Półosie, przeguby, osłony...

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: skiczu » sob kwie 03, 2010 9:49 pm

Męczyłem się dziś z wymianą osłony gumowej zewnętrznej na przegubie lewego koła. Szukałem na forum pomocy ale nie znalazłem, dlatego napiszę coś dla potomnych.
Aby wymienić osłonę zewnętrzną przegubu należy:
- zdemontować koło,
- rozkręcić sprzęgiełko AUTO LOCK HUB pamiętając o zaznaczeniu markerem jego pierwotnego położenia (obudowy zewnętrznej),
- zdjąć zawleczkę z półosi widoczną po zdjęciu pierwszej pokrywki,
- wyciągać "bebechy" sprzęgiełka do momentu kiedy trafimy na okrągłą blaszkę zabezpieczoną trzema śrubkami na krzyżak,
- wykręcamy trzy śrubki i wyciągamy blaszkę,
- pod blaszką jest kolejna z nawierconymi dwoma otworami średnicy ok. 6-7 mm, wykręcamy ją (prawy gwint) i wyciągamy łożysko,
- demontujemy piastę koła (wahacz górny, dolny i końcówkę kierowniczą) a następnie wysuwamy ją z półosi,
- nie można wymienić osłon przegubów bez demontażu obu przegubów,
- ściągamy szerszy fartuch osłony wewnętrznego przegubu,
- wymacujemy pierścień zabezpieczający znajdujący się na obwodzie przegubu i ściągamy go,
- wyciągamy dwa przeguby,
- na osi wewnętrznego przegubu znajduje się pierścień siegera, który należy zdjąć aby wysunąć kasetę z kulkami,
- ściągamy gumę wewnętrzną, następnie uszkodzoną zewnętrzną,
- zakładamy nową osłonę zewnętrzną i starą wewnętrzną.
Składając postępujemy z dołu do góry pamiętając o nasmarowaniu przegubów. Dobrze jest zaopatrzyć się w opaski metalowe do osłony bo demontując gumę na przegubie wewnętrznym możemy uszkodzić opaskę, co w dniu dzisiejszym o godzinie 18:00 może być problemem (oczywiście jeśli chcemy dzisiaj skończyć) :).
Pozdrawiam.
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: Nahen » ndz kwie 04, 2010 10:00 am

skiczu pisze:- rozkręcić sprzęgiełko AUTO LOCK HUB pamiętając o zaznaczeniu markerem jego pierwotnego położenia (obudowy zewnętrznej),
A po co zaznaczać?
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Re: Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: mariojura » ndz kwie 04, 2010 12:50 pm

Chyba troch za dużo tych czynności. Po co demontować łożyska skoro zdejmujesz całą zwrotnicę (o ile dobrze zrozumiałem twój opis gdzie piszesz, że odpinasz wahacze). Przecież przegub wyjdzie z piasty jak zdejmiesz pierścień zabezpieczający. Ja demontuję tylko jeden sworzeń i drążek kierowniczy. Odciągam całą zwrotnicę i wyciągam przegub z piasty potem całą półoś jeżeli demontuję wewnętrzny przegub, jeżeli tylko zewnętrzny to półoś zostawiam a zbijam tylko zewnętrzny. Fakt, że na pewno lepszy dostęp jest gdy zdemontujesz całą zwrotnicę. Jedna ważna rzecz. Jak już mam rozebrane przeguby (chociaż ty masz już poskładane :D ) to rozbieram je na kawałki myję i składam na nowym smarze. W końcu gumy zmienia się jak są uszkodzone więc pewnie dostało się tam trochę syfu i wody a to im nie służy.
Pozdrawiam.
Trooper 2.8 TDI

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: mazur73 » ndz kwie 04, 2010 6:52 pm

dziś już nie dam sobie ręki uciąć ale nie wydaje mi się żebym demontował całą półoś
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: skiczu » ndz kwie 04, 2010 7:07 pm

mariojura pisze:Chyba troch za dużo tych czynności. Po co demontować łożyska skoro zdejmujesz całą zwrotnicę (o ile dobrze zrozumiałem twój opis gdzie piszesz, że odpinasz wahacze). Przecież przegub wyjdzie z piasty jak zdejmiesz pierścień zabezpieczający. Ja demontuję tylko jeden sworzeń i drążek kierowniczy. Odciągam całą zwrotnicę i wyciągam przegub z piasty potem całą półoś jeżeli demontuję wewnętrzny przegub, jeżeli tylko zewnętrzny to półoś zostawiam a zbijam tylko zewnętrzny. Fakt, że na pewno lepszy dostęp jest gdy zdemontujesz całą zwrotnicę. Jedna ważna rzecz. Jak już mam rozebrane przeguby (chociaż ty masz już poskładane :D ) to rozbieram je na kawałki myję i składam na nowym smarze. W końcu gumy zmienia się jak są uszkodzone więc pewnie dostało się tam trochę syfu i wody a to im nie służy.
Pozdrawiam.
Masz rację co do łożyska, nie trzeba go demontować bo półoś powinna się wysunąć, ale próbowałem ją wysunąć z tylko jednym odpiętym sworzniem i jakoś nie szło... Dlatego napisałem żeby zdjąć oba i końcówkę kierowniczą - później będzie łatwiej... a jeden sworzeń chyba problemu nie robi...
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: skiczu » ndz kwie 04, 2010 7:11 pm

Nahen pisze:
skiczu pisze:- rozkręcić sprzęgiełko AUTO LOCK HUB pamiętając o zaznaczeniu markerem jego pierwotnego położenia (obudowy zewnętrznej),
A po co zaznaczać?
Podejrzewam że chodzi o szczelność połączenia - taka czynność podana była w manualu Haynesa... ;)

A tak na marginesie to chyba są święta i co niektórzy zamiast klikać powinni usiąść do białej kiełbasy :)21
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: Nahen » pn kwie 05, 2010 10:36 am

Nie lubię białej kiełbasy :P
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Półosie, przeguby, osłony...

Post autor: skiczu » pn kwie 05, 2010 7:51 pm

To może jajo... :)
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości