Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Moderator: Albert_N
- marcinjm
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
- Lokalizacja: Poznań/Giżycko
Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Witam
Pytanie glupie byc moze, ale wazne.
Nie moge odkrecic sruby na wale coby zdjac kolo pasowe i dolna oslone.
Probowalem juz naprawde wielu metod. Ostatnia deska ratunku to pojechac do gosci co odkrecaja kola tirow i tym jebitnym kluczem probowac.
Przed ta operacja musze sie upewnic: CZY RZECZONA SRUBA JEST NA 100% PRAWA?
heynes milczy na ten temat, w autodacie tez nic nie ma, wiec wydaje sie, ze jest prawa, ale czy na pewno?
Pytanie glupie byc moze, ale wazne.
Nie moge odkrecic sruby na wale coby zdjac kolo pasowe i dolna oslone.
Probowalem juz naprawde wielu metod. Ostatnia deska ratunku to pojechac do gosci co odkrecaja kola tirow i tym jebitnym kluczem probowac.
Przed ta operacja musze sie upewnic: CZY RZECZONA SRUBA JEST NA 100% PRAWA?
heynes milczy na ten temat, w autodacie tez nic nie ma, wiec wydaje sie, ze jest prawa, ale czy na pewno?
Pozdrawiam
MarcinJM
MarcinJM
- marcinjm
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
- Lokalizacja: Poznań/Giżycko
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Hmm, wiedze, ze troopiana czesc forum to martwa czesc. Sami czytacze 
Sruba jest normalna, prawa. Zaryzykowalem i udalo sie. Aczkolwiek klucz mial 1850Nm (!) i jakby nie byla prawa, to by byla juz ukrecona.
Ciekawych przezyc dostarczyla regulacja zaworow: zaden zawor nie mial luzu mniejszego niz...... 1mm (na 1mm mi sie szczelinomierz konczy).
Ciekawostka: przy ustawieniu na "punkt" gornego kola, dolne bylo nieco przesuniete od znaku na starym pasku. Po zalozeniu nowego paska punkty sa idealnie.
Po zmianie paska i wyregulowaniu zaworow zwrot "kultura pracy silnika" nabral nowego, pozytywnego znaczenia

Sruba jest normalna, prawa. Zaryzykowalem i udalo sie. Aczkolwiek klucz mial 1850Nm (!) i jakby nie byla prawa, to by byla juz ukrecona.
Ciekawych przezyc dostarczyla regulacja zaworow: zaden zawor nie mial luzu mniejszego niz...... 1mm (na 1mm mi sie szczelinomierz konczy).
Ciekawostka: przy ustawieniu na "punkt" gornego kola, dolne bylo nieco przesuniete od znaku na starym pasku. Po zalozeniu nowego paska punkty sa idealnie.
Po zmianie paska i wyregulowaniu zaworow zwrot "kultura pracy silnika" nabral nowego, pozytywnego znaczenia

Pozdrawiam
MarcinJM
MarcinJM
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
zastanawiałem sie czy własnie tego Ci nie doradzić ale obawiałem się że źle wykonana operacja mogla by coś spier.... uszkodzić , w ubiegłym wieku jak mialem wspaniale auto PF125 to tylko tak to sie robilo zakladasz dobry klucz i strzał z rozrusznika - zawsze zadziałało , warunek jest żeby klucz mial oparcie na czymś twardym
U mnie poszła dopiero po podgrzaniu, ale robione to było z duszą na ramieniu...
Po złożeniu silnika i poskręcaniu wszystkiego do kupy, odkręciła się w taki sposób jak pisał boris.blank - okazało się, że mechanik zapomniał zdjąć klucz
Po złożeniu silnika i poskręcaniu wszystkiego do kupy, odkręciła się w taki sposób jak pisał boris.blank - okazało się, że mechanik zapomniał zdjąć klucz

Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
kolizyjny jest rozrzad w 2.6 ? chyba jest nie?
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project 

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Kurcze to ja te 5-6 latek temu miałem jakię sdziwne szczęście albo niemiaszek wcześńej coś musiał robić bo poza standardowym stękaniem nie potrzebne było nic więcej żeby to to odkręcić;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Nie taka znowu wielka ta ciekawostka. W sumie to prawie standard. Pasek też ma się prawo naciągnąć, więc i rozrząd się trochę przestawia. W niektórych dieslach to jest dość mocno odczuwalne w pracy silnika. Ja też chyba miałem szczęście bo ktoś przede mną (pewnie nimiec) zapomniał w ogóle dokręcić śrubęCiekawostka: przy ustawieniu na "punkt" gornego kola, dolne bylo nieco przesuniete od znaku na starym pasku. Po zalozeniu nowego paska punkty sa idealnie.

Trooper 2.8 TDI
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
To jak z tą kolizyjnością rozrządu? Orientuje się ktoś?
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
A co znaczy ta kolizyjność rozrządu? Z czym niby koliduje? U mnie raczej z reguły jest na miejscu i z niczym się nie zderza 

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
kolizja zaworów z tłokami w razie zerwania paska
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
mi jak kiedyś zerwał się pasek to ani tłok mi nie wyskoczył ani zawory nie puściły tylko portki mi spadły 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Kurde przez Ciebie muszę sobie teraz monitor wyczyścić.mazur73 pisze:mi jak kiedyś zerwał się pasek to ani tłok mi nie wyskoczył ani zawory nie puściły tylko portki mi spadły





Trooper 2.8 TDI
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Portki portkami
ale tak na poważnie to pękł komuś pasek (rozrządu)
? I jakich szkód narobił?


Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Mi pękł a w zasadzie się rozsypał kiedyś w silniku 1.6 Forda Taunusa. Na szczęscie przejechalem tylko jakieś 300 metrów i go wyłączyłem i po założeniu nowego paska jeździłem na tym silniku jeszcze jakieś 100tysi
Faktem jest że dźwięki jakie w pewnym momencie zaczął wydawać nie rokowały że jeszcze kiedykolwiek pojeżdżę na nim 


mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
pekl mi kiedys w reno klijo 1,2. polamal troche zaworow czyli standard.
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
Ja pie....ję.. Żadne z pytań nie uzyskają tu chyba sensownej odpowiedzi. Co mnie obchodzi jakieś clio czy taunus. Pytam KONKRETNIE o troopera. Każdy silnik jest inny i niektóre się sypią po zerwaniu paska inne nie. Czy to forum prześmiewców czy braci? No ręce mi opadają.....
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne
spytales czy pekl komus pasek i jakich szkod narobil. odpowiedzialem na pytanie. nie pytales czy pekl komus w troopie 

Re: Wymiana rozrządu 2.6 - pilne

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości