wysokie obroty ;-)
Moderator: Albert_N
- vobo
-
- Posty: 129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
wysokie obroty ;-)
mam jeszcze jeden drobiazg w moim troopku (4ZE1 2.6i benzyna),
mianowicie jak jadę i się zatrzymam (na gazie, ale i na benzynie też)
to mam wysokie obroty około 1500 obr., dopiero jak dodam energicznie gazu i puszczę to spadają poniżej 1000 obr.
Czy z waszego doświadczenia to może być silnik krokowy?
Bo jak byłem u mechanika miesiąc temu regulować silnik, to mówił, że regulator wolnych obrotów (tak nazywał silnik krokowy) jest mechaniczny
i należy go wymienić na nowy, bo stary się przycina.
Czy próbować go wyjąć i oczyścić, ew. czymś nasmarować (mówił coś
o jakiejś ruchomej części)?
A może po prostu przepustnica się przycina? Lub linka od gazu?
Tylko jak to sprawdzić?
pozdrawiam,
Maciek [vobo]
mianowicie jak jadę i się zatrzymam (na gazie, ale i na benzynie też)
to mam wysokie obroty około 1500 obr., dopiero jak dodam energicznie gazu i puszczę to spadają poniżej 1000 obr.
Czy z waszego doświadczenia to może być silnik krokowy?
Bo jak byłem u mechanika miesiąc temu regulować silnik, to mówił, że regulator wolnych obrotów (tak nazywał silnik krokowy) jest mechaniczny
i należy go wymienić na nowy, bo stary się przycina.
Czy próbować go wyjąć i oczyścić, ew. czymś nasmarować (mówił coś
o jakiejś ruchomej części)?
A może po prostu przepustnica się przycina? Lub linka od gazu?
Tylko jak to sprawdzić?
pozdrawiam,
Maciek [vobo]
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii
Na moje krzywe oko przycina Ci sie przepustnica w gardzieli (tak jak u mnie czasami).W trupie 2,6 nie ma czegos takiego jak silnik krokowy czy jakikolwiek regulator wolnych obrotow,mechanik sie nie zna albo robi Cie w balona.Na goracym silniku wolne obroty reguluje sie srubka w bloku przepustnic(taka mala od strony kabiny miedzy osia przepustnicy a kolektorem ssacym).
No chyba ze sie myle ale swoj silnik tyle razy rozbieralem ze zwrocilbym uwage na taki drobiazg jak silnik krokowy
No chyba ze sie myle ale swoj silnik tyle razy rozbieralem ze zwrocilbym uwage na taki drobiazg jak silnik krokowy

Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

A trzezwy byl ten mechanikon wspominał o czymś po lewej stronie silnika przy kolektorze wylotwym (poniżej napisu I-TEC) ...


A co do spalania to jak na standardowa instalke II generacji jest w normie.Zaloz blosa to na trasie zejdziesz do ok 14l/100 km przy 120-130 km/h.Mniej sie nie da bez szkody dla silnika.
U mnie zeby przepustnica sie nie zacinala musialem wymontowac blok przepustnic i lekko przeszlifowac miejsce ,gdzie przepustnica opiera sie o kolektor gdy jest zamknieta(bylo male wyzlobienie ,ktore czasem blokowalo przepustnce)
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

- vobo
-
- Posty: 129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
>>A co do spalania to jak na standardowa instalke II generacji jest w normie.Zaloz blosa to na trasie zejdziesz do ok 14l/100 km przy 120-130 km/h.Mniej sie nie da bez szkody dla silnika.
ja mam właśnie BLOSa
i jak jeżdżę do szkoły (trasa 2*40km) to pali mi 18,
jak po mieście to 20.
Benzyny nie sprawdzałem ...
w sobotę biorę się za przepustnicę
pozdrawiam,
Maciek
ja mam właśnie BLOSa
i jak jeżdżę do szkoły (trasa 2*40km) to pali mi 18,
jak po mieście to 20.
Benzyny nie sprawdzałem ...
w sobotę biorę się za przepustnicę
pozdrawiam,
Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii
Wywal sobie ERG (jesli sie nie myle, dopalacz spalin) zmniejszy się zurzycie nawet o 2,5 litra, no ni mniej do psucia bedziew silniku...
WIęcej miejsca w komorze silnika, jest to po prawej stronie silnika... Ja śmigałem bez tego i cieszyłem się spalaniem rzędu 14,5 w mieście a na trasie 11-12
WIęcej miejsca w komorze silnika, jest to po prawej stronie silnika... Ja śmigałem bez tego i cieszyłem się spalaniem rzędu 14,5 w mieście a na trasie 11-12
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
- vobo
-
- Posty: 129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
No i było troszkę zabawy z wymontowaniem przepustnicy ... przed blokiem i oczywiście z zamontowaniem z powrotem.
W sumie nie wygląda jakby się zacinała - przeczyściłem jakimś rozpuszczalnikiem i niestety poprawy brak.
Może powinienem ją rozebrać? Ale klapki przepustnicy domykają się do końca. Chyba, że po podłączeniu linki od gazu jest innaczej? Zerknę dzisiaj raz jeszcze - objaw trzymania wysokich obrotów nie ustał - ja się zatrzymam na skrzyżowaniu, to dopiero jak "puknę" w gaz to obroty spadają.
pozdrawiam,
Maciek
W sumie nie wygląda jakby się zacinała - przeczyściłem jakimś rozpuszczalnikiem i niestety poprawy brak.
Może powinienem ją rozebrać? Ale klapki przepustnicy domykają się do końca. Chyba, że po podłączeniu linki od gazu jest innaczej? Zerknę dzisiaj raz jeszcze - objaw trzymania wysokich obrotów nie ustał - ja się zatrzymam na skrzyżowaniu, to dopiero jak "puknę" w gaz to obroty spadają.
pozdrawiam,
Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii
No nie wiem...U mnie pod kolektorem nic elekrycznego nie ma (oprocz czujnika temp. w kolektorze),i im bardziej zagladlem,tym bardziej nic tam nie bylo.Zeby miejsce bylo to fotke bym cyknal na dowod.
A chodzilo mi nie o srubki regulacyjne przy przepustnicach,tylko o ta ,ktora ustawia sie dodatkowe powietrze na wolnych obrotach i u mnie jak najbardziej reeguluje sie nia wolne obroty a innych regulatorow itp wynalazkow brak
....moze jakis speszyl edyszyn ten moj trup 
A chodzilo mi nie o srubki regulacyjne przy przepustnicach,tylko o ta ,ktora ustawia sie dodatkowe powietrze na wolnych obrotach i u mnie jak najbardziej reeguluje sie nia wolne obroty a innych regulatorow itp wynalazkow brak


Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

zawsze jest szansa wyjąć choć nie jest to łatwe
Najpierw se go znajdź, najniżej umieszczona wtyczka od dołu na kolektorze ssącym, przykręcony dwoma albo trzema śrubkami od dołu, podłączony wężyk gumowy z przed przepustnicy, drugi idzie w kolektor
Przeczyszczenie go nie zaszkodzi a wręcz pomoże, tylko u mnie mi się nie chce

Najpierw se go znajdź, najniżej umieszczona wtyczka od dołu na kolektorze ssącym, przykręcony dwoma albo trzema śrubkami od dołu, podłączony wężyk gumowy z przed przepustnicy, drugi idzie w kolektor

Przeczyszczenie go nie zaszkodzi a wręcz pomoże, tylko u mnie mi się nie chce

Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
Na fotkach zaznaczyłem węże które są podłączone do silnika krokowego (kliknij na fotkę aby powiękrzyć).
Wtyczkę elektryczną znajdziesz bezpośrednio za "dupką" rozrusznika nad łapą silnika, jest ona wpięta bezpośrednio w silnik krokowy.
Samego silnika nie fotografowałem bo go poprostu nie widać.
Powodzenia przy ewentualnej próbie wymontowania


Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
Odszczekuje hau,hauW trupie 2,6 nie ma czegos takiego jak silnik krokowy czy jakikolwiek regulator wolnych obrotow





Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość