przekładnia kierownicza mocne odbijanie, niestabilność jazdy

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

donwaldasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm

przekładnia kierownicza mocne odbijanie, niestabilność jazdy

Post autor: donwaldasiek » czw kwie 18, 2013 6:37 pm

Witam

Nadal borykam się nad niestabilnością toru jazdy samochodu, czasami jest elegancko a niekiedy rwie kierownicę i miota Gazikiem jak szatanem jakimś.
Podejrzewam przekładnie kierowniczą że posiada luzy.
Objawem niepokojącym jeśli chodzi o przekładnie jest fakt że podczas postoju gdy zrobię obrót kierownicą to koła skręcają minimalnie i po puszczeniu kiery ona odbija do pozycji skrętu kół (cofa się) i na pełen obrót jest to około 1/2 obrotu.

Przekładnię mam mercedesa, opony 255/75 jeśli to jest istotne.

Czy to jest normalne czy przekładnia do wymiany bądz rozebrania i zrobienia własnymi siłami?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekładnia kierownicza mocne odbijanie, niestabilność j

Post autor: marzenka » czw kwie 18, 2013 7:44 pm

Na pewno pomogą ci w tym dziale .
http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=18

Awatar użytkownika
Dawik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn lip 30, 2007 7:55 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Gazik lekko przechylony od strony kierowcy

Post autor: Dawik » śr sie 14, 2013 8:21 pm

ktoś mi powie?? co może być przyczyną, że Gazik jest lekko przechylony ( strona od kierowcy jest jak gdyby niżej a od pasażera wyżej, resory przednie były u kowala ale przed ich regeneracją już Gazik taki był przechylony, czy to znaczy że może być krzywa rama samochodu?? proszę o info z góry dzięki
GAZ 69 M - 1968r
--------- -----------
..:: "jest ryzyko, jest zabawa" ::..

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: przekładnia kierownicza mocne odbijanie, niestabilność j

Post autor: Jakub_AK77 » pt sie 16, 2013 9:37 pm

Musisz pomierzyć sam. Stań samochodem na idealnie równej nawierzchni i pomierz na początek np. wysokość mocowania resorów od podłoża. Wpierw oczywiście napompuj koła na takie samo ciśnienie. Jak ten pomiar nie da Ci odpowiedzi to pomierz budę po obydwu stronach. Na forum nikt ci nie pomorze bo nikt nie wie co tam u ciebie było motane i co mogło klęknąć przy okazji.

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
rafał29
 
 
Posty: 4849
Rejestracja: śr cze 30, 2004 11:33 am
Lokalizacja: beskidy

Re: przekładnia kierownicza mocne odbijanie, niestabilność j

Post autor: rafał29 » pt sie 16, 2013 10:10 pm

chyba generalnie większość po czasie siada na stronę kierowcy / większość jazdy samemu, nie ma rozwiązania jak w willysie - dodatkowe pióro od strony kierowcy, spróbuj zamienić resory , ewentualnie rozglądaj sie za nowymi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości