyba że z kartonu.......
Zrób se C i tyle ........ ja ostatnio dorobiłem E do C i za ciosem D... nawet nie było trudno ...tylko sporo potu na placu manewrowym.......
A co do zawieszenia to zrobiłbym to na 6, 8 gumianych poduchach płaskich a szerokich z przestrzelonymi sworzniami fi 24mm - dobrze zabezpieczonymi przed rozkreceniem. takich gumiaków należało by poszukać w hurtowniach dla ciężarówek.......hmmm albo wykozystać jakieś elementy metalowo gumowe od zawieszeń na przykład guma do drążka reakcyjnego do Omegi - drążek ma średnicę ze 30mm więc jakby to inteligętnie wymyśleć przypasowało by....... Jak masz nr faxu to bym Ci wysłał pare odrecznych rysunków jak to widzę...
"wolanty na siebie" i gaz do dechy......

Ankot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob sie 07, 2004 1:18 pm
Lokalizacja: Kleryków

Post autor: Ankot » śr sie 11, 2004 9:31 pm

A poza tym gaz 66 to pojazd nie terenowy tylko "uterenowiony"
Terenowe to są 6x6..... Co prawda G66 jak na uterenowiony jest niezły - ino ma mały skret i w lesie jest przejb....... kiedyś o mało go nie utopiłem w bagnie : siedziałem w kabinie i woda wlewała mi się do gumowców a dupa mokra ........ :lol: :lol: :lol: wyjechałem z tego ale z duszą na ramieniu ...i miałem jeszcze widza w postaci gajowego : "łutopi sie cy sie nie łutopi.... panie ale sieła , ale sieła panie.... " :lol: :lol: :lol: 8)
Tak więc zastanów cię co z niego chcesz otrzymać.....
"wolanty na siebie" i gaz do dechy......

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » śr sie 11, 2004 9:54 pm

Dzięki Ankot za uwagi, jakbyś mógł rzucić te rysunki (skan) na skrzynkę byłbym wdzięczny, gdybyś nie miał możliwości to podam fax służbowy.
Wracam jeszcze do tych kształtowników - profili zamknietych może macie namiary na jakieś importowane. piękne profile mają na przykład kabiny traktorów z firmy Pronar (takie niebieskie) sprowadzają już wygięte gdzieś z zachodu, jak macie możliwość zobaczenia to przyglądnijcie się - profil idealny i na ramę i drzwi i co do szyby. Super. Gdybyście mieli jakiś namiar to bardzo proszę. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » śr sie 11, 2004 10:16 pm

sie poszuka. Co do traktorow to ja jedynie salon Lamboghini mam powiedzmy zaprzyjazniony :D . Popytam w kilku hurtowniach, poprzegladam adresy co sie na jakis targach zbieralo :D nic nie obiecuje :roll:
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » czw sie 12, 2004 9:35 pm

Dzięki Dragunov, jak znajdziesz podrzuć kilka adresów lub stronek. Pozdrawiam Malibu.

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » czw sie 12, 2004 9:51 pm

zeby sie zmiescic w 3.5 tony musialbys lzejsza rame zapodac i tez nie gwarancji ze sie zmiescisz bude proponuje od osobowki jakies widzialem na necie gaz 66 z buda od bmw 628 takiej starej

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw sie 12, 2004 10:05 pm

co do profili stalowych/aluminiowych i innego zelastwa:
www.metale.pl
www.stal.net.pl
www.felmax.com.pl
www.demark.com.pl
www.tabal.com.pl - robia na zamowienie rozne nietypowe konstrukcje (kabiny, czesci maszyn, stanowiska pracy). Z tej stronki mozna pobrac katalog profili aluminiowych (w formacie Acrobat Reader)

A tak mniej wiecej jak ta buda miala by sie prezentowac??
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » pt sie 13, 2004 8:44 pm

Jak buda miałaby wyglądać? - ponieważ z uwagi na skok mostu przedniego silnik (micha z oleum) został zamontowany dosyć wysoko "nos" budy może być albo krótki albo wogóle go może nie być np. Jak Pinzgauer. Poza tym ponieważ ma to być wehikłu do turystyki off roadowej to winien mieć dosyć pojemne wnętrze no i silidny albo bagażnik dachowy albo bagażnik + namiot dachowy. I tyle na dzień dziisejszy wiem. Ze względu na sztywność konstrukcji budy zrezygnowałem z pomyślu aby tylną część budy była zdejmowalna coby można przekształcić w zależności od potrzeg w dużego pick-upa.

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 05, 2004 12:57 am

Obrazek


proste, co nie :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz wrz 05, 2004 1:28 am

Tylko na zielono pomalować :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » ndz wrz 05, 2004 9:14 am

No może i proste, ale coś mu brakuje...i pomalowanie na zielono nic nie pomoże.......trochę jak Trabant.......
Budę zamierzam robić całą razem z kabiną, jak wypchnę klamota ze stodoły to zrobię parę zdjęć i podeślę cobyśta pomyśleli nad koncepcją.....Pozdrawiam Malibu

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » pn gru 13, 2004 4:40 pm

jak tam prace cos dawno sie nei odzywales

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pn gru 13, 2004 7:36 pm

co do zabezpieczenia antykorozyjnego. Ocynk jest bardzo dobry. Masz wybór, albo kupic zwykłe profile i później całą budę wypiaskować i ocynkować. Albo kupić elementy cynkowane i po zmontowaniu przepiaskować spawy i okolice w których ocynk został opalony. No i te miejsca wypiaskowane oczywiście ocynkować. Najlepiej w tym przypadku natryskowo.
Ale ocynk jest dość drogą technologią. No i oczywiście można powiedzieć że czołgową.
Mozesz kupić zwykłą stal, wypiaskować i pomalować farbą epoksydową, hemoutwardzalną. Kilka warstw. Nawet pięć, czy siedem (ale i trzy warstwy grubo położone wałkiem zdadzą egzamin). Ta technologia jest też czołgowa. Te farby stosowane są na okrętach. Są one dość drogie ale tańsze od ocynku i naprawede polecam. Dobrze pomalowane konstrukcje powinny wytrzymać 15-20 lat bez korozji.
Przy hemoutwardzalnych farbach baaardzo istotne jest przestrzeganie instrukcji. W sensie warunków temperatury i wilgoci[u][/u]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość