Strona 1 z 1
Diesel MB do Gaza
: czw sty 20, 2011 12:10 pm
autor: Dziku2
Na forum mnogo jest tematów z opowieściami na temat montowania silników MB w gazie. Jednak wszystkie dotyczą silników z beczki(2,4 lub 3,0). A jak się sprawdzi nowsza jednostka 200d z MB 190/124 (75KM, 126Nm) wraz ze skrzynią manualną? Robił już taką przeróbkę? Czy to ma w ogóle sens, czy lepiej nie pchać się w ten silnik i szukać czegoś innego?
Zalety tego silnika, które przychodzą mi do głowy:
-krótki(nie będzie problemu żeby go wsadzić pod maskę)
-nieznaczny wzrost mocy i momentu w porównaniu do oryginału(nie będą się tak szybko mielić mosty i ew. reduktor)
-osprzęt pozwoli od razu na dodanie wspomagania hamulcy i kierownicy
Dla ortodoksów(proszę o rozgrzeszenie

) :
-jeden już jest, robi się na oryginał, niedługo będzie dolniak
-graty wykorzystane do tego projektu to odrzuty po renowacji pierwszego gaza(np. kasta z dziurami pod nogami i praktycznie bez progów, czyszczona cała kątówką)
-będą starania, żeby chociaż z zewnątrz wyglądał w miarę oryginalnie
no.

Re: Diesel MB do Gaza
: czw sty 20, 2011 12:24 pm
autor: CLIMBER
Dziku2 pisze:Na forum mnogo jest tematów z opowieściami na temat montowania silników MB w gazie. Jednak wszystkie dotyczą silników z beczki(2,4 lub 3,0). A jak się sprawdzi nowsza jednostka 200d z MB 190/124 (90KM, 165Nm) wraz ze skrzynią manualną? Robił już taką przeróbkę? Czy to ma w ogóle sens, czy lepiej nie pchać się w ten silnik i szukać czegoś innego?
Zalety tego silnika, które przychodzą mi do głowy:
-krótki(nie będzie problemu żeby go wsadzić pod maskę)
-nieznaczny wzrost mocy i momentu w porównaniu do oryginału(nie będą się tak szybko mielić mosty i ew. reduktor)
-osprzęt pozwoli od razu na dodanie wspomagania hamulcy i kierownicy
Dla ortodoksów(proszę o rozgrzeszenie

) :
-jeden już jest, robi się na oryginał, niedługo będzie dolniak
-graty wykorzystane do tego projektu to odrzuty po renowacji pierwszego gaza(np. kasta z dziurami pod nogami i praktycznie bez progów, czyszczona cała kątówką)
-będą starania, żeby chociaż z zewnątrz wyglądał w miarę oryginalnie
no.

Nie wiem skąd wziąłeś informacje odnośnie mocy i momentu wspomnianego silnika, bo z tego co ja wiem to miał on 75 kucyków i 126 Nm. Moim skromnym zdaniem w gaziku ten motor nie robi, przynajmniej dla mnie, ale wszystko zależy jak chcesz jezdzić i czego oczekujesz od auta.
Re: Diesel MB do Gaza
: czw sty 20, 2011 12:31 pm
autor: Dziku2
właśnie sam zacząłem szukać innego źródła bo też mi coś te dane się nie zgadzały(tamte pierwsze były na szybko z wikipedii

), i faktycznie tak wychodzi, edytowałem już post. Pomysł przestaje być dobry...bo przy tych samych parametrach ten silnik będzie dużo cięższy...no nic, sam sobie odpowiedziałem na pytanie. Temat do skasowania...
Re: Diesel MB do Gaza
: czw sty 20, 2011 12:35 pm
autor: CLIMBER
Sam zamysł wymiany silnika zły nie jest

, nie poddawaj sie, tylko popatrz za czymś sensowniejszym, a w pierwszej kolejności zastanów sie do czego auto ma służyć wtedy będzie łatwiej znależć jakies rozsądne rozwiązanie.
Re: Diesel MB do Gaza
: czw sty 20, 2011 2:06 pm
autor: Dziku2
autko ma służyć do szeroko pojętej zabawy w terenie... jakaś mega przeprawówka z tego na bank nie będzie, raczej coś do weekendowych wypadów w błoto. Nie zależy mi na tym, żeby topić auto po maskę w wodzie, ale żeby trochę mniejszej wody się nie bało(stąd diesel i pewnie snorkel jakiś będzie z kibel rury - wnioski po tym jak ostatnio terrano 3.0 v6 kumpla zaciągnęło wody). No i też nie chcę wymieniać mostów i kół zębatych w reduktorze co chwila.
Szukam raczej zestawu silnik + skrzynia, żeby nie kombinować ze sprzęgłem.
Re: Diesel MB do Gaza
: czw sty 20, 2011 2:21 pm
autor: CLIMBER
Benzyniaka tez można sensownie zabezpieczyć przed wodą, tym bardziej jeżeli nie masz zamiaru jak to określiłeś topić auta po maske w wodzie. Ja osobiście jestem zwolennikiem benzyniaków jeżeli chodzi o gaza/uaza ale każdy ma swoje upodobania

Na korzyść benzyny przemawia dynamika, możliwość zagazowania, waga i jeszcze pare innych. Osobiście od wielu lat użytkuje silniki opla 8v na łanuchu rozrządu . Początkowo z opla rekorda 2,0 pozniej też rekord ale 2,2 i w chwili obecnej opel omega/ frontera 2,4. Silniki te wspołpracowały z oplowskimi 5b skrzyniami i reduktorem gaza. Od kilku tygodni mam założoną skrzynie z reduktorem od opla frontery dedykowaną do tego silnika i też jestem zadowolony

Plusem tych silników jest możliwość założenia miski olejowej z frontery co zapewnia odpowiednie smarowanie. Ogólnie rozwiązania sprawdzone również w ekstremie jest kilka aut na mazurach, szczególnie w okolicach Morąga, które z dobrymi wynikami pomykają na takich motorkach. Ale każdy swoje chwali więc niech się wypowiedzą użytkownicy innych rozwiązań.
Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 9:34 am
autor: vena81
Popieram kolegę silniki opla u nas rządzą
i mają się dobrze.
Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 9:55 am
autor: CLIMBER
No, motory niezajebliwe, mało wrażliwe na temperature, i lubiące gaz

Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 10:15 am
autor: Dziku2
ok, możecie mi podpowiedzieć, jakie symbole mają te silniki? Bo szukam na allegro i nie jestem pewny, czy szukam dobrych.
2.0 8v - C20NE - 115KM@5200obr/min, 170Nm@2600obr/min, spotykane w: Vectra, Frontera, Omega, Astra, Calibra?
2.2 8v -

? nie ma tych silników na allegro
2.4 8v -

? j/w
Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 10:21 am
autor: CLIMBER
Dziku2 pisze:ok, możecie mi podpowiedzieć, jakie symbole mają te silniki? Bo szukam na allegro i nie jestem pewny, czy szukam dobrych.
2.0 8v - C20NE - 115KM@5200obr/min, 170Nm@2600obr/min, spotykane w: Vectra, Frontera, Omega, Astra, Calibra?
2.2 8v -

? nie ma tych silników na allegro
2.4 8v -

? j/w
Sytuacja wygląda tak:
silniki 2,0 i 2,2 występowały w oplach rekordach, obecnie cieżko kupić dobry silnik bo wiekszość rekordów poszła już nażyletki. Proponuje szukać 2,4 z opla omegi/frontery silniki identyczne różnią się miska olejową. Silniki 2,0 o których piszesz to inna konstrukcja, na bezkolizyjnym pasku rozrządu.
Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 10:24 am
autor: Dziku2
a 2,4 nie będzie za mocny do seryjnych gratów z gaza(reduktor i mosty)? ile to ma mocy?
Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 10:39 am
autor: CLIMBER
reduktorowi nic nie bedzie, jeżeli chodzi o mosty to ja nigdy nie ukręciłem, wszystko zależy jak jeździsz. Jak zmienisz bebechy w mostach na szybsze ( 39:8) to spokojnie możesz też smigać na 33 a nawet 35 i będzie ok

ja smigam na 31 na standardowych przełożeniach z blokadą.
Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 4:57 pm
autor: gazoczołg
no a jakie silniki zarówno diesle jak i benzyna pasują tak, coby nie było problemu z tą nieszczęsną miską olejową?

Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 5:10 pm
autor: Jarem
@CLIMBER
szybsze przełożenia

Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 6:30 pm
autor: CLIMBER
zębów na kole talerzowym mniej , a tym samym grubsze są

przy tym motorze nawet na 35 daje rade, gazik ma wolny reduktor
Re: Diesel MB do Gaza
: pt sty 21, 2011 10:03 pm
autor: Jarem
ale czy szybsze przełożenia nie powodują że jest bardziej mulasty

Re: Diesel MB do Gaza
: ndz sty 23, 2011 8:07 pm
autor: CLIMBER
mulasty nie jest

inaczej sie jezdzi, biegi dłuższe ale mocy nie bakuje
Re: Diesel MB do Gaza
: pn sty 24, 2011 3:14 pm
autor: Piter69A
Jezeli kogos interesuje to jest do wzięcia za free cały rekord 2,0 z dobrym motorem.