czujniki temperatury 2.8TDI

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

czujniki temperatury 2.8TDI

Post autor: mariojura » pt paź 31, 2008 10:19 am

Witam, pozdrawiam i przechodze do sedna sprawy.
Mam taki oto problem. Świece żarowe grzeją tylko wtedy gdy odłącze jeden z czujników na termostacie(ten z jednym przewodem bliżej chłodnicy), silnik pracuje twardo i głośniej. Kiedy jest podłączony świece migną tylko na ułamek sekundy i się nie załączają a silnik przcje normalnie miękko i cicho. Podejrzewam, że jest uszkodzony nie zmienia wartości bez względu na temperature i daje sygnał, że silnik jest ciepły zresztą ten z dwoma kabelkami chyba też jest walnięty.
1. Czy mam rację posądzając te czujniki?
2. czy jast ktoś w stanie podać wartości tych czujników na zimno i na ciepło.
3. czy pasują jakieś zamienniki bo jak narazie nie natrafiłem nigdzie na oryginały.

Awatar użytkownika
iko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 10:40 am

Post autor: iko » pt paź 31, 2008 10:59 am

Nie znam tego silnika,ale takie rozwiązanie załączania świec jest stosowane w VW (np.T2,T3). Czujnik jest po to by dogrzewać na rozruchu tylko zimny silnik.Może od VW będzie pasował?Ewentualnie zrób sobie ręczne załączanie świec (jak nic nie dopasujesz)

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » pt paź 31, 2008 6:28 pm

Wedlug mnie to masz walniety czujnik na 100 %. Reczne sterowanie jest latwo zrobic tylko trzeba pamietac o zrobieniu kontrolki albo brzeczyka zeby swiec nie wypalic. Wedlug mnie to nie masz sie czym stresowac tylko odlaczyc czujnik i tak jezdzic dopoki nie kupisz dobrego.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Post autor: mariojura » pt paź 31, 2008 7:06 pm

Dzięki koledzy też nad tym myślałem(znaczy sią hebelek) i chyba to najrozsądniejsze rozwiązanie. Chociaż grzanie świec Trooperowi bardzo nie jest potrzebne(przynajmniej mojemu). Zuważyłem, że nie grzeją w zeszłą zimę, przy mniej więcej minus 10 musiałem palić go na dwa razy ale szkoda troche silnika. Do 0 stopni pali bez problemu tylko troche bardziej kopci po odpaleniu(pompa pewnie się nie przestawia) Gdybym znał wartosci czujników to tak jak napisał iko można by coś innego zapodać, w końcu aluminium to dość łatwy w obróbce materiał jakąś tulejke z innym gwintem nie problem dorobić. Ale chyba zostane przy ręcznym załączaniu :)2
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MTB21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 9:03 pm
Lokalizacja: Rutka Tartak

Post autor: MTB21 » śr lis 05, 2008 5:46 pm

W moim to koło 0 stopni zaczynają grzać i tak powinno być, to jest bezpośredni wtrysk wiec pali jak traktor chociaż zimny.
Trooper 2.8TDI po lekkich modyfikacjach silnika

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » czw lis 06, 2008 7:58 pm

8 stopni to fabrycznie ustawiona temperatura długiego grzania
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Post autor: mariojura » sob lis 08, 2008 9:56 am

mazur73 pisze:8 stopni to fabrycznie ustawiona temperatura długiego grzania
Chyba tak bo szybkie podgrzewanie silnika też załącza się dopiero poniżej 8 stopni, pewnie sterowane to jest tym samym czujnikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość