Strona 1 z 1
predkość biegu jałowego
: czw sie 26, 2004 3:23 pm
autor: luk
Mam licencyjnego weber-a, silnik gaśnie mi na wolnych obrotach. Gdzie sie reguluje prędkość wolnych obrotów. Ewentualnie może jakieś inne sugestie??
: czw sie 26, 2004 3:37 pm
autor: Jerry
Obejrzyj dokladnie gaznik do okola i znajdz wystajaca srobke ze sprezynka. To bedzie ta wlasciwa do regulacji
: czw sie 26, 2004 4:09 pm
autor: SebastianS
Chyba że ma nie obroty złe, tylko skład mieszanki z dupy, czyli z kosmosu...
Wtedy trzeba szukać tej drugiej śrubki

: czw sie 26, 2004 5:18 pm
autor: luk
A czy można jakoś konkretniej, mam ksiązke od tarpana ale akurat tam nie ten gaznik jest opisany. Jak sie reguluje skład mieszanki??
: czw sie 26, 2004 6:55 pm
autor: SebastianS
CZzyli masz dwugardzielowy gaźnik webera?
Zasada ustawiania mieszanki jest taka sama w każdym gaźniku - inna tylko lokalizacja wkrętów regulacyjnych.
Wkręt ze sprężynką, buforujący zamknięcie przepustnicy służy ustawianiu obrotów - możliwie najniższych, przy jakich silnik pracuje równo. Drugiego szukaj przy korpusie pierwszej gardzieli, przy podstawie gaxnika - jest w takiej skośnej studzience, malutki, łatwo go przeoczyć - on odpowiada za skład mieszanki. A jak nimi krecić - patrz do swojej książki.
: czw sie 26, 2004 7:04 pm
autor: luk
: czw sie 26, 2004 8:40 pm
autor: SebastianS
rozumiem, ze w pewnej chwili "włączają" się pozostałe cylindry i pod obciążeniem chodzi na wszystkie 4?
Jesli tak, to znaczy, że masz za ubogą mieszankę w układzie wolnych obrotów (pracuje on również przy małych uchyleniach przepustnicy). Spowodowane to może być albo radykalnum skręceniem wkręta regulacyjnego, albo przytkaniem następujących miejsc:
- dyszy wolnych obrotów
- otworów kompensacyjnych
- kryzy, w którą wkręcana jest iglica wkręta regulacyjnego
Możliwe też jest, że masz bardzo mocno wyrobioną oś przepustnicy i jej łożyskowanie, co powoduje zasysanie tamtędy "lewego" powietrza i niekontrolowane zubażanie mieszanki.
: czw sie 26, 2004 8:48 pm
autor: luk
Dobra wielkie dzięki, jutro wszytko sprawdze, jeszcze czy wszędzie jest iskra taka jak pownna itp. Mam nadzieje że będzie to chodzić. Jeszcze tylo musze sobie uszczelnić tą rurke która leci olej do klawiatruy bo olej z niej cieknie i wcale mi sie to nie podoba

: czw sie 26, 2004 9:01 pm
autor: SebastianS
luk pisze:Jeszcze tylo musze sobie uszczelnić tą rurke która leci olej do klawiatruy bo olej z niej cieknie i wcale mi sie to nie podoba

Wymień w pizdu - razem z wkręcanym w głowicę króćcem, jak trzeba... najlepiej miedzianą załóż - jakiś krótki przewód hamulcowy z końcówkami 10x1
: czw sie 26, 2004 9:01 pm
autor: luk
Niestety w mojej ksiązce jest napisane jak złożyć i rozłożyć silnik ale o reguluwaniu składu mieszanki nie ma słowa

Tak więcc mam jeszcze kilka pytań
1. czy w weberze można regulawać skład mieszanki biegu jałowego czy tylko obroty
2. Jak wyregulować sobie mieszanke
3. Jaki dać kąt wyprzedzenia zapłonu( mam w książce jak to sie robi ale kiedyś czytałem że przy obecnym paliwie to jakieś strasznie duze kąty są
Z góry dzięk za wspieranie młodego "mechanika" w ciężkim boju z oporną materią:lol:

: czw sie 26, 2004 9:38 pm
autor: SebastianS
No - pisałem, że są dwa wkręty- można (a nawet trzeba) regulować i to i to.
Najpierw dobrze rozgrzewasz silnik - do 80 stopni.
1 Zaczynasz od wkręcenia wkretu regulacji mieszanki (dalej: wrm) do oporu (lekko!). Silnik zgaśnie
2 Wykręcasz go o dwa pełne obroty - wstępne wzbogacenie - na pewno będzie za bogata.
3 Odpalasz
4 Jeśli silnik gaśnie, wkretem regulacji obrotów (dalej: wro) podnosisz obroty, aż zacznie chodzić bez dodawania gazu - lepiej, gorzej - na razie wsio ryba.
5 powoli wkręcasz wrm, słuchając uważnie silnika - obroty powinny stopniowo wzrastać a praca wyrównywać się. Nastąpi w pewnej chwili taki moment, kiedy dalsze wkrecanie spowoduje pogorszenie pracy - wtedy należy z powrotem wrm lekko wykręcić. Chodzi o uzyskanie jak najwyższych obrotów dla danego położenia wro.
6 teraz wykręcasz wro, dążac do maksymalnego obniżenia obrotów, na granicy, gdy silnik będzie chodził jeszcze równo.
7 powtarzasz czynności punktów 5 i 6
8 kontrolujesz - wpierdalasz pełny gaz, prztrzymujesz chwilę i puszczasz, badając, czy po uzyskaniu wolnych obrotów silnik nie zechce zgasnąć. Jeśli tak - lekko podnosisz obroty za pomocą wro, ewentualnie korygując położenie wrm - lekko go wykręcając - 1/10-1/8 obrotu
Następnie zapłon - tu nie pomoże żadna diagnostyczna maszyneria - te silniki ustawia się na słuch. Należy odłączyć podciśnieniową regulację zapłonu, a następnie, przy pracującym silniku:
- opóźnic wstępnie zapłon, do momentu wyraźnego zwolnienia pracy
- powoli przyspieszać zapłon (obrót w lewo) - obroty silnika będą rosnąć, w pewnym momencie silnik zacznie chodzić nierówno - już jesteśmy za daleko - należy teraz z powrotem opóźniać zapłon, póki obroty pozostają na tym samym poziomie.
Tyle. Mi wychodzi tą metodą ok. 12 st na benzynie, 14 na gazie. Fabryka zaleca 7

Nie używam w ogóle regulacji podciśnieniowej - jest na stałe odłączona - tylko wprowadza wypadnięcia zapłonów i "dziury" w charakterystyce silnika.
: czw sie 26, 2004 9:43 pm
autor: luk
Dzieki za rzeczowa odpowiedź

: czw sie 26, 2004 11:12 pm
autor: SebastianS
drobiazg - konkretne pytanie - konkretna odpowiedź...
: pt sie 27, 2004 10:24 am
autor: luk
: pt sie 27, 2004 2:25 pm
autor: luk
Mała relacja z moich poczynań:
1. regulacja w gaziniku mieszanki biegu jałowego totalnie nic nie dawała, nawet jak sie wkręciło do końca silnik chodził jak wcześniej.
2. Dlatego wziołem sie za zapłon, tutaj po porządnym przekęcaniu w lewo obroty wyraźnie sie podniosły i zaczoł pracować równiej.
3. jadnak radość nietrawła długo bo po przepłukaniu układu chłodzenia teraz dzieje sie tak fajnie że jak sie kręci korbą to w pewnym momęcie tak od###buje w przeciwną stronę że mało rąk nie urwie.
I tu pytanko mam szykać odrazu jakiegoś warsztatu, nowego silika czy da sie jescze coś z tym zrobić??? Jakieś sugestie co poszło??
: pt sie 27, 2004 2:43 pm
autor: luk
: sob sie 28, 2004 1:31 am
autor: SebastianS
luk pisze:jak sie kręci korbą to w pewnym momęcie tak od###buje w przeciwną stronę że mało rąk nie urwie.
Widocznie za wczesny zapłon ustawiłeś.. Troszkę opóźnij. Generalnie przy powolnym pokręcaniu korbą ma kopać wstecz - tak jest dobrze - no ale bez przesady oczywiście
A jak dojrzejesz do remontu - daj znać
Re: predkość biegu jałowego
: sob sie 28, 2004 10:19 am
autor: pilmar
luk pisze:Mam licencyjnego weber-a, silnik gaśnie mi na wolnych obrotach. Gdzie sie reguluje prędkość wolnych obrotów. Ewentualnie może jakieś inne sugestie??
sprawdź uszczelkę:
pod gaźnikiem
pod kolektorem
: sob sie 28, 2004 10:21 am
autor: pilmar
niedoczytałem że znalazłeś przyczyne..

: sob sie 28, 2004 3:27 pm
autor: luk
tak zanalazłem przyczyne.... tyle że nic nie dzieje sie bez powodu, dziś pełny radości zakupiłem nową laske i komplecik nowych uszczelek i założyłem laske...i dupa bo zawór ani drgnie

chyba jednak pójde z tym do kogoś

Ktoś wie dlaczego?? zawór sie skrzywił czy co bo nie idzie go wogóle ruszyć??
Ile może kosztować remont tego cuda bo oprócz tego że chwilowo nie działa to jeszcze kopci?? Jakieś sprawdzone warsztaty?? Czy bardziej sie opłaca coś innego poszukąć(stare-nowe)??