Półosie na krzyżaku

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Półosie na krzyżaku

Post autor: krzyś » ndz gru 05, 2004 7:11 pm

gdzies kiedyś temat był poruszany ale nie znalazłem gdzie ...... tu miożna popatrzeć i kupić
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=36318310
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » ndz gru 05, 2004 11:15 pm

Oprócz tego że te przeguby nie są równo bierzne to chyba nie powinny sie wiele różnić od normalnych. Mają one jakieś zalety i inne wady??Mocniejsze czy co??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz gru 05, 2004 11:49 pm

dlaczego nie rowno Toyota ma np. takie roawiazanie ale pewnie mocniejsze :lol: http://128.83.80.200/taco/joint.html

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn gru 06, 2004 2:23 am

Kaktus pisze:dlaczego nie rowno Toyota ma np. takie roawiazanie ale pewnie mocniejsze :lol: http://128.83.80.200/taco/joint.html
Bo żeby było równo, musi być para krzyżaków, a osie wejścia i wyjścia być do siebie równoległe we wszystkich płaszczyznach.
Mutt też ma półosie na krzyżakach, ale to nie jest zbyt trwałe.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pn gru 06, 2004 5:59 pm

no to powiem tak....moje zdanie.....jeep też ma tak rozwiązane półosie.....

a w tym przypadku można usatawiś wiekszy promień skrętu i nie bać sie że sie kulki wysypią a do tego popatrzcie na tą cene........nigdzie nie jest napisane że aukcja dotyczy 1 sztuki ale "komplet półosi"

wedle mnie warto ...2 sztuki w cenie jednej i do tego większy skręt....
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn gru 06, 2004 6:40 pm

SebastianS pisze:Bo żeby było równo, musi być para krzyżaków, a osie wejścia i wyjścia być do siebie równoległe we wszystkich płaszczyznach.
:o No,nie całkiem.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pn gru 06, 2004 7:32 pm

wandall a mozesz rozwinąc swoją teorie....

ja słyszałem 2 wersje i już gupi jestem...:)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn gru 06, 2004 8:14 pm

Zara odpowiem-na razie musze jechać robić tzw duzego syfa,czyli Hainiego :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt gru 07, 2004 1:47 am

No jestem.Otóż:
Warunkiem homokinetycznosci /równobieżnosci/ układu trzech wałów:napedzającego,pośredniego i napedzanego,jest:
-widełki wału pośredniego w jednej płaszczyżnie,
-osie wału napędzającego i napedzanego muszą się przecinać w połowie odległosci między krzyżakami wału posredniego,tzn muszą utworzyć trójkąt równoramienny.Inaczej,jak przedłużysz osie wału napędzającego i napędzanego-to muszą się one przeciąć w punkcie,który po zrzutowaniu na oś wału posredniego-podzieli ja na połowy.
Osie równoległe są przypadkiem szczególnym.
Wnioski są,a jakże:
-projektując ruch mostu/wachacze/-nalezy dażyć do zachowania homokinetyczności w zakresie najbardziej typowych skoków,
-bardzo pozytywną rolę odgrywają mechanizmy róznicowe międzyosiowe łagodząc obciążenia między osiami.
-tzw podwójny krzyżak jest układem homokinetycznym/półosie przód Honker np/,chociaz jego brak nie koniecznie musi być wielka wadą/Wrang/-jest przecież przedni dyfer.
Weiss jest homokinetykiem i tak mi sie wydaje,że w uazie powinien zostać.Awarie tych półosi biorą się z "przeleconego"skrętu/max 27 stopni/ i niedokładnego wyosiowania przegubu w zwrotnicy/tuleje,podkładki slizgowe/,tudzież ze zmęczenia eksploatacyjnego.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt gru 07, 2004 2:41 am

vandall1 pisze:No jestem.Otóż:
Warunkiem homokinetycznosci /równobieżnosci/ układu trzech wałów:napedzającego,pośredniego i napedzanego,jest:
-widełki wału pośredniego w jednej płaszczyżnie,
-osie wału napędzającego i napedzanego muszą się przecinać w połowie odległosci między krzyżakami wału posredniego,tzn muszą utworzyć trójkąt równoramienny.Inaczej,jak przedłużysz osie wału napędzającego i napędzanego-to muszą się one przeciąć w punkcie,który po zrzutowaniu na oś wału posredniego-podzieli ja na połowy.
Osie równoległe są przypadkiem szczególnym.
Wnioski są,a jakże:
-projektując ruch mostu/wachacze/-nalezy dażyć do zachowania homokinetyczności w zakresie najbardziej typowych skoków,
-bardzo pozytywną rolę odgrywają mechanizmy róznicowe międzyosiowe łagodząc obciążenia między osiami.
-tzw podwójny krzyżak jest układem homokinetycznym/półosie przód Honker np/,chociaz jego brak nie koniecznie musi być wielka wadą/Wrang/-jest przecież przedni dyfer.
Weiss jest homokinetykiem i tak mi sie wydaje,że w uazie powinien zostać.Awarie tych półosi biorą się z "przeleconego"skrętu/max 27 stopni/ i niedokładnego wyosiowania przegubu w zwrotnicy/tuleje,podkładki slizgowe/,tudzież ze zmęczenia eksploatacyjnego.
Nooo, panie, toś wykład walnął... :)2
Dzięki, wiem więcej :)

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt gru 07, 2004 8:29 am

wniosek końcowy że można sobie takie półośki odpuścić i nadal jeździć na tych tradycyjnych. :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt gru 07, 2004 8:50 am

no tak...wykłąd i owszem, ale wracając do tych półosi Darku to można je wywalić i cieszyć się mniejszym promieniem skrętu. :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt gru 07, 2004 9:36 am

Krisi jeśli jest ktoś w sytuacji że mu padły to i oczywiście ale ja mam jeszcze dobre i na dodatek w zapasie komplet więc po prosty nie bede kupował następnych, do co do promienia skrętu to sie juz do tego przyzwyczaiłem :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt gru 07, 2004 7:31 pm

Ależ Darku ja nikogo nie namawiam zeby je sobie kupował bo nimam w tym zadego inteesa..... ale sie zastanaiwałem które lepsze....
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt gru 07, 2004 8:42 pm

Promień skrętu mozna sobie poprawić też, dystansujac koła.Zauważcie,że przy max skręcie w normalnym układzie jest juz blisko do krańca kulistych osłon.
Mi sie wydaje,ze te krzyzkowe to nie będa mocniejsze z uwagi na mizerne na oko widełki.Ale może sie mylę i trza by tu podeprzec się obiektywnym badaniem wytrzymałosciowym.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt gru 10, 2004 9:40 am

Każdy nawet byle jaki przegub homokinetyczny (Weiss, Rzeppa, Unipower, Tracta ...) jest o wiele bardziej wytrzymalszy od odpowiadającemu mu przegubowi krzyżakowemu, a także mają one o wiele większy kąt przeniesienia napędu. Dlatego właśnie krzyżaki są stosowane głównie w przegubach wałów napędowych, gdzie są przenoszone mniejsze momenty i mają mniejszy kąt pracy.
Żeby za pomocą krzyżaków zrobić pełnosprawny przegub półosi, odpowiadający mocą i kątem przeniesienia momentu obrotowego, to po pierwsze należy zastosować krzyżak o większych wymiarach niż ten zastosowany na wale napędowym w stosunku wytrzymałościowym odwrotnym do przełożenia mostu napędowego, a po drugie, zastosować tzw. podwójny krzyżak, czyli jakoby dwa przeguby jeden za drugim, ale to znowu powoduje pracę poosiową półosi napędowej w czasie skrętu, po prostu nie ma jednego punktu skrętu, tylko dwa, a to powoduje jakoby rozpychanie półosi na boki tym bardziej i większy jest kąt skrętu.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » wt gru 14, 2004 11:58 am

Czyli jak ktoś chce jezdzic po czarnym głównie lub raz na jakis czas zrobic wypad do lasku , to półosie na krzyzakach wystarczą.Natomiast jesli ktos chce sie ubrudzić w terenie to tradycyjne półosie z przegub homokinetycznym.
Dobrze zrozumiałem panowie profesorowie ?? :-?

Mam most muscela bez półosiek i szukam ich.
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt gru 14, 2004 9:38 pm

Mam nadzieję,że wiesz,ze uazowskie nicht passieren?
A po co Ci most bez półosi?Zaś jakie ma przełozenie?Bo jak 3.7-to na pewno Ci się nie przyda... :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt gru 14, 2004 10:25 pm

Jagoda pisze:Każdy nawet byle jaki przegub homokinetyczny (Weiss, Rzeppa, Unipower, Tracta ...) jest o wiele bardziej wytrzymalszy od odpowiadającemu mu przegubowi krzyżakowemu, a także mają one o wiele większy kąt przeniesienia napędu.

@

Jagoda

Szanują twoją wiedzę,ale wytłumacz mi nieświadomemu czemu w unimogach przegub jest na krzyzakach ?? i co niby słaby i nie ma skrętu ??


mnie sie wydaje,ze to kwestia wykonania i materiału.



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 15, 2004 4:52 am

vandall1 pisze:Mam nadzieję,że wiesz,ze uazowskie nicht passieren?
A po co Ci most bez półosi?Zaś jakie ma przełozenie?Bo jak 3.7-to na pewno Ci się nie przyda... :)21
:)21

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr gru 15, 2004 8:45 am

powiedzcie mi jedną rzecz. nie wiem jak jest w gaziku, czy uazie. Wiem, że muscel ma krzyżaki.
Wiem jak wygląda przegub homokinetyczny, bo na syrenie się doświadczyłem. Ale powiedzcie mi jedno: gazik i uaz mają takie przeguby jak w syrenie? (chodzi o koncepcje nie o zamienniki)

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grabo » śr gru 15, 2004 8:55 am

Muscel ma własnie przeguby homokinetyczne.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » śr gru 15, 2004 9:15 am

Mi sie wydawa że syrena to niebardzo ma homokinetyczne przeguby
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr gru 15, 2004 10:37 am

I dobrze Ci się wydawa... nie bardzo, choć tak się nazywają... :-?

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » śr gru 15, 2004 12:17 pm

vandall1 pisze:...bla,bla...
A po co Ci most bez półosi?Zaś jakie ma przełozenie?Bo jak 3.7-to na pewno Ci się nie przyda... :)21
Dziekuje Ci za troske,ale widzisz do tego mostu był przykrecony jeszcze cały muscel !! Przełozenie ma 36:7 :)4 Harcerze,w czasach ,które najstarsi górale pamietęją,wyjeli półosie, przedni wał odkrecili, silnik i skrzynie żuka wstawili i tylko z tyłem jezdzili. :wink:

Zastanawiasz sie to poco go kupiłem ??
Za 300zł tez bys go wziął !!
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości