Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
wolf78
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:29 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Post
autor: wolf78 » pn lip 23, 2007 11:56 am
witam wszystkich posiadaczy tropków

i proszę o poradę a mianowicie od 2 lat jestem posiadaczem tropka 2.6i long lpg z 91roku no i ostatnio przyszła pora na wymianę klocków hamulcowych wszystko ładnie pięknie nowe klocki założone układ odpowietrzony włącznie z trójnikiem na ramie pod tylna kanapa no i dalej kicha po testach na czarnym widać dokładnie ze hamuje tylko przód a tył nic po kilku próbach zauważyłem ze jedynym sposobem zablokowania tyłu jest zaciągniecie ręcznego w tym samym czasie z nadepnięciem pedału i blokuje tylko na czarnym na asfalcie niema szans na zablokowanie tyłu ba na lewarku po nacisnieciu hebla do końca można z dużym oporem kręcić kołem a tak raczej nie powinno sie dziec byłem z tym u 3 mechaników każdy zbaraniał i nie wie co jest grane zaobserwowałem jeszcze ze po naciśnięciu i przytrzymaniu nogi na hamulcu na odpalonym silniku pedał lekko zjezdza w dół pomalutku i zatrzymuje sie w połowie

?? co to może być???
nie wiem dodam ze zaciski wszystkie czyszczone tłoczki gumki nowe wszycho nasmarowane smarem do hamulców (oczywiście pod gumkami) nic nie zapieczone korektor hamowania sprawny. proszę o porady bo mam stracha jeździć a heble sie w lesie przydają( pracuje w straszy leśnej i 70% mojej jazdy to las. sorki za byki i styl pisowni mam nadzieje ze rozszyfrujecie tego posta i ktoś będzie w stanie mi pomóc i naprowadzić czekam na odpowiedzi i pozdrawiam

-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn lip 23, 2007 12:58 pm
u mnie było identycznie pomogło dopiero odpowietrzenie za pomocą takiego podciśnieniowego ustrojstwa zaklada sie na odpowietrznik i przeciąga płyn przez układ ale to opadanie pedału wskazuje że pompa chyba nie dziala jak powinna
-
wolf78
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:29 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Post
autor: wolf78 » pn lip 23, 2007 1:07 pm
czy jest szansa na zregenerowanie pompy? jakis komplet naprawczy czy cus

? bo nowa pompa Lucasa kosztuje 1200 zł a to troszkę dużo

-
k1erwin
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 8:39 am
- Lokalizacja: KRAKÓW
Post
autor: k1erwin » pn lip 23, 2007 1:51 pm
Witam. Pompę można zregenerować przez wymianę uszczelniaczy są nawet ogólnie dostępne , tylko muszą być dobrej jakości. U siebie wymieniłem na komplet z firmy "frenkit" i niestety pedał wpadał w podłogę. Musiałem założyć stary komplet uszczelniaczy.Kupiłem nastepny komplet i czeka na wymianę, ale jakościowo jest lepszy. W którym miejscu znajduje się ten dodatkowy odpowietrznik , bo u siebie znalazłem tylko na korektorze siły hamowania odpowietrzający dodatkowo przedni obwód

Pozdrawiam
-
Troopek
-

- Posty: 251
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
- Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo
Post
autor: Troopek » pn lip 23, 2007 2:41 pm
Nie pamietam bo dawno pod trupa nie zagladalem ale mam wrazenie ze kazdy obwod hamulcowy laczy na krzyz kola.Czyli jeden obwod hamuje prawe przednie i lewe tylne a drugi odwrotnie.Nie mam 100 % pewnosci ale jak kiedys wymienialem sztywne przewody hamulcowe to jakos tak mi sie zdawalo ze obwody sa na krzyz.
A jesli moja teoria jest sluszna to obstawialbym martwy regulator hamowania tylnych kol.
Jest taka wajcha przymocowana do mostu i w zaleznosci od obciazenia reguluje cisnienie w tylnych zaciskach przy hamowaniu.Czyli:
auto nie zaladowane stoi wysoko-tyl hamuje slabiej.
auto zaladowane i stoi nisko-tyl hamuje mocniej.
Tyle teorii bo praktyka to wiadomo

.......
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

###
-
wolf78
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:29 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Post
autor: wolf78 » pn lip 23, 2007 3:04 pm
też o tym myślałem ale sprawdzone i korektor hamowania jest ok dziś jeszcze raz sam sie wziąłem za te hamulce i rozbieram po kolei każde koło z osobna może znajdę gdzieś jakom usterkę jeśli nie to muszę gdzieś skombinować nowa pompę lub reperatórke pompy.pozdrawiam

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn lip 23, 2007 4:27 pm
to że pedał wpada gdzieś do połowy to podobno całkowicie normalny objaw,
spowodowane jest to poprzez servo wspomagające hamulce, ciśnienie się zwiększa to i pedał wpada. Jeśli nie wpada całkiem do podłogi to jest dobrze(nie da się go wcisnąć głębiej niż ta połowa).
sprawdź czy nie puchnie ci gdzieś przewód elastyczny.
-
wolf78
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:29 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Post
autor: wolf78 » pn lip 23, 2007 5:56 pm
tak wiec lipa wszycho sprawdzone i nic nie znalazłem przewody elastyczne były wymieniane razem z klockami repera turkami i płynem czyli jutro muszę sie wsiąść za pompę jeśli i to nie pomorze to wymienię wszystkie sztywne przewody może tam jest przyczyna

? a odnośnie tego przyrządu do odsysania ciśnieniowego płynu czy idzie to gdzieś kupić i jak sie to nazywa bo obdzwoniłem wszystkie zakłady w Kołobrzegu i okolicy i nikt nie ma

może ma ktoś jakieś pomysły jeszcze to proszę o odzew

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn lip 23, 2007 6:31 pm
niektóre warsztaty mają specjalne urządzenia do wypychania starego płynu, zakładane na zbiorniczek płynu wypychają płyn przez odpowietrzniki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość