Czujnik temperatury

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Czujnik temperatury

Post autor: keler » śr paź 13, 2004 7:34 pm

Potrzebuje jakiejś informacji a najlepiej zdjęć jak zamontować czujnik temperatury z silnik S-21 do silnika MB 2,3 zamiast oryginalnego czujnika tak aby wskazania temperatury były prawidłowe.
A i może macie jeszcze jakieś dobre patenty aby uruchomić oryginalny wskaźnik ciśnienia oleju bo w MB jest ciśnieniowy a w S-21 elektryczny.

Jak ktoś ma zdjęcia tego typu rozwiązań to poprosze ładnie

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw paź 14, 2004 12:47 am

:o No robisz odpowiednie przejścia z jednych gwintów na drugie i wkręcasz czujniki z s21 do bloku mesia.I wsio...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw paź 14, 2004 1:02 am

ech....... zeby to zycie zawsze bylo takie proste :)23
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw paź 14, 2004 8:13 am

Ja tam się nie certolę z czujnikami, ostatecznie skoro juz i tak pozbawiłem gazika serca i ma przeszczep fordowy, to oryginalnosc deski też jest drugoplanowa - walę wskaźniki z forda i NA PEWNO będą dobre wskazania. I wydaje mi się, ze łatwiej jest umieścić w kabinie takowe, niż kombinować z gwintami...

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw paź 14, 2004 8:49 am

ja mam zostawiona orginalna deske gazika i tak jak vandall1 pisze mam zrobione i działa całkiem :)2
Gazy 69

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw paź 14, 2004 8:57 am

Toteż nic nie narzucam, tylko u mnie po prostu cała kolumna kierownicy i przełączniki poszły z forda, więc wskaźniki będą się ładnie komponować... i stacyjkę muszę wywalić i zrobię zwykły guzior od tramwaju... przynamniej mi kluczyki już nie zginą nigdy :)21 I tylne przeciwmgielne od malucha w ramach kontrolki ciśnienia oleju - nie do przeoczenia :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw paź 14, 2004 7:10 pm

Darek pisze:ja mam zostawiona orginalna deske gazika i tak jak vandall1 pisze mam zrobione i działa całkiem :)2
No bo musi działać :)2 Wszak komplet czujnik-zegar to po prostu kompletne urzadzenie pomiarowe króre może być stosowane w każdym motorze.
Pewnie,że jak ktoś wywala oryginalne zegary,to musi zapodać też odpowiadające im czujniki.
A propos światła pmg od malca jako kontrolka ciśnienia:Jak bedziesz miał 100m do mety i Ci sie zapali na czerwono,to się zatrzymasz?Nie wierzę....
Dlatego nie polecam tego patentu :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw paź 14, 2004 7:32 pm

Rozwiń proszę temat - dlaczego nie polecasz, mnie raczej chodzi o pracę w przechyle - jak masz auto daleko od pionu i zapali się takie czerwone, to nie ma bata - zauważysz, jak jest tylko wskaźnik, to takie rzeczy w amoku umykają uwagi. A czy zatrzymam się? - nie wiem, ale raczej tak, chyba, żeby na mecie czekała na mnie nagroda, która w pełni zrekompensuje mi zarżniety silnik, ale to w amatorskich rajdach raczej się nie zdarza... bo to przeca nie s21, który czy ma smarowanie, czy nie to i tak działa, nie chcę zorać czopów, tylko dlatego, ze nie zauważyłem, ze cisnienie znikło nagle. Zresztą u wielu moich znajomych jest ten BIG wskaźnik i nikt nie narzeka.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt paź 15, 2004 2:10 am

Alez ja nie kwestionuję konieczności istnienia tej lampki,oczywiscie czerwonej.Mam ją wielkości diody i jeszcze mi sie nie zdarzyło,zebym nie zauwazył błyśnięcia,które zresztą nie jest końcem silnika.A zapalenie na stałe-to czy wielka,czy mała i tak finito....To kwestia gustu rzecz jasna.
W ogóle zagadnienie powazne nie jest :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt paź 15, 2004 5:38 am

kiedys dawno temu mielismy malucha i lampka czesto sie swiecila, nie zadlugo ale bardzo czesto, mimo wszystko po demontazu silnika nie zauwazylem zadnych zarysowac na czoppie czy panewce :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt paź 15, 2004 9:22 am

Student pisze:Ja tam się nie certolę z czujnikami, ostatecznie skoro juz i tak pozbawiłem gazika serca i ma przeszczep fordowy, to oryginalnosc deski też jest drugoplanowa - walę wskaźniki z forda i NA PEWNO będą dobre wskazania. I wydaje mi się, ze łatwiej jest umieścić w kabinie takowe, niż kombinować z gwintami...
Ja cie proszę...i jak taka kupa z forda ma wyglądać zamiast deski gazikowej...

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt paź 15, 2004 9:48 am

to bedzie tak wyglądac jak ma Student w podpisie gazoford :)21
Gazy 69

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt paź 15, 2004 9:51 am

I tak też pewnie będzie jeździło :)21 Niektórych detali gazika nie wolno zmieniać... nie uchodzi...

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt paź 15, 2004 9:56 am

ano niby nie uchodzi a niektórzy i tak zminiają :cry:
Gazy 69

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » pt paź 15, 2004 5:27 pm

W nawiązaniu do tej redukcji czy była rozwiercana głowica, bo czujnik MB jest krótszy i cieńszy niż żukowski.

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt paź 15, 2004 6:39 pm

[quote="szary...[/quote]
Ja cie proszę...i jak taka kupa z forda ma wyglądać zamiast deski gazikowej...[/quote]

Spox

W oprawach zegarków gzika, będą wskaźniki z forda, wszystko już wymyślone...

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt paź 15, 2004 7:36 pm

keler pisze:W nawiązaniu do tej redukcji czy była rozwiercana głowica, bo czujnik MB jest krótszy i cieńszy niż żukowski.
Ano własnie... Dlatego, że żukowski czujnik jest pokaźnych rozmiarów, w wielu silnikach (nawet w pokrewnej nieco wołdze) nie da się go zastosować ot tak. Czasem trzeba trochę pokombinować

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 16, 2004 12:43 am

SebastianS pisze:
keler pisze:W nawiązaniu do tej redukcji czy była rozwiercana głowica, bo czujnik MB jest krótszy i cieńszy niż żukowski.
Ano własnie... Dlatego, że żukowski czujnik jest pokaźnych rozmiarów, w wielu silnikach (nawet w pokrewnej nieco wołdze) nie da się go zastosować ot tak. Czasem trzeba trochę pokombinować
Jesuuuu!!!!Tylko mi /znaczy sobie/nic nie rozwiercać w głowicy!!!!!
Po prostu wykręć np jakiś korek- zaslepkę i dorób drugi z wejściem na ten Twój.Albo wyjscie nagrzewnicy np.Pewnie,że jak się wystawi ten czujnik tak,że nie bedzie "dogłebnie" zanurzony w przestrzeni wodnej-to bedzie trochę fałszował i "bezwładnościował",ale to minimalna róznica.
Keler!Kombinatoryki stosowanej trochę użyj!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob paź 16, 2004 8:04 am

Trochę zaufania, vandall... Jeszcze nie ochu.jałem :)21 Redukcję trza toczyć i finito - to jasne

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » sob paź 16, 2004 12:16 pm

Student pisze:[quote="szary...
Ja cie proszę...i jak taka kupa z forda ma wyglądać zamiast deski gazikowej...[/quote]

Spox

W oprawach zegarków gzika, będą wskaźniki z forda, wszystko już wymyślone...[/quote]
Aaaa - to co innego- zwracam honor. Ty- a wsadz se diody tak jak u mnie- w nocy jak w burdeliku :)21

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob paź 16, 2004 12:34 pm

szary pisze:...w nocy jak w burdeliku :)21
He he - Szary łżesz... Jechałem Twoim gazikiem i nic mi się nie dobierało do pierogów :)20
Moze dlategop że nie zapłaciłem... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » sob paź 16, 2004 8:40 pm

vandall1 pisze: Jesuuuu!!!!Tylko mi /znaczy sobie/nic nie rozwiercać w głowicy!!!!!
Po prostu wykręć np jakiś korek- zaslepkę i dorób drugi z wejściem na ten Twój.Albo wyjscie nagrzewnicy np.Pewnie,że jak się wystawi ten czujnik tak,że nie bedzie "dogłebnie" zanurzony w przestrzeni wodnej-to bedzie trochę fałszował i "bezwładnościował",ale to minimalna róznica.
Keler!Kombinatoryki stosowanej trochę użyj!
Zaraz zaraz z tego co zrozumiałem sugerujesz aby czujnik temperatury wstawić w obieg płynu w miejscu gdzie już płyn wychodzi z silnika, czyli np pomiędzu blok a wejście do nagrzewnicy - czyż nie tak ?.
A jeśli tak to to trzeba by zrobić swego rodzaju trójnik gdzie będzie wejście płynu, wyjście płynu a w trzecią odnoge wkręcić czujnik.
No wszystko fajnie tylko z czego cuś takiego wykombinować.

Co do wstawienia tego czujnika w nagrzewnice to odpada bo dopiero zapłaciłem za naprawe jej 400zł.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 17, 2004 2:06 am

Nie w nagrzewnicę karwaaaaa!Błagam Cie keler...W wyjscie do nagrzewnicy /z głowicy/,albo w inny korek.
Sebastian trzymaj mnie,bo nie wyrobię :evil:
Moze Ty potrafisz to lepiej wyjasnić?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » ndz paź 17, 2004 6:34 am

Ale na wyjście do nagrzewnicy jest podłączona rurka która idzie do nagrzewnicy.

Sorry, że nie kumam, ale jakoś nie moge sobie tego wyobrazić - może jakieś zdjęcie lub rysunek

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz paź 17, 2004 7:13 am

keler poczytaj i zrozum co vadall1 ma na mysli a nie bredzisz :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości