Witam mam pytanie czy w gazie 69 występowały różne czujniki temperatury wody i ciśnienia oleju?
Mam w swoim gazie zegary oryginalne z opisami w języku rosyjskim a silnik mercedesa. Chciałbym żeby zegary wskazywały prawidłowe wartości więc najlepiej kupić oryginalne czujniki dorobić redukcje do silnika i będzie ok.
Ale już kupiłem chyba z 5 czujników gdzie każdy sprzedawca potwierdzał że pochodzą od gaza 69 a zegary źle wskazują wartości (często wskazówka ale na max albo na min wskakuje, albo zamiast spadać to rośnie).
Więc tak mam kilka pytań:
1. czy we wszystkich zegarach jest różnica połączenia + i - w zegarach (czy one działają jako woltomierze) jak tak to jak to połączyć?
2. czy zna ktoś oryginalne symbole wszystkich 3 czujników (woda chłodnica, woda silnik, ciśnienie oleju)?
3. czy czujniki wody są tylko długie czy występują krótkie? (do mercedesa długi czujnik wody się nie mieści i trzeba trochę więcej kombinować)
4. czy czujnik wody w chłodnicy działa na zasadzie włącz jak osiągnie 100 st.C czy przechodzi płynnie?
5. wykręciłem czujnik z chłodnicy i sprawdziłem go w wrzątku podpinając pod zegar i działa w sumie dobrze płynie na obudowie ma wybite 3-69 czy to są zakresy rezystancji w jakich pracuje? bo jakieś koleś mi sprzedał też czujnik do wody tylko krótki i działa odwrotnie ale nie w pełnej skali i na nim jest wybite oznaczenie 10-0.
Z góry dzięki za wyjaśnienie.
Czujnik ciśnienia oleju i temperatury wody - jaki?
Moderator: Student
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Czujnik ciśnienia oleju i temperatury wody - jaki?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Czujnik ciśnienia oleju i temperatury wody - jaki?
1) działają na zasadzie nie zrównoważenia mostka rezystancyjnego - tak mierzą napięcie
2) nie wiem
3)co do czujników wody jest ich masa, mercedes fakt, ma je długie, sprawdź jaki symbol ma nabity, po tym powinieneś dojść przy jakiej temperaturze jaki ma opór i szukaj zastępczego np. z poloneza (powinien wejść), w razie czego przed samym zegarem wystarczy dołożyć rezystor którym dokalibrujesz ten który wsadzisz jeśli miałby inną rezystancję
4)nie wiem jak w gazie z tym czujnikiem w chłodnicy, ale obecnie stosuje się czujniki które przy określonej temperaturze robią zwarcie na stykach (bimetal w środku) czym sterują przekaźnik wentylatora, są czujniki kilku stanowe które działają w różnych przedziałąch temperatur (np. pierwsze styki zwierają się przy 92 stopniach, kolejny dostaje zwarcie przy 97, wartości podane tak z głowy, zależy jaki czujnik kupisz bo są na różne zakresy temperatur)
są 2 możliwości jeśli chodzi o ciśnienie oleju
albo masz za małą skalę na zegarze (jak dobrze pamiętam gaz ma do 6bar a silnik mercedesa jest w stanie podskoczyć nawet do 8 )
albo masz zły czujnik ciśnienie, gaz ma bodaj 0-6bar a w większości obecnych samochodów stosuje się 0-8 bar , czasem 0-10 bar
ja chciałem wpakować czujnik z uaza nowy do mojego silnika ale okazało się że w szczycie na magistrali olejowej mam 7 bar a czujnik uazowy jest do 6 bar
odwróć czujnik ciśnienia i na dole powinno być napisane na jakie jest ciśnienie jeśli to czujnik Pafal'a (polski), ruskie były chyba opisywane od góry
2) nie wiem
3)co do czujników wody jest ich masa, mercedes fakt, ma je długie, sprawdź jaki symbol ma nabity, po tym powinieneś dojść przy jakiej temperaturze jaki ma opór i szukaj zastępczego np. z poloneza (powinien wejść), w razie czego przed samym zegarem wystarczy dołożyć rezystor którym dokalibrujesz ten który wsadzisz jeśli miałby inną rezystancję
4)nie wiem jak w gazie z tym czujnikiem w chłodnicy, ale obecnie stosuje się czujniki które przy określonej temperaturze robią zwarcie na stykach (bimetal w środku) czym sterują przekaźnik wentylatora, są czujniki kilku stanowe które działają w różnych przedziałąch temperatur (np. pierwsze styki zwierają się przy 92 stopniach, kolejny dostaje zwarcie przy 97, wartości podane tak z głowy, zależy jaki czujnik kupisz bo są na różne zakresy temperatur)
są 2 możliwości jeśli chodzi o ciśnienie oleju
albo masz za małą skalę na zegarze (jak dobrze pamiętam gaz ma do 6bar a silnik mercedesa jest w stanie podskoczyć nawet do 8 )
albo masz zły czujnik ciśnienie, gaz ma bodaj 0-6bar a w większości obecnych samochodów stosuje się 0-8 bar , czasem 0-10 bar
ja chciałem wpakować czujnik z uaza nowy do mojego silnika ale okazało się że w szczycie na magistrali olejowej mam 7 bar a czujnik uazowy jest do 6 bar
odwróć czujnik ciśnienia i na dole powinno być napisane na jakie jest ciśnienie jeśli to czujnik Pafal'a (polski), ruskie były chyba opisywane od góry
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- frater-lukas
- Posty: 517
- Rejestracja: wt wrz 14, 2010 6:29 pm
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik ciśnienia oleju i temperatury wody - jaki?
Witam
Czujnik temp. wody - TM101
czujnik temp. chłodnicy - TM104
Czujnik ciśnienia oleju - MM9
Czujnik temp. wody - TM101
czujnik temp. chłodnicy - TM104
Czujnik ciśnienia oleju - MM9
Gaz 69M/71
http://www.mojalbum.com.pl/Album=VYVHBYJR
http://www.mojalbum.com.pl/Album=VYVHBYJR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość