wysokie obroty ;-)

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

wysokie obroty ;-)

Post autor: vobo » śr maja 09, 2007 2:17 pm

mam jeszcze jeden drobiazg w moim troopku (4ZE1 2.6i benzyna),
mianowicie jak jadę i się zatrzymam (na gazie, ale i na benzynie też)
to mam wysokie obroty około 1500 obr., dopiero jak dodam energicznie gazu i puszczę to spadają poniżej 1000 obr.
Czy z waszego doświadczenia to może być silnik krokowy?
Bo jak byłem u mechanika miesiąc temu regulować silnik, to mówił, że regulator wolnych obrotów (tak nazywał silnik krokowy) jest mechaniczny
i należy go wymienić na nowy, bo stary się przycina.
Czy próbować go wyjąć i oczyścić, ew. czymś nasmarować (mówił coś
o jakiejś ruchomej części)?
A może po prostu przepustnica się przycina? Lub linka od gazu?
Tylko jak to sprawdzić?

pozdrawiam,

Maciek [vobo]
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » śr maja 09, 2007 4:48 pm

Na moje krzywe oko przycina Ci sie przepustnica w gardzieli (tak jak u mnie czasami).W trupie 2,6 nie ma czegos takiego jak silnik krokowy czy jakikolwiek regulator wolnych obrotow,mechanik sie nie zna albo robi Cie w balona.Na goracym silniku wolne obroty reguluje sie srubka w bloku przepustnic(taka mala od strony kabiny miedzy osia przepustnicy a kolektorem ssacym).
No chyba ze sie myle ale swoj silnik tyle razy rozbieralem ze zwrocilbym uwage na taki drobiazg jak silnik krokowy :roll:
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » śr maja 09, 2007 5:48 pm

on wspominał o czymś po lewej stronie silnika przy kolektorze wylotwym (poniżej napisu I-TEC) ...

w takim razie czy coś można zrobić z przepustnicą?
i czy przez nią może dużo palić?

(chodzi jak zegarek, tylko pali 18l gazu)

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » śr maja 09, 2007 6:57 pm

on wspominał o czymś po lewej stronie silnika przy kolektorze wylotwym (poniżej napisu I-TEC) ...
A trzezwy byl ten mechanik ?? :P

A co do spalania to jak na standardowa instalke II generacji jest w normie.Zaloz blosa to na trasie zejdziesz do ok 14l/100 km przy 120-130 km/h.Mniej sie nie da bez szkody dla silnika.
U mnie zeby przepustnica sie nie zacinala musialem wymontowac blok przepustnic i lekko przeszlifowac miejsce ,gdzie przepustnica opiera sie o kolektor gdy jest zamknieta(bylo male wyzlobienie ,ktore czasem blokowalo przepustnce)
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » śr maja 09, 2007 7:55 pm

>>A co do spalania to jak na standardowa instalke II generacji jest w normie.Zaloz blosa to na trasie zejdziesz do ok 14l/100 km przy 120-130 km/h.Mniej sie nie da bez szkody dla silnika.

ja mam właśnie BLOSa
i jak jeżdżę do szkoły (trasa 2*40km) to pali mi 18,
jak po mieście to 20.
Benzyny nie sprawdzałem ...

w sobotę biorę się za przepustnicę

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » czw maja 10, 2007 10:42 pm

Wywal sobie ERG (jesli sie nie myle, dopalacz spalin) zmniejszy się zurzycie nawet o 2,5 litra, no ni mniej do psucia bedziew silniku...

WIęcej miejsca w komorze silnika, jest to po prawej stronie silnika... Ja śmigałem bez tego i cieszyłem się spalaniem rzędu 14,5 w mieście a na trasie 11-12
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » czw maja 10, 2007 10:57 pm

po katalizatorze zostało już tylko wspomnienie,
a EGRa wywaliłem jak kupiłem samochód.

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » pn maja 14, 2007 8:17 am

No i było troszkę zabawy z wymontowaniem przepustnicy ... przed blokiem i oczywiście z zamontowaniem z powrotem.
W sumie nie wygląda jakby się zacinała - przeczyściłem jakimś rozpuszczalnikiem i niestety poprawy brak.
Może powinienem ją rozebrać? Ale klapki przepustnicy domykają się do końca. Chyba, że po podłączeniu linki od gazu jest innaczej? Zerknę dzisiaj raz jeszcze - objaw trzymania wysokich obrotów nie ustał - ja się zatrzymam na skrzyżowaniu, to dopiero jak "puknę" w gaz to obroty spadają.

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt maja 18, 2007 7:19 am

W trupie JEST :evil: "regulator wolnych obrotów", "silnik krokowy" czy jak go tam jeszcze można nazwać, siedzi pod kolektorem ssącym i może sie przycinać (tak jak u mnie :lol: ) a śrubki przy perzepustnicach proponuję zostawić w spokoju :)11 NO
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » pt maja 18, 2007 7:32 am

No właśnie,
wiedziałem, że Pan Brennek się nie mylił ...
tylko co z tego, jak nadal mam problem z obrotami.

czy jest szansa wyjąć samemu ten "regulator wolnych obrotów"
i go przeczyścić - czy to coś da?

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » pt maja 18, 2007 7:34 am

No nie wiem...U mnie pod kolektorem nic elekrycznego nie ma (oprocz czujnika temp. w kolektorze),i im bardziej zagladlem,tym bardziej nic tam nie bylo.Zeby miejsce bylo to fotke bym cyknal na dowod.
A chodzilo mi nie o srubki regulacyjne przy przepustnicach,tylko o ta ,ktora ustawia sie dodatkowe powietrze na wolnych obrotach i u mnie jak najbardziej reeguluje sie nia wolne obroty a innych regulatorow itp wynalazkow brak :roll: ....moze jakis speszyl edyszyn ten moj trup :lol:
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt maja 18, 2007 7:37 am

zawsze jest szansa wyjąć choć nie jest to łatwe :-?
Najpierw se go znajdź, najniżej umieszczona wtyczka od dołu na kolektorze ssącym, przykręcony dwoma albo trzema śrubkami od dołu, podłączony wężyk gumowy z przed przepustnicy, drugi idzie w kolektor :roll:
Przeczyszczenie go nie zaszkodzi a wręcz pomoże, tylko u mnie mi się nie chce :oops:
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt maja 18, 2007 8:36 am

Obrazek
Obrazek

Na fotkach zaznaczyłem węże które są podłączone do silnika krokowego (kliknij na fotkę aby powiękrzyć).
Wtyczkę elektryczną znajdziesz bezpośrednio za "dupką" rozrusznika nad łapą silnika, jest ona wpięta bezpośrednio w silnik krokowy.
Samego silnika nie fotografowałem bo go poprostu nie widać.

Powodzenia przy ewentualnej próbie wymontowania :)21 albo znajdź se chętnego, mi się poprostu nie chce z tym p...lić i jakoś przestało mi przeszkadzać zawieszanie się na podwyższonych obrotach :roll:
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » pt maja 18, 2007 2:03 pm

wielkie dzięki za zdjęcia.
niestety weekend mam zajęty (szkoła), ale we wtorek po pracy biorę się za ten regulator wolnych obrotów.

poinformuję o wynikach ;-)

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » pt maja 18, 2007 2:04 pm

i jeszcze jedno pytanko:

czy przez ten regulator spalanie może być bardzo wysokie?

(mam blosa, silnik chodzi jak zegarek, a pali minimum 18l gazu)

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » pt maja 18, 2007 3:35 pm

Moze to miec wplyw w przypadku kiedy autko czesto pracuje na biegu jalowym. W przypadku normalnej jazdy np. na trasie to taka usterka nie bedzie miala wplywu.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » sob maja 26, 2007 7:08 pm

W trupie 2,6 nie ma czegos takiego jak silnik krokowy czy jakikolwiek regulator wolnych obrotow
Odszczekuje hau,hau :oops: :oops: :oops: to co napisalem wczesniej.Faktycznie cos tam od spodu kolektora jest i sam nie wiem jak moglem nie zauwazyc po tylu demontazach glowicy :oops: Dzis wymienialem uszczelke i juz wszystko jasne z tym silnikiem krokowym-chociaz u mnie po zdjeciu wtyczki nic sie nie dzieje,obroty sa jak trzeba i w ogole wszystko dziala ok.Moze zasyfiony czy zaciety,ale jak nie przeszkadza to niech sobie bedzie ;)
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Trupek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 09, 2007 8:26 am

Post autor: Trupek » czw wrz 06, 2007 11:28 am

Hej mam drobne pytanko co do obrotow. Po wymianie uszczelki silnik pracuje mi przewaznie okolo 1800-2000 obrotow, czym mozna zdjac te obroty jalowe. Mowicie o srubce przy przepustnicy od kabiny , czy wystarczy nia to wyregulowac czy jeszcez cos innego jeszcze nalezało by "dokrecic"??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość