wentylator i wskaźnik temperatury

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

wentylator i wskaźnik temperatury

Post autor: keler » śr sie 25, 2004 6:57 pm

Witam.
Mam pytnko do osób mających wstawiony silnik MB, a mianowicie od czego wstawiliście wentylator chłodnicy oraz w jaki sposób mierzycie prawidłową temperatur silnika - chodzi mi o to od czego dobraliście wskaźnik temperatury tak aby pasował w oryginalne miejsce - TYLKO NIE KASZTAŃCIE MI TEGO TEMATU.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » śr sie 25, 2004 7:54 pm

ja na uazowskiej chłodnicy mam dwa wentylatory z poloneza,termo- wyłącznik wlutowany w dół chłodnicy plus przekażnik polonez( nie wypala się)
co do czujnika temperatury zrobiłem tak ze położyłem dwa(uaz i MB) w tej samej temperaturze i zmierzyłem ich oporność - MB miał mniejszy opór, więc mu opór zrównałem opornikami wpiętymi szeregowo,
działa ale pokazyje jakieś 20 stopni za mało, jak będę miał więcej czasu to dobiorę dokładniej wartość oporników.
innym sposobem jest dorobienie redukcji aby wkręcić czujnik ruski, albo załozyć zegar merca

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr sie 25, 2004 8:16 pm

Dobranie oporności opornikiem nic nie da,zawsze będzie źle wskazywał
(inne harakterystyki)
Jedyne wyjście to rozwiercić otwór i nagwintowac na oryginalny uazowski(gazowski).
LJ 70

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw sie 26, 2004 7:09 am

dokładnie tak jak Mag mówi trzeba dorobić redukcje i bedzie dobrze wskazywać :)2
Gazy 69

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » czw sie 26, 2004 7:19 am

Redukcja i czujnik żuk, wskaźnik też. Razem współpracują i pokazują co trzeba...
Wiatrak najlepszy jest z klimy, zarąbiasta wydajność ale też i pobór prądu...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » czw sie 26, 2004 6:01 pm

Tylko z jakiego samochodu od klimatyzacji, a i jak by ktoś miał zdjęcia jak to ma zrobione to bym był wdzięczny za podesłanie
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw sie 26, 2004 7:38 pm

Ja mam zamontowane Mb124 z klimy ,do chłodnicy przyspawane odpowiednie uchwyty do mocowania i tyle.
Wskaznik z zuka i czujnik też (musiałem w głowicy powiększyc otwór i nagwintować tak aby pasowało pod czujnik)

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » czw sie 26, 2004 7:45 pm

Ale masz ten wentylator wstawiony przed czy za chłodnice
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw sie 26, 2004 9:14 pm

keler pisze:Ale masz ten wentylator wstawiony przed czy za chłodnice
Przed
tzn. silnik, wentylator (napedzany z silnika),chłodnica,wentylator elektryczny.
LJ 70

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » pt sie 27, 2004 4:51 pm

A czyli z tego co zrozumiałem masz dwa wentylatory, ale u mnie to nie przejdzie bo wentylator zakładany na pompe wody nie wejdzie bo będzie wadził albo o koło pasowe napędzające pompe wspomagania, albo będzie walił w chłodnice.
Podpowiedzieli mi iż wentylator od citroena BX będzie poasował tylko musze poszukać takiego wentylatora.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt wrz 03, 2004 2:12 pm

ja mam tylko jeden wentylator od passata dizla i jak narazie mi się nie przegrzał ani razu, ale myśleżeby może tak profilaktycznei wstawić 2 co by mieć pewność że któryś bedize działał
Gazy 69

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt wrz 03, 2004 10:18 pm

A czujnik do włacznika to se zainstaluj lepiej na górnej rurze-wtedy szybciej Ci zareaguje na przegrzanie,a nie bedzie czekał az schłodzona woda bedzie za gorąca.
Jak tu nie kasztanić,jak po trzech postach sprawa jasna?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » sob wrz 04, 2004 6:21 am

No to ja zrobiłem tak, włącznik wentylatora wstawiłem w górną część chłodnicy, a wentylator dałem od klimatyzacji od forda scorpio, jak narazie działe prawidłowo, teraz musze jeszcze coś pokombinować przy czujniku temperatury aby pokazywał prawidłową temperature silnika, musze tylko skombinować żukowski czujnik i popatrzeć jak go tam wstawić.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob wrz 04, 2004 9:42 am

vandall1 pisze:A czujnik do włacznika to se zainstaluj lepiej na górnej rurze-wtedy szybciej Ci zareaguje na przegrzanie,a nie bedzie czekał az schłodzona woda bedzie za gorąca.
Wtedy może być tak, że mu będzie chodził non stop! Różnica teperatury wody na górze i na dole chłodnicy jest z 10 stopni, ja bym nie przenosił! Czujnik reaguje właczeniem wentylatora, jak woda u dołu chłodnicy osiąga jakieś 85 stopni - przy prawdiłowo działającym termostacie z głowicy wypływa woda o takiej lub wyższej nawet teperaturze.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn wrz 06, 2004 10:17 am

a jak silnik jest niedogrzny to też nie dobrze. Dizel jak pracuje 80-90 stopni to jest nalepiej. Ja mam na dole czujnik od wentylatora z tym że od benzynika i przy 80 stopniach już załącza wentylator. 5 lat tak mam i działa dobrze.
Gazy 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości