Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: marcinjm » ndz lip 01, 2007 3:15 pm

Witam
Pytanie glupie byc moze, ale wazne.
Nie moge odkrecic sruby na wale coby zdjac kolo pasowe i dolna oslone.
Probowalem juz naprawde wielu metod. Ostatnia deska ratunku to pojechac do gosci co odkrecaja kola tirow i tym jebitnym kluczem probowac.
Przed ta operacja musze sie upewnic: CZY RZECZONA SRUBA JEST NA 100% PRAWA?
heynes milczy na ten temat, w autodacie tez nic nie ma, wiec wydaje sie, ze jest prawa, ale czy na pewno?
Pozdrawiam
MarcinJM

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: marcinjm » wt lip 03, 2007 10:42 am

Hmm, wiedze, ze troopiana czesc forum to martwa czesc. Sami czytacze :)

Sruba jest normalna, prawa. Zaryzykowalem i udalo sie. Aczkolwiek klucz mial 1850Nm (!) i jakby nie byla prawa, to by byla juz ukrecona.
Ciekawych przezyc dostarczyla regulacja zaworow: zaden zawor nie mial luzu mniejszego niz...... 1mm (na 1mm mi sie szczelinomierz konczy).
Ciekawostka: przy ustawieniu na "punkt" gornego kola, dolne bylo nieco przesuniete od znaku na starym pasku. Po zalozeniu nowego paska punkty sa idealnie.

Po zmianie paska i wyregulowaniu zaworow zwrot "kultura pracy silnika" nabral nowego, pozytywnego znaczenia :)
Pozdrawiam
MarcinJM

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt lip 03, 2007 6:15 pm

Ja te śruby odkręcam nieraz rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » śr lip 04, 2007 7:51 am

zastanawiałem sie czy własnie tego Ci nie doradzić ale obawiałem się że źle wykonana operacja mogla by coś spier.... uszkodzić , w ubiegłym wieku jak mialem wspaniale auto PF125 to tylko tak to sie robilo zakladasz dobry klucz i strzał z rozrusznika - zawsze zadziałało , warunek jest żeby klucz mial oparcie na czymś twardym
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » śr lip 04, 2007 10:16 pm

U mnie poszła dopiero po podgrzaniu, ale robione to było z duszą na ramieniu...
Po złożeniu silnika i poskręcaniu wszystkiego do kupy, odkręciła się w taki sposób jak pisał boris.blank - okazało się, że mechanik zapomniał zdjąć klucz :)11
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw lip 05, 2007 6:54 am

W tej metodzie jest fajne to, że można sterować silą uderzenia ustawiając klucz na robienie większego koła. Ostatnio pociłem się udarem i efekt był taki sam jakbym odkręcał ją malakserem czyli żaden. Dopiero jak ustawiłem klucz aby robił prawie cały obrót i uderzał w ramę poszło jak masło.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: Doktor200 » czw mar 18, 2010 10:40 am

kolizyjny jest rozrzad w 2.6 ? chyba jest nie?
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: Nahen » czw mar 18, 2010 12:28 pm

Kurcze to ja te 5-6 latek temu miałem jakię sdziwne szczęście albo niemiaszek wcześńej coś musiał robić bo poza standardowym stękaniem nie potrzebne było nic więcej żeby to to odkręcić;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: mariojura » czw mar 18, 2010 9:12 pm

Ciekawostka: przy ustawieniu na "punkt" gornego kola, dolne bylo nieco przesuniete od znaku na starym pasku. Po zalozeniu nowego paska punkty sa idealnie.
Nie taka znowu wielka ta ciekawostka. W sumie to prawie standard. Pasek też ma się prawo naciągnąć, więc i rozrząd się trochę przestawia. W niektórych dieslach to jest dość mocno odczuwalne w pracy silnika. Ja też chyba miałem szczęście bo ktoś przede mną (pewnie nimiec) zapomniał w ogóle dokręcić śrubę :)21 . Nacięcie na klin w kole pasowym miało rozpiętość chyba z 1.5 cm tak je wyklepało.
Trooper 2.8 TDI

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: skiczu » śr cze 16, 2010 8:59 pm

To jak z tą kolizyjnością rozrządu? Orientuje się ktoś?
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: Nahen » śr cze 16, 2010 11:32 pm

A co znaczy ta kolizyjność rozrządu? Z czym niby koliduje? U mnie raczej z reguły jest na miejscu i z niczym się nie zderza ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: CrOOchy » pt cze 18, 2010 7:54 am

kolizja zaworów z tłokami w razie zerwania paska
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: mazur73 » pt cze 18, 2010 12:15 pm

mi jak kiedyś zerwał się pasek to ani tłok mi nie wyskoczył ani zawory nie puściły tylko portki mi spadły :)21
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: mariojura » pt cze 18, 2010 7:37 pm

mazur73 pisze:mi jak kiedyś zerwał się pasek to ani tłok mi nie wyskoczył ani zawory nie puściły tylko portki mi spadły :)21
Kurde przez Ciebie muszę sobie teraz monitor wyczyścić. :)2 :)2 :)21 :)21 :)21
Trooper 2.8 TDI

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: skiczu » pt cze 18, 2010 9:32 pm

Portki portkami :)21 ale tak na poważnie to pękł komuś pasek (rozrządu) :) ? I jakich szkód narobił?
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: Nahen » pt cze 18, 2010 9:57 pm

Mi pękł a w zasadzie się rozsypał kiedyś w silniku 1.6 Forda Taunusa. Na szczęscie przejechalem tylko jakieś 300 metrów i go wyłączyłem i po założeniu nowego paska jeździłem na tym silniku jeszcze jakieś 100tysi ;) Faktem jest że dźwięki jakie w pewnym momencie zaczął wydawać nie rokowały że jeszcze kiedykolwiek pojeżdżę na nim ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: RL_LOL » sob cze 19, 2010 12:04 am

pekl mi kiedys w reno klijo 1,2. polamal troche zaworow czyli standard.

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: skiczu » ndz cze 20, 2010 7:22 pm

Ja pie....ję.. Żadne z pytań nie uzyskają tu chyba sensownej odpowiedzi. Co mnie obchodzi jakieś clio czy taunus. Pytam KONKRETNIE o troopera. Każdy silnik jest inny i niektóre się sypią po zerwaniu paska inne nie. Czy to forum prześmiewców czy braci? No ręce mi opadają.....
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: RL_LOL » ndz cze 20, 2010 8:05 pm

spytales czy pekl komus pasek i jakich szkod narobil. odpowiedzialem na pytanie. nie pytales czy pekl komus w troopie :)21

Awatar użytkownika
skiczu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn mar 15, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: skiczu » ndz cze 20, 2010 8:26 pm

Nara...
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

Post autor: Nahen » ndz cze 20, 2010 9:42 pm

:)21
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości