Strona 1 z 1
Drążek kierowniczy.
: pt cze 17, 2011 5:00 pm
autor: Jakub_AK77
Czy drążek kierowniczy , dłuższy nie powinien być prosty, a nie zgięty w połowie ?

Re: Drążek kierowniczy.
: pt cze 17, 2011 9:21 pm
autor: Gregorr
Cześć. Miałem podobnie zgięty jak kupiłem gazika. Typuje jednak, że to ktoś wykonał sztukę, gdyż skręcanie w lewo i prawo różniło się nieco...
Zdravim
Gr
Re: Drążek kierowniczy.
: pt cze 17, 2011 9:46 pm
autor: Jakub_AK77
I co z tym robić ? Prostować, czy zostawić ?
Pzdr
Re: Drążek kierowniczy.
: ndz cze 19, 2011 2:38 pm
autor: marzenka
Kilka razy z młota i będzie jak nowy

Re: Drążek kierowniczy.
: sob lip 28, 2012 10:52 pm
autor: Jakub_AK77
Prawdopodobnie to wygięcie może być orginalnie wykonane.
W książce "Naprawa samochodów dostawczych Żuk" z 1967 roku wyd. 1 znalazłem na stronie 139 informacje, że drążek kierowniczy jest zgięty ( jest rysunek ). Strzałka ugięcia ma wynosić 14,5 mm. Mierzyłem u siebie i właśnie tyle jest . W tabeli na stronie 140 jest podane , że maksymalna strzałka ugięcia może wynosić 17,5 mm. Czyli mozliwe , że u mnie ktoś wymieniał drążek i zastosował z Żuka.
Pozdrawiam
Re: Drążek kierowniczy.
: ndz lip 29, 2012 7:39 am
autor: Lorado
Żuk nie miał takiego drążka.A to wygięcie jest po to żeby przy pewnym skręcie nie ocierał o obudowę przekładni głównej.
Re: Drążek kierowniczy.
: ndz lip 29, 2012 8:51 am
autor: Jakub_AK77
Lorado pisze:Żuk nie miał takiego drążka.A to wygięcie jest po to żeby przy pewnym skręcie nie ocierał o obudowę przekładni głównej.
Skoro w instrukcji napraw jest dokładna informacja na ten temat z rysunkami i tabelami to musiał mieć takie wygięcie. W instrukcji jest informacja o "Drążku kierownicym środkowym". Czyli ten drążek nie mógł być zamienny z gazikowym bo miał inne końcówki.
Przypomne jeszcze , że instrukcja jest z 1967 roku, czyli dotyczy "smutków" z pierwszych 8-u lat produkcji.
Pozdrawiam
Re: Drążek kierowniczy.
: ndz lip 29, 2012 9:08 am
autor: piotr759
Lorado pisze:Żuk nie miał takiego drążka.A to wygięcie jest po to żeby przy pewnym skręcie nie ocierał o obudowę przekładni głównej.
Fabrycznie wygięty drążek - tak aby omijał przekładnię główną był zastosowany w Uazie 469B, a co za tym idzie także w późniejszych Gazach 69. Natomiast drążek w Gaziku z oryginalnym mostem starego typu jest prosty - wygięcie może być następstwem jazdy terenowej itp.
Re: Drążek kierowniczy.
: ndz lip 29, 2012 9:49 am
autor: Jakub_AK77
Mój chyba jest z końca lat produkcji. W dowodzie silnik 2430, czyli możliwe, że wyprodukowany po 1965 roku.
Re: Drążek kierowniczy.
: ndz lip 29, 2012 11:26 am
autor: piotr759
Przedni most Uaz, późniejsze Gazy 69 (co prawda to do wersji z wachaczami):
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
tu widać jak wygięty był drążek kierowniczy w Uazie 469 - z uwagi na inny sposób mocowania drążka do zwrotnicy (bezpośrednio do obudowy, a nie jak w Gazie poprzez podwójny wąs mocowany do zwrotnicy)
Przedni most Gaz 69:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1