jakie spalanie LPG w 2.6 benz.

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » śr sie 16, 2006 9:09 am

Maciej_20 pisze:(...) czy mozna miec instalacje II generacji (ta z silnikem krokowy) przy odlaconym EGR ??
Generalnie, to nie mozna nie miec EGRa... :)21

Ale na poważnie - nie wiem, czy mozna, ale ja mam LPG IIgen, a po EGR to juz tylko wspomnienia i autko chodzi OK, zadnych problemow
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » śr sie 16, 2006 10:14 am

zaglebiaja sie glebiej o co chodzi w EGR , dowiedzialm sie ze jest to kompresorek powietrza do wydechu celem zwiekszenia ilosci tlenu w spalinach , tak aby na urzadzeniach pomiarowyh auto miescilo sie w ustalonych normach czystosci spalin. tylko ze odlaczajac to urzadzenie zmniejszamy ilosc tlenu w spalinach co skutkuje falszywym wynikiem na sondzie lamda ?? a instalcja II generacji dozuje gaz na podstawie wynikow z sondy !! Wiec JAK >> ?? <<

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » śr sie 16, 2006 10:21 am

coraz bardziej zastanawiam sie nad zalozeniem BLOSA , tylko ze malo jest jescze opini na temat jak sparwuje sie w isuzu , no i nikt w okoloicy nie potrafi regulowac :(

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » śr sie 16, 2006 10:42 am

mój ostatnio w trasie przy V=100 km/h spalił ca. 10 l/100km benzynki...

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » śr sie 16, 2006 7:03 pm

mój przy 110km/h na trasie spalił 12,5 ale jeżdże na mt-kach i 3 razy ścigałem się spod świateł...
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » śr sie 16, 2006 10:57 pm

cziter pisze:mój przy 110km/h na trasie spalił 12,5 ale jeżdże na mt-kach i 3 razy ścigałem się spod świateł...
ładnie nisko zszedles...łoo a z kim sie scigales:D? z jakims innym syfkiem?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » czw sie 17, 2006 6:16 pm

nie z bmw 730iL i miał ciężko... przypuszczam że to był automat...

A ja nie mam ERG, większa średnica rury wydechowej i stożek...
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » pt sie 18, 2006 3:02 pm

@Cziter - widze, ze Ci sie podpis zmienil - czyzby Troopek zostawał w rodzinie?
Jeśli tak, to słuszna decyzja :)2
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » pt sie 18, 2006 3:21 pm

A czy ktos , cos wie w temacie BLOS do ISUZU ??

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » sob sie 19, 2006 5:51 pm

Fourup mój tato wstawił troopera do komisu i jest to temat drażliwy...Isuzu zajebiście wszystko chodzi, silniczke miodzio, blacha bdb a on go [cenzura] chce sprzedać... Cały czas jak o tym myśle to mi piana z ust leci... :evil:
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

hm...

Post autor: h5n1 » sob sie 19, 2006 6:07 pm

nie mam pojecia o co chodzi ale..... moze daloby sie kupic tego trupera. zaproponuj staremu jakis uklad. idz do roboty i poskladaj kase. w koncu nie kosztuje przeciez az tak duzo. skoro kochasz tak bardzo to truchlo( co z reszta rozumiem:)) to go odkup. moze w koncu o to staremu chodzi? moze chce dac ci mala szkole samodzielnosci? w koncu to go troche rozumiem... skoro nie stac go na utrzymanie 2 samochodow to chce miec takie jak mu sie podoba. Badz mezczyzna i pokaz na co Cie stac. zapracuj na trupa:) z reszta.... nie ma rzeczy niemozliwych, w Twoim wieku latwo w to uwierzyc:)
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » sob sie 19, 2006 8:17 pm

to nie takie proste...

JAkby nie pożyczka na voyagerka, to trooper byłby dalej w family, modle sie żeby nie było klienta żandego przez 2 tygodnie, to autko wróci z komisu, bo taki układzik był...
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » sob sie 19, 2006 11:52 pm

Ja rozumiem ze ratowanie trooperka z autohandlu jest bardzo wazne ale ja pytalem o BLOSA w auto gazie nie kasztancie tematu tylko sobie temat w towarzeskie ratujmy troopka sprawcie POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

sorki

Post autor: h5n1 » ndz sie 20, 2006 12:17 am

sorki. na temat blosa nic nie powiem:)
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » czw sie 24, 2006 2:22 pm

Maciej_20 pisze:A czy ktos , cos wie w temacie BLOS do ISUZU ??
Blos generalnie to dobrodziejstwo dla auta:) Nie wiem jak sie to sprawdza w Trupkach ale np w audi jest to swietne rozwiazanie, zadnych zwężek itp. Jak dorwiesz BLOS'a to montuj.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » wt sie 29, 2006 10:30 am

Maciej_20 napisał:
A czy ktos , cos wie w temacie BLOS do ISUZU

Na porzedniej stronie napisalem o moich doswiadczeniach z blosem.Jak masz zblizone wyniki na standardowej instalce to nie warto sie bawic.Ale jak pali wiecej i nie da sie sensownie wyregulowac to zakladaj blosa .Ja jestem bardzo zadowolony.
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » śr sie 30, 2006 7:03 pm

Szukalem od kilku dni gazownikow w okolicy co by wiedzieli co to jest BLOS niestety nikt . Dzis znalazlem jednego co niby wie ale mowi ze zalozyc moze , ale regulacje mozna przeprowadzic tylko na chamowni i posiadajac komplet odpowiednich dysz ?? podobno w blosie sa tylko 2 srubki regulacyjne a regulacja bardzo prosta tak pisza ci co sprzedaja. wiec ktos sie nie zna. JAKA PRAWDA ??

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » pn wrz 04, 2006 10:24 pm

Szukalem od kilku dni gazownikow w okolicy co by wiedzieli co to jest BLOS niestety nikt . Dzis znalazlem jednego co niby wie ale mowi ze zalozyc moze , ale regulacje mozna przeprowadzic tylko na chamowni i posiadajac komplet odpowiednich dysz podobno w blosie sa tylko 2 srubki regulacyjne a regulacja bardzo prosta tak pisza ci co sprzedaja. wiec ktos sie nie zna. JAKA PRAWDA ??.

Teoretycznie kazda instalacje gazowa powinno sie regulowac na hamowni i zapewne tak by bylo najlepiej, ale hamowni podwoziowych nie jest az tak wiele zeby sobie na to pozwolic.W 90% wypadkow wystarczy regulacja na analizatorze spalin przy biegu jalowym i przy ok 2500-3000 rpm.Jest jedno ale:gazownikowi musi sie chciec bawic w regulacje(bardzo prosta bo tylko dwiema srubkami).Ja mam jak najgorsze wspomnienia po spotkaniach tzw fachowcow od gazu wiec wszystko ,poza pierwszym montazem instalki,robie sam.
Z tymi dyszami czyli gwizdkami do blosa jest tak ze teoretycznie istnieja bodaj 4 rodzaje dostosowane do roznych mocy silnikow.Jednak dostepny jest tylko jeden i sprawdza sie zarowno w silnikach o poj 1,6 l jak i 4l wiec gwizdkiem nie ma sie co przejmowac.Wazniejszy jest reduktor i jego stan.Jesli membrany sa stare i twarde (zazwyczaj po 60-80 kkm ) to blos niewiele pomoze.Podobnie wydajnosc reduktora jest wazna ale nie ma co szalec-trupek nie kreci sie tak szybko wiec i zapotrzebowania na gaz nie ma az takiego.Ja mam reduktor ok 100 KW i daje rade nawet przy duzym obciazeniu.
Generalnie Blos to bardzo dobre a zarazem proste urzadzenie i jesli masz problemy z instalka(strzaly,dziury w mocy,duze zuzycie gazu czy nierowne obroty jalowe) to nie ma sie co zastanawiac.
Aha,caly czas jest mowa o zwyklm mechanicznym blosie a nie o tym z silnikiem krokowym(to nie dosc ze drogie to jeszcze dziala gorzej od zwyklej intalki 2 generacji.
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » wt wrz 05, 2006 7:35 am

wielkie dziek za tak szczególowy opis. zaczne sie rozgladac za bloesm.

Mam pytanko jak juz nabyje i bede mial klopot z regulacja , moge sie zjawic u Ciebie w elblagu ??

POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » wt wrz 05, 2006 8:46 am

wielkie dziek za tak szczególowy opis. zaczne sie rozgladac za bloesm.

Mam pytanko jak juz nabyje i bede mial klopot z regulacja , moge sie zjawic u Ciebie w elblagu
Na majla poszla instrukcja do blosa wiec zanim kupisz to poczytaj jak dziala itp,itd..,nie sugeruj sie tylko tym rozkrecaniem parownika bo u mnie trzeba bylo skrecic zeby wszystko banglalo jak trzeba.
Co do regulacji to mysle ze problemu nie bedzie i po zalozeniu i wstepnej regulacji powinien chodzic ok.
Co do ewentualnej pomocy przy zalozeniu i ustawieniu tego ustrojstwa to jestem do dyspozycji,chociaz ostatnio rzadko bywam w Elblagu.Tak czy inaczej z analizatora bedzie trzeba skorzystac (warsztat,gazownia,stacja diagnostyczna).
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość