Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
DanielG
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
- Lokalizacja: pyrzyce
Post
autor: DanielG » śr sty 13, 2010 5:36 pm
witam kolegów jednak się poddałem i zaprowadziłem go na warsztat ale kiedy nim jechałem po drodze nagle coś zaczeło go hamowac jagby coś się zacieralo

nagle był głośny stuk i znowu miał lekko

potem jeszcze kilka razy się to powtórzyło

miał morze ktoś taki przypadek? olej w mostach był sprawdzany.
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » śr sty 13, 2010 10:10 pm
Hamulce? Most-półosie? Wał? Skrzynia biegów? Silnik? ...
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
DanielG
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
- Lokalizacja: pyrzyce
Post
autor: DanielG » sob sty 16, 2010 1:44 pm
dowiedziałem się że to może byc spowodowane nie równym rozmiarem kuł wiec jak tylko odbiorę go z warsztatu muszę sprawdzic koła

-
Wałek
-

- Posty: 857
- Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
- Lokalizacja: Żyrardów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wałek » sob sty 16, 2010 2:11 pm
no to moze być po mostach
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » sob sty 16, 2010 3:23 pm
tak KUŁ na pewno ;P
-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » sob sty 16, 2010 6:34 pm
Ej kolego Mazur. Czepiasz sie.... Gosc wlasnie roz... sobie caly naped a Tobie ortografia po glowie chodzi

BMW X5 3.0 D rocznik 2002
-
DanielG
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
- Lokalizacja: pyrzyce
Post
autor: DanielG » ndz sty 17, 2010 11:16 am
dlaczego po mostach? (za błędy przepraszam nie wiedziałem ze trzeba pisac ze słownikiem w ręku

)
-
Wałek
-

- Posty: 857
- Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
- Lokalizacja: Żyrardów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wałek » ndz sty 17, 2010 12:40 pm
Daniel źle napisałem mogłeś rozsypać napędy ponieważ mając różne rozmiary kół nie kręciły się równo
-
DanielG
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
- Lokalizacja: pyrzyce
Post
autor: DanielG » ndz sty 17, 2010 2:17 pm
ale moge jezdzic na jednym napędzie ?
-
Wałek
-

- Posty: 857
- Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
- Lokalizacja: Żyrardów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wałek » ndz sty 17, 2010 2:22 pm
a w terenie jak bedziesz jeździł
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » ndz sty 17, 2010 5:33 pm
W terenie różnice w średnicy i szerokości kół nie maja aż takiego znaczenia bo sa niwelowane poprzez pośłizgi/uślizgi na piasku, blocie, śniegu. Jazda po asfalcie, betonie itp czyli po przyczepnych i suchych nawierchniach zabija ukłąd napędowy z różnymi kołami na obu osiach i bez między osiowego dyfra.
Zakładam że na każdej osi masz te same koła a moga być co najwyżej różnice miedzy przednią a tylną osią. W takim układzie raczej oberwie skrzynia biegów i reduktor niż mosty bo tam będą się "spotykały" różnice między przodem a tyłem. Oczywiscie mosty tez pośrednio oberwą.
W takim przypadku na jedej osi napedzanej tylnej czy tez przedniej możesz jeździć bez stresu. ale na pewno wybij sobie z głowy załaczanie kompletu na asfaltach i temu podobnych.
Aaa i przede wszystkim skompletuj 4 takie same koła.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
DanielG
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
- Lokalizacja: pyrzyce
Post
autor: DanielG » ndz sty 17, 2010 5:40 pm
ok na pewno je skompletuje pytałem bo muszę jakoś wrócic z warsztatu

mam nadzieje ze to nastąpi jeszcze w tym tygodniu

-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » ndz sty 17, 2010 5:44 pm
Nieboszczyka chowa sie w butach z tekturowa podeszwa.

BMW X5 3.0 D rocznik 2002
-
DanielG
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
- Lokalizacja: pyrzyce
Post
autor: DanielG » ndz sty 24, 2010 11:43 am
to jednak nie wina kół są jednakowe

-
Zibi
-

- Posty: 17621
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz sty 24, 2010 11:53 am
A masz LSD lub Lockighta?
-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » ndz sty 24, 2010 4:31 pm
DanielG pisze:to jednak nie wina kół są jednakowe

a mierzyles obwod kol czy maja takie same napisy na boku?
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » wt sty 26, 2010 8:48 am
nie przykładał bym aż tak wielkiej uwagi do minimalnych różnic w średnicy (minimalnie!) zwłaszcza że sam fakt różnego ciśnienia w takich samych kołach wywoła już znaczną różnice w promieniu koła i tak na prawdę nawet przy idealnej symetryczności rozmiarów zwłaszcza w trakcie jazdy w mieście nie występuje sytuacja gdy oba koła kręcą się z idealnie taką samą prędkością obrotową , cały czas poruszamy się po mniejszym lub większym łuku co wymusza pracę mechanizmów różnicowych w tym zakresie do jakiego zostały wymyślone (zakres jest duży bo od 50/50 do 0/100 procent) i różnice prędkości wynikające z tej sytuacji są znacznie większe niż z kilkumilimetrowej różnicy obwodu koła , u kolegi w samochodzie ewidentnie coś sie rozleciało i bez podstawowej wiedzy sam tego nie wyszuka , myślę że nawet kiepski mechanik zlokalizuje usterkę w kilka minut . możliwości jest dość dużo bo mogły rozlecieć się: krzyżaki na wale , dyfry , przeguby , sprzęgi , czy nawet coś w skrzyni rozdzielczej/reduktorze. Jeśli nie potrafisz zrobić testu w zakresie takim jak podpowiedziałem wcześniej to zamknij ten temat i leć do fachowców bo do naprawiania auta nie wystarczy umiejętność odczytania wielkości koła
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » wt sty 26, 2010 9:41 am
no i jeszcze nie można wykluczyć problemu z układem hamulcowym , blokujący się ręczny , wypadający klocek hamulcowy przy za cienkich okładzinach i cienkiej tarczy , blokujący się zacisk z wyrobionymi prowadnicami itp
-
DanielG
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: czw sty 07, 2010 7:00 pm
- Lokalizacja: pyrzyce
Post
autor: DanielG » wt sty 26, 2010 11:36 am
wiec tak wal naprawiłem,tarcze ok,klocki ok.zaciski sciagałem i smarowalem prowadnice,kół nie mierzyłem tylko sprawdziłem napisy na oponach. jedynie niewiem co to jest LSD i Lockighta

no i strzela mi prawy przegub przy skręcie,to moja pierwsza terenówka i dopiero się uczę

a o mechanice coś wiem ale lepiej podpytac nisz rozbierac pół samochodu.
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » wt sty 26, 2010 11:45 am
LSD to dyfer o zwiększonym oporze wewnętrznym to drugie to myślę że chodziło o blokadę mostu , musisz sprawdzić czy napęd jest dostarczany do wszystkich kół , strzelający przegub musisz wymienić bo odmówi współpracy wtedy gdy będziesz go najbardziej potrzebował , Isuzu to dość prosty i przejrzysty samochód łatwy w diagnozowaniu , w czasie jazdy z napędem tylko na tył przeguby nie powinny się kręcić , może wiec jakiś problem ze sprzęgiełkami w piastach , może podaj gdzie mieszkasz to ktoś w okolicy jest co rzuci okiem i coś podpowie , akurat tu na forum anonimowość nie służy
-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » wt sty 26, 2010 7:36 pm
no comments....
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
-
michgur
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 12:33 pm
Post
autor: michgur » śr maja 26, 2010 12:45 pm
Miałem to samo. Wiesz co Kolego? Sprawdź sobie łożyska na piastach

Koszt nieoryginalnego (w sklepie z łożyskami do maszyn) to około 50zł z simeringiem. Pozdrówka!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość