Wytrzymałośc mostów

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Wytrzymałośc mostów

Post autor: Arni VFR » sob lis 06, 2010 6:39 pm

Witam! Posiadam Opla Frontere. Auto jakie jest każdy mnie wiecej wie, z tyłu klasyczny sztywny most a z przodu.....też niestety "most". To konstrukcja oparta na sztywno zamocowanym do ramy moscie i przekazaniem napędu przez półoski na przegubach. Takie rozwiązanie nadaje sie na droge.....ale w cieższym terenie ten własnie przedni most można łatwo wymielić.Taki jego fabryczny urok.
Tak więc chodzi mi po głowie wymiana obecnego mostu na sztywny. Dlatego pisze na forum GAZ , ponieważ most Waszych autek ma gruche z prawej strony - dokładnie z tej z ktorej we Fronterze jest wyjscie z reduktora :)

I teraz pytanie podstawowe - jak GAZ'owski most znosi obciążenia? Już mówie o jakie chodzi - silnik 115 KM, opony MT 31 cali podczas jazd w terenie. Tu mam na myśli nie wypad na grzyby tylko przeprawy. Chcę po prostu wiedzieć czy można zastosować ten most do samochodu ktory bedzie użytkowany w terenie, na ile jest on trwały. Już nie wspominam o możliwosciach liftu auta na 2 sztywnych mostach.....

Wiem, że łatwiej może zmienić auto....ale nie chce, lubie motać ;) Z góry dzieki za opinie, wskazówki itd.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Doktor200 » sob lis 06, 2010 7:57 pm

jak lubisz motac to wstaw 2 z patrola i ci przezyja to frontere
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Piter69A » sob lis 06, 2010 8:38 pm

Wystarczy przedni z K-260. Mosty z GAZika zostaw GAZikom. Nie warto sobie takim pomyslem przeszczepu zawracac glowy.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: gri74 » sob lis 06, 2010 8:53 pm

przeróbka przekroczy wartość pojazdu ... :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Arni VFR » ndz lis 07, 2010 1:36 pm

Mimo wszytsko, skoro juz zapytałem o wytrzymałośc mostów z GAZ'a to chciałbym dowiedziec sie conieco na ten temat.
Mosty z patrola znam, mają wystarczająco wysoką cene, żeby w pierwszej kolejnosci szukac czegoś tanszego. Jak gaz'owski sie nie nada - bede szukał innych. Póki co chcę zapytać Was jako obeznanych w tym temacie bo nadal nie wiem ile mogą wytrzymać.
Mosty muszą być wymienione 2 - przedni i tylny bo z oryginalnego nie pasuje przełożenie (5.13)
Tematu kosztów przeróbki nie poruszam - ma być zmotane i już, liczy sie efekt koncowy :) Mnie kosztuje tylko materiał, nie robocizna.

Dla podobnego efektu może i warto zainwestować. http://i127.photobucket.com/albums/p130 ... GP1370.jpg
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: kUBI » ndz lis 07, 2010 2:49 pm

Mosty Gazowe, czy Uazowe wytrzymują 31 calowe opony w gazie czy uazie... w zmotach bywa różnie. W moim gaziku mam ten oplowski 115 konny silnik lekko dłubnięty i póki co mosty wytrzymują. Mój zestaw silnik 2.0 , skrzynia 5 omega , reduktor gaz69, opony 31 Kumho MT. Waga auta coś koło 1700 kg.
Osobiście do Twojej Froty nie założyłbym tych mostów, są lepsze i wytrzymalsze konstrukcję, jak się rozejrzysz to patrolowe w dobrej cenie znajdziesz. ( jak miałem plan wstawić do gaza patrolowe to trafilem mosty po 800 zł za sztukę, wiec się trafiają w dobrej cenie)
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Arni VFR » ndz lis 07, 2010 6:15 pm

Frontera waży 1700-1800 kg wiec masa podobna. Pozostaje jeszcze kwestia bębnowych hamulców z przodu które jak podejrzewam hamują nieporównywalnie słabiej do tarczowych ;) Ale to auto w teren .
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: seba4x4 » pn lis 08, 2010 6:19 am

Miałem mosty UAZ-a w lekko dłubniętym aucie -> 140 KM, 31" MT, masa około 1600 kg. Dawały radę, jednak auto to było robione za czasów, gdy prawie nie oferowano na rynku koszerniejszych mostów :wink:
Gdybym miał wkładać jakieś mosty, to na pewno nie wkładałbym proponowanych przez Ciebie Arni VFR. Koledzy dobrze radzą, włóż mosty od Patrola i masz spokój, w dłuższym użytkowaniu okażą się tańsze o UAZ-owskich. Dokładając tarcze z przodu do mostu UAZ-owskiego osiągasz cenę mostów patrolowskich.....
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: lupus » pn lis 08, 2010 10:17 pm

Arni VFR pisze:Witam! Posiadam Opla Frontere. Auto jakie jest każdy mnie wiecej wie, z tyłu klasyczny sztywny most a z przodu.....też niestety "most". To konstrukcja oparta na sztywno zamocowanym do ramy moscie i przekazaniem napędu przez półoski na przegubach. Takie rozwiązanie nadaje sie na droge.....ale w cieższym terenie ten własnie przedni most można łatwo wymielić.Taki jego fabryczny urok.
Tak więc chodzi mi po głowie wymiana obecnego mostu na sztywny. Dlatego pisze na forum GAZ , ponieważ most Waszych autek ma gruche z prawej strony - dokładnie z tej z ktorej we Fronterze jest wyjscie z reduktora :)

I teraz pytanie podstawowe - jak GAZ'owski most znosi obciążenia? Już mówie o jakie chodzi - silnik 115 KM, opony MT 31 cali podczas jazd w terenie. Tu mam na myśli nie wypad na grzyby tylko przeprawy. Chcę po prostu wiedzieć czy można zastosować ten most do samochodu ktory bedzie użytkowany w terenie, na ile jest on trwały. Już nie wspominam o możliwosciach liftu auta na 2 sztywnych mostach.....

Wiem, że łatwiej może zmienić auto....ale nie chce, lubie motać ;) Z góry dzieki za opinie, wskazówki itd.




łooo quwa :o

.................dziwny jest ten świat.

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Arni VFR » pn lis 08, 2010 11:33 pm

Mosty z Patrola wylądowały własnie w garażu.Tarcze z przodu są, rozstaw śrub pasuje na felgi ktore mam , wiec odpada zakup nowych. Dzięki za informacje o gazowskich mostach. Auto się mota a temat do zamkniecia.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: sebeks » wt lis 09, 2010 10:50 pm

ja bym się jeszcze tylko zastanowił czy nie warto zrobić z przodu tych mostów na sprężynach zamiast na resorach skoro lubisz dłubać :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Arni VFR » śr lis 10, 2010 12:25 am

Też myślałem też nad sprężynami ale tego akurat jeszcze nie robiłem. Póki co zastanie na resorach, są tańsze i prostsze w zrobieniu a temat spręzyn przemyśle na lato :)
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: brum » sob lis 13, 2010 5:41 pm

Arni VFR pisze:Już mówie o jakie chodzi - silnik 115 KM, opony MT 31 cali podczas jazd w terenie.
Dla czegoś takiego nie warto dawać sztywnego przedniego. Wystarczy dać z Froty B. Dodatkowo na sztywnym, zmniejszy się prześwit z przodu.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: kUBI » sob lis 13, 2010 6:19 pm

..ale sztywny most będzie pracował, podkręcone drążki we Frocie nie bardzo...
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: kb-autostyle » sob lis 13, 2010 10:17 pm

Arni, zobacz jak tutaj człowiek zbudował całość, kro po kroku widać wszystko na fotach:

mosty reduktorne (afgany) od uaza, skrzynka rozdzielcza tez uaz

http://photofile.ru/users/den_niva/1337421/
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Arni VFR » ndz lis 14, 2010 1:50 pm

brum pisze:
Arni VFR pisze:Już mówie o jakie chodzi - silnik 115 KM, opony MT 31 cali podczas jazd w terenie.
Dla czegoś takiego nie warto dawać sztywnego przedniego. Wystarczy dać z Froty B. Dodatkowo na sztywnym, zmniejszy się prześwit z przodu.
Wsadzenie mostu z B tylko zwiększy wytrzymałosć przedniego napędu ale nadal pozostają wachacze na drążkach...ciężko z tym zrobić coś wiecej bo wykrzyż mizerny,praca w dół na podkręconych prawie żadna, możliwośc liftu na max. 2-3 cale,o wiekszych kołach też można zapomnieć.
Podnosząc auto na sztywnych mostach całe podwozie idzie w góre wiec tylko mosty ograniczają prześwit a nie jeszcze dodatkowo płyta pod silnikiem, poprzeczki miedzy ramą, zbiornik paliwa itd....to wszytsko są rzeczy na których Frontera sie niestety wiesza w terenie.
Silnik i tak i tak bedzie zmieniony na inny ale na to przyjdzie czas w przyszłym roku, teraz raczej nie dam rady.

autostyle - dzięki za ciekawy link!
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

kaczucha525
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 6:24 am

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: kaczucha525 » śr sty 05, 2011 9:35 pm

Witaj,mam też Frotę A i ten sam problem.Wszyscy znajomi mówią kup Parcha i problem z głowy ale mnie podoba się linia i kształt Opla a bardziej waga i rozkład masy.Mam klepnięte resory i podkręcone drążki z przodu ale to nadal mało jak dla mnie.Następny krok to SPOA tylnego mostu i czas ingerencji w przód.Z tyłem nie będzie problemów ale martwi mnie mocowanie resorów z przodu-możesz podrzucić jakieś fotki?Chciałbym ogarnąć temat zanim auto ustawię na klockach Pozdrawiam...
Grunt to grunt pod kołami

Awatar użytkownika
mkozak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: mkozak » pt sty 07, 2011 9:38 pm

Gazikowe mosty nie są jakieś super wytrzymałe. Ja na silniczku 3.0D MB dwa razy zmieliłem różnicówkę.
GAZ 69M rocznik 1968 :)
Suzuki Jimny 1.3 16V

Awatar użytkownika
Duży kloss
Posty: 501
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wytrzymałośc mostów

Post autor: Duży kloss » sob kwie 02, 2011 9:48 pm

Żadne mosty nie są wytrzymałe jak dasz dużo gazu i sprzęgło odrazu :D :D :D ja w uazie miałem silnik BRDMa2 V8 5.6L opony rolniki i nie zmieliłem mostu ani razu :-? tak wiem zaraz napiszecie że pewnie nie jeździłem w terenie pewnie nie jeździłem te kilka mało znaczących imprez się nieliczy...... :D
Volvo TGB11,GAZ67b, T24 weasel, GM-578m1(KUB-M) a to już inna bajka...osobówka JEEP WJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość