Aby wymienić osłonę zewnętrzną przegubu należy:
- zdemontować koło,
- rozkręcić sprzęgiełko AUTO LOCK HUB pamiętając o zaznaczeniu markerem jego pierwotnego położenia (obudowy zewnętrznej),
- zdjąć zawleczkę z półosi widoczną po zdjęciu pierwszej pokrywki,
- wyciągać "bebechy" sprzęgiełka do momentu kiedy trafimy na okrągłą blaszkę zabezpieczoną trzema śrubkami na krzyżak,
- wykręcamy trzy śrubki i wyciągamy blaszkę,
- pod blaszką jest kolejna z nawierconymi dwoma otworami średnicy ok. 6-7 mm, wykręcamy ją (prawy gwint) i wyciągamy łożysko,
- demontujemy piastę koła (wahacz górny, dolny i końcówkę kierowniczą) a następnie wysuwamy ją z półosi,
- nie można wymienić osłon przegubów bez demontażu obu przegubów,
- ściągamy szerszy fartuch osłony wewnętrznego przegubu,
- wymacujemy pierścień zabezpieczający znajdujący się na obwodzie przegubu i ściągamy go,
- wyciągamy dwa przeguby,
- na osi wewnętrznego przegubu znajduje się pierścień siegera, który należy zdjąć aby wysunąć kasetę z kulkami,
- ściągamy gumę wewnętrzną, następnie uszkodzoną zewnętrzną,
- zakładamy nową osłonę zewnętrzną i starą wewnętrzną.
Składając postępujemy z dołu do góry pamiętając o nasmarowaniu przegubów. Dobrze jest zaopatrzyć się w opaski metalowe do osłony bo demontując gumę na przegubie wewnętrznym możemy uszkodzić opaskę, co w dniu dzisiejszym o godzinie 18:00 może być problemem (oczywiście jeśli chcemy dzisiaj skończyć)

Pozdrawiam.