dziwne strzaly 2,6i

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

DanielG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
Lokalizacja: pyrzyce

dziwne strzaly 2,6i

Post autor: DanielG » śr sty 13, 2010 5:36 pm

witam kolegów jednak się poddałem i zaprowadziłem go na warsztat ale kiedy nim jechałem po drodze nagle coś zaczeło go hamowac jagby coś się zacieralo :o nagle był głośny stuk i znowu miał lekko :) potem jeszcze kilka razy się to powtórzyło :-? miał morze ktoś taki przypadek? olej w mostach był sprawdzany.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: Nahen » śr sty 13, 2010 10:10 pm

Hamulce? Most-półosie? Wał? Skrzynia biegów? Silnik? ...
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

DanielG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
Lokalizacja: pyrzyce

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: DanielG » sob sty 16, 2010 1:44 pm

dowiedziałem się że to może byc spowodowane nie równym rozmiarem kuł wiec jak tylko odbiorę go z warsztatu muszę sprawdzic koła :)

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: Wałek » sob sty 16, 2010 2:11 pm

no to moze być po mostach
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: mazur73 » sob sty 16, 2010 3:23 pm

tak KUŁ na pewno ;P
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: h5n1 » sob sty 16, 2010 6:34 pm

Ej kolego Mazur. Czepiasz sie.... Gosc wlasnie roz... sobie caly naped a Tobie ortografia po glowie chodzi :)12
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

DanielG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
Lokalizacja: pyrzyce

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: DanielG » ndz sty 17, 2010 11:16 am

dlaczego po mostach? (za błędy przepraszam nie wiedziałem ze trzeba pisac ze słownikiem w ręku :oops: )

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: Wałek » ndz sty 17, 2010 12:40 pm

Daniel źle napisałem mogłeś rozsypać napędy ponieważ mając różne rozmiary kół nie kręciły się równo
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

DanielG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
Lokalizacja: pyrzyce

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: DanielG » ndz sty 17, 2010 2:17 pm

ale moge jezdzic na jednym napędzie ?

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: Wałek » ndz sty 17, 2010 2:22 pm

a w terenie jak bedziesz jeździł
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: Nahen » ndz sty 17, 2010 5:33 pm

W terenie różnice w średnicy i szerokości kół nie maja aż takiego znaczenia bo sa niwelowane poprzez pośłizgi/uślizgi na piasku, blocie, śniegu. Jazda po asfalcie, betonie itp czyli po przyczepnych i suchych nawierchniach zabija ukłąd napędowy z różnymi kołami na obu osiach i bez między osiowego dyfra.

Zakładam że na każdej osi masz te same koła a moga być co najwyżej różnice miedzy przednią a tylną osią. W takim układzie raczej oberwie skrzynia biegów i reduktor niż mosty bo tam będą się "spotykały" różnice między przodem a tyłem. Oczywiscie mosty tez pośrednio oberwą.

W takim przypadku na jedej osi napedzanej tylnej czy tez przedniej możesz jeździć bez stresu. ale na pewno wybij sobie z głowy załaczanie kompletu na asfaltach i temu podobnych.

Aaa i przede wszystkim skompletuj 4 takie same koła.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

DanielG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
Lokalizacja: pyrzyce

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: DanielG » ndz sty 17, 2010 5:40 pm

ok na pewno je skompletuje pytałem bo muszę jakoś wrócic z warsztatu :D mam nadzieje ze to nastąpi jeszcze w tym tygodniu :D

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: h5n1 » ndz sty 17, 2010 5:44 pm

Nieboszczyka chowa sie w butach z tekturowa podeszwa. :)16
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

DanielG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
Lokalizacja: pyrzyce

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: DanielG » ndz sty 24, 2010 11:43 am

to jednak nie wina kół są jednakowe :(

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: Zibi » ndz sty 24, 2010 11:53 am

A masz LSD lub Lockighta?

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: h5n1 » ndz sty 24, 2010 4:31 pm

DanielG pisze:to jednak nie wina kół są jednakowe :(
a mierzyles obwod kol czy maja takie same napisy na boku?
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: mazur73 » wt sty 26, 2010 8:48 am

nie przykładał bym aż tak wielkiej uwagi do minimalnych różnic w średnicy (minimalnie!) zwłaszcza że sam fakt różnego ciśnienia w takich samych kołach wywoła już znaczną różnice w promieniu koła i tak na prawdę nawet przy idealnej symetryczności rozmiarów zwłaszcza w trakcie jazdy w mieście nie występuje sytuacja gdy oba koła kręcą się z idealnie taką samą prędkością obrotową , cały czas poruszamy się po mniejszym lub większym łuku co wymusza pracę mechanizmów różnicowych w tym zakresie do jakiego zostały wymyślone (zakres jest duży bo od 50/50 do 0/100 procent) i różnice prędkości wynikające z tej sytuacji są znacznie większe niż z kilkumilimetrowej różnicy obwodu koła , u kolegi w samochodzie ewidentnie coś sie rozleciało i bez podstawowej wiedzy sam tego nie wyszuka , myślę że nawet kiepski mechanik zlokalizuje usterkę w kilka minut . możliwości jest dość dużo bo mogły rozlecieć się: krzyżaki na wale , dyfry , przeguby , sprzęgi , czy nawet coś w skrzyni rozdzielczej/reduktorze. Jeśli nie potrafisz zrobić testu w zakresie takim jak podpowiedziałem wcześniej to zamknij ten temat i leć do fachowców bo do naprawiania auta nie wystarczy umiejętność odczytania wielkości koła
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: mazur73 » wt sty 26, 2010 9:41 am

no i jeszcze nie można wykluczyć problemu z układem hamulcowym , blokujący się ręczny , wypadający klocek hamulcowy przy za cienkich okładzinach i cienkiej tarczy , blokujący się zacisk z wyrobionymi prowadnicami itp
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

DanielG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
Lokalizacja: pyrzyce

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: DanielG » wt sty 26, 2010 11:36 am

wiec tak wal naprawiłem,tarcze ok,klocki ok.zaciski sciagałem i smarowalem prowadnice,kół nie mierzyłem tylko sprawdziłem napisy na oponach. jedynie niewiem co to jest LSD i Lockighta :oops: no i strzela mi prawy przegub przy skręcie,to moja pierwsza terenówka i dopiero się uczę :) a o mechanice coś wiem ale lepiej podpytac nisz rozbierac pół samochodu.

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: mazur73 » wt sty 26, 2010 11:45 am

LSD to dyfer o zwiększonym oporze wewnętrznym to drugie to myślę że chodziło o blokadę mostu , musisz sprawdzić czy napęd jest dostarczany do wszystkich kół , strzelający przegub musisz wymienić bo odmówi współpracy wtedy gdy będziesz go najbardziej potrzebował , Isuzu to dość prosty i przejrzysty samochód łatwy w diagnozowaniu , w czasie jazdy z napędem tylko na tył przeguby nie powinny się kręcić , może wiec jakiś problem ze sprzęgiełkami w piastach , może podaj gdzie mieszkasz to ktoś w okolicy jest co rzuci okiem i coś podpowie , akurat tu na forum anonimowość nie służy
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: h5n1 » wt sty 26, 2010 7:36 pm

no comments....
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

michgur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr maja 26, 2010 12:33 pm

Re: dziwne strzaly 2,6i

Post autor: michgur » śr maja 26, 2010 12:45 pm

Miałem to samo. Wiesz co Kolego? Sprawdź sobie łożyska na piastach ;) Koszt nieoryginalnego (w sklepie z łożyskami do maszyn) to około 50zł z simeringiem. Pozdrówka!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość