benzyna czy diesel oraz spalanie

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: adas bombowiec » ndz cze 13, 2010 10:29 pm

Nahen pisze:A cisnienie mieszanki nie ma znaczenia i wpływu na temperatury tak zapłou jak i spalania? Bo jeżeli tak to chyba inaczej trochę jest w dieslach a inaczej w silnikach benzynowych/LPG.
No ma...
Nahen pisze:Zresztą coby nie kombinować LPG daje przy spalaniu dużo większe temperatury niz benzyna, średnio w przecietnym silniku samochodowym skok jest między benzyną a LPG o jakieś 200 stopni celsjusza a czasem więcej.
Wszystko na temat zywotnosci silnikow na LPG :D
Nahen pisze: A na pewno mieszanka uboga w gaz daje w dupę bardziej niż odwrotnie co sam w praktyce mialem okazje sprawdizć na dwóch identycznych silnikach Forda 1.6 w gaźniku. W moim Taunusie była mieszanka ustawiona tka że autko pięknie isę rozpędzało i jeźdizło a wujo mial w swoim dokręcony gaz tak żę rozpędzenie autka do 100km/h zajmowało całe wieki. Mówił że oszczędza... jak przyszło do suzkania głowicy silnika i kompletu zaworów powypalanych to zmienił podejście. Oba autka miały gaz zaklądany w okolicach 130 tysi przebiegu mój miał chyba mniej o jakieś 2-3 tysie a po roku ja miałem przejechane jakieś 45-50 tysiecy a wujo jakieś 30 + wymiana głowicy. Aaa i były to bodaj 9-10 letnie autka.
Mysle, ze problemem moze byc tutaj 'sprawiedliwy' podzial mieszanki na wszystkich cylindrach. Tzn. mozliwe, ze potrzebne jest osiagniecie odpowiedniego stezenia gazu w gazniku, azeby mieszanka dotarla do wszystkich cylindrow w takich samych proporcjach gazu i powietrza. W przeciwnym wypadku, jesli paliwo bedzie rozchodzilo sie nierownomiernie, jeden uklad bedzie osiagal wyzsza temperature, a pracujacy rownolegle nizsza. W takim przypadku silnik pracowalby nierowno. Jest tak, czy nie?

@skiczu, sa to silniki doladowane. Chodzilo mi o to, ze nie dlubie sie nic w doladowaniu powietrza na cylinder. Z tego glownie powodu, ze nie nie da :)21

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: adas bombowiec » ndz cze 13, 2010 10:42 pm

Nahen pisze:w KAŻDEJ reakcji spalania gdzie tlen jest "utleniaczem" powoduje zwiększenie gwałtowności reakcji i co za tym idzie wzrost temperatury.
Oczywiscie, ale pod warunkiem ze paliwa jest pod dostatkiem. Mowimy przeciez o zmianie zawartosci paliwa, a nie powietrza. Zmniejszajac dawke paliwa nie zwiekszasz dawki powietrza.
tzn. wroc-piszesz o dodawaniu turbiny, jakby. A nie o tym mowimy.

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: mazur73 » ndz cze 13, 2010 11:00 pm

ale zmieniasz stosunek ilości , czyli na jedną część paliwa przypada większa ilość powietrza
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: adas bombowiec » pn cze 14, 2010 2:39 am

mazur73 pisze:ale zmieniasz stosunek ilości , czyli na jedną część paliwa przypada większa ilość powietrza
A dobrze, wtedy dazymy w kierunku spalania calkowitego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_ca%C5%82kowite
A przypominam, ze zawory wydechowe wypalaja sie z powodu spalin opuszczajacych cylinder, tzn. ich temperatury i skladu.
Samo dupniecie mieszanki w cylindrze ma taki sam wplyw zarowno na zawory ssace jak i wydechowe.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: Nahen » pn cze 14, 2010 8:00 am

Ale o co chodzi? Jak wzrasta temperatura spalania mieszanki to wszystko dostaje w dupę tak? A dlaczego wydechowe zawory dostają bardziej? Logiczne chyba, że przez nie wychodzi efekt spalania i są one dłużej przez to poddawane wyższym temperaturom. Nie kumam w czym problem?
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: mazur73 » pn cze 14, 2010 8:45 am

oczywiście że tak , przylgnie zaworów wydechowych są narażone na kontakt z gorącymi spalinami a ssących są chłodzone przez napływającą mieszankę
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: wojtekkk » wt lip 27, 2010 5:17 am

Dżem pisze:Podgrzewanie wody?
Spotkałem się z grzałką w silniku MAN-a ale raczej w bloku silnika do podgrzewania oleju silnikowego.
a ja mam takie coś do wody w montku - na 230 voltów -zima niebawem to sie sprawdzi (bo to będzie pierwsza zima montka u mnie)
trudno mi tylko stwierdzić czy wyjechało to tak z fabryki czy ktoś gdzieś dostawiał
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: Dżem » wt lip 27, 2010 7:25 am

To gdzie ta grzała umiejscowiona?
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: wojtekkk » wt lip 27, 2010 3:47 pm

wchgodzi do bloku
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: Jerz23 » pt sie 20, 2010 7:23 am

Atomek pisze:Wiesz, troper generalnie JEST mułem :) .....

Przejedz sie wersja z silnikiem 3,5 V6 z konca produkcji :)21 ale o spalaniu na poziomie 12-13 L mozna zapomniec..

Mialem przyjemnosc uzywac to auto 2 lata temu przez tydzien..

Srednio palil 18 L a na reduktorze troszke wiecej :)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: Nahen » pt sie 20, 2010 4:49 pm

Jerz23 pisze:
Srednio palil 18 L a na reduktorze troszke wiecej :)21
Z naciskiem na "więcej" :)21
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie

Post autor: Jerz23 » pt sie 20, 2010 6:43 pm

To prawda, minimalnie bardziej ekonomiczny i chyba popularniejszy jest Trooper z silnikiem 3,2 V6.

Szkoda, ze nie produkowali tych aut dluzej. Sa naprawde znakomite :)2

:wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość